בית / סיקורים / סיקורי משחקים / משחקי PC / סיקור Call of Duty: Infinite Warfare Legacy Edition – הטוב, הרע והלא נורא

סיקור Call of Duty: Infinite Warfare Legacy Edition – הטוב, הרע והלא נורא

כן, זה היה מהלך מלוכלך מאוד

לפני מספר חודשים, חברת Activition שחררה הודעה בה היא מכריזה על חידוש למשחק Call of Duty 4 Modern Warfare, משחק שנחשב לדעת רבים למשחק ה-Call of Duty הכי טוב, ואפילו למשחק היריות מגוף ראשון הכי טוב של האלף הנוכחי. אז מה היה המהלך המלוכלך של חברת Activition? אם תרצו לשחק ב-Modern Warfare Remasterd אתם תצטרכו לקנות את ה-Legacy Edition. זה היה מהלך מלוכלך מאוד מצד חברת Activition, הם ידעו שמשחק עתידני שלוש פעמים ברציפות לא יימכר טוב (הקודמים היו Black Ops 3 ו-Advanced Warfare) ולכן הם עשו את התעלול השיווקי הזה, תעלול שייזכר לעוד הרבה זמן. אבל בואו נעזוב לשנייה את כל זה ונתחיל לעבור על ההתרשמות שלי מה"מארז" הזה, ונתחיל ב-Call of Duty Modern Warfare Remastered:

השיפור הגרפי:

מכיוון שזהו חידוש ולא משחק חדש, הדגש הגדול יהיה על השיפור הגרפי, כולם יודעים ש-Call of Duty Modern Warfare נחשב ליצירת מופת ואין סיבה ללטש יהלום עוד פעם.

אחרי כל כך הרבה חידושים שיצאו לאחרונה שכללו את Skyrim Special Edition, ,,Batman Return to Arkham והאוסף של Lego Harry Potter הבלעדי ל-PS4, שלא הציגו שיפור משמעותי כל כך (Skyrim כן נראה הרבה יותר טוב אבל עדיין לא הצדיק את החידוש), Call of Duty Modern Warfare Remastered נראה מדהים. אני זוכר את התקופה של שנת 2007 שהכנסתי את משחק היריות הראשון שלי לקונסולת ה-PS3 (עד אז שיחקתי בעיקר משחקי כדורגל ומשחקי מכות, Modern Warfare היה משחק היריות הראשון שלי), נדהמתי מהגרפיקות וכמה שהמשחק היה מציאותי. בדיוק אותו אפקט קרה לי תשע שנים אחרי זה.

כאשר נכנסתי לתפריט הראשי, לחצתי על מקש ה-Campaign, ראיתי את מסך הטעינה, נכנסתי ל"משימת האימונים" וחטפתי שוק. אני לא חושב שהיה משחק אחד שהפתיע אותי יותר מבחינה גרפית, ואין לי מילה אחרת חוץ ממדהים. למרות שיכול להיות שהנוסטלגיה היא זו ששיחקה ברגשות שלי כלפי גרפיקת המשחק, אבל אני בספק מאוד שאדם שלא שיחק במשחק בחייו לא יוכל להתרשם ממנה.

charlie don't surf, אחת המשימות הטובות במשחק (לא נגמרה טוב)
charlie don't surf, אחת המשימות הטובות במשחק (לא נגמרה טוב)

השינויים הכלליים

בדיוק כמו במשחק המקורי, מצב הסיפור של Call of Duty Modern Warfare הוא פיצוץ (תרתי משמע). אני באופן אישי שיחקתי על הרמה כי קשה במצב זה, ואפשר להגיד שקצת התאכזבתי מרמת קושי זו. זה לא שהיא לא הייתה קשה, הבעיה שלה היא שהיא מצטרפת לשורה ענקית של משחקים שבמקום לתת לכם להילחם באויבים חכמים ויצירתיים, האויבים פשוט מקבלים בוסט של 300 אחוז בנזק וכמעט 100 אחוז בדיוק ובכיוון שלהם. אפשר לטעון שמצב הסיפור במשחק זה, והנושא של דרגות הקושי בפרט לא ממש משנה, אבל אני הרגשתי קצת מרירות בפה כי כל שאר הדברים במשחק היו מושלמים, חוץ מהפרט הזה.

בגדול, חוץ מהגרפיקה לא היו שינויים רבים במשחק. מערכת ה-Multiplayer נשארה פחות או יתר אתו דבר, מערכת ההתקדמות וה-Kill Streak גם נשארה אותו דבר – 3 הריגות יזכו אתכם בלוויין, חמש הריגות במתקפה אווירת ושבע הריגות במסוק קרב – וגם חושב לציין שלא נוספו שום סוגי משחק חדשים ל-Multiplayer. סוג המשחק שהיה הכי פופולרי אז (וגם היום) הוא כמובן ה-Team Death Match ומיד אחריו משתרך מצב ה-Domination, בדיוק כמו משחקי Call of Duty אחרים.

אז אם אין שינוי במשחק חוץ מהשיפור הגרפי (המעולה) והקטע של הוספת ה-Trophies בגרסת ה-PS4, אנחנו חוזרים לשאלה הנצחית, למה לעזאזל לקנות משחק שכבר קניתי? על השאלה הזאת מאוד קשה לי לענות וסביר להניח שאם לא הייתי מעריץ מטורף של המשחק הזה ואם לא היה לי ערך נוסטלגי עצום אליו, כנראה שהייתי מוותר. אבל עדיין, אני לא חושב שאם מישהו ייקנה אותו הוא יתאכזב.

אז בשורה התחתונה, החידוש של Call Of Duty Modern Warfare לא מציג הרבה דברים חדשים חוץ מהשיפור הגרפי וכמובן, התמיכה בדור הנוכחי של הקונסולות (שנותן לנו 60 פריימים לשניה ושרתים נטולי האקרים) ולכן, בשילוב עם העובדה שאתם מחויבים לקנות גם את Call Of Duty Infinite Warfare, הייתי מציע לכם להימנע מקניית החבילה, אלא אם כן אתם מעריצים ממש גדולים של הסדרה בכלל, או של המשחק הספציפי הזה.

Call of Duty Infinite Warfare:

המשחק המפתיע של השנה!

מכירים את הגישה הזאת של 90 אחוז מהגיימרים? זאת שאומרת שמשחקים עתידניים בכלל ו-Call of Duty בפרט הם מיועדים לילדים ושכל המבוגרים הולכים לשחק ב-Battlefield? אז תנו לי לחדש לכם משהו, Infinite Warfare הוא אחת ההפתעות הגדולות ביותר שהיו לי בשנים האחרונות. למה הוא מפתיע? מיד אפרט.

עלילה:

זוכרים את התקופה שבה משחקי Call of Duty היו משחקי סינגל מטורפים עם עלילה מפותחת, דמויות מצחיקות ומעניינות שבאמת היה אכפת לכם מה יעלה בגורלם? אם אתם אומרים שאתם זוכרים אז או שאתם משקרים או שאתם משחקים בסדרה כבר הרבה מאוד זמן. אחת הבעיות של משחקי Call of Duty האחרונים (בערך מ-Ghosts והלאה) היה החוסר במצב Campaign משמעותי. חברת Treyarch אמנם ניסתה ליצור משהו חדש כאשר היא ניסתה Co-Op לארבעה שחקנים במשחק ה-Call of Duty הקודם, אבל זה לא הגיע אפילו לקרסוליים של מה שהייתה פעם הסדר., המשחקים האחרונים התמקדו יותר במצב המרובה משתתפים או הזומבים וכמעט שכחו ממצב ה-Campaign. ב-Infinite Warfare אני (ועוד הרבה אחרים) הופתעתי ושמחתי שמצב זה היה מצוין. לא טוב, לא בסדר, אלא מצוין, לא פחות ולא יותר.

המצב לשחקן יחיד של Infinite Warfare מתרחש בעתיד המאוד מאוד רחוק כאשר ארגון ה-United States Space Alliance או UNSA כמו שהם נקראים במשחק, נתקף ע"י ארגון המורדים SDF, בדיוק באמצע "יום העצמאות שלהם", בזמן שהם הכי פחות ציפו לו ובעצם בשאר המשחק אתם תיקחו פיקוד על Nick Reyes אשר מנסה לאסוף את מה שנשאר מצי החלליות של ה-UNSA ובעצם, להחזיר מלחמה.

משחקיות

המצב עצמו מציג עלילה מעולה אבל גם, באופן מפתיע, משחקיות חדשנית אשר משלבת לוחמת קרקע עם לוחמת אוויר (קרבות בחלליות) ללא קטעי מעבר ביניהם. דבר שמאוד אהבתי והראה ניסיון לעשות משחק חדש ובאמת להשקיע במשחק. בנוסף, במשחק יש מערכת מאוד טובה וכיפית של משימות ראשיות וצדדיות. המשימות הצדדיות נקראות Ship Assualt, ובהן אתם נכנסים לספינה אויבת ובעצם הורגים מטרות שונות, זה כיף מאוד לטעמי ולא מאוד חוזר על עצמו.

האויבים עצמם די טיפשים במשחק, וכמו תמיד, כשאני שיחקתי על הרמה הכי קשה (מאותה סיבה שאני אוהב לשחק Dark Souls) זה לא באמת הרגיש קושי אמיתי, אויבי ה-AI (האינטיליגנציה המלאכותית), היו יותר מלאכותיים מאשר אינטיליגנטים ולא באמת הרגשתי אתגר חוץ מהעניין שהם גורמים לכם הרבה נזק. בגלל עובדה זו היה הרבה צורך בטקטיקה ולחשב את המהלך הבא, ובאופן מפתיע, היו די והותר כלים שיעזרו לכם לעבור את השלב. לדוגמה, אם אתם נתקלתם באזור או שלב כלשהו שיש בו הרבה רובוטים (רובוטים מאוד חזקים במשחק) פשוט תשלפו את מכשיר הפריצה שלכם ותשתלטו עליהם (פורצים לרובוט אחד והוא יכול להרוס אחרים או להתפוצץ).

אז בגדול מצב הקמפיין של Infinite Warfare הוא יותר מטוב והוא מחזיר אותנו לתקופות שבהם משחקי Call of Duty העבירו עלילה מעניינת וסוחפת, האם זה סימן שמבשר לבאות?

Multiplayer

הנה הגיע החלק הבעייתי. בגלל שזנחו את החלק העלילתי, משחקי Call of Duty הפכו להיות מרוכזים בחלק מרובה המשתתפים\ אבל במשחק Infinite Warfare משהו פשוט לא עבד. אני זוכר שברגע שנכנסתי לראשונה למצב מרובה המשתתפים (זה היה אחרי משחק של כמה שעות טובות של אותו מצב רק במשחק השני בחבילת ה-Legacy) אני הייתי בשוק. לרגע חשבתי שאולי נכנסתי לאחת ההרחבות של Black Ops 3, המשחק היה כמעט העתק מושלם רק עם כמה מפות שונות.

חוץ מזה שהוא לא חידש שום דבר (והוא באמת לא הציג שום דבר חדש), הוא דווקא הוריד כמה מהדברים היחידים שממש אהבתי בכותר הקודם בסדרה. למשל, בחירת ה"גיבורים" שהייתה ב-Black Ops 3 הוחלפה במעין מערכת Kill Streak מוזרה שבה  ככל שעובר הזמן או שאתם משיגים נקודות, המד נטען ובסופו אתם מקבלים איזה שדרוג (Power Up) אשר תלוי בבחירה שלכם. אבל חוץ מזה אני באמת התקשתי למצוא משהו מהנה ו/או חדשני במצב מרובה המשתתפים הזה ולכן נטשתי אותו אחרי פחות משעתיים ועברתי לסוג המשחק האחרון.

Zombies

אולי המצב הכי כיף במשחק, מצב הזומבים לוקח אתכם ועד עוד שלושה מהחברים שלכם לפארק שעשועים בסגנון של שנות השמונים רק שהוא מתנהל בעתיד (סגנון בחזרה לעתיד). מצב המשחק הזה גם סובל מאוד מהמחזוריות של סדרת Call of Duty, וגם פה המשחק מאוד מנסה לחדש ולהביא רעיונות חדשים אבל נחסם בגלל העובדה הפשוטה שהמעריצים של הסדרה פשוט ראו הכל. נכון, המפה בנויה היטב, עדיין יש את העניין הזה של סודות שאמורים להתגלות כאשר אתם חופרים וממש מעמיקים בהם (הפעם זה קשור לחייזרים אבל לא אהרוס לכם יותר מדי), המשחקיות מאוד פשוטה והיא כמעט זהה לסוגי משחק זה בכותרים קודמים – יש גלים של זומבים, וכאשר אתם הורגים אחד אתם מקבלים כסף, ועם הכסף אתם פותחים עוד מקומות ואחר כך גם עוד נשקים. ממש שום דבר חדש.

אמנם מצב המשחק של הזומבים היה כיף ומצחיק אבל אני לא ראיתי סיבה לשחק בו יותר מכמה שעות, או לעבור למצב הזומבים של Black Ops 3, שהיה הרבה יותר מהנה לדעתי. אז בשביל לסכם את סוג משחק זה, טוב אבל לא מספיק.

 

שורה תחתונה

בשורה התחתונה, אני לא יכול להמליץ על חבילת ה-Legacy Edition. נכון שהחידוש ל-Modern Warfare הוא מעולה (בלשון המעטה) אבל Infinite Warfare פשוט לא שווה את המחיר לדעתי. נכון שהוא ניסה לשנות קצת ולהכניס מכניקות חדשות אבל הוא עשה את זה בצורה לא ממש מלוטשת ועם דילוג על הרבה קטעים. למרות שמצב הקמפיין שלו באמת היה פנטסטי לטעמי, זה פשוט לא היה מספיק.

Call of Duty: Infinite Warfare Legacy Edition

Modern Warfare - 7
Infinite Warfare- קמפיין - 8.2
Infinite Warfare- מצב מרובה משתתפים - 4.3
Infinite Warfare- זומבים - 7
Modern Warfare- שינויים כללים - 6.5

6.6

טוב

שני המשחקים ביחד מהווים חוויה סבירה אבל החוסר בתוכן במשחק Infinite Warfare והמצב מרובה משתתפים המאכזב מקשים עלי להמליץ עליו

User Rating: 3.6 ( 2 votes)

אודות תומר חסד

קוראים לי תומר, בן 17 מקיבוץ נידח בגליל העליון, גיימר מאז שאני זוכר את עצמי, אני התחלתי עם המשחק טקן 3 על הפלייסטיישן המקורי וכרגע חורש על Rainbow Six Siege, בעיקרון אני פריק גדול של עלילה ואני אעדיף משחק עם עלילה טובה מאשר משחק עם גרפיקה טובה

תגובה אחת

  1. סיקור מעולה. הציון נמוך לסיקור.. לדעתי מגיע לו 7-7.5

השאר תגובה