בית / סיקורים / סיקורי משחקים / משחקי PC / מכונה משומנת וחכמה, קצת חורקת – סיקור המשחק Crazy Machines 3

מכונה משומנת וחכמה, קצת חורקת – סיקור המשחק Crazy Machines 3

המשחק השלישי והחדש בסדרת משחקי החידות והבנייה – Crazy Machines יוצא לדרך ומביא איתו לצד בלוקים, בטון וחדי קרן גם כמויות מטורפות של חידות, קטעי הומור קצרצרים והמון שעות של "איך לעזאזל אני מעיף את החד קרן עם התותח דרך הסל?" רוצים לדעת אם הצלחתי? תמשיכו לקרוא.

001

בשנת 1993 שחררה לעולם חברת Sierra On line את המשחק שהיה שונה מכל דבר שהכירו עד כה – The Incredible Machine (או בקיצור TIM), משחק המבוסס על רעיון המכונה של רוב גולדברג – מכונה המורכבת ממלא דברים שונים הגורמים לתגובות שרשרת עד היעד הרצוי. בכל פעם שהייתי רוצה לקחת הפסקה מאיזה קווסט או Shooter או…קווסט (פעם היה מבחר יחסית דל בהשוואה להיום) TIM היה הדרך להפעיל את המוח ולבדוק באילו דרכים אפשר להעיף את החתול מהמסך.

שנים אח"כ, הרעיון המבריק מאחורי TIM לא נעלם וחברת המשחקים הקטנטנה FAKT מביאה אלינו את המשחק השלישי בסדרת Crazy Machines, אותו הדבר כמו TIM רק…מעודכן יותר.
המשחק  The Incredible Machine 3 מציע לשחקן שעות רבות של חשיבה ואתגרים שבהחלט יכולים להפתיע את המנוסים שבחבורה, בעזרת שלבים מעניינים ואביזרים יחסית הזויים.

ss_b01838c79f5fcbaef90cf346593a417c1247087d-1920x1080

המשחק הזה מתחיל בסגנון שאני אוהב להגדיר כ-Let’s get down to business, כבר בתפריט הראשי אפשר לבחור איך רוצים להתחיל בלי הקדמות מיותרות, בין אם זה ע"י יצירת מכונה\שלבים משלך, בחירת שלבים שנעשו ע"י שחקנים מסביב לעולם ובין להתחיל את המשחק עצמו ולטפס בסולם השלבים (או להשתמש בו בשביל להפיל חד קרן לפח הצהוב).
ברגע שמתחילים את המשחק יש לנו הסבר קצר איך דברים עובדים, איך מזיזים ומה הרעיון הכללי מול מה אנחנו הולכים להתמודד. מצד אחד ההסבר קצרצר ומהיר ולא מהזן שמושך אותך רבע משחק אבל מצד שני הוא לא ממצה מספיק והרבה מאוד אלמנטים הולכים לאיבוד במיוחד כשרוצים לצלול לעומק כבר על ההתחלה.
השלבים עצמם מלווים בקטעי הומור טקסטואליים שכביכול מדרבנים אותנו להשלים את המשימה והם עצמם מתחילים מרמה קלה (במקרים בודדים קלה מדי) ולאט לאט זה מתפתח למשהו קשוח וממש שובר ראש.
הכלים שמוקצים עבורנו יכולים להתחיל ממדף בודד וכדור ועד רמת רשימת מלאי שלא הייתה מביישת את הטמבוריה השכונתית הכוללת אגרופים מסתובבים וקופצים, חדי קרן, מסלולים, כיסאות, מנועים, תותחים ועוד ועוד ועוד, באזור של הבנייה העצמית אתם תפגשו כמויות מטורפות של כלים שבהחלט מדגדגים את היצירתיות גם אם אתם חושבים שאתם "יבשים ועבשים" ו"שזה ממש לא בשבילכם".

ss_7bec7897c699f981fffa23208c5e8dc671134dd0-1920x1080

מעבר למבחר, לאתגרים ולמשימות יש גם את נושא הגרפיקה והמוזיקה.

כמו שאמרתי, זה משחק שהוא מושלם בשביל לקחת הפסקה מכל מה שמשחקים ו\או עושים, כי מעבר לזה שכאן צריך לחשוב קצת אחרת מהנורמה, הכל מלווה בגרפיקה יפה, שלווה ומתוקה, החל מהפריטים שעוצבו בקפדנות עם טקסטורות בהתאם, רקעים מעודנים שמשתלבים באופן נפלא עם השלב הנוכחי בו משחקים ועד מבנה התפריטים שמרגיש מאוד אינטואיטיבי.
המוזיקה שמתנגנת ללא הפסקה כבר מהרגע הראשון עושה משהו שבהרבה מאוד מקומות ומשחקים לא הצליחו להפנים – היא לא גונבת את הפוקוס מהמשחק עצמו ואפילו משרה אווירה רגועה המתאימה למשחקים מסוג זה, אם אתם מוצאים את עצמכם שקועים עמוק במשחק – המוזיקה היא אחת הסיבות.

שורה תחתונה – המשחק הזה הוא ההפסקה המנטלית המושלמת מכל מה שיש בעולם הגיימינג להציע (מלבד פעילות ספורטיבית אמיתית שיכולה רק לעזור) עם מגוון ענק של שלבים וחידות שיכולים להשאיר אתכם בוהים במסך שעות. הגרפיקה יפיפייה והמוזיקה שעוטפת את הכל מסביב עושה את עבודתה נאמנה ולא מפריעה להליך החשיבה. חסר לי הסבר קצת יותר מעמיק על יכולות הבנייה והכלים, אחרי הכל זה משחק ולא פוטושופ, דבר שיכול להיות מעט "מוריד" מחוויית הבנייה העצמית.
דרך אגב, אם אתם שואלים אם הצלחתי להכניס את החד קרן לסל עם התותח…

002

לא, לא הצלחתי, אבל זה היה משעשע.

Crazy Machines 3

גרפיקה - 9
סאונד - 9
אורך חיים - 9
משחקיות ושליטה - 9

9

מעולה

User Rating: Be the first one !

אודות אבירם צדיקריו

אבירם צדיקריו קופירייטר, גיימר ותיק עם 20 שנות נסיון ויודע דבר או שניים, שאלות במייל, לא בשבת כי אני משלים שעות שינה. לייצירת קשר- [email protected] http://aviram.2ya.com/

השאר תגובה