בית / סיקורים / סיקורי משחקים / משחקי PC / סיקור המשחק Worms W.M.D- חדש אבל ישן

סיקור המשחק Worms W.M.D- חדש אבל ישן

Worms, המשחק שיצא ב-1995 למגוון קונסולות מחברת משחקים עצמאית וקטנה מבריטניה נחשב בעיני רבים לאחת הקלאסיקות המודרניות של משחקי המחשב. המשחק המקורי (ובזמנו, מקורי מאוד) יצא למגוון קונסולות ומכר עשרות אלפי עותקים, והמשיך למכור ולמכור אחרי כל משחק חדש בסדרה שמונה כבר 23 (!) משחקים וכותרים מלאים, וכעת קיבלה את הכותר האחרון שלה Worms W.M.D. אז איך הנוסחה עובדת במבחן הזמן, והאם Worms W.M.D מצליח לעמוד בפני עצמו?

חברת Team17 ידועה כבר 25 שנים בהברקות המדהימות שלהם עם משחקי אינדי קטנים (ולפעמים גם גדולים) שהיא מפתחת או מפרסמת, שפשוט מעלים לכם חיוך על הפנים. בדרך כלל החברה מוציאה את הכל עם סדרת ה-Worms שלה, אבל פה הרגשתי שמשהו קצת חסר לי.

הדרך הכי טובה להתחיל לדבר על המשחק החדש היא קודם כל על הגרפיקה שלו. סדרת Worms הייתה נואשת כבר הרבה שנים לעיצוב חדש, מסוגנן, שימשוך קהל משפחתי ורחב יותר. אם שיחקתם במשחקים הראשונים של הסדרה, אתם כנראה זוכרים את התולעים המציאותיות קצת יותר מידי והאדומות קצת יותר מידי שהיו על אריזת המשחק, ולאט לאט התקדמו לתולעים הורודות והחמודות שאנחנו מכירים היום. אמנם העיצוב הזה שירת את הסדרה במשך המון שנים, אבל תמיד הרגשתי שמשהו לא בסדר עם התולעים התלת-מימדיות הללו, ומשהו שם לא נראה לי מתאים כל כך לסגנון של הסדרה. Worms W.M.D בא לשנות זאת, עם עיצוב דו מימדי חמוד מאי פעם של התולעים הקטנות, והפעם עם אפילו יותר הבעות פנים אכזריות/מתחכמות/מפחדות ועוד ועוד. ל-Team17 מגיע באמת כל הכבוד על העיצוב החדשני של דמויות שקיימות כבר יותר מ-20 שנה, ועל כך שהיא מראה לנו שתמיד אפשר לחדש, אולי לא תמיד (אבל על כך נדבר בהמשך). ההתאמה האישית של כל דמות מאוד נחמדה, למרות שהיא גרסה יחסית מצומצמת של ההתאמה האישית של Clan Wars, אחד מהמשחקים הקודמים בסדרה. תוכלו לבחור כובע מתוך מגוון כובעים שונים, את הקול של התולעים שלכם, את ריקוד הניצחון שמלגלג על החבר שלכם שהפסיד אחרי 3 תורות (ברוב המקרים, זה היה אני. תפסיק לנצח כפיר!), את הקבר שלכם ואת ה-Fanfare שלכם, שלפי מה שהבנתי הוא סוג של ההמנון שלכם. בתמונה תוכלו לראות את התולעת הישראלית שלי (עם ההמנון הלאומי) , אך זו רק אפשרות אחת מתוך אלפי אפשרויות שונות של התאמה שיהפכו את התולעת שלכם לבאמת שלכם.

20161001144047_1

הרקעים שתראו במהלך המשחק שלכם צוירו ביד של אמנים שונים, ואין ספק שלפעמים תתבלבלו ותחשבו שאתם מביטים בציור יפהפה, אלא אם המסך שלכם גדול מידי. אחת הבעיות העיקריות שהיו לי עם המשחק ועם הגרפיקה שלו היא אפשרות הזום המסורבלת והלא נוחה בכלל, ושאם תתרחקו יותר מידי מזירת הקרב תתחילו לראות את הרקע מפוקסל יותר ויותר, ואת הדמויות שלכם קטנות יותר ויותר. אז אמנם הציורים הללו מדהימים ביופיים ומשרתים יופי של רקע וזירה לקרבות התולעים האימתניות שלכם, אבל אנחנו חייבים להרוס את ההרגשה הזו כל פעם שאנחנו רוצים לראות את הזירה במלואה?

WormsW.M.D_All-Stars_Rare_JoannaDark

המשחקיות של המשחק החדש קצת אכזבה אותי. מצד אחד, זה Worms המוכר והאהוב עם טוויסט ה-Crafting (כבר נדבר גם עליו), אבל מהצד השני, זה Worms המוכר והלעוס שמצליח למכור לנו כל כמה זמן משחק חדש שדומה לקודמיו, אבל עם טוויסט קטן. כמו שאמרתי קודם, הטוויסט של המשחק החדש הוא מערכת ה-Crafting, שלדעתי, לא מוסיפה יותר מידי. אמנם יש עוד שני סוגי נשקים על כל נשק שקיים במשחק, שזה משהו שתמיד כיף לראות, אבל לא מצאתי סיבה אמיתית לבזבז את התור שלי כדי ליצור אותם, הנשקים לא יוצרים יותר מידי יתרון על המתמודד נגדכם, אבל הם גם דורשים מכם לאסוף חומרים משדה הקרב כדי ליצור אותם. לדוגמה, כדי ליצור כבשה אלקטרונית, תצטרכו לאסוף 4 רטבים מיוחדים של Boggy, שתי משחות חמור דביקות, שני זרעי פצצות בננה ודמעה אחת של תולעת (לצערי, לא המצאתי אף אחד מהמרכיבים של הכבשה האלקטרונית). מה שעוד יותר היה מוזר לי הוא למה לעשות את המערכת הזו ככה? לדעתי, אם היינו צריכים את הכבשה האלקטרונית, היינו יכולים פשוט לשלב מגנט וכבשה רגילה, מבלי לצאת למסע חיפושים מטורף בשביל דמעה של תולעת. עוד דבר שהציק לי עם ה"נשקים" החדשים- כשאתם באים להכין נשק חדש, אתם לא תקבלו מידע מפורט על איך הנשק הזה פועל, אלא תקציר של 10 מילים לכל היותר שפשוט מתאר לכם על מה אתם מסתכלים. לא מה הרדיוס של הפיצוץ, לא איזה מרחק תצטרכו לקחת מהתולעת שלקראתכם, כלום. משהו התפספס שם ב-Team17 כשהם בנו את המערכת הזאת ובאמת חבל לי, כי הם היו יכולים לשפר עוד המון במשחק עם המערכת הזאת, עם עוד קצת יצירתיות.

20161001143917_1

חוץ ממערכת ה-Crafting, לא הרבה השתנה- בוחרים נשק, מרביצים לתולעת האויב ומחכים לראות מה הנזק. למרות זאת כן קיבלנו את כלי הרכב השונים כמו הליקופטר עם נשק חלש אך עם המון יריות, Mech שירביץ את תולעת האויב למים אם הוא לא נזהר מספיק, וטנק, פשוט טנק. לדעתי הרכבים האלה יותר מידי חזקים בהשוואה לנשקים הרגילים של התולעים, ויש חוסר איזון ענקי בין אלו שהתמזל מזלם ותפסו איזה Mech ענק שמפוצץ אתכם בכל תור, לבין אלו שלא מצליחים להתקרב לכלי רכב אחר. עוד משהו שהיה מוזר לי במערכת הזאת זה שגם אם אתם בתוך כלי הרכב, כל תולעת שמתקרבת אליו יכולה להוציא את התולעת שבפנים ולהיכנס, מה שעוד יותר יוצר יתרון לא הגיוני למי שמצליח לשים את ידו על כלי רכב כזה.

למשחק יש מערכת משימות לשחקן יחיד יחסית בסדר, אך זאת לא המטרה שלשמה Worms קיים. המשחק הוא משחק מסיבות מובהק כמו כל שאר המשחקים בסדרה, בו אתם וחבריכם יושבים מול מסך אחד גדול ומפוצצים אחד את השני (במשחק כן?) אל תוך הלילה, אך פה גם מגיעה הבעיה בגרסת המחשב. השליטה בעכבר ובמקלדת מאוד מעצבן, ואפילו כשניסיתי לשחק עם קונטרולר של Xbox 360 הרגשתי שאין לי את רמת הדיוק שהייתי רוצה, ואת רמת השליטה המקסימלית שאפשרית על הדמות שלי, כך שכל הזמן דילגתי בין המקלדת והעכבר לבין הקונטרולר. למרות זאת מצב ה-Multiplayer נשאר אותו מצב משחק כיפי בו תוכלו לסדר את כל המרכיבים שיגרמו למשחק שלכם להיות הכי כיפי שאפשר עם החברים שלכם יחד עם המון הגדרות (ביניהן ביטול מערכת ה-Crafting וכלי הרכב, שמשפר את המשחק לדעתי), והמון מפות שונות ומצבי משחק שונים לבחור מהן.

הסאונד הכללי והפסקול נשארו גם הם בערך אותו דבר. הפסקול עצמו מעט משעמם, אבל ברגעי האקשן הוא יודע איך להכניס אתכם קצת יותר לאווירה. הסאונד עצמו פשוט כולל את הצעקות השונות של התולעים, אותן תוכלו להחליף במסך ההתאמה מראש, כך שלכל קבוצת תולעים יש קול מסוים משלה מתוך עשרות קולות שונים שיקרעו אתכם מצחוק.

תוספת אחרונה לפני שאנחנו מסכמים את המשחק. ניתן לראות בבירור ש-Worms W.M.D נבנה במיוחד לשחקני הקונסולות. למה זה? מפני שלא תוכלו למצוא בחיים את כפתור היציאה מהמשחק בגרסת המחשב! נכון מאוד, אין שום כפתור יציאה מהמשחק, אלא אם תעשו alt+Tab ותסגרו את המשחק דרך מנהל המשימות, או בלחיצה על כפתור Esc (דבר שלקח לי כמה שעות להבין). עוד קצת זלזול קטן של Team17 בשחקני המחשב.

בציור השבועי תצטרכו למצוא את כפתור היציאה מהמשחק! צבעו אותו בלבן והשאר השאירו בצבע.
בציור השבועי תצטרכו למצוא את כפתור היציאה מהמשחק! צבעו אותו בלבן והשאר השאירו בצבע.

לסיכום, Worms W.M.D הוא לא המשחק הכי טוב שקיים בסדרת Worms, הוא לא מחדש יותר מידי על קודמיו, אבל הוא גם לא הורס את מה שהמשחקים הקודמים בסדרה בנו, אלא בונה עליו קצת יותר מאפיינים חדשים, שלדעתי, לא מספיקים למי ששיחק במשחקי הסדרה הקודמים. אם עדיין לא ניסיתם אף משחק Worms, ומתחשק לכם משחק מסיבות כיפי לשחק כשהחברים באים? לכו על Worms W.M.D. אבל אם כבר שיחקתם ב-Worms קודם לכן, כדאי שתשארו עם המשחקים הקודמים.

Worms W.M.D

גרפיקה - 8.5
משחקיות - 6
סאונד - 7.5

7.3

ממוצע

Worms W.M.D הוא לא המשחק הכי טוב שקיים בסדרת Worms, אבל הוא מספיק לאלו שעדיין לא התנסו במשחקיות המטורפת של המשחק.

User Rating: Be the first one !

אודות לידור כלפון

העורך הראשי, בן 18 מיבנה. משתדל לשחק בהכל ולהתעדכן בהכל, ובעיקר במה ש-PCMR ו-Nintendo.

השאר תגובה