בית / חדשות / WITCH CHAPTER 0 – הדמו הגראפי של הדור החדש?

WITCH CHAPTER 0 – הדמו הגראפי של הדור החדש?

Witch_Chapter_0לפני כשבוע, הכריזה החברה היפנית Square Enix, הידועה בעיקר בגלל סדרת משחקי התפקידים שלה – Final Fantasy, על פרוייקט בשם "WITCH CHAPTER 0", דמו-טכנולוגי בזמן אמת המשתמש ביישום לתכנות ממשקים החדש – DirectX 12, בוועידת הבנייה והפיתוח של מייקרוסופט.

תשכחו מההבטחות של הפלייסטיישן 4 והאקסבוקס 1, האם WITCH CHAPTER 0 מציג באמצעות טכנולוגית ה-DirectX 12 החדשה את העתיד של הגראפיקה הממוחשבת?

כחלק מפרוייקט מחקר הלומד מגוון של טכנולוגיות דור-חדש, Square Enix ערכו מחקר מעמיק על יצירת גרפיקה-ממוחשבת בזמן אמת על ידי שימוש בDirectX 12 בשיתוף פעולה עם החברות Microsoft וNvidia. התוצאה של מחקר זה נחשפה ביום הוועידה תחת השם "WITCH CHAPTER 0" ותיושם למנוע הגראפי של הסטודיו המפתח של Square Enix, הLuminous Studio, ומיועדת לשימוש בפיתוח עתידי של משחקים.

הפרוייקט "WITCH CHAPTER 0", הצליח להשיג את אחת האיכויות הגראפיות המובילות בעולם כשמדובר בגראפיקה ממוחשבת המיוצרת בזמן אמת. היא מציגה את הרגשות האנושיים המובעים בזמן בכי – רגש שנחשב לאחד הקשים לייצג באמצעות טכנולוגיה מודרנית של גראפיקה ממוחשבת. הרגש מובע ברמת איכות שלא נראתה כדוגמתה על דמות ממוחשבת.

 

WitchChapter0cry_Screenshot_010515_Online_09_1430475245

"WITCH CHAPTER 0" נעשה בעיקר על ידי המפתחים של AGNI'S PHILOSOPHY – FINAL FANTASY REALTIME TECH DEMO, דמו טכנולוגי עבור LUMINOUS STUDIO שנחשף ב2012. Square Enix מדווחים שהם סיפקו לצוות אפשרות להציג גראפיקה איכותית ומלוטשת ויכולת עיבוד ממוחשבת חזקה אפילו יותר ב"WITCH CHAPTER 0".

"הצוות שלנו תמיד רדף אחרי גראפיקה ממוחשבת מותמרת (התמרה = Rendering) מראש הנמצאת בקידמת הטכנולוגיה המודרנית", הגיב הג'ימה טאבאטה, העומד בראש פרוייקט המחקר לטכנולוגית הדור-הבא ומוציא לפועל של מחלקת העסקים השנייה בSquare Enix (עם תואר באורך כזה הוא יכול להיות שליט במשחקי הכס). "כחלק מהפיתוח הטכני, יצרנו דמו שמשתמש בטכנולוגית גראפיקה ממוחשבת מהמתקדמות ביותר בזמן אמת, עם תמיכה נדיבה מהמובילות בתחום מבחינת תוכנה וחומרה – מייקרוסופט עם ה-DirectX 12 ומערכת ההפעלה החדשה Windows 10, וכרטיס המסך המתקדם של NVIDIA, הGeForce GTX. המאמצים מפרוייקט תחזק פיתוח עתידי של משחקים וגם את Final Fantasy XV, שכרגע נמצא עוד בפיתוח".

WitchChapter0cry_Screenshot_010515_Online_12_1430475247

"Square Enix עובדים על פרוייקט הדור-הבא כמייצג של הטכנולוגיה והיצירתיות שתוביל את עתידה של Square Enix", אמר יוסוקה מאטסודה, הניא והנציג האחראי של Square Enix. " התוצאות ישומשו כדי להמשיך לקדם את האיכות ואת היכולות הטכניות במשחקינו. אנחנו נמשיך לרדוף מחקר זה על טכנולוגיות מובילות הכוללות גראפיקה איכותית המשתמשת בטכנולוגית החדשנית של ה-DirectX 12"

בנוסף, נמסר שהדמו התאפשר באמצעות שימוש בכרטיסים הגראפיים של NVIDIA, ה-GTX TITAN על ידי שימוש בטכנולוגית SLI 4-כיווני (למעשה, 4 כרטיסי מסך שעובדים במקביל כדי להקל עומס על כל אחד ולאפשר טעינה של גראפיקה יותר מורכבת ו"כבדה").

WitchChapter0cry_Screenshot_010515_Online_04_1430475242

"עיצבנו את ה-DirectX 12 כדי לספק לתעשייה ביצועים מובילים לאורך המגוון הכי רחב האפשרי של מרכיבי ביצוע וכרטיסים גראפיים", אמר סטיבן גוגנהאיימר (סוף סוף שם שאני לא כותב עקום לחלוטין בתרגום מיפנית-לאנגלית-לעברית), סמנכ"ל חברתי בחברת Microsoft. "העבודה שSquare Enix עושה מגלמת תפקיד חשוב בהצגת הפוטנציאל של ה-DirectX 12 להביא לנו חדשנות וביצועים מוגברים אף יותר ממה שהתאפשר לנו קודם לכן".

"הפרוייקט 'WITCH CHAPTER 0' מציג את הגראפיקה הכי שאפתנית ואיכותית שאי פעם נעשתה", אמר ג'ון-סון הואנג, הנשיא והמנכ"ל של חברת NVIDIA. "ההישג של Square Enix הוא לא פחות מעוצר-נשימה. אני מאושר שהצוות המדהים שלהם פנה לNVIDIA כדי שנעזור להם להביא את 'WITCH CHAPTER 0' לחיים. מדובר בהצצה ליופי והאומנותיות של משחקי מחשב עתידיים".

Square Enix מבטיחים להמשיך לעודד מחקר ופיתוח של טכנולוגיות חדשות בפיתוח משחקים ולספק בידור באיכות הגבוהה ביותר לצרכניה.

את כל הפרוייקטים שהוצגו בועידה של מייקרוסופט, ביניהם ה"WITCH CHAPTER 0" ניתן לראות כאן.

 

WitchChapter0cry_Screenshot_010515_Online_13_1430475248

לאלו מכם שמעוניינים ללמוד עוד על טכנולוגית ה-DirectX החדשה, ניתן לעשות זאת באתר של מייקרוסופט.

תודה רבה להד-ארצי על המידע.

למרות חוסר החיבה האישי שלי לכותרים האחרונים בסדרת פיינל פנטזי, יאמר לזכותם שגראפית הם תמיד היו מאד מרשימים, ואני תמיד בעד פיתוח ומחקר של טכנולוגיה חדשה במיוחד כשניתן לראות שבאמת מדובר בפרוייקט שהצריך המון ידע, דם, יזע ודמעות. הבעיה העיקרית היא שפיתוח משחקים ב2015 כבר נהפך לפרוייקט שמדמם כסף ומטביע סטודויים לפיתוח אחרי משחק כושל אחד (מה שגם שהעלות כל כך גבוהה שמשחק נחשב כושל אם הוא מכר "רק" מיליון יחידות), מעבר לזה שהקונסולות החדשות כבר לא סוחבות את הגראפיקה שיש קיום, שלא לדבר על גראפיקה חדשנית מהעתיד. לכן התקווה שלי היא שכל המחקר והפתיוח הזה עבור טכנולוגיות חדשות יוזיל את המכיר של הטכנולוגיה הקיימת ותאפשר גם כמות גדולה יותר של משחקי מחשב, וגם משחקי מחשב מגוונים יותר.

 

 

אודות דניאל

גר במרכז, משחק בעיקר משחקי תפקידים ואסטרטגיה ואוהב לחפור.

השאר תגובה