בית / סיקורים / סיקורי משחקים / Civilization: Beyond Earth- סיקור המשחק

Civilization: Beyond Earth- סיקור המשחק

The Civilization

אני אהיה כנה. בחיים לא התחברתי כל כך לסדרת המשחקים Civilization, פשוט אין לי זמן לשחק כמעט במחשב ומשחק אחד לוקח המון זמן, יש לי את המשחק האחרון בסדרה (civilization 5) אבל אפילו לא סיימתי משחק אחד, אני לא יודע למה אבל כש-Civilization :Beyond Earth יצא, ואפילו לפני זה, כשיצאו הטריילרים למשחק, משום מה הוא נראה לי שונה ורציתי לשחק בו, אולי בגלל כל הסביבה השונה ממשחקים רגילים בסדרה זו.

למזלי הרב, הצלחתי לשים את ידי על עותק מיוחד של המשחק, אותו קיבלתי מחברי, שגם הוא כתב באתר, ולכן אני החלטתי גם לסקר את המשחק שניתן לי על ידו.

למי שלא יודע, סדרת Civilization היא סדרת משחקי אסטרטגיה מבוססי תורות (Turn based), שזהו גם סגנון המשחקים האהוב עליי. לא הצלחתי לסיים את המשחק האחרון שלי במשחק זה, אך הגעתי כמעט לסופו ואני יכול לתאר מה שונה ומה דומה בין המשחקים הקודמים בסדרה זו.

בכתבה זו אני אתמקד יותר במה ששונה בין Civilization: Beyond Earth לבין שאר המשחקים בסדרה (מעתה והלאה אני אקרא ל-Civilization: Beyond Earth בשם-Civ: Beyond Earth ).

הסביבה החדשה

Civ: Beyond Earth מתאפיין בסביבה שונה מאוד ממה שסביבת המשחקים הקודמים (Civilization 1-5). עד Civ: Beyond Earth המשחקים התמקדו בכדור הארץ, הייתם יכולים לבחור ציוויליזציה לשחק איתה, והייתם מתקדמים איתה  מהעיר הראשונה עד התקופה המודרנית, הגובלת לימים אלו שלנו. ב-Civ: Beyond Earth לעומת זאת אתה בעתיד, כדור הארץ הרוס בעקבות מלחמה, שנודעה בשם "הטעות הגדולה"(The Great Mistake) ובני האדם מחפשים כוכב לכת חדש להתיישב עליו.

Civ_BE_endgame_3093212b

למרבה המזל, מצאת כוכב חדש להתיישב עליו, אך ישנו גם חיסרון בדבר, הכוכב עדיין לא בנוי להתיישבות אדם, וזוהי תהיה מטרתכם להחליט כיצד אתם תתיישבו עליו (המשיכו לקרוא למידע נוסף על כך).

בנוסף לכל, אתם לא לבד, ניצולים נוספים הגיעו מכדור הארץ שהקימו ערים משלהם ויש להם השקפות שונות על איך צריך להתיישב על הכוכב החדש (המשיכו לקרוא למידע נוסף). וזוהי מטרתכם להסתדר איתם, או לפתוח במלחמה.

אבל הם לא הבעיה היחידה שלכם, מסתבר שבכוכב הזה חיים יצורים אחרים, לא דומים לשום דבר מכדור הארץ, חייזרים (המשיכו לקרוא למידע נוסף גם עליהם).

החייזרים- Aliens

מי ששיחק במשחקים הקודמים בסדרה(civilizations 1-5) כנראה מכיר טוב מאוד את הברברים (Barbarians).

למי שלא מכיר, הברברים הם אויבים אכזריים, שמטרתם היחידה היא להרוס את הציוויליזציה שלכם, והם יילחמו בכם בכל פעם שתהיה להם הזדמנות לעשות כך.

ב-Civ: Beyond Earth הברברים הוחלפו בחייזרים. החייזרים קצת שונים מהברברים בכמה הבדלים:

  • החייזרים לא יתקפו אתכם כל הזמן. לפעמים, כשיחידה צבאית עומדת לידם הם יחליטו לתקוף, אך רוב הזמן הם לא ייכנסו לשטח העיר שלכם. למרות זאת, הם כן יהרגו יחידות לא קרביות שלך מחוץ לשטח העיר שלכם כמעט כל פעם, ולכן כדאי להגן על יחידות אלה מחוץ לשטחכם.
  • החייזרים הרבה יותר חזקים מברברים וגם יש יותר מהם, מפני שכמובן, אחרי הכל, הכוכב הוא שלהם.

לדוגמא ה-Siege Worm היא יחידת החייזרים החזקה ביותר ביבשה והיא תיתן בונוס מדע (Science- עוזר בחקירת טכנולוגיות חדשות, ככל שיש לכם יותר Science ככה תחקרו דברים יותר מהר) אך היא חזקה מאוד, וכמעט בלתי אפשרי להרוג אותה בתורות המוקדמים.

מודל של ה-siege worm
מודל של ה-siege worm
manticore- יחידה חייזרית נוספת ופחות נדירה מה-siege worm
Manticore- יחידה חייזרית נוספת ופחות נדירה מה-Siege Worm

בנוסף יש גם את ה-Miasma (מיאסמה). כל יחידה אשר תסיים את התור שלה בתוך אזור מיאסמה תפגע, בתורות מאוחרים יותר תוכלו לנקות מיאסמה, אך אם תרצו ללכת עם ה-Harmony affinity(קראו להסבר מפורט יותר) תוכלו להתחיל לקחת פחות נזק ממיאסמה, ולבסוף אפילו לקבל חיים ממיאסמה, על ידי מחקר מיוחד (ולדעתי האישית שווה את הנקודות).

ה-Affinities

ב-Civ: Beyond Earth נוספו ה-Affinities. Affinities אלה שלושת הדרכים שבהן הציוויליזציה שלכם יכולה להתקדם. אתה יכול לבחור באחת משלושת הדרכים הבאות, בעזרת נקודות Affinity, אותן תקבלו לאחר שתשלימו משימות או מחקרים מסוימים(הערה- ככל שתעלו ברמה של Affinity מסוימת היחידות הצבאיות שלכם ישודרגו בהתאם, אדגים זו עם היחידה הצבאית הפשוטה ביותר-החייל):

Harmony

Harmony היא שיטה שבה אתם, בעזרת הנדסה גנטית הופכים לאחד עם הכוכב וצורות החיים שבו, תרתי משמע. ככל שתתקדם בדרגת ה-Harmony שלכם, המבנים יהפכו להיות יותר ויותר אורגניים וכך גם היחידות הצבאיות שלך.

שימו לב לצבעו וצורתו של החייל, הוא נעשה יותר ויותר חייזרי בעזרת ה-Harmony affinity

האבולוציה של החייל ב-harmony affinity
האבולוציה של החייל ב-Harmony Affinity

היתרון הבולט ב-Harmony הוא שהעולם לצדך, החיילים שלך נרפאים ממיאסמה וחייזרים לא תוקפים אותך כמעט.

הלוגו של ה-harmony affinity
הלוגו של ה-Harmony Affinity

Supremacy

מכירים את האמרה: "הטכנולוגיה שינתה אותנו"? ה-Supremacy Affinity לקחה אותה במובן מאוד מילולי, והיא נותנת לכם אפשרות להפוך את היחידות הצבאיות שלך, בשלבים מספיק מתקדמים, ליצורים רובוטיים אשר בקושי אפשר למצוא דמיון בינם לבין בני אדם.

האבולוציה של החייל ב-supremacy affinity
האבולוציה של החייל ב-Supremacy Affinity

חשוב לציין שאסטרטגיה טובה מאוד היא ל-Supremacy היא לקבץ את כל היחידות הצבאיות שלך ביחד, לכוח מקסימלי.

הלוגו של ה-supremacy affinity
הלוגו של ה-Supremacy Affinity

 

Purity

בזמן ש-Harmony ו-Supremacy מתמקדות בשינויים שעוברים על המין האנושי על כוכב הלכת החדש, Purity מתנגדת לשינויים ומנסה לשמור על האנושות  באותו מצב כמו שהיא הייתה לפני היציאה מכדור הארץ.

Purity היא בעיקר כוח צבאי טהור, אך אל תטעו. למרות שהחיילים שלהם פגיעים יותר לסביבה החיצונית הרכבים שלהם מצוידים בטכנולוגיית ריחוף מתקדמת, כי בסופו של דבר, יש דבר יותר מפחיד מצבא של טנקים משוריינים אשר באים אליך מכיוון הים? אני חושב שלא.

האבולוציה של החייל ב-purity affinity
האבולוציה של החייל ב-Purity Affinity

כמו שאמרתי: Purity משמרת את האנושות כמו שהיא הייתה לא כמו Harmony או Supremacy.

הלוגו של ה-purity affinity
הלוגו של ה-Purity Affinity

חשוב לציין שאפשר לשלב את ה-Affinities, אך בסופו של דבר תצטרך לבחור מסלול אחד, הנה דוגמה למסלול הנקודות שלי באחד מהמשחקים שעברתי במשחק:

Harmony-10

Supremacy-1

Purity-2

יש מבנים מיוחדים או יחידות צבאיות שונות, שלהן צריך רמת Affinity מסוימת מסוג מסוים.

Orbital Units

Orbital units הם לוויינים המכוונים לעשות דברים מסוימים. ברגע שאתה משגר אותם הם נשארים ב-Orbital Layer, אפשר להעביר את נקודת המבט מהשכבה הרגילה ל-Orbital Layer בלחיצת כפתור.

בין הדברים ש-Orbital units מסוגלים לעשות: לנקות מיאסמה, להוסיף מיאסמה, לשמש כנשק, לאסוף אנרגיה (Energy) ועוד.

אישית לא יצא לי הרבה לשחק עם Orbital units כי עד שאתה מגיע ל-Orbital units חזקים דרך מחקר, לוקח די הרבה זמן.

orbital layer
orbital layer

עכשיו נעבור לדברים יותר טכניים כמו גרפיקה וסאונד:

הנה השוואה קלה בין הגרפיקה של  Civilization: Beyond Earth והמשחק שהיה לפניו Civilization 5:

CivBE03-610 Sheep_on_hills_(Civ5)

היו הרבה תלונות ממעריצי הסדרה על כך ש-Civilization: Beyond Earth פחות צבעוני ויותר "מכוער" מבחינה גרפית מ-Civilization 5.

אני חושב שאין לטענות אלה שום בסיס, כי Civilizations 5 מתבסס על העולם שלנו, עולם צבעוני ומלא חיים, ולעומת זאת, ב-Civilization: Beyond Earth אנחנו נמצאים על כוכב לכת חייזרי!!! איך אנחנו יכולים להשוות עולם שלא הכרנו לעולם שלנו? אני אישית מאוד אוהב את הגרפיקה של המשחק ואני חושב שהמפתחים (2K studios) עשו את עבודתם נאמנה בעיצוב שלה.

אני מאוד אהבתי את הסאונד של המשחק ואני חושב שהיא באמת מדגישה את העובדה שאנחנו לא בכדור הארץ יותר, מפני שאנחנו בחלל. המוזיקה החללית מוסיפה המון למצב שבו אתם נמצאים ולסביבה, דבר שמעצים, כפי שנכתב, את היותכם בכוכב אחר ולא מוכר.

מבחינת המשחקיות לא הרבה השתנה. זו כמעט אותה צורה שבה משחקים בשאר המשחקים בסדרה. אבל, דבר שהשתנה במיוחד במשחק זה הוא הדרך שבה אתם חוקרים דברים חדשים, ועכשיו, במקום רשימה, היא מזכירה עץ עם ענפים מתפצלים ממנו.

המראה החדש של "אזור המחקר"
המראה החדש של "אזור המחקר"

דעה אישית(סיכום)

עכשיו, זה הזמן לספר לכם משהו עליי.

כל מה שכתבתי למעלה, מהווה אחוז מאוד קטן מהדרוג הסופי שלי, אני לא מדרג משחק לפי הגרפיקה או הסאונד שלו, אלא על כמה נהניתי לשחק בו, והאם אחרי שסיימתי לשחק בו, אני אמצא הנאה כשאשחק בו מחדש.

כמו שכבר ציינתי אני מאוד אוהב את הגרפיקה והסאונד של המשחק. אני גם חושב שכשיתפנה לי זמן אני אשחק יותר ויותר משחקים, ואנסה שיטות אסטרטגיות שונות בהן אבחר Affinities שונים.

לעומת זאת, המשחק מתחיל לחזור על עצמו אחרי בערך 150 תורות ויש זמנים ארוכים מאוד של 20 ומעלה תורות עד שתוכלו לעשות משהו חדש. אך אם תרצו, תוכלו לשנות את התור שבו ייגמר המשחק, במקום ההגדרה המועדפת של 300 תורות.

רוצים להשיג את המשחק במחיר הזול ביותר? רוצו ל-CDKeyHouse וקבלו מאיתנו קוד הנחה נוספת: PCGalaxy.

CDKEY3

אודות אסף הדר

השאר תגובה