בית / סיקורים / סיקורי משחקים / משחקי PC / כל ההתחלות קשות – סיקור המשחק Battle Chasers: Nightwar
Battle Chasers: Nightwar

כל ההתחלות קשות – סיקור המשחק Battle Chasers: Nightwar

Battle Chasers: Nightwar הוא משחק יוצא דופן שלא מפחד לנסות דברים חדשים

Battle Chasers: Nightwar הוא משחק תפקידים עם לחימה בתורות המבוסס על סדרת הקומיקס בעלת אותו השם. המשחק הושק במקור למחשב האישי ולקונסולות ה-Xbox One וה-PlayStation 4 בחודש אוקטובר בשנה שעברה. לרגל השקת המשחק לקונסולת ה-Nintendo Switch החלטנו שהגיע הזמן לכתוב עליו. המשחק מזכיר מאוד את המשחקים הוותיקים יותר בסדרת Final Fantasy ו-Dragon Quest, בדומה להם הוא מכיל מערכת קרב מבוססת תורות, חקירת עולם וסיפור טוב. אם אתם אוהבים את סגנון המשחק הזה Nightwar נוצר בדיוק בשבילכם.


יחד עם זאת Battle Chasers: Nightwar מצליח להיבדל מהמשחקים האלה באמצעות השפעות ממשחקי תפקידים מערביים כמו מערכת יצירת חפצים, חידות ודגש רחב יותר על תפקיד הייחודי של כל דמות במערכת הקרב. בעוד שברוב משחקי התפקידים בתורות אין התמקצעות רבה מדי ברוב הדמויות והן בדרך כלל מתחלקות לשני סוגים – דמות שמטרתה להסב נזק ודמות שמטרתה לרפא, כאן יש מגוון רחב יותר בנוגע לתפקידים שכל דמות יכולה למלא. דוגמה אחת לכך היא תפקיד שמטרתו למשוך את תשומת ליבו של האויב כך שהוא יסב נזק רק לדמות אחת. המערכת הזו היא שיפור משמעותי על פני מערכות הקרב של משחקי כמו Final Fantasy, Super Mario RPG, ו-Dragon Quest. גם בהשוואה למשחקי תפקידים חדשים יותר כמו I Am Setsuna. סוף סוף משחק שבו לא צריך להתפלל שהמרפא שלי ישרוד והתוקף שלי לא יפספס כדי שהכול יעבוד כמו שצריך. למרבה הצער רוב המשחקים האלה הם עדיין אמות הספים של ז'אנר משחקי התפקידים בתורות. אני כותב למרבה הצער כי לז'אנר יש המון בעיות שאף אחד לא מנסה לתקן. החשובה שבהן היא בעיה שנובעת ישירות ממערכת הקרב שלו, העובדה שיש מספר מקצועות מוגבל ולא גמיש גורמת לכך שרוב השחקנים משתמשים באסטרטגיה אחת, לתקוף עד שכל האויבים מתים ואם נכשלים אז הולכים לשלב מוקדם יותר וטוחנים עוד אויבים עד שהדמויות מספיק חזקות כדי לצלוח את האתגר. Battle Chasers: Nightwar מצליח היכן שקודמיו נכשלו, המגוון הרחב בתפקידים שכל דמות יכולה לשחק מאפשרת לכם להשתמש ביכולות שמטרתן למשוך את המתקפות של האויבים לדמות ספציפית ולהפחית את הנזק.


דבר נוסף ש-Nightwar מצליח לעשות הוא לשלב בין יסודות ממשחקי תפקידים בתורות ליסודות ממשחקי פעולה תפקידים כמו Diablo ו-Torchlight, זה כולל צלילה לתוך מבוכים בסגנון דומה ושימת דגש מיוחד על החסרונות והיתרונות של כל אחת מהדמויות. לא כל הדברים האלה יהיו זמינים מתחילת המשחק ותוכלו לקחת בהם חלק רק כשתגיעו לרמה מסוימת. זה יוצר מצב בעייתי שפוגם בהנאה מהמשחק ודורש מכם להשקיע כמה שעות בטרם תוכלו להנאות מהחוויה המלאה. אין סיבה שדברים כאלה לא יהיו זמינים ברגע שהמשחק מתחיל. ברגע שתגיעו לרמה הנדרשת המשחק נפתח הוא נעשה מאתגר יותר, אסטרטגיות הקרב והמוכנות שלכם עומדות למבחן ובסופו של זה הופך את המשחק לכיף יותר וטוב יותר. כצפוי בהמשך יתווספו גם אפשרויות משחק רבות יותר, כולל חפצים, נשקים ושדרוגים רבים, שיתנו לכם דרכים רבות יותר להתמודד עם כל מבוך.


סיפור המשחק גם נפתח בצורה די חלשה, אם כי קצת משעשעת. בהמשך הסיפור משתפר, אך למרבה צער אין בסיפור בחירה בכלל והוא עדיין די חלש בהשוואה לשאר הסיפורים בז'אנר. זה ככל הנראה נובע מהעבודה שהמשחק מבוסס על סדרת קומיקס, אבל זה עדיין מאכזב. למעשה יש במשחק הזה מאוד בחירה גם ללא קשר לסיפור. הדבר היחידי שאתם יכולים לבחור הוא איזה ציוד לשים ואיזו משימה צדדית לבצע. לא תוכלו לבחור איזה יכולות לפתח בכל דמות וזה די מאכזב. למרבה המזל המשחק מחפה על כך, כי לכל דמות יש מגוון רחב מאוד יש יכולות שנפתחות אוטומטית כשאתם עולים בסולם הדרגות. גם המשימות הצדדיות מתחילות להיות רבות יותר ומגוונות יותר רק אחרי הרבה מאוד שעות משחק.


ברגע שתגיעו לעיירה הראשונה תפגשו שלוש דמויות חדשות: האלכימאי, הנפח והקוסם. כל אחד מהם יכול לתת לכם משימות, יאפשר לכם ליצור סוגים שונים של חפצים וימכור לכם ציוד ודברים נוספים. ככל שתבצעו יותר משימות בעבורם המחירים בחנות שלהם ירדו, מגוון החפצים רק יגדל וכך גם האיכות שלהם. תוכלו גם להשקיע מכספכם כדי לשדרג את כל החנות מה שיתרום לכל הדברים האלה. יצירת חפצים במשחק הזה עובד קצת אחרת במשחקים אחרים. בעוד שבמשחקים אחרים תצטרכו לעקוב אחר רשימת חומרים ולהשיג את כולם, כאן לא תצטרכו להשיג את כל החומרים הדרושים כדי ליצור חפץ. במקום זה כל חומר שתשיגו יעלה את הסיכוי שבתום התהליך תקבלו את החפץ שרציתם, אם תשיגו את כל החומרים הסיכוי יעמוד על 100%.

בנוסף ליצירת חפצים, מבוכים וקרבות המשחק כולל גם מערכות נוספות, למשל דיג, שעל הנייר נשמע כמו משהו נחמד שנלקח מסדרת Pokemon. בפועל מדובר בפעילות שהדרך הכי טובה לתאר אותה היא כקוץ בתחת. אחרי שאתם מטילים את החכה שלכם והדג נתפס בפיתיון תצטרכו למשוך אותה בכיוון ההפוך לתנועת הדג, הבעיה היחידה היא שאתם לא תמיד רואים לאן הדג נע. מערכת נוספת במשחק היא למידה על היכולות של המפלצות השונות שמאכלסות את עולם המשחק. הלמידה הזו מתרחשת אצל דמות בשם Beast Master שנמצאת בעיירה. היא תלמד אתכם את היכולות, כמות החיים והמתקפות המיוחדות של כל מפלצת. היא גם תשלח אתכם למשימות ציד מיוחדות שבסופם תקבלו חפצים מאוד מועילים.

ההתחלה האיטית של Battle Chasers: Nightwar היא המגרעה הגדולה ביותר שלו. היא נמשכת כמה שעות טובות ואני מניח שרובכם תרימו ידיים. ברמה האישית היו רגעים בהם הרגשתי כי אני מעדיף לשחק ב-Final Fantasy VII וב-Chrono Trigger מאשר לשחק בו. ברגע שעברתי את השלב ההתחלתי וראיתי את כל השינויים שהמשחק מביא לז'אנר הבנתי שהסבלנות שלי השתלמה. צריך להבין שלא כל משחק תפקידים כזה נותן לכם בכלל ליצור שיקויים וחפצים, מאפשר לכם להתמקצע ולשחק בצורה מגוונת עם כל הדמויות וכך מונע מכם את הצורך לטחון שוב ושוב את אותם הקרבות עם אותם האויבים כדי לעלות רמות.

Battle Chasers: Nightwar

משחקיות - 8
סיפור - 6.5
גרפיקה ואנימציה - 7
דיבוב ופסקול - 6.5

7

טוב

Battle Chasers: Nightwar הוא משחק שקשה לאהוב. ההתחלה המייגעת והסיפור הבינוני הם בהחלט משוכה לא קטנה, אך אם תתרגלו אליו תגלו משחק תפקידים יוצא דופן.

User Rating: Be the first one !

אודות דניאל לניאדו

דניאל לניאדו
במקור מרעננה, כיום מירושלים. סטודנט לביולוגיה, חובב סרטים ומשחקים מושבע.

השאר תגובה