בית / סיקורים / סיקורי משחקים / משחקי PC / מכונת לחימה מושלמת – סיקור המשחק Dragon Ball FighterZ

מכונת לחימה מושלמת – סיקור המשחק Dragon Ball FighterZ

אחרי המתנה ארוכה למשחק המכות החדש של כותר Dragon Ball, אנחנו חווים את המהירות והעוצמה (מעל 9000) של Dragon Ball FighterZ מבית Bandai Namco ו-Arc System Works

מאז שראינו אותו בפעם הראשונה בכנס E3, אחד ממשחקי המכות המצופים של הדור הנוכחי היה ללא ספק Dragon Ball FighterZ של חברת Bandai Namco, אז אתם יכולים לנחש כמה ציפיתי לחוות סוף סוף את המשחק בעצמי. אבל האם Dragon Ball FighterZ משחק הלחימה האולטימטיבי שחשבנו שהוא יהיה? המשיכו לקרוא וגלו.

הסיפור המרכזי

סיפור המשחק מתחיל עם התקפה של צבא משובטים של צבא הסרט האדום וחזרתם לחיים של נבלים אגדיים מהסדרה כמו סל ופריזה. אתם, תאמינו או לא, מגלמים נשמה שמשתלטת על גופו של גוקו וחבריו ונלחמת עבורם בקרבות. זה בעצם ההסבר של המשחק ללמה אתם נלחמים רק עם לוחם אחד בכל פעם, כי הנשמה שלכם נותנת כוח לדמות אחת בכל פעם. אבל זה לא באמת משהו שהרגשתי צורך לדעת. במשחקים עם קרבות דומים, כמו Marvel vs Capcom, תמיד הנחתי שהלוחמים שלא על המסך נלחמים ברקע אחד בשני.

מצב הסיפור של המשחק הוא די דומה לסדרת משחקי Budokai, אתם כל שלב נעים על המפה בין אויבים ומשלימים משימות ומשיגים פריטים לחיזוק צוות הגיבורים שלכם. אתם נלחמים כל פעם נגד קבוצת משובטים ונבלים שונה בזמן שאתם מעלים את הניסיון של הלוחמים שלכם ומשפרים את היכולות שלהם עם פריטים מהמשימות שאתם משלימים.

מבחינת משחקיות אין ממש הבדל משמעותי בין הסיפור המרכזי לשאר המשחק ומבחינה עלילתית, הסיפור הוא לא מלא בדרמה ותהפוכות. אבל מה שעושה את הסיפור המרכזי באמת שווה זה האינטרקציות בין הלוחמים- זה פשוט מצחיק לראות את הדו שיח בין הדמויות השונות של דרגון בול זי כשהם צוחקים מעלילת הסדרות ואפילו אחד מהשני (או במקרה של יאמצ'ה מעצמו). אינטרקציות אלו הן שבאמת עושות לסיים את הסיפור המרכזי שווה, זה ולהשיג את הדמות החדשה של המשחק Android 21.

גם כדי שלא תשתעממו ואפילו תוכלו לחזור לסיפור בשלבים שונים, כמו בסדרת הטלוויזיה, הסיפור המרכזי מחולק ל-3 סאגות, ככה שזה לעולם לא מרגיש ארוך מדי או חזרתי מדי.

הסיפור המרכזי של Dragon Ball FighterZ הוא מלא כיף ואקשן, ומתאים לכל מעריץ של סדרות האנימה האהובות.

מצבי משחק

כל מצבי המשחק של Dragon Ball FighterZ נגישים מאיזור מיוחד בו אתם מסתובבים בתור דמות Chibi קטנה, קצת מרגיש חסר תועלת ומאומץ ישירות ממשחקי Xenoverse, אבל האסטטיקה החמודה והגיוון באיך שאתם מוצגים ברשת עושים את האיזור לתפריט חביב. אתם יכולים לשנות את האסטטיקה עם תיבות תוכן שאתם רוכשים עם מטבע המשחק, משהו די שולי אבל נחמד לאלו מאיתנו שמחפשים הישג נוסף להשלים.

ישנם מספר מצבי משחק: 1. מצב סיפור (עליו דיברתי כבר). 2. מצב אימון. 3. קרב רשת. 4. מצב ארקייד. 5. קרב אופליין.

מצב האימון של המשחק הוא מצוין למתחילים ומומחים- הוא מלמד אתכם את הטכניקה הבסיסית של המשחק, אבל כדי באמת להיות מקצוענים אתם צריכים להתאמן עם הדמויות שאתם אוהבים. מצב האימון לא מורכב וטוב למקצוענים כמו אלו של סדרת משחקי Street Fighter אבל הוא עושה את העבודה בללמד אתכם את הבסיס והטכניקה.

קרב רשת וקרב אופליין הם בדיוק כמו שהם נשמעים- אתם נלחמים נגד שחקנים אחרים ברשת ובבית בקרבות של 3 על 3. ברשת יש לכם אפשרות של קרב רגיל וקרב מדורג, שכמובן יעלה את הדירוג שלכם בטבלאות העולמיות. גם עם האינטרנט הגרוע בישראל, הצלחתי לנהל קרבות שזרמו חלק ברשת עם איטיות לעיתים די נדירות.

מצב הארקייד הוא בדומה לשאר משחקי לחימה, זאת אומרת אתם נלחמים ברצף של אויבים ברמות שונות. כל פעם יש מספר רצפים שאפשר לנצח ואני צופה שיהיו עוד בעתיד.

סגנון לחימה

סגנון הלחימה של Dragon Ball FighterZ הוא מהיר ועוצמתי, כמו סדרת משחקי Marvel vs Capcom ו-Guilty Gear (של אותו הסטודיו).

יש לכם שלוש עוצמות של מכות, היכולת לירות אנרגיה בסוגים שונים (תלוי בחצים שתקישו), לעוף לכיוון היריב כדי לבצע סדרת קומבואים ולבצע התקפה עוצמתית שמורידה לכם ממד האנרגיה. כמובן שבדומה למשחקי Budokai אתם יכולים לטעון את מד האנרגיה, אבל זה מרגיש הרבה יותר מסוכן לעשות זאת כאן בגלל מהירות הקרב. אבל אם ימלאו לכם 3 מדי אנרגיה, תוכלו לבצע התקפה סופר עוצמתית.

אתם יכולים גם במהלך הקרב להפעיל את ה-Spark שלכם, שמאפשר לכם להתרפא מהר ולגרום יותר נזק ליריב ממקודם, אבל מצב זה זמין לזמן מאוד מוגבל, כך שחשוב לדעת מתי להשתמש בו.

אלמנט נוסף בקרב של Dragon Ball FighterZ זה שאם תלחמו מספיק טוב, במהלך הקרב תוכלו לצבור כדורי דרגון בול ולבקש משאלה שתשפר את הסיכויים שלכם לניצחון, למרות שהקרבות כל כך מהירים שלעיתים נדירות ראיתי מישהו מגיע למצב הזה. אבל אפשר לראות את אלמנט זה מאוד מסעיר במהלך תחרויות הגיימינג של המשחק.

מערכת הקרב של Dragon Ball FigherZ היא פשוטה להבנה אבל לא קלה להיות מומחה בה. היא מאפשרת גם קרבות מלאים בכיף לשחקנים חובבנים וגם קרבות איטנסיבים לשחקנים התחרותיים שבינינו. מערכת הקרב של Dragon Ball FighterZ היא פשוט יוצאת מן הכלל.

לוחמים

Dragon Ball FighterZ כולל 24 לוחמים שונים מסדרת האנימה Dragon Ball Z ו-Dragon Ball Super, עם עוד דמויות מתוכננות לצאת בעדכונים עתידיים, כמו בארדוק וברולי הסופר סאיה האגדי.

בשונה מסדרת משחקי Budokai, כל הדמויות מרגישות שונות אחת מהשנייה עם יכולות יוצאות דופן לגמרי, כך שיש לכם הרבה אופציות בשביל לבנות את צוות הלוחמים האולטימטיבי שלכם.

כל המהלכים של המשחק הם נהדרים והם לקוחים ישירות מסדרות האנימה והמנגה, כך שכל דמות יש לה את המהלכים שהייתם מצפים ממנה, למשל קפטן גניו משתמש בצוות שלו לתקוף, נאפה מזמן גובלינים קטנים להלחם בשבילו, אנדרואיד 18 עושה התקפה עוצמתית עם אנדרואיד 17, פריזה יורה דיסקים שחוזרים חזרה לכיוון שלו (כמו מה שהוביל למותו בסדרה) וטינשן האן משתמש בהתקפות המשולש העוצמתיות שלו.

המפתחים בחרו את הדמויות הנכונות עבור המשחק, כל הלוחמים הם המרכזיים של כותר "דרגון בול" והם כל כך שונים אחד מהשני בסדרה שזה מרגיש שיש פה טווח רחב ומגוון של לוחמים, כל אחד עם היתרון והחסרון שלו.

אנימציה וסגנון

האנימציה והגרפיקה של Dragon Ball FighterZ פשוט יפיפיים- עם סביבות צבעוניות, התקפות אנרגיה יפיפיות לעין ואנימציה חלקה וזהה לסדרת האנימה של כל הדמויות במשחק. זה פשוט משחק מרהיב להסתכל עליו, שפשוט כיף לראות אנשים אחרים משחקים בו.

האנימציה דומה למשחקי Guilty Gear Xrd (גם של Arc System Works)- דמויות תלת מימדיות על רקע שנראה דו מימדי. בגלל האנימציה והאיור הנהדר של הדמויות, אתם לא קולטים שהן תלת מימדיות עד שאתם מבצעים מהלך סופר ופתאום המשחק מקבל מימד נוסף. אהבתי את זה בסדרת Guilty Gear Xrd ואני מת על זה פה, והייתי רוצה לראות את סגנון זה מיושם בכל משחקי המכות של היום.

מוזיקה ודיבוב

המוזיקה והדיבוב של המשחק פשוט נהדרים. כמו שהמשחק נראה כמו אחד מהפרקים של Dragon Ball Super הוא גם נשמע ככה עם מוזיקת קרבות אפית שמאוד דומה למוזיקה בקרבות האדירים של הסדרה ועם דיבוב מדויק של כל הדמויות האהובות עלינו.

כמה שאני אהבתי את משחקי ה-Xenoverse ומשחקי Dragon Ball בשני הדורות הקודמים של הקונסולות, אף פעם לא הרגשתי שהדיבוב של המודלים התלת מימדיים היה ממש מדויק, פה כמובן זה לא המקרה בגלל שיש לנו ספרייטים מצוירים שנראים בדיוק כמו סדרות הטלוויזיה, כך שאנחנו מקבלים דיבוב מדויק וחלק.

האפקטים הקוליים של המשחק גם נהדרים, בין אם אתם טסים במהירות ליריב שלכם או יורים קמאמאה, צלילי המשחק נשמעים כאילו נשלפו ישירות מסדרות הטלוויזיה.

סיכום

כשראינו את Dragon Ball FighterZ בפעם הראשונה ב-E3 ידענו שנקבל משחק מכות באמת מיוחד, ולא טעינו. המשחק יוצא מן הכלל בכל התחומים, בין אם זה הגרפיקה, הסאונד, מערכת הקרב הנהדרת ומצבי המשחק. הסיפור יכול היה להיות יותר טוב אבל הוא בהחלט ירצה כל מעריץ גדול של כותר "דרגון בול". בסופו של יום, Dragon Ball FighterZ הוא משחק מכות מושלם.

Dragon Ball FighterZ

הסיפור המרכזי - 8
מצבי משחק - 9
סגנון לחימה - 10
לוחמים - 10
אנימציה וסגנון - 10
מוזיקה ודיבוב - 10

9.5

מושלם

סטודיו Arc System Works ממשיך להוכיח שהוא אחד ממפתחי משחקי המכות הטובים בשוק. Dragon Ball FighterZ הוא משחק מכות מדהים שישמח כל חובב משחק מכות חובבן ומקצועי, וכל חובב של כותר האנימציה היפנית.

User Rating: Be the first one !

אודות קובי רוזנטל

שמי קובי רוזנטל, בן 28 מתל אביב, גיימר חובב קומיקס וסרטים כבר 20 שנה, עקבו אחריי בערוץ שלי KobiCool ביוטיוב, רק חפשו את משקפי השמש

השאר תגובה