בית / חדשות / ברוכים הבאים אל המהפכה השקטה – סיקור למשחק Assassin's creed unity

ברוכים הבאים אל המהפכה השקטה – סיקור למשחק Assassin's creed unity

 

Unity

אחרי אין ספור טיזרים, טריילרים, תוספות, השקות, באגים ושאלות – הגיע הזמן לבחון לעומק את המשחק החדש בסדרה המהוללת ולהבין אחת ולתמיד, האם -Assassin's creed unity – באמת הביא איתו מהפכה לעולם הגיימינג.

כדי שאף אחד לא יבוא בטענות, המשחק – Assassin’s creed unity – שוחק על קונסולת PLAYSTATION 4 והוא ממהדורת Notre Dame.

 

בואו נתחיל מההתחלה, בכל שנות הוותק שלי מול המסך שמשמיד לי את העיניים, היו מספר מצומצם של סדרות משחקים שהובילו אותי להתמכרות ולנכונות לשחק בכל משחק נוסף שיצא (ולא משנה כמה הוא קיבל). בין הסדרות ניתן למצוא את king's quest, gabriel knight, monkey island וכמובן – Assassin's creed.

הכותר החדש בסדרת  Assassin's creed הגיע בקול תרועה, תוך שהוא מבטיח להביא אלינו אל עולם הגיימינג בשורה חדשה בכמעט כל תחום אפשרי. ככל שהזמן עובר ויוצאים עוד ועוד טריילרים וטיזרים כך גם הציפיות גדלו, וכמעט כל חובב Assassin בפרט וגיימר בכלל, ספרו את השניות להשקה. כשהמשחק יצא כולם התלהבו, שמחו, צהלו ורקדו ועל הדרך גם רצו אל החנויות עם מיטב כספם (כמו עבדכם הנאמן), ועל אף שהביקורות מסביב לא היו נלהבות במיוחד ובגרסת המחשב מקבלים תוספת למשחק – ים של באגים, אתם מוזמנים לגלות את האמת על המשחק Assassin's creed unity מנקודת מבט ישראלית, עמו שלכם ומבלי לתפוס תחת. מוכנים? here we go.

 

לפני הרבה שנים… – סיפור העלילה :

במשחק- Assassin’s creed unity – אנו משחקים את המתנקש התורן – ארנו דוריאן, בחור נחמד השייך למעמד האצילים בימים שלפני המהפכה הצרפתית, המזכיר מעט את אציו בקלות הדעת, החוצפה וכמובן ההומור הציני. אך כמו בכל סיפור גם כאן מכה הטרגדיה ובעודו ילד קטן – הורגים את אבא שלו שהיה מאחוות המתנקשים. מי שחושב שכאן מסתיימת הדרמה טועה ובגדול, לאור הטרגדיה חבר טוב של המשפחה מחליט לאמץ אותו ומגדל אותו לצד הבת שלו אליס דה לה סר (שנפגוש בהמשך), אך מה שארנו לא יודע זה שהוא גדל במשפחה ששייכת לצד של הטמפלרים ואותו חבר של המשפחה לא "סתם" מישהו אלא בכיר שבשלב מסוים נרצח. כשאותו חבר נרצח ע"י מתנקש ארנו בדיוק היה שם ואת מי מאשימים? מי שאמר את ארנו שיגיע אלי לקבל סוכריה. כשארנו נכלא הוא מתוודא לאחוות המתנקשים ומכאן מתחיל הסיפור שבעצם מוביל ותורם למהפכה הצרפתית להתרחש.

 

עד כאן הפתיח, נשמע כמו בסיס מעולה למשחק עם המון מזימות, תככים והתנקשויות שייקח אותנו מהמציאות שאנו מכרים ויעיף אותנו לחלל עד השעות הקטנות של הלילה. UBISOFT בהחלט מביאה סיפור מעניין ומושך, אך משום מה קיימת ההרגשה שהם יחלטו להיות בוטים יותר, להתפרע יותר, לקחת סיכון ולהשאיר אותנו בשוק.

שורה תחתונה – העלילה טובה אך לא רצחנית, הם יכלו לפתח אותה יותר ולהגיע לשיאים שלא נראו המון זמן.

ציון – 8

 

תפתחו את העיניים – גרפיקה :

וואו. זהו.

 

אההה… רוצים לשמוע עוד? אין בעיה, המשחק יצא לקונסולות של הדור הבא ולמחשבים שהן בגדר מפלצות מהסיבה שמה שהולכים לראות ישאיר אתם בשוק וזה כל כך נכון! UBISOFT לקחו את הכל צעד מטורף קדימה אם לא קפיצה, תוך שהם מקפדים על כל הפרטים ולא משנה עד כמה הם קטנים. הדמויות (הראשיות) נראות אמיתיות, חיות, אנושיות ולא רובוטיות וברמת ריאליזם מטורף כמו שתמיד אנחנו רואים בטריילרים הרשמיים ואומרים "הלוואי שהם היו גם במשחק ככה" (ואתם יודעים שאני צודק!). UBISOFT אמרה שקיימים מסביבכם במהלך המשחק כ-5000 דמויות משנה (NPC) וכשמביטים מסביב מגלים שאנשי העיר הם מאסה של אנשים שלא נראתה באף משחק עולם פתוח! כמות הקהל בכל אזור ישאיר אתכם פעורי פה עד שלפעמים תשאלו את עצמכם את אפשר לעבור דרכם, הקהל מגיב אל הדמות שלכם לעיתים ב-OVER ריאליזם שמפתיע (וגם לפעמים מפריע) לא פעם מחדש.

הסיפור שלנו מתרחש בפריז העליזה המחולקת למספר אזורים וכל אזור – יצירה אומנות של ממש עם הייחוד שלו, הקהל שלו, המבנים שלו וכל מה שמבדל אותו לחלוטין מאזור אחר.

אחד הדברים שמאוד מתגאים בו זה העתק ושכפול מדויק (ברמה של1:1 )של קתדרלת נוטרה דאם המפורסמת, שחלק מהמשימות מתרחשות שם וניתן לחזות ביופי הזה מאוד מקרוב גם מבפנים וגם מבחוץ.

לאחרונה התרגלנו בחלק ממשחקי העולם הפתוח גם לשחק בתוך בתים וגם ברחובות, UBISOFT לקחה את זה הלאה וחלק גדול מאוד משטח המשחק שלנו זה בתוך בתים, כאשר כל בית שונה מהאחר והעיבוד שם מ-ד-ה-י-ם-! כל דירה וכל בית בן כמה קומות מחביא בתוכו ממש עולם שלם ועלול לשאוב אתכם פנימה ללא הכר.

אלמנט נוסף שנכנס זה עיצוב הדמות, כל שחקן יכול לעצב את הלבוש והנשקים של ארנו איך שהוא רוצה, עם כמות ענקית של פריטי לבוש ונשקים לכל אזור ואזור בגוף. לרגע אפשר לחשוב שמשחקים ב-SIMS…

בשביל לצאת הוגן אני חייב להתייחס לבאגים הקיימים שמעוותים לעיתים את הגרפיקה, זה הגיע יחד עם  הודעה רשמית מ-UBISOFT שאמרנו "נכון, צודקים, בטיפול". רוב הבעיות הגרפיות קיימות בגרסת המחשב, ובגלל שאני עם ה-PS, לא נתקלתי בעיוותים הללו מלבד טעינות יחסית ארוכות הזכורות מימי SKYRIM (אבל לא באותה תדירות) ושלרגעים קצרצרים המשחק רץ לאט (לשנייה או שתיים).

שורה תחתונה – הגרפיקה מבריקה, חוויית המשחק שם מלהיבה ואי אפשר שלא להתלהב בכל רגע ורגע.

ציון – 9.5

 

משחקים בהיסטוריה – משחקיות :

 

UBISOFT עשו ההההכל כדי שמשעמם לא יהיה, חושבים שהסיפור טוב? לא טוב? לא משנה, מסביבכם יש כמות מטורפת של משימות צד שעליהן תשרפו שעות על גבי שעות. בין המשימות תמצאו:

  • משימות CO-OP שניתן לשחק עם אנשים מסביב לעולם, או עם חברים שהזמנתם וזה לא פוגע במשחקיות, להפך – רק תורם ועוזר לדמות להתפתח.
  • משימות התנקשות שישלחו אתכם לעצור איזו מזימה או סתם לסגור חשבון.
  • חקירות רצח בהן תצטרכו לגלות את כל הרמזים ואז גם לצעוק "אני מאשים!" על הדמות החשודה.
  • "חפש את המטמון" עם חידות של נוסטרדמוס שבסופן תקבלו פרס שווה לאללה.
  • שחזור מבנים אבל לא כמו פעם, אלא יותר קליל ומכניס כסף.
  • מציאת דברים נסתרים.
  • 3 סוגי תיבות אוצר עם טוויסט, סוג אחד שבאים, פותחים והולכים, סוג שני שצריך לפרוץ את המנעול (פרטים בהמשך) וסוג שלישי שמתחבר לאפליקציה (פרטים בהמשך).
  • עזרה לקהל בין אם זה לעצור חוליגנים, לפזר הפגנה או סתם לתפוס גנב.

 

אל כל זה הוחלט גם לפתח 2 דברים מעניינים, הראשון זה יכולות. בתחילת המשחק אנו מקבלים את ארנו די פשוט עם יכולות פשוטות ותוך כדי צבירת נקודות ניתן לפתח אותו עם כל מיני דברים, לדוגמא – האפשרות לפרוץ מנעולים, בהתחלה לומדים את הבסיס ועם הזמן מחזקים את היכולת עד שהופכים ל-"ארנו פורץ מנעולים מוסמך. לא בשבת"

הדבר השני זה השליטה בדמות, בכל משחק של Assassin's creed לוקחים את נושא השליטה בדמות צעד אחד קדימה. תמיד מחפשים לשפר ולהפוך את הדינמיות של הדמות לריאליסטית ואינטואיטיבית על מנת להפוך את חוויית המשחק למדהימה ומושכת. אך הפעם הרצון ליצור מערכת שליטה ומשחקיות עוד יותר אינטואיטיבית, יחד עם פיתוח הפארקור לרמה סופר ריאליסטית עשו בדיוק ההפך, השליטה לעיתים מתסכלת, ומרגישים שלעיתים מאבדים את השליטה על הדמות. כמובן שאחרי שלומדים ומתרגלים שוחים כמו דגים, אבל עדיין יש לפעמים את הפספוסים המתסכלים הללו ולאו דווקא ברגעים הקריטים, אלא יותר כשרוצים לעשות דברים פשוטים, כמו להיכנס דרך איזה חלון…

בנוסף, החליטו לקחת את הרמה של המשחק ל-LEVEL קשה יותר ולתת לנו להיות אמיצים יותר ויצירתיים יותר. לדוגמה, אם צריך להתנקש באיזה מישהו אנחנו נבחר את הדרך שנגיע אליו ונהרוג אותו ולא נצטרך לעקוב אחרי סמנים שהושמו מראש, עכשיו סבבה והכל לתת לנו להחליט באופן מוחלט מה תהיה הדרך שלנו ולאן אנו הולכים, אבל יש משימות שהן לא משימות התנקשות, בהן צריך להגיע לנקודת יעד בתוך אזור סבוך וסגור ובתוך זמן קצר, ולא קיים שום אינדיקטור איפה אתה ואם בטעות חזרת אחורה במקום להמשיך קדימה. לא כיף.

דבר מיוחד שמגדיל את פלטפורמת המשחק זה האפליקציה שנבנתה במיוחד ומעניקה תמיכה לשחקן, בונוסים ופרסים וגם מהווה משחק בפני עצמה. שווה בדיקה.

שורה תחתונה – מגוון המשימות פה מטורף ומעביר שעות רבות של הנאה, אך עם זאת השליטה בדמות יכולה להיות מתסכלת.

ציון – 7.5

 

מה נשמע? – סאונד :

 

סאונד הוא אחד הדברים החשובים במשחק, וב- Assassin's creed unity מרגישים את זה מצויין. בין אם זאת המוזיקה שסוחפת במשימות, הקולות מסביב שלוקחים אתכם אל תוך העיר ולרגע אתם מאמינים שאתם שם, ובין אם זה השיחות שהקהל מנהל בינו לבין עצמו כשהכל בתוך האווירה מדהימה שמעניקת את התחושה שמצד אחד אלו רגעים נפלאים בפריז הקסומה ומצד שני אלו רגעים לפני התפוצצות חברתית. כעת נעסוק במשהו אחר – דיבוב.

במשחק הראשון כשהקשבנו לדיבוב זה היה מעט מוזר שהיה להם מבטא מערבי, אבל הם הצליחו ״לתרץ״ את זה בסיפור כשאמרו שהמכונה חדשה (האנימוס) והתוכנה עוד לא מעודכנת. אך עם זאת UBISOFT ידעו מה צריך לעשות ודאגו שהמבטאים והדיבוב לאורך המשחקים יהיה מושלם, כולל שימוש בשפה, החל מאיטלקית וטורקית דרך שפת האינדיאנים וצרפתית (לטמפלרים במשחק הראשון) ועד המבטא המעולה של העבדים מאפריקה. עכשיו, תרבות הקולנוע חינכה אותנו שדמויות עם מבטא אנגלי רך הן בד״כ חלק מהטובים, ודמויות עם מבטא אנגלי מחוספס על גבול האירי/סקוטי הן לרוב דמויות קשוחות, אלימות ואפילו רעות, אז השאלה שלי היא כזו, לאור המידע שנפרש כרגע, למה ב- Assassin's creed unity לא המשיכו עם הדיבוב המעולה, האיכותי והמשכנע עם מבטא צרפתי בהתאם למקום? למה כולם עם מבטא אנגלי? כדי שנבדל?

שורה תחתונה – הסאונד מסביב יפיפה ומושך אבל הדיבוב מאכזב.

ציון – 7

 

אז מה היה לנו? – כמה מילים לסיכום :

UBISOFT השיקה משחק יפה ומרשים ביותר שיצא מזה זמן רב ושאי אפשר להסיר ממנו את העיניים, כל זאת לצד כמות משימות ענקית כל שתמיד יש מה לעשות ואף פעם לא משעמם. אך עם זאת מאוד מורגש שהם יכלו לעשות יותר, הם יכלו לכוונן את המשחק טוב יותר ולהימנע מהבאגים בגרפיקה, מהדיבוב הלוקה בחסר ומהשליטה שלעיתים מוציאה מאיזון, המאלצת אותם לצאת בהתנצלויות והבטחות לתיקונים  בזמן הקרוב.

שורה תחתונה – משחק מדהים וכייפי שעושה כבוד לסדרה, עם פספוסים פה ושם.

 

אתם יכולים לצפות בגיימפלי שעשינו בשבילכם ולהתרשם לבד : 

וכמה תמונות מהאנבוקסינג <=== שעשיתי בשבילכם : 

סה"כ – 8

 

אם ברצונכם לרכוש את המשחק בקרו ב-www.cdkeyhouse.com והשתמשו בקופון ההנחה שלנו – "PCGALAXY" –

CDKEY4

 

 

אודות אבירם צדיקריו

אבירם צדיקריו
קופירייטר, גיימר ותיק עם 20 שנות נסיון ויודע דבר או שניים, שאלות במייל, לא בשבת כי אני משלים שעות שינה.

לייצירת קשר-
[email protected]
http://aviram.2ya.com/

השאר תגובה