בית / סיקורים / סיקורי משחקים / משחקי SonyPlaystation / אליפות בהישג יד – סיקור למשחק WWE 2K18

אליפות בהישג יד – סיקור למשחק WWE 2K18

עוד שנה עברה ועוד משחק חדש בסדרת משחקי WWE של חברת 2K עם המשחק WWE 2K18

עם כמות הכשרון ב-WWE ברמה הכי גבוהה שהייתה מזה שנים והחלוקה של הרוסטר ל-Raw ו-Smackdown, רצינו לראות האם 2K הצליחה השנה להשלים את הנוסחה שלה למשחק האבקות מצליח או ש-WWE 2K18 הוא העתק של המשחק משנה שעברה, בדומה לסדרת משחקי Madden NFL של EA?

התצוגה הכללית

כבר מהרגע שתיכנסו למשחק תראו שהתצוגה הכללית של המשחק מאוד השתפרה מאז שנה שעברה, הכל נראה חלק יותר ומחושב יותר בתפריט המשחק וזה עוד בלי התייחסות לגרפיקה.

הגרפיקה של המשחק פשוט נהדרת- למרות שחלק מהסופרסטארים המינורים של ה-WWE לא נראים לפעמים זהים לאיך שהם במציאות, כל הכוכבים הגדולים של ה-WWE נראים נהדר ורואים ש-2K שמו דגש על התצוגה הכללית שלהם מול הקהל ודימו את זה בצורה מאוד מדויקת למציאות, למשל הכניסה המושקעת של פין באלור בתור השד, זה נראה כל כך אמיתי ומדויק שזה פשוט מכניס אתכם למצב הרוח של המשחק. פרט נוסף שהם מאוד דייקו בו שאני חייב לציין זה שרומן ריינס נכנס לזירה הוא מקבל קריאות בוז וקצת צעקות עידוד, מאוד זהה למציאות ומפתיע בהתחשב שוינס מקמהן כבר שנים מנסה לדחוף אותו בתור הגיבור של החברה (למרות שהעובדה שהוא קיבל את הדירוג הגבוה ביותר של 95 פשוט מגוחכת).

לצערי הרב, הקריינים, שהתחלפו בהתאם לקומבינצית הקריינים שבשידור החי, עדיין לא מצליחים לספק קריינות שמרגישה אמיתית, בעיקר ברגעים בהם יש יותר מ-6 מתאבקים על המסך. אבל זה עדיין מרענן לשמוע קריינים כמו קורי גרייבס וביירון סקסון מאשר JBL וג'רי לולר שוב.

למרות שאמרתי שקול הקהל מגיב בהתאם לתגובות הקהל במציאות, התצוגה לוקה בחסר במראה של קהל האירוע, עם כפילים של אותם אנשים שמתנהגים בדיוק אותו הדבר, תנועות רובוטיות ופנים לא אנושיות בכלל. אני לא מצפה מכל אדם בקהל להראות אמיתי, אבל יש מקום ואפשרות לשיפור משמעותי בתצוגת הקהל, בעיקר בהתחשב שהוא נראה אותו הדבר כמו ב-WWE 2K13.

למרות זאת, WWE בחיים לא נראה טוב כמו שהוא נראה במשחק זה, המודלים נראים פשוט נהדרים ואפילו ניתן לראות שיפור באנימציה של השיער והמראה של הפציעות. שיפור זה ככל הנראה נבע מכך שהמשחק בפעם הראשונה בלעדי לדור הנוכחי של הקונסולות ולא גם לדור קודם.

הארגון שלי

WWE 2K18 ממשיך להיות עמוס באפשרויות ליצור את ארגון האבקות משלכם, בין אם זה יצירת תואר משלכם, זירה משלכם עם לוגו שהכנסתם למשחק או רוסטר שלם של מתאבקים ומתאבקות.

אפשרויות היצירה של המתאבקים די זהות ל-WWE 2K17 עם שיפורים קלים לממשק המשתמש, אתם עדיין יכולים ליצור מאות מתאבקים שונים וייחודיים ולהעלות אותם לרשת בשביל כולם להשתמש, וכמובן האפשרויות המגוונות והפירוט של תפריט היצירה מאפשרות לנו להביא חלק מהמתאבקים שה-WWE  בחרו שלא לצרף למשחק (מסיבות הגיוניות) כמו CM Punk וה-Young Bucks, ולתת לנו ליצור קרבות שרק היינו חולמים עליהם, כמו גיבורי DC נגד גיבורי Marvel בקרב סולמות, שולחנות וכסאות.

MyPlayer חוזר משנה שעברה ואתם שוב יוצרים מתאבק משלכם שיעשה את דרכו אל הפסגה ב-WWE, מצב משחק זה בכלל לא השתנה חוץ מההוספה של הסתובבות חופשית מאחורי הקלעים. אני חושב שזה נחמד שהם הרחיבו את האיזור של מאחורי הקלעים במשחק זה וגרמו לארגון ה-WWE  להרגיש יותר מאשר אולם אימונים וזירה, רק חבל שמערכת הדו שיח כל כך שטחית (ומלאה בשגיאות כתיב) ונראית כמו חיקוי זול למערכות הדו שיח שהכרנו ממשחקי תפקידים מצוינים כמו Mass Effect ו-Witcher 3, ולמה ה-WWE לא יכול לקחת את הסופרסטארים שלו ל-10 דקות כדי להקליט את שורות הדיאלוג? הם הרי כבר מאומנים לקרוא מתסריט.

MyUniverse ו-MyPlayer הם לצערי הרב הדבר הכי כושל במשחק החדש, בעיקר בגלל חוסר השינוי המשמעותי שהם עברו מהכותר הקודם. בנוסף, זה מאכזב לראות את מצב המשחק Showcase מוחסר פעם נוספת מהמשחק. לא רק שזה מאכזב אותי בתור מעריץ שרוצה לשחזר חלק מהרגעים הגדולים בהיסטוריית ה-WWE, אני חושב מבחינת עסקית שזה מהלך מוטעה של ה-WWE- הרבה גיימרים משחקים בסדרת משחקי WWE 2K אבל לא עוקבים בצורה אדוקה אחרי המוצר הטלוויזיוני וה-Showcase Mode נותן להם מבט קטן להיסטוריה של ה-WWE, שאולי יעורר בהם סקרנות להצטרף ל-WWE Network ולרצות לראות עוד מהיריבויות הגדולות של העסק.

למרות זאת, מצבי המשחק של WWE 2K18 מצליחים עדיין לספק אלפי שעות של הנאה וגיוון. אולי לא תמצאו את עצמכם חוזרים על MyCareer פעם אחר פעם, אבל My Universe תמיד יהיה שם בשביל שנוכל ליצור את ארגון ה-WWE המושלם שלנו.

ההאבקות

למרות שההאבקות של משחקי WWE בסדרת 2K אף פעם לא יהיו כיפים כמו בסדרת המשחקים Raw vs Smackdown, המפתחים ב-2K הצליחו לשפר בצורה מדהימה את ההאבקות עם 2K18. התנועה של המתאבקים הרבה יותר חלקה ומהירה, Reversals מרגישים הרבה יותר מדויקים הפעם והאנימציה הרבה יותר זורמת בזמן שאתם מרביצים ליריב שלכם.

בנוסף, אתם כעת מסוגלים להרים את היריב שלכם למספר תנוחות סחיבה שונות, מהן תוכלו לזרוק אותו ולהטיל אותו במספר אופנים שונים. מכניקה מורכבת אבל נהדרת, שככל הנראה נוספה בגלל עלייתו בפופולריות של ברון סטרומן, שמוסיפה עוד אסטרטגיה למשחק.

למרות שאני חייב לציין שנתקלתי במספר באגים בחלק מהקרבות, בעיקר בקרבות עם יותר מ-4 מתאבקים, שהמכות מפספסות בלי סיבה ולמרות שאני לוחץ על הכפתורים המתאבק שלי לפעמים לא הגיב. בנוסף, הרגשתי שההחלפה של המתאבק בו אתם רוצים להתרכז בקרב היא איטית מהמשחק הקודם. בתקווה המפתחים ישחררו פאטץ' בקרוב שיטפל בכל הבעיות הללו.

סופרסטארים ודיוות

הרוסטר של WWE 2K18 הוא פשוט מסיבי- אתם יכולים לשחק כ-220 מתאבקים שונים ,ביניהם אגדות כמו ג'ייק הסנייק, ריק רוד ושון מייקלס, מתאבקים מ-NXT כמו קסיאס אונו ונו ויי חוזה, והכוכבים הגדולים של החברה כמו קווין אוונס, איי. ג'יי. סטיילס ודין אמברוס. בנוסף, רוסטר הדיוות גם התרחב וכולל כעת את כל המתאבקות של הרוסטר הנוכחי ועוד מספר מתאבקות מ-NXT, ביניהן ביילי, קרמלה ואוסקה.

כל המתאבקים לבושים בדיוק כמו שהם לבושים בזירה וכל המהלכים שלהם, שהם משתמשים בהם בקרבות, כמובן נמצאים גם פה, כך שבשילוב עם האנימציה הנהדרת של המודלים שלהם וכל קרב מרגיש כמו צפייה בקרב ב-Monday Night Raw או ב-Smackdown Live.

רוב המתאבקים נראים נהדר וגם הכניסות שלהם נראות אותנתיות, רק חבל שיש לא מעט מתאבקים שרואים שהמודל שלהם קיבל פחות השקעה, כמו שיער לא מציאותי ופנים לא דומות בכלל למה שהם נראות במציאות, בגלל מעמדם בחברה. למרות זאת, עם כמות מתאבקים ענקית כזאת אפשר להנות מכל הקרבות שאי פעם רציתם לראות על המסך שלכם.

עוד קרב אחד

ב-WWE 2K18 יש כל כך הרבה אופציות לקרבות שזה מסחרר. אתם יכולים לעשות לפחות עשר קרבות מגוונים של אחד על אחד, קרבות שונים של שתיים על שתיים, שלוש על שלוש ועם התוספת החדשה למשחק, קרבות של שמונה משתתפים, אתם ועוד 7 מתאבקים אחרים יכולים להלחם בקרבות זוגות או סולם וליצור כאוס והרס על המסך.

בנוסף, אם תמצאו את עצמכם משתעממים מהאופציות ש-2K הכניסו במשחק, תשמחו לדעת שיש לכם את האפשרות ליצור קרב משלכם עם החוקים שאתם תחליטו. כמובן שאין חופש יצירה מוחלט אבל האופציה בהחלט מתקבלת, בעיקר אם תרצו ליצור ארגון האבקות משלכם.

עם מכניקת משחק כייפית, תקשורת נהדרת במולטיפלייר ועשרות קרבות שונים לבחירה, WWE 2K18 יספק לכם וחברים שלכם מאות שעות של בידור וכיף, בין אם אתם משחקים ברשת או על הספה בסלון.

סיכום

2K ממשיכה לשפר את המרכיבים שלה למשחק האבקות טוב- המתפתחים לקחו את 2K17 ושיפרו אותו מבחינה גרפית עם תצוגה חלקה ומודלים מדויקים יותר של המתאבקים, ושיפרו את המשחקיות הכוללת עם האבקות מורכבת יותר והגברת המהירות.

אבל מה ש-WWE 2K18 באמת מצטיין בו זה הרוסטר הענק שזמין השנה וסוגי הקרבות השונים, רק חבל שלא נעשה כלל שינוי ל-MyUniverse ו-MyPlayer, ואנחנו ממשיכים לראות את ההשמטה של Showcase Mode. למרות כל זה, WWE 2K18 הוא משחק האבקות טוב מאוד שפשוט במרחק מספר צעדים ממצוינות.

WWE2K18 - ציון סופי

תצוגה כללית - 7.5
הארגון שלי - 6.5
האבקות - 9
סופרסטארים ודיוות - 9
הקרבות והמולטיפלייר - 8.5

8.1

מעולה

WWE2K18 ממשיך להשתפר משנה לשנה ונראה שהמפתחים מאוד קרובים להשלמת הנוסחה שלהם למשחק האבקות מצליח, פשוט יש עוד מספר מרכיבים חסרים כדי להפוך את המשחק לבאמת מצוין.

User Rating: Be the first one !

אודות קובי רוזנטל

שמי קובי רוזנטל, בן 28 מתל אביב,
גיימר חובב קומיקס וסרטים כבר 20 שנה, עקבו אחריי בערוץ שלי KobiCool ביוטיוב, רק חפשו את משקפי השמש

השאר תגובה