בית / חדשות / חדשות משחקים / פייסבוק עושה שינוי אייקון פמיניסטי
פייסבוק עושה שינוי לוגו פמיניסטי
פייסבוק עושה שינוי לוגו פמיניסטי

פייסבוק עושה שינוי אייקון פמיניסטי

אולי לא שמת לב, אבל פייסבוק לאחרונה מנהלת שינויים קטנים באתר ומשנה דברים קטנים, ובקרוב היא הולכת לשנות את הלוגו של החברים בפייסבוק. 

אז מה כבר היה לנו לאחרונה מפייסבוק? לאחר המון שנים של הישארות עם אותו לוגו החברה החליטה לשנות אותו

פייסבוק : למעלה ישן, למטה חדש
פייסבוק : למעלה ישן, למטה חדש

ועכשיו החברה עומד גם לשנות את האייקון של החברים בפייסבוק, שנעשה כבר באפליקציה של פייסבוק

חברים בפייסבוק: שמאל ישן, ימין חדש
חברים בפייסבוק: שמאל ישן, ימין חדש

כפי שאפשר לשים לב השינוי המששמעותי באייקון הוא שבאייקון הישן דמות הגבר היא זאת שהיתה מלפנים והאישה היתה בקטן מאחוריה, ולעומת זאת באייקון החדש דמות האישה היא זאת שמובילה את האייקון, והיא באותו גודל כמו דמותו של הגבר. סמל החברים בקבוצה השתנה מגבר במרכז וגבר ואישה בצדדים שלו, לאישה במרכז ושני גברים בצדדים שלה.

עדכון האייקון הוא פרי מעשה ידיה של מעצבת הפייסבוק קייטלין ווינר, שבמילים שלה נפלה ל"מחילת הארנב של עיצוב האייקונים" אחרי שהבחינה בהבדל קטן אך משמעותי בין דמותו של הגבר לדמותה של האישה באייקון הישן של החברים בפייסבוק.

"באמצעו של קובץ הפוטושופ היו שני דמויות שייצגו אנשים. האייקון של הגבר היה סימטרי למעט התסרוקת הממוסמרת של(הגדרה מדוייקת לשפיץ בשיער) אך לאישה היה שפיץ בולט בכתף(במילים אחרות, היא חתוכה בצד שמאל בכתף)." ווינר כתבה. "לאחר עבודת בילוש קטנה קבעתי שנקודת החיתוך היתה בדיוק איפה שהאייקון של הגבר נמצא לפניה, כמו באייקון של החברים בקבוצה(ששם אפשר לראות שהגבול בין הגבר לאישה הוא יותר בולט ומעוגל). אני מניחה שלא היו כוונות רעות, רק חוסר התחשבות. אבל בתור גברת עם שתי כתפיים חזקות, הדבר הזה פגע בי"

דבר זה עורר אתגר עיצוב לגבי הלוגו, שכלל בתוכו עיצוב תסרוקת לכל אחת מהדמויות. התסרוקת של האישה נראית יותר יפה, והראש של הגבר כבר לא ממוסמר. הגבר גם קיבל מראה יותר טבעי שקצת הוריד את הכתפיים שלו. ווינר גם עיצבה אייקון לדמות שאינה מוגדרת בתור גבר או אישה, למקרה הצורך.

עכשיו כשהפרוייקט מתחיל להראות את תוצאותיו, ווינר אומרת שהיא בהתראה גבוהה לגבי סימבוליזם. פייסבוק הציג לנו שנה שעבר אייקון חדש של כדור הארץ להתראות, בצורה כזאת שהמשתמשים רואים את כדור הארץ ממורכז במיקום שלהם(גם את זה אפשר לפספס), ושינויים אחרים עשויים לבוא בעתיד.

"אני מנסה להעמיד בספק את כל האייקונים, במיוחד את אלה שנראים לנו הכי מוכרים" אומרת ווינר. " לדוגמא, מדוע אייקון המזוודה חייב להיות זה שמסמל עבודה? איזו אוכלוסיה סוחבת איתה מזוודה ובאיזה עידן? באיזה עוד דרכים יוכל המונח 'עבודה' להתבטא? ומה האייקון שיסמל את המונח הזה יעורר אצל רוב האנשים על כדור הארץ? "

 

אחת התגובות שכמעט היה אפשר לנבא אותה היתה זעם, לפחות מרוב הגולשים ברשת. רוב התגובות הצהירו על השינוי שהוא בין חסר טעם למעליב, בטענה שדמות האישה הנמצאת עכשיו מלפני הגבר הופכת את העניין לסקסיסטי לא פחות מהאייקון המקורי. בכנות אף אחד לא באמת שם לב לקטע הזה עד שקייטלין שהוא כזה, אך עכשיו לאחר ששינתה את האייקון, יכול להיות שהיא השיגה בדיוק את התוצאה ההפוכה

 

אודות יאיר משניות

קוראים לי יאיר, גיימר לשעבר, כיום עוסק בפיתוח ווב. עולם המחשבים תמיד היה חלק גדול מהחיים שלי ותמיד ימשיך להיות. אשמח לענות על כל שאלה ולעזור, כי אחרי הכל, בשביל זה אנחנו כאן :)

2 תגובות

  1. אכן שינוי קטן קטנוני ומלקק סתם, אבל הוא באמת כל כך שולי שקשה לתהרגש ממנו.

  2. אין ספק שהטרור הפמיניסטי מצליח לייצר שנויים גדולים יותר בחברה מאשר הלוגו הזה.
    כדאי לשים לב שהשנוי לא מצביע על שיווין, אלא על העמדת האשה במקום הראשון,וזהו הבטוי האמיתי למהותו של הפמיניזם בן ימינו.

השאר תגובה