בית / סיקורים / סיקורי משחקים / משחקי PC / פנטזיה ריקה – סיקור למשחק Final Fantasy Dissidia NT

פנטזיה ריקה – סיקור למשחק Final Fantasy Dissidia NT

האם יש משחק מכות חדש ומרשים בשטח או ש-Final Fantasy Dissidia NT עוד משחק מאכזב בכותר האגדי?

בין החידוש של Final Fantasy XII והגרסה החדשה והמתקדמת של Final Fantasy XV, הגיע אליי משחק המכות החדש של הכותר Final Fantasy Dissidia NT מבית Square Enix, Toei Tecmo ו-Team Ninja וציפיתי למצוא משחק מכות אדיר שאוכל לשחק על ה-PlayStation 4 שלי, אבל יותר מצאתי קליפה ריקה.

תוכן

זה אולי לא נראה הוגן אבל נתחיל עם החסרון הגדול ביותר של Final Fantasy Dissidia NT, התוכן. Final Fantasy NT כולל מספר דל של מצבים- קרב אונליין, קרב אופליין ומצב סיפור. כבר נשמע דל, אבל כמות התוכן קטנה אפילו יותר בהתחשב שישנם רק שני סוגי קרבות ברשת ואופליין ומצב הסיפור הוא לא מצב סיפור, אלא קליפים של הסיפור של המשחק.

בכל משחק מכות רגיל מצב הסיפור היה כולל אתכם נלחמים במגוון שונה של יריבים ובכל פעם נחשפים לעוד מהסיפור. ב-Final Fantasy Dissidia NT אתם זוכים בקרדיט במצב האופליין או האונליין ומקבלים מדי פעם לראות עוד מהסיפור שבנוי מקליפים קצרים אליהם כבר נחשפנו במסע הפרסום של המשחק. חוץ מהעובדה שהסיפור נוראי, בדיוק כמו הסיפור המשעמם של Dead or Alive 5 (גם של Team Ninja), אבל האופן בו אתם נחשפים אליו גורם לכם להיות מנותקים רגשית לגמרי מהסיפור והדמויות. זה פשוט מרגיש כמו תוכן נוסף מאשר אשכרה סיפור של המשחק. מדי פעם תקבלו להלחם נגד אחד הזימונים המפורסמים של המשחק אבל קרבות אלו כל כך קשים שתמצאו את עצמכם פשוט מוותרים עליהם וממשיכים הלאה.

התוכן גם לוקה בחסר באופן שבו שאתם מרוויחים אותו- נראה שחברת Square Enix החליטה לאמץ את תוכנית ה-Loot Boxes של EA  ולעשות את זה כך שכל תוכן שתרצו לפתוח עבור הלוחם האהוב עליכם ייקח זמן. אחרי כ-3 נצחונות רצוף נגד המחשב קיבלתי 450 מטבעות, כאשר כל מאפיין מוחבא של דמות במשחק עולה בין כמה עשרות ועד מאות אלפי מטבעות. אתם גם מקבלים תיבות תוכן לפעמים אבל הם הרבה פעמים יתנו לכם משהו קטן כמו ציטוטים של הדמויות מאשר תוכן שימושי. מה שכן, אם תמשיכו לשחק עם אותן הדמויות שוב ושוב אתם לאט לאט תפתחו עוד דברים של הדמות, אבל גם אז ייקח לכם לא מעט זמן לעשות זאת.

 

דמויות

אתם יכולים לבחור גיבורים מתוך 33 דמויות של יקום Final Fantasy. המשחק נותן לנו את כל הגיבורים והנבלים האהובים כמו Cloud, Sephiroth ו-Lightning, וגם מצרף גיבורים ממשחקים פחות מוכרים של הכותר כמו Ace מ-Final Fantasy Type-0 ו-Ramza מ-Final Fantasy Tactics. אבל הדמויות החדשות של סדרת Dissidia די גנריות ומשעממות.

ישנם 4 סוגי לוחמים: מתנקש, צלף, ואנגרד ומומחה, כל לוחם מתאים למצב אחר בקרב-  הצלף  מתאים לירי מרחוק, המתנקש מהיר וטוב לקומבואים מהירים ובריחה, ואנגרד הוא לוחם חזק וכבד שמסוגל להעיף את היריב והמומחה בעל תכונות מיוחדות שעוזרות לשאר הלוחמים בקרב, לכל סוג לוחם יש יתרון על סוג אחר, למשל צלף על ואנגרד, מתנקש על צלף וואנגרד על מתנקש, מה שמוסיף לא מעט טקטיקה למשחק. בנוסף, תודות לסוג הלוחם, כל לוחם מרגיש ייחודי בגלל מאפיינים אלו אבל גם מרגיש ייחודי בגלל היכולות שלו.

לכל דמות יש כמה התקפות שמופעלות על ידי 2 כפתורים והכיוון בו אתם מזיזים את הג'ויסטיק. בנוסף, כל דמות יכולה להיות מאובזרת עם 2 יכולות נוספות שנטענות במהלך הקרב וניתנות לשינוי אם תשיגו עוד יכולות מתיבות התוכן.

אחד המאפיינים המוכרים ביותר של סדרת Final Fantasy זה הזימונים וגם ב-Final Fantasy Dissidia NT הם לוקחים חלק- כל הזימונים המוכרים כמו אודין, בהימוט ולווית'אן ניתנים לזימון במהלך הקרב אם צברתם מספיק אנרגיה מלתקוף את האויב או מלשבור קריסטל מיוחד שנמצא בשדה הקרב. הזימון תוקף את האויב ומוסיף חיזוק מיוחד לכם ולשותפים שלכם בקרב, ואני חייב להגיד שהזימון הוא אפי כמו בכל משחקי הכותר.

הדמויות בנויות ומעוצבות די טוב והן מהוות החלק הכי טוב במשחקיות של Final Fantasy Dissidia NT.

משחקיות

משחקיות הקרב של Final Fantasy Dissidia NT היא בתלת מימד ודי כייפית. אתם בוחרים 3 לוחמים, אחד שאתם שולטים בו ושניים שהמחשב שולט בהם (או חברים שלכם ברשת). כמו שאמרתי, ישנם 2 סוגי קרבות: 1. קרב רגיל- בו אתם צריכים לחסל את כל הקבוצה היריבה. 2. קרב קריסטלים- קרב שבו אתם צריכים להרוס את הקריסטל של הקבוצה היריבה אבל הקריסטל מוגן אם ישנם לוחמים של היריב באיזור שלו. כשתלחמו ברשת תוכלו לבחור לנהל קרבות של 1 נגד 1 או 2 נגד 2, שמאפשר סשנים קצת יותר רגועים במשחק המכות מלא הטירוף הזה, אבל יכולות הדמויות וסגנון המשחק לא ממש מחמיאים לקרבות עם מעט לוחמים.

זה די מאכזב שישנם רק 2 סוגי קרבות, אבל די אהבתי את קרב הקריסטל- זה פחות דורש מכם להשתמש בקומבואים רגילים ודורש יותר טקטיקה מכם עם חברי הצוות שלכם, אתם צריכים יותר להעסיק את היריב מאשר להרוג אותו כדי שתוכלו להרוס את הקריסטל שלו. משהו שדי מעצבן במשחק שאני חייב לציין זה שאם נגמר הזמן במהלך הקרב אז שני הצדדים מפסידים, משהו שהוא לדעתי די טפשי בהתחשב בכך שאתם צוברים נקודות במהלך הקרב, אז למה אי אפשר לקבוע זוכה לפי הנקודות? זה פשוט מרגיש שלפעמים אני בזבזתי עשר דקות על קרב שאני מפסיד בו וסתם מעודד לוותר על טקטיקה ובמקום זה פשוט לתקוף כי אין מספיק זמן. בנוסף, זה בכלל מרתיח אחרי שניצחתם כמה קרבות ברצף ורצף הנצחונות שלכם נהרס בגלל שנגמר הזמן. אני מאוד מקווה שיתקנו את זה בהמשך או יאפשרו לבחור קרב ללא הגבלת זמן.

אבל איפה ש-Final Fantasy Dissidia NT באמת מאכזב במשחקיות זה בשני מאפיינים שהיו בעיה משמעותית ב-Gundam Versus– המצלמה וחוסר במולטיפלייר מקומי. לאורך כל הקרב מצאתי את עצמי מנסה להבין מה לעזאזל קורה כי המצלמה כל הזמן התמקמה לא טוב ומתתי די מהר ולא באשמתי. בקשר לחוסר במולטיפלייר מקומי, אני מנסה כל הזמן להבין את ההחלטה של משחקי מכות וקרבות להזניח לגמרי את האפשרות לשחק מולטיפלייר בבית עם חברים. אני מבין שזה היה דורש מסך מפוצל בגלל שמדובר בקרבות של 3 נגד 3 ולא 1 על 1 (כמו במשחקים קודמים בסדרה), אבל תחשבו כמה כיף זה יכל להיות להלחם נגד או לצד חברים שלכם על הספה. אני לא מאמין שאני שוב נתקל במשחק מכות שמאפשר לי לשחק רק עם אנשים אחרים (שאני לא מכיר) שרכשו את המשחק.

למרות שנראה שהמשחק לא כולל יותר מדי מצבים, זה כן נראה שהמפתחים השאירו מקום לעוד מצבי משחק בהמשך ותוכן נוסף. בהתחשב שזה משחק מכות, אני מציע להם לצרף אותם בהקדם, אלא אם כן הם רוצים צניחה משמעותית במספר השחקנים.

גרפיקה

הגרפיקה של המשחק היא מצוינת כמו שניתן לצפות ממשחקי Final Fantasy, הטקסטורה והעיצוב מצוינים, אבל מה שבאמת תופס את העין כיוצא מן הכלל אלו השלבים המעוצבים (המוכרים מכל משחקי הכותר) והדמויות האייקוניות של הסדרה. עם גרפיקה ומודלים של דמויות איכותיים כמו אלו, זה רק גורם לנו לרצות לראות גרסאות חידוש עם הגרפיקה הזו של המשחקים Final Fantasy X ו-Final Fantasy XII מאשר אלו שקיבלנו בשנים האחרונות. למרות שהגרפיקה של האפקטים יכולה להשתפר וכך גם התצוגה הכללית של ממשק השחקן.

מוזיקה וסאונד

המוזיקה כרגיל נהדרת. אין מוזיקות חדשות אבל כל המוזיקות הקלאסיות של הכותר חוזרות במשחק זה והן נשמעות פשוט מופלאות ועוצמתיות על הקונסולות של הדור הנוכחי. למרות שדי קיבלנו את זה ב-Final Fantasy XV, אלו לא אותם עיבודים כמו במשחק מ-2016 ולדעתי נשמעים כמו עיבודים טובים יותר. רק הייתי רוצה עוד כמה טראקים חדשים ויצירתיים, אבל אם אתם חובבים גדולים של הכותר (כמוני) המוזיקה היא מצוינת.

הדיבוב הוא גם מצוין, כל הדמויות נשמעות כמו שהן נשמעו לפני עשרות שנים ואין שינוי כלל לאישיות שלהן, Cloud נשמע כמו Cloud, וזה פשוט כיף לשמוע את הגיבורים של משחקי ה-PlayStation 2  חוזרים לאקשן ונשמעים אותו הדבר.

סיכום

Final Fantasy Dissidia NT הוא משחק מכות די כייפי ומהיר עם גרפיקה נהדרת ופס קול מצוין, אבל תוכן דל ומעט מצבי משחק פוגעים בשווי שלו ובאריכות הימים שלו כמשחק מכות. בנוסף, המשחק פשוט אכזבה טוטאלית בהתחשב שהוא פותח על ידי הסטודיו שהביא לנו משחקים כמו Ninja Gaiden ו-Nioh.

Final Fantasy Dissidia NT

תוכן - 3
דמויות - 9
משחקיות - 5
גרפיקה - 8.5
מוזיקה וסאונד - 7.5

6.6

סביר

Final Fantasy Dissidia NT הוא משחק מכות עם הרבה פוטנציאל שמאפשר לנו לשחק בתור כל הדמויות האהובות עלינו בכותר Final Fantasy, אבל מספר החלטות על אפשרויות התוכן והמשחקיות פוגעות מאוד באיכות ואורח החיים של המשחק.

User Rating: Be the first one !

אודות קובי רוזנטל

שמי קובי רוזנטל, בן 28 מתל אביב, גיימר חובב קומיקס וסרטים כבר 20 שנה, עקבו אחריי בערוץ שלי KobiCool ביוטיוב, רק חפשו את משקפי השמש

השאר תגובה