בית / סיקורים / סיקורי משחקים / משחקי SonyPlaystation / יש לכם אינסטינקטים? סיקור המשחק Earth's Dawn

יש לכם אינסטינקטים? סיקור המשחק Earth's Dawn

המשחק Earth's Dawn  הוא מערבולת של הרס, כיף ומשחקיות מהירה, אבל האם זה מספיק?

Earth's Dawn הוא משחק 2D Hack & Slash שמחזיר אותנו הרבה שנים אחורה, לתקופת עולמות הארקייד. אבל, האם יש למשחק בסגנון זה מקום בעולם שבו המשחקים הם יותר מתקדמים מאי פעם? תישארו לקרוא.

עלילה:

העלילה של Earth's Dawn היא אולי החלק הכי חלש במשחק. העלילה מתארת זמן פוסט אפוקליפטי שבו המין האנושי כמעט נחרב ע"י גזע חייזרים\מפלצות אשר נקרא E.B.E שפלש לכדור הארץ. אחרי תקופה מאוד קשה לאנושות, הצליחו מדענים לחבר בין תאים חיים של ה-E.B.E לבין חתיכות שריון ידי אדם ולחבר אותם לחיילי קומנדו, וככה המין האנושי מצא את הדרך להחזיר מלחמה ל-E.B.E, והחיילים האלה נקראו ANTI Troops.

לא רק שהעלילה גרועה, אלא גם שהיא מוצגת בצורה סבירה במקרה הטוב. נכון שיש קטעי מעבר ואתם לא צריכים לנחש את כל העלילה אבל גם קטעי המעבר הם ביפנית (כן כל המשחק מתנהל ביפנית), וזה אומר שאתם צריכים לקרוא כתוביות במשך כל המשחק. וגם, כשיש קטעי מעבר, הם משעממים ביותר ובדרך כלל עוסקים בדברים כמו "מצאנו חייזר גדול חדש, צריך ללכת למקום כלשהו ולהרוג אותו", מה שיוצר שעמום נוראי, ולמרות שאני מאוד אוהב עלילה ולרוב שם אותה לפני המשחקיות, במשחק הזה העברתי את קטעי המעבר ורציתי פשוט לחזור לשחק. מה שמעביר אותנו לקטגוריה השנייה שבעצם מצילה את המשחק.

משחקיות:

המשחקיות במשחק Earth's Dawn, בניגוד לעלילה, היא אולי החלק הכי חזק במשחק, היא מהירה, כיפית ויצירתית. סגנון המשחק של Earth's Dawn הוא סגנון 2D Side Scroller Hack &Slash. אם אתם שחקנים ותיקים אתם תדעו מה הסגנון הזה אומר- אתם מתקדמים במפה במעין "חדרים", וכאשר מגיעים לסוף החדר יש מסך טעינה קצר ואתם מגיעים להמשך השלב. לרוב, בכל חדר יהיו מספר אויבים אבל על הרבה מהם אפשר לוותר אם אתם באמצע משימה צדדית. ואם כבר התחלתי לדבר על המשימות אני אתן הסבר קצר על איך הן בנויות.

כאשר אתם תתחילו את המשחק, אתם תכנסו בלא יודעין ל"משימה הראשית". כאשר אתם תעברו את הסשן הראשון ובעצם תעברו לחלק ה"חופשי", תוצג בפניכם מערכת משימות ממש יצירתית וכיפית.  בעצם, במקום שתהיה לכם משימה אחת ארוכה, כל חלק בנוי מכמה משימות קטנות שנקראות Free Missions, ומשימות יותר גדולות שנקראות Main Missions. המשימות החופשיות יתנו לכם הוראות כמו להרוג מספר אויבים כלשהו בזמן מוגבל, למצוא חפץ כלשהו, או אפילו להביס אויב שנחשב "אגדי" (משימות כאלה נקראות Elite Threats והן מאתגרות במיוחד). אחרי כמה משימות, אתם תראו במסך הראשי של המשחק את הטיימר שמודד לכם כמה זמן אתם משחקים הופך לאדום, ויתחיל לספור אחורה ולא קדימה. כאשר זה קורנ זה אומר שהגעתם לחלק שבו האנושות מספיק חזקה והיא יוצאת למתקפת נגד. מתקפות הנגד גם הן נחשבות בתור משימות ראשיות והן יחסית ארוכות ויימשכו 10 דקות בערך. בנוסף למערכת המשימות היחסית מורכבת, ישנה גם מערכת קרבות והתפתחות אשר מורכבת גם היא, ועליה אסביר עכשיו.

בהתחלה, כשהייתי עושה Free Missions לא ממש הבנתי לאן אני אמור ללכת, בשביל זה יש את המפה אשר מסמנת לכם את המשבצת שאליהן אתם תצטרכו ללכת. הסמל שיופיע על משבצת שאליה תצטרכו להגיע יהיה שונה בהתחשב בסוג המשימה שיש לכם, אבל המשחק נהיה נחמד כשתפתחו את המפה, ומציג לכם מקרא אשר יעזור לכם להתמצא.

earths-dawn

מערכת קרבות ושיפורי דמות:

למעשה, מערכת הקרבות והשיפורים כל כך מסובכת, מורכבת וראויה לציון שאני אתן לה מקום משלה בסיקור. נתחיל עם מערכת הקרבות. הבסיס של מערכת הקרבות הוא יחסית פשוט – יש לכם ביד אחת רובה וביד השנייה חרב. בנוסף לנשקים שלכם, גם הקפיצות לוקחות חלק מאוד חשוב במערכת הקרבות. בעזרת לחיצה על כפתור ה-X והזזת הסטיק השמאלי לכיוון הרצוי אתם בעצם תבצעו Dash אשר יעזור לכם להתחמק בקלות ממתקפות האויב. מכניקה כזאת בעיקר חשובה מפני שפגיעה והורדת החיים שלכם היא מאוד מענישה במשחק הזה, בעיקר בגלל שאין מערכת החייאה והדרך היחידה להחזיר לעצמכם נקודות חיים היא על ידי הריגת אויב באמצעות מהלך מיוחד הנקרא Finisher.

גם מערכת שיפור הדמות מסובכת למדי והיא קשורה ישירות למערכת הקרבות, איך בדיוק אתם שואלים? יש בעצם שני קשרים מרכזיים:

  1.  כאשר אתם תעברו משימות ותהרגו אויבים, אתם לאט לאט תעלו ברמות ותפתחו עוד נשקים ושריונות לקנות. בשביל לקנות את ציוד זה אתם צריכים להשיג Energy, שזה למעשה הכסף של המשחק.
  2. חלק מהמשימות ייתנו לכם "יכולות" כאשר תסיימו אותם. היכולות יהיו דברים כמו  בונוס מתקפות, יכולת לעשות combo באוויר ועוד.

למען האמת, זה קצת קשה להסביר את מערכת זאת במילים, אבל למרות שהיא נראית מסובכת בהתחלה (והיא כן), מערכת הקרבות והמשימות מאוד קלה להבנה ואין לי ספק שאתם תבינו מהר מאוד, ותהנו מהמשחק הזה כמו שאני נהנה ממנו. נכון שהדבר המרכזי במשחק מסוג זה היא המשחקיות והאם המשחקיות כיפית, אבל הוא קצת לוקה בחסר בדברים כמו עלילה וגרפיקה, מה שמביא אותנו לקטגוריה הבאה.

גרפיקה:

הגרפיקה במשחק Earth's Dawn היא ממוצעת, גם ביחס למשחק 2D אשר אף פעם לא אמורים להראות מציאותיים היא הייתה יכולה להיות הרבה יותר טובה. הגרפיקה של הדמויות עצמן לא כזאת גרועה, אמנם הגרפיקה של הרקעים של השלבים היא זאת שמפריעה לי. במיוחד כשמדובר במשחק 2D, הגרפיקה ברקע אמורה להיראות מושכת כדי שתחשבו שיש משהו מעבר למימד שאתם משחקים בו אבל לצערי, זה לא קרה.

עוד משהו שלא ממש הבנתי מה הוא היה אמר להביע היה העניין הבא: כאשר אתם מסתובבים ברחבי עולם המשחק, יצטרפו אליכם ארבעה חיילים ידידותיים של ה-A.N.T.I, אבל למרבה הפלא הם נעלמים ברגע שאתם נתקלים באויבים. עכשיו, לא ברור לי אם יש איזשהו מאפיין של Couch Co-op או אפילו Multiplayer שפספסתי, או שמדובר בסתם תפאורה מיותרת שניסתה להפוך את המשחק לחי יותר. בשורה התחתונה, הגרפיקה במשחק היא בינונית ולא יותר מזה.

earths-dawn-2

שורה תחתונה:

בשורה התחתונה, Earth's Dawn מצטיין במה שהוא אמור להצטיין, והוא כיף, יצירתי וממכר. נכון שהוא קצת נפל בין השורות בכל מה שקשור לעלילה וגרפיקה, אבל המשחקיות שלו כל כך טובה שבעצם הכל נזרק הצידה ומאבד חשיבות. מערכת המשימות כל כך זורמת, כך שכל סוג משימה מרגיש ייחודי ואין לכם באמת רצון לשחק במשימות הראשיות. ולסיום, בשביל לסכם בשורה אחת: המשחק Earth's Dawn בהחלט שווה את הכסף שלכם, ולא תמצאו משחק יותר מהנה בז'אנר הזה כרגע.

Earths Dawn

עלילה - 5.5
משחקיות - 9.5
מערכת קרבות ושיפור דמות - 9.2
גרפיקה - 7

7.8

טוב

משחקיות נהדרת וכיפית, מערכת משימות טובה, אבל משהו חסר

User Rating: Be the first one !

אודות תומר חסד

קוראים לי תומר, בן 17 מקיבוץ נידח בגליל העליון, גיימר מאז שאני זוכר את עצמי, אני התחלתי עם המשחק טקן 3 על הפלייסטיישן המקורי וכרגע חורש על Rainbow Six Siege, בעיקרון אני פריק גדול של עלילה ואני אעדיף משחק עם עלילה טובה מאשר משחק עם גרפיקה טובה

השאר תגובה