בית / חדשות / Total War: Attila – סיקור הגרסה המוקדמת השנייה

Total War: Attila – סיקור הגרסה המוקדמת השנייה

אנו נמצאים ימים ספורים לפני יציאת Total War: Attila לשוק וזה הזמן הטוב ביותר לנסות גרסה מוקדמת של המשחק. התהליך שהתרחש בין הגרסה הראשונה שהגיעה אלינו ובין הגרסה הזו הוא עצום וכעת הבאגים מתרחשים בתדירות הרבה יותר נמוכה וכמעט כל הבאגים שקיימים ידועים למפתחי המשחק והם עשויים לנקוט צעדים על מנת לתקן אותם.

אז קצת רקע היסטורי לגבי המשחק שכבר הוזכר בסיקור הראשון שנכתב כאן – Total War: Attila מספר את סיפורו של אטילה ההוני, אך מתחיל בשנת 395 אחרי הספירה, יותר מ-360 שנה לאחר סיום סדרת המשימות הראשית של Total War: Rome 2. האימפריה הרומית מחולקת לשני חלקים, מערב ומזרח, והאומות המחולקות האלו מכסות את רוב שטחה של אירופה ואף מעבר לכך. הם גדולים וחזקים, ולא נראה שייפלו בקרוב. Creative Assembly קוראת לאימפריה הרומית המערבית כנקודת ההתחלה ה”אגדית” הראשונה שלהם. בחרו בהם ותוכלו להתחיל עם טריטוריה אדירה והמונים של חיילים. אך התחלה זו רחוקה מלהיות התחלה חזקה, מפני שתהיו מוקפים באויבים מכל הצדדים.איפה תוכלו לוותר על אדמתכם? היכן תצטרכו להגן, לא משנה מה התוצאות? עם משאבים מוגבלים וכוח הנסמך על שכירים ברברים ללא משמעת, תצטרכו לעשות בחירות משמעותיות, שיכולות לגרום לכם להפסיד או לזכות בממלכתם בחזרה.

מערכת הקרב שופרה במקצת מן המשחק האחרון וגם הגרפיקה השתפרה. האנימציות טובות כתמיד וכיף לחזות במתרחש, בעיקר כאשר הצבא שלך הוא הצבא המנצח בקרב ולא להיפך. באגים שהיו קיימים בTotal War: ROME II במערכת הקרב לא קיימים יותר וכבר תוקנו(בעיקר בעיות על השליטה במצלמה באמצעות העכבר ותלות במקלדת שלא בהכרח הייתה האפשרות הנוחה ביותר). המסך לא מרגיש עמוס מדי במידה והשחקן שולט בו כמו שצריך אז גם בדבר הפרזנטציה אין בעיות משמעותיות. מה שיפה במשחק זה האופן שבו אתה מאותגר בכל פעם מחדש משום שאם היה מדובר בתנועה של צבאות מטריטוריה לטריטוריה במעין מסעות כיבושים לא היה באמת אתגר, אלא שבתקופת הזמן המרתקת שנבחרה למשחק, קיימים גם שבטים נודדים שהם פקטור ויש להחשיב אותם כחזקים מאוד, משום שהם אמנם חסרי טריטוריה, אך אל תדאגו להם מבחינת צבא, הם בעלי נשקים חזקים מאוד וחיילים מאומנים עד מאוד שיישברו אתכם במהירות ויש לדעת כיצד להילחם נגדם. השבט הגדול יותר מבינם הוא כמובן שבט ההונים שיכול להיות בהחלט מציק אך אני רואה את השבט הזה כאתגר מעניין מאוד משום שרוב העמים מחפשים לסחוט ממני כספים בתמורה לדיפלומטיה ולא נלחמים בפועל יותר מדי, שבט ההונים, בעקבות כך שהוא אינו תלוי בטריטוריה, הוא שבט מאוד התקפי ולאו דווקא דיפלומטי. אז לסיכום נושא הפרולוג – העלילה מעניינת מאוד, מאתגרת וכיפית וגם המדריך לא לוקה בחסר.

Total War:Attila

מצב משחק נוסף שכמובן לא נזנח הוא הקרבות ההיסטוריים, אלה שהיו להם השלכות משמעותיות, אלו שהם פיסת היסטוריה בפני עצמם, הקרבות היותר מעניינים וגדולים של התקופה ואני חייב להודות, הקרבות מאתגרים ולא קלים לצליחה כלל וכלל, יש לתכנן אסטרטגיה, חלוקה ראשונית נכונה של הצבא וכמובן פיזור נכון בעת ההתקפה. מכיוון שמערכת הקרב היא דינאמית מאוד יש צורך בדינאמיות גם מבחינה טקטית משום שהטקטיקה שקבעתם לעצמכם בהתחלה תיתכן להיות שגוייה בהמשך ויהיה עליכם להחליף אותה ולתפקד בהתאם להתרחשויות, בעיקר בקרבות גדולים ומאוזנים יחסית.

כמה מילים לסיכום – המשחק מהנה מאוד, אהבתי את מערכת הקרב, הפרולוג והקרבות ההיסטוריים שנקבעו וכעת כל שנשאר לעשות הוא לחכות ליציאת המשחק המלא ואני מקווה שיצא לי לשים עליו את ידיי וליהנות גם ממצבי המשחק ברשת ולנסות ולאתגר אנשים ברחבי העולם.

 

אודות Lidor

השאר תגובה