בית / סיקורים / סיקורי משחקים / משחקי Mobile / חבל עמוק 9 – ביקורת על המשחק Sid Meier's Starships

חבל עמוק 9 – ביקורת על המשחק Sid Meier's Starships

Sid Meier's Starships
המשחק Sid Meier's Starships החדש מבית היוצר של סיד מאייר מבטיח לנו חלל, חלליות, קרבות ואסטרטגיה חכמה. השאלה היא האם יש לנו שיגור מוצלח או התרסקות. תלוי את מי שואלים…

אם במקרה יצא לכם לראות את אחת מסדרות המופת בבילון 5, פיירפליי או באטלסטאר גלקטיקה או את סדרת הסרטים של סטאר וורז או סטאר טרק, בטוח אמרתם לעצמכם "אם לי היה צי של חלליות הייתי עושה דברים אחרת", ואם לא ראיתם את הסדרות הללו, תעזבו הכל ולכו לראות (אבל תוותרו על הסרטים של בבילון 5 וסדרת הבת, זה נורא!). אחרי שהתעדכנתם, יש לכם הזדמנות להראות לכל הגלקסיה מה אתם הייתם עושים עם צי חלליות, איך? סיד מאייר שהביא לנו את סדרת המשחקים האלמותית civilization, משיק משחק חדש אל מערכות ה-PC ו-iOS שלוקח שוב אל החלל – Sid Meier's Starships.

Illustration_MissionScreen_Convoy

היעד – כיבוש החלל

המשחק החדש של סיד מאייר – starships, הוא משחק אסטרטגיה הממשיך את הסדרה המהוללת (בערך) " civilization" בכלל ואת Beyond earth בפרט. לפני שאתם חושבים שזאת חבילת הרחבה למשחק, שווה לכם לעבור לטייס אוטומטי ולחכות קצת. המשחק מתרחש אחרי שהמין האנושי עזב את כדור הארץ, יישב את כל הפלנטות וככל הנראה גם המציא ז'אנר ריאלטי חדש. במשחק אנו מקבלים צי של ספינות חלל, מפת גלקסיה בה צריך לנהל הכל ולהרחיב את השטח על ידי כיבוש שטחי אויב, שטחים שלא שייכים לאף אחד והמון כוונות טובות. אבל איך אומר הפתגם? הדרך לגיהנום רצופה כוונות טובות.

Screenshot_StrategyLayer_1

בואו נשחק

כרגיל אנו מקבלים 3 אופציה לבחירה מי אנו רוצים שינהיג ואיך יהיה הקוד המוסרי שלנו, יש את Supremacy שדוגלים בטכנולוגיה (וכשבוחרים מקבלים ספינה נוספת), Harmony שאוהבים את הטבע (עם הבחירה שלהם מקבלים הנחה ענקית בתיקון הספינות) ו-Purity שמאמינים באנושות עצמה (ובבחירה שלהם מקבלים אקסרה משאבים). בכל אחת מהאפשרויות יש 6 מנהיגים לבחירה שלכל אחד יש גם איזה בונוס נחמד. אחרי שנבחר מנהיג צוללים ישר אל… בניית המפה. בניגוד למשחקי אסטרטגיה אחרים כאן אין מפות מוכנות מראש עם כל מיני הפתעות, אלא אנחנו קובעים את גודל כמות האויבים והקושי של המשימה.

המטרה של כל משימה – לשלוט ביותר מ-51% מהמפה כל ידי כיבוש או צירוף שטחים אל האימפריה שלכם. איך? מתחילים עם מערכת כוכבים אחת, מפתחים אותה, בונים ערים, עושים מחקר, משדרגים, קונים עוד חלליות ויוצאים לדרך אל עבר הלא נודע. אנו נגיע אל מערכות כוכבים אחרות שאיתן נצא למלחמה, נעשה עסקים או נחתום על ברית, כך או כך אנו תופסים בעלות על הגלקסיה.

המשחק מציע לנו משהו שיש לו בסיס טוב, אבל יש לא מעט דברים שיכולים לקלקל את החגיגה הבין גלקטית. בגלל שאנחנו קובעים את נראות המשימה – הסיפור די ריק וחלול, בסך הכל דברי רקע שעוזרים לנו לקדם את המשימה ולא נרגיש מנותקים לחלוטין מהזרם שבחרנו. המשחק הוא מבוסס תורות ואנו שולטים בעצם בצי חלליות עם כמות מוגבלת של צעדים, שאיתו אנו נחקור את המרחבים העצומים (תלוי בכם) של הגלקסיה ונכיר חברים\אויבים חדשים. אבל בשביל שלא נשתעמם במהלך החיפוש של מה קורה אחרי האופק, כל כמה צעדים נפגוש בפעילות מסוימת בסגנון לחימה עם ספינות זרות, מפגשים עם חוקרים אחרים, מציאת משאבים וכו'. כשנגיע אל מערכת חלל אותן נרצה לכבוש או לעשות עסקים או לעצור התקדמות של המתחרים, אנו נפתח תת מפה, נעשה כמה משימות, נחזק את ההשפעה שלנו וכך לאט לאט נספח אותם לצידנו ונתרחב. אנו נוכל לקנות שדרוגים, חלליות, משאבים שחסרים לנו ולהמשיך לפתח את האימפריה שאנו רוצים או את הפדרציה שמתאגדת לה למען עתיד ילדנו הגלקטים.

המשחק בגדול סוג של The same ולפעמים… ובאמת לפעמים, גם מאתגר אותנו עם איזו משימה מעניינת, כשמצד אחד הוא מרגיש מעט איטי ו"עד שהוא זז", אבל מצד שני מהיר לסיום, בגלל שאין סיפור גדול שעוטף כמה משימות. דבר שעובד לטובת ורעת המשחק.

מבחינת השליטה והממשק – שוב, פשוט מאוד. המשחק גם מותאם לטאבלטים והמפתחים לא רצו שתאבדו את חוויית המשחק אם תעופו לחלל פה ופה, אז הם היו צריכים למצוא ממשק שיעבוד טוב ופה הם הצליחו. חוויית המשתמש בכל פלטפורמה קלה ונוחה והמשחק מרגיש מאוד זורם וקל להסתגלות.

Screenshot_Combat_Marauder

יוסטון, יש לנו בעיה… עם הגרפיקה

רגע של כנות, במשחקים הסוג הזה של חלליות\מלחמה\פוליטיקה\חלל עמוק 9 אני תמיד מצפה שיהיה איזה משהו שיפתיע, שיהיה cutting edge, אבל פה לצערי אין חדש ואפילו הולך אחורה עם הזמן בצורה מביכה מעט שלא הייתי מצפה במשחק שכזה. זהו סיימתי להיות עדין.

מה זה??? איך נותנים למשהו כזה לקרות??? זוידברג מפיוצ'רמה אמר: it was bad and you should feel bad, וכך אתם צריכים להרגיש! הגרפיקה פה מתאימה אך ורק למשחקים שרצים על טאבלטים, וגם – מלפני 5 שנים. כששיחקתי ב-beyond earth מצאתי את עצמי מתלהב מכל מיני דברים אבל ב-starships? נראה כמו משחק ישן בסדרה שאולי התפספס איפשהו ואמרתי "יאללה נשחק, בשביל הנוסטלגיה". קרבות החלל נראים מביכים, במיוחד בזמן שהחללית שלכם "יורה" טיל עייף אל עבר כמה אסטרואידים או אויבים. לדעתי, אם המשחק פותח גם למחשב היה שווה להשקיע יותר, זה אחרי הכל משחק לקנייה ולא "פרימיום" גם בטאבלטים והיה מקום להשקיע יותר בנראות, בקרבות ובהתפוצצויות של האויבים המרים. בום ואיזו חתיכה קטנה עפה מההדף? היה אפשר יותר, ראיתי פיצוצים מרשימים יותר ב-commander keen 4 (באמת משחק ישן מ-1991) וחלליות שעוצבו יפה יותר ב-space quest 4 (עוד משחק עתיק משנת 1991-92).

מבחינת הרזולוציה והאם המחשב שלכם מסוגל "לסחוב ולהריץ" משחק שכזה, אל תדאגו. בכלל. הדרישות נמוכות וזה גם מתבטא בשטח הדיסק שצריך – פחות מג'יגה, סה"כ כ-840 מגה.

דרישות מערכת מינימליות: 

מערכת הפעלה: Windows Vista SP2/ Windows 7
מעבד: Intel Core 2 Duo 1.8 GHz or AMD Athlon X2 64 2.0 GHz
זכרון: 2 GB RAM
כרטיס גראפי: 256 MB ATI HD2600 XT or better, 256 MB nVidia 8800 GT or better, or Intel HD4000 or better integrated graphics
דיסק קשיח: 841 MB available space
כרטיס קול: Audio output capability

אתם מבינים לאיפה אני חותר?
גם הסאונד מסביב לא כזה מלהיב, יש קול מחשב מונוטוני שמאשר פקודות ומלווה לאורך המשחק, ומוזיקה פשוטה שמשתנה בהתאם לאופי הפעילות, אבל לא משהו מלהיב.

 

שורה תחתונה

אולי על הטאבלט זה נראה יפה וחמוד, אבל על המחשב זה נראה… לא טוב. משחק שמגיע עם רקע של סדרת משחקי civilization הסופר מרשימה, רעיון מגניב לאללה ויוצר גאון – לא אמור להיות ככה באמת שציפיתי ליותר. המשימות נחמדות, המפות יפות, אבל כל השאר פשוט מרגיש לא מוכן, או לא עשוי טוב. אולי אם היו יושבים על זה עוד קצת, יכול להיות שהיו מביאים פה איזו יציאה טובה שהייתה מפתיעה, סוחפת ומצליחה. חבל.

 

**תודה ענקית להד ארצי על סיפוק עותקי המשחק למחשב ול-iPad !!

אודות אבירם צדיקריו

אבירם צדיקריו קופירייטר, גיימר ותיק עם 20 שנות נסיון ויודע דבר או שניים, שאלות במייל, לא בשבת כי אני משלים שעות שינה. לייצירת קשר- [email protected] http://aviram.2ya.com/

השאר תגובה