בית / סיקורים / סיקורי משחקים / משחקי PC / לא היה ולא נברא – סיקור המשחק Has Been Heroes

לא היה ולא נברא – סיקור המשחק Has Been Heroes

לאחרונה, הז'אנרים Rogue-lite ו-Rogue-like תפסו תאוצה מטורפת, ואפשר לראות את זה. עם משחקים כמו The Binding of Isaac: Rebirth שחידש לעשרות או מאות אלפי מעריצים את משחק הפלאש הניטשי (שאני מעריץ בטירוף), או Enter the Gungeon שהצליח לא מעט מאז שיצא בדיוק לפני שנה, קשה שלא לראות עוד ועוד משחקים כאלה שמנסים להיות הדבר הבא. המשחק החדש ביותר שקיבלנו שמנסה להיות כזה הוא Has Been Heroes, ובגלל חוסר המשחקים על ה-Nintendo Switch ובגלל שלצוד זאבים ב-The Legend of Zelda: Breath of the Wild לוקח לי יותר מדי זמן מהחיים, החלטתי לנסות את המשחק.

אתחיל קודם כל בדבר החשוב – לא נהנתי מהמשחק, אולי קצת, אבל כמעט ולא. רוצים לדעת למה? זה קצת מסובך.

נתחיל קצת בכלליות, Has Been Heroes כאמור הוא משחק Rogue-lite המשלב אקשן ואסטרטגיה במפתיע במכניקות שלו, שפותח על ידי Frozenbyte והופץ על ידי GameTrust. במשחק תשחקו שלושה גיבורים שנפגשו כדי להעביר את שתי בנות המלך אל בית הספר שלהם, שנמצא בבניין אחר רחוק מהטירה. המשימה נשמעה להם פשוטה, והתשלום נשמע סביר, והם החלו בדרכם, אך ממש כמה מטרים לאחר שיצאו מהארמון שד איום החליט להתעסק להם בעבודה ופשוט הפיל עליהם אסטרואיד ענק. למזלם, נזיר כלשהו החליט להציל אותם ממש ברגע האחרון, וביקש מהם לעזור לו להביס את השד, ונתן להם כישופים ויכולות מיוחדות. העלילה כמעט ולא קיימת בשאר המשחק, אלא רק אם תגיעו לסוף ותקבלו סצנות שונות בהתאם למקום בו סיימתם (בדומה ל-Binding of Isaac), אבל היא גם לא כזו מיוחדת, אז אפשר פשוט לדלג עליה ולהגיע ישר למשחק.

באשר למשחקיות עצמה, יש לא מעט בעיות, אבל לא מעט דברים שנעשו בסדר – ב-Has Been Heroes תצטרכו לצאת להביס את עבדי השד המעצבן ולבסוף את השד עצמו. בתחילת כל משחק תצאו לאזור חדש ורנדומלי, בו תעברו דרך מספר נקודות על המפה שבצד הימני התחתון של מרחב המשחק. והנה כבר אחת הבעיות העיקריות עם המשחק: הדרך שבה אתם עוברים בין הנקודות הללו היא עם הסטיק הימני וכשהגעתם לנקודה שרציתם, תצטרכו ללחוץ על R (הכפתור האחורי העליון), נשמע פשוט, אך הסטיק לפעמים פשוט לא קולט את הנקודה שרציתם להגיע אליה, מה שיוצר מצבים מאוד מביכים שכמעט יגרמו לכם להגיע למקום שלא רציתם להגיע אליו. לאחר כל נקודה שתעברו, הנקודות שמסביבכם יחשפו מה מסתתר מאחוריהן, אם זה גל אויבים, סוחר בכשפים, מוכר מפתחות, מקום לינה, תיבה נעולה או פתוח, או אפילו סתם מישהו שמעניק לכם מתנה בדרככם. המעבר במפה מאוד מסובך לדעתי, יחד עם המכניקה הכי מעצבנת שראיתי במשחק, שרק פוגעת בכל שחקן מתחיל וכמעט לא תורמת בשום דבר. לאחר כל כמה מעברים שתעשו במפה, החושך יירד ותצטרכו להשתמש (אוטומטית) בנר מיוחד שיאיר לכם את הדרך. אם יגמרו לכם הנרות, הפסדתם. אין גם שום דרך לדעת מתי החושך יירד והמוות הבלתי נמנע שלכם יגיע, כך שהניהול לאן כדאי ללכת מתבטל לגמרי, האפשרות להשיג דברים יותר חזקים לדמויות שלכם (נדבר על זה בהמשך) בקושי קיימת והמשחק מסתכם בלחפש את הדרך הכי קצרה לבוס שבסוף השלב, מה שמשאיר אתכם כמעט חסרי כוח בשלבים המאוחרים יותר.

Has Been Heroes Switch (1)

כשמדובר על גלי האויבים אנו מסתכלים על החלק המהנה ביותר במשחק, אך גם הוא עשוי בצורה מאוד מעצבנת ומסובכת שגרמה גם היא למצבים מאוד לא נעימים שלוו במספר קללות למפתחי המשחק, וחבל, כי יש ל-Frostbyte אחלה של משחקים. כל פעם שתגיעו לנקודה במפה שמלאה באויבים, תיכנסו למצב משחק בסגנון אסטרטגיה בתורות משולב עם Plants VS Zombies, על גבי שלוש שורות קרב. בכל שורה נמצא אחד מהגיבורים האהובים עלינו, שבחרנו לפני שהתחלנו את המשחק מהגיבורים שהשגנו במהלך המשחקים הקודמים שלנו, כשכל אחד יכול להתקיף מספר מסויים של פעמים עד שהוא מתעייף, ומחכה לתורו להתקיף שוב, כל זה כשהאויבים ממשיכים להתקדם אליהם. כמעט לכל אויב, וגם לכם, יש מספר מוגדר של מכות שהוא יכול לקבל עד שהוא מתחיל לקחת נזק (המשחק קורא לזה Stamina), שמיוצג על ידי עמוד ממוספר או מחולק למספר חלקים, תלוי כמה מכות נשארו להם לקבל, לצד מד החיים שלהם. אם הצלחתם להוריד לגמרי את כל החלקים, מזל טוב, קיבלתם הזדמנות להוריד לאויב חיים ובפעם הבאה שיקום כמות זו תרד ב-1, אך אם עברתם אפילו במכה אחת את הכמות הזאת, האויב יעוף לאחור לאחר המכה האחרונה ותאבדו את ההזדמנות. לאחר המכה האחרונה, הזמן יעצור, ותוכלו להחליף את הגיבורים שלכם בין השורות, אך המעבר עצמו מאוד מעצבן ואם התבלבלתם, לא תוכלו להעביר שוב גיבורים עד שתתקיפו, דבר שלעיתים יגרום לכם למוות.

Has Been Heroes Switch

בקשר למוות, ברגע שדמות אחת שלכם שבקה חיים – המשחק נגמר ותועברו מיידית בחזרה לנזיר, שייקח את כל הנקודות, הכסף והקסמים שלקחתם ויעלים אותם, אך את כל נשמות האויבים המתים ימיר לחפצים או קסמים חדשים שיופיעו במשחק. כאן נכנס החלק ה-Rogue-lite במשחק – לא תדעו שום דבר על החפץ או הקסם שקיבלתם עד שתיקחו אותו עם אחד הגיבורים שלכם פעם אחת, בדומה ל-Binding of Isaac, דבר שמדרבן אתכם לשחק שוב כדי לנהל טוב יותר את החפצים שלכם. באשר לניהול, לאחר שתקחו חפץ או קסם עם אחד הגיבורים שלכם אין שום דרך להעביר אותה ביניהם, דבר שחשוב לדעת משום שלכל גיבור יש סט שונה של בונוסים שהוא יכול לתת לקסמים שלו, לאחר שהשיג מספר מסויים של קסמים.

הגרפיקה והסאונד במשחק הם לא הדבר הכי טוב שקיים, למרות שיש עיצוב מאוד ייחודי במחלקת הגרפיקה שאישית לא ממש אהבתי, אבל אני בהחלט רואה את המשיכה אליו. הסאונד מתאים למצבים השונים שתתקלו בהם, כמו קרב בוס אימתני או סתם אזור רגוע, אבל אתם לא תזכרו אותם או תזכרו שהיו קיימים בכלל אחרי שתסיימו לשחק.

Has Been Heroes Switch

בשורה התחתונה, נראה ש-Has Been Heroes ניסה לשלב הרבה דברים שפשוט לא עבדו טוב ביחד, וחבל, כי יש למשחק הזה פוטנציאל מאוד גבוה שפשוט לא מומש. אישית לא נהנתי מספיק בשביל לרכוש אותו בעצמי, אבל במחיר של $20 חולי הז'אנר ימצאו משחק סביר מאוד להעביר את הזמן בו, עד שהם יקלטו ש-The Binding of Isaac: Afterbirth + זמין על ה-Switch ויצטערו על הרכישה.

המשחק זמין גם על ה-Xbox One, PlayStation 4 ועל המחשב האישי, אך לא התנסיתי בהן, ואני גם אעדיף שלא.

Has Been Heroes

עלילה - 5.5
משחקיות - 7.5
גרפיקה וסאונד - 7

6.7

טוב

במחיר של $20 חולי ז'אנר ה-Rogue-lite ימצאו משחק סביר מאוד להעביר את הזמן בו, אבל לשאר, אפשר לבזבז את הכסף על משהו אחר.

User Rating: Be the first one !

אודות לידור כלפון

העורך הראשי, בן 18 מיבנה. משתדל לשחק בהכל ולהתעדכן בהכל, ובעיקר במה ש-PCMR ו-Nintendo.

השאר תגובה