בית / חדשות / חדשות מאירועים / אליפות ישראל בגיימינג 2018 / ענף הגיימינג התחרותי הופך בהדרגה לענף ספורט מוכר רשמית בישראל

ענף הגיימינג התחרותי הופך בהדרגה לענף ספורט מוכר רשמית בישראל

העמותה לגיימינג תחרותי חתמה על מזכר הבנות עם אס"א – איגוד ספורט אקדמי, במסגרתו יתקיימו תחרויות גיימינג תחרותי במסגרת משחקי אס"א בשנה הבאה;
במקביל תגיש העמותה בקשת הכרה בענף הגיימינג למשרד הספורט בסוף חודש מאי

העמותה לגיימינג תחרותי בישראל (ע"ר) סיימה את ההכנות לקראת בקשת ההכרה הרשמית למשרד הספורט ומתכוונת בסוף החודש להגיש בקשה להכרה בגיימינג תחרותי כענף ספורט רשמי בישראל.

מהלך זה מגיע לאחר שנים רבות של עבודה מאומצת לקידום הענף בארץ, שחלקה נעשתה מאחורי הקלעים וחלקה אף השיג פרופיל גבוה לאורך השנים, במיוחד לאור התוצאות המדהימות של נבחרת ישראל בגיימינג אשר מנהלת העמותה באליפויות העולם בחו"ל בשנים האחרונות, כמו הגעה למקום 8 מתוך 50 באליפות העולם האחרונה וכן למקום הרביעי בתחרות ה – League of Legends העולמית.

במקביל, התקיימה פגישה בין יו"ר אס"א, מאיגודי הספורט הגדולים בישראל, לבין יו"ר העמותה לגיימינג תחרותי. בפגישה הוסכם בין הארגונים על שיתוף פעולה, במסגרתו הכיר יו"ר אס"א בחשיבות של ענף הגיימינג התחרותי בקרב סטודנטים, כחלק מענפי הספורט שבהם מתקיימות תחרויות במסגרת משחקי אס"א – אירוע הספורט השנתי של האיגוד, שיתקיים בשנה הבאה באילת.

בסיום הפגישה נחתם מזכר הבנות בין יו"ר העמותה עידו ברוש, ויו"ר אס"א ויקטור חדד, ובו הוסכם על שיתוף פעולה ליצירת מקצה גיימינג רשמי ומקצועי כבר במשחקי אס"א הקרובים. בכך, הכירה אס"א בהיותו של הענף כספורט לכל דבר, שנכלל באותה רשימה עם שאר ענפי הספורט ה"מסורתיים" יותר.

צעד זה הוא גדול עבור הענף בישראל, אך לא חדש בעולם: הפדרציה הבינ"ל לספורט אלקטרוני (IeSF) חתמה על הסכם שיתוף פעולה דומה עם FISU – אגודת הספורט האקדמית העולמית, וליגות בין מוסדות אקדמיים בתחום הגיימינג התחרותי הן דבר נפוץ מאוד בעולם, ובמיוחד במזרח אסיה ובאמריקה הצפונית.

יו"ר העמותה לגיימינג תחרותי, עידו ברוש, אמר: "שיתוף הפעולה עם אס"א חשוב לנו כדי לקדם עוד תחרויות בקנה מידה לאומי בתחום הגיימינג בישראל," והוסיף כי "אנחנו מברכים את אס"א על ההחלטה לשלב את הענף כבר באירוע הקרוב ומצפים בכיליון עיניים למשחקים."

עוד הוסיף יו"ר העמותה בנושא בקשת ההכרה, כי "העמותה לגיימינג תחרותי עובדת משנת 2010 כדי לקדם את ההכרה של הענף כענף ספורט מוכר בישראל, וזו למעשה המטרה הראשונה שלשמה הוקם הארגון. אני קורא למשרד הספורט ולכל המעורבים לקדם את בקשת ההכרה ולהעניק את תמיכתם לענף הגיימינג – ענף ספורט תחרותי צומח, בעל פוטנציאלי תרבותי וכלכלי אדיר – וכזה שבו ישראל מצטיינת ומביאה גאווה והישגים רבים בזירה הבינלאומית."

אודות כפיר אבוטבול

כפיר אבוטבול, בן 23. הנדסאי אלקטרוניקה, טכנאי מחשבים, וכרגע חייל :) מחשבים ומשחקי מחשב הם כל חיי, תמיד שמח לעזור. קבלת פניות במייל [email protected]

השאר תגובה