בית / ביקורות / ביקורות משחקים / MOTOGP18 – סיקור סבב מירוצי האופנועים המוביל בעולם

MOTOGP18 – סיקור סבב מירוצי האופנועים המוביל בעולם

סדרת MotoGP ותיקה מאוד, כמה ותיקה? בשנת 2000 החלה להוציא חברת Bandai Namco את משחק המירוצים MotoGP18 עבור קונסולת ה-PlayStation 2 וה-Xbox הראשון וכמובן גרסה למחשב האישי ערומה מטכנולוגיה וגרפיקה משובחת, בשנת 2006 החלה החברה להוציא את המשחק לקונסולות החדשות יותר כולל מעבר לחברת -Capcom אשר שדרג את המשחק מבחינת רישוי, גרפיקה ומשחקיות.

MotoGP 2018 פותח על ידי חברת Milestone האטילקית (שם המירוץ האמיתי מתקיים בצורה הפופולרית ביותר) מנוע המשחק הוא Unreal 4 והמהדורה הנוכחית נבנתה מאפס על מנת להביא את המשחק לגבהים אחרים, הצליח להם? עוד מעט תגלו

תמונה הממחישה בצורה הטובה ביותר את השימוש במנוע Unreal 4 האיכותי שהתווסף השנה למשחק Motogp18
תמונה הממחישה בצורה הטובה ביותר את השימוש במנוע Unreal 4 האיכותי שהתווסף השנה למשחק Motogp18

במידה ואתם אוהבים משחקי מירוץ עם מכוניות שמנות, אז יש לכם שפע של אפשרויות בחירה מדי שנה (סדרת Need For Speed ועד ל-DriverClub, FORZA ועוד) במידה ואתם חובבים מירוצים, כנראה שאתם מכירים את סבב המוטו GP ואת המשחק, לאחרונה יצא משחק בשם RIDE שבא להתחרות בשלטון הברור של MotoGP בעולם משחקי הווידאו.

נתחיל בסיקור במבט מלמעלה

כמו שציינו למעלה, בגרסת 2018 של המשחק השתמשו במנוע חדש לגמריי, הבחירה במנוע Unreal 4 הביאה למשחק גרפיקה מרשימה אך לא מהמרשימות ביותר בתחום משחקי המירוצים. חצץ עף, סימני עצירה על הכביש ואופנועים מציאותים מאוד לא נותנים למשחק כלום שברגע שהסביבה לא מציאותית כמו המירוץ עצמו, מזג האוויר ותנאי המירוץ סבירים אך להבדיל ממשחקי מירוצי מכוניות זה ירוד במעט, שמיים שנראים כמו רקע קבוע, גשם שנראה טוב על המסלול אך מחוצה לו פתאום חורק.

גרפיקת המשחק האיכותית, תמונה מאתר החברה אבל ככה המשחק MotoGP18 נראה במציאות
גרפיקת המשחק האיכותית, תמונה מאתר החברה אבל ככה המשחק MotoGP18 נראה במציאות

הצוות האיטלקי שפיתח את המשחק הצליח להביא אותו לרמת משחקיות טובה בשיתוף עם מנוע Unreal 4, פיזיקה מדויקת, AI משופרים, שיפור אופנועים יחד עם הדרכות שיעזרו לכם ללמוד את המשחק (כלומר לדעת איך לשחק, מתי לעצור, מתי לקחת סיבוב) וכמובן מצב ה-Spectator שכל כך חשוב במשחקים שכאלה, במצב תוכלו לצפות וללמוד משחקנים אחרים.

מצב הקרירה החדש

סוף סוף הוסיפה החברה מצב קרירה, במצב תוכלו להתחיל את דרככם כנהג מירוצי אופנועים בסבב ה-MotoGP  ב-Red Bull MotoGP Rookies Cup ותוכלו לכוון רק גבוהה. תוכלו לבחור האם להפעיל מידת נזק ריאליסטי לאופנוע או לא, התאמת צבעים לאופנוע ולרוכב, התאמת צמיגים וכדומה.

ממליץ לכם לצפות בסרטון משחקיות של מצב הקרירה מידיו המקצועיות ביותר של רוכב העל לשעבר בסבב

במצב הקרירה תוכלו לקבוע אימון מול מאמן מקצועי, פגישה עם מנהלי מירוץ על מנת לבדוק את יכולת הנהיגה שלכם במסלול עם הקפה אחת וכמובן, לזכות בפרסים כספיים ובתארים מתכתיים.

מצב החזרה לאחור ברגע מעידה או נפילה קצת פחות כיפי כי ניתן להפעיל אותו הרבה מדי, שינוי רמת הקושי תורם למשחקיות ועוזר להתקדם לאט לאט בכך שתוכלו לעלות את הרמה מפעם לפעם.
השליטה באופנוע מהנה, אפשרות ההחלקה בסיבובים ממשית ולי אישית זה קרה כמה פעמים.
לילד שלי, איתי בן ה-5 היו כמה נפילות במשחק, הילד הצליח להשתלט על המשחק ואפילו לסיים מסלול במקום לפני האחרון.
לילדים המשחק לא מתאים באופן מלא אבל לילדים שאוהבים אופנועים (כמו הבן שלי) זה יתן להם שעות של הנאה, ושקט לנו, ההורים (D:)

תפריט המשחק ותפריטים פנימים

בחזית המבנה תפריטים אין כל שיפור משמעותי מגרסאות העבר מכיוון שגם בהן הוא היה בסדר גמור. מסוגנן טוב ומאוזן. בעל מערך בקרה כל ונוח לשליטה, בחירה בנהגים אמייתים או לא, הכרה שלהם ואפילו כמו שציינתי למעלה לקבל הדרכה איך לשחק וכו’.

תמונה הממחישה את התפריט היחסית מיושן במשחק motogp18 - הינו רוצים לראות שיפור בדבר הזה
תמונה הממחישה את התפריט היחסית מיושן במשחק motogp18 – הינו רוצים לראות שיפור בדבר הזה

כפי שאמרנו בתחילה הסיקור, מי שחובב משחקי מירוצים יישמח לקבל משחק מירוצים שהוא לא מעולם הרכב. משחק מירוצי אופנועים בדוגמאת MotoGP היא הצורה הכי קרובה שיש למקור. רישיונות של מסלולים, מאמנים וכמובן נהגים אהובים ( רוסי וחבריו  )

הגרפיקה – אחד הדברים החשובים במשחק? לא ממש בעיני המפתחת Milestone

בחזית הגרפית? למרות שינוי מנוע המשחק לגמריי מהגרסה של 2017, לא ראיתי שיפור משמעותי בגרפיקה אבל בהחלט זכינו לעיבוד תמונה רצוף וללא תקיעות ולפעמים יותר ריאליסטי מהמשחקים הקדומים בסדרה.
מה שהצליח לשפר המנוע זה את הפיזיקה בזמן המירוץ, האינטלגנציה של המתמודדים מולך במירוץ טובה ויוצאת מגדר הרגיל. תנאי מזג האוויר סטטים ולא WOW כפי שצריך להיות בעולם המירוצים.

באזור הסאונד שבמשחקי מירוצים זה דבר כיפי למעריצים, יש את הטון. MileStone הצליחה להביא את רעשי המסלול – המנועים, הקהל ואפילו הנפילות והחלקות הנהגים בצורה טובה.
כאחד שמתרגש מרעשי מנוע – היה כיף לשמוע. מלבד זאת, הצוות של הקבוצה שעוזר באוזניה לנהג והקריין גם כן מגניבים, להבדיל ממוזיקת התפריטים שדי עצבנה אותי לאחר כמה דקות.

הטריילר הרשמי שהחברה הוציאה:

במידה ואתם חובבי הסבב אתם תהנו מהמשחק ואפילו תתמכרו, אני שלא חובב הסבב אבל חובב משחקי מירוצים מכוניות לרוב אבל גם אופנועים זה סוג של מירוצים :P, נהנתי לשחק ולאחר כמה עונות בסבב, הפסקתי.

אגב, שיחקתי גם במשחק המתחרה RIDE ואפשר להגיד שבמידה ושני המשחקים יתאחדו, זה יהיה משחק מושלם.
ב-MotoGP18 גרפיקה בסדר, במשחק RIDE 3 והאחרון שיצא בסדרה הגרפיקה מעולה. במשחק של Mileston ה-AI ופיזיקת הנהגים, הרוכבים והאופנועים מושלמת לעומת סבירה ב-RIDE.

המשחק MotoGP18 זמין עכשיו לרכישה עבור ה-PS4, Xbox One והמחשב האישי.

MotoGP18

משחקיות - 7
גרפיקה - 7
סאונד - 7

7

בסדר

בתוך המסלול שואף למושלם, מסביב למסלול לוקה בחסר רעש המנוע מענג לחובבי הדבר, הקריין וצוות הקבוצה בתחרויות מהנה וריאליסטי מאוד. רעש בתפריטים - מעצבן! מלבד מצב הקרירה ואפשרויות החדשות אשר התווספו, לא ראינו מצבים נוספים, אולי בגלל שזה משחק מירוצי אופנועים?

User Rating: Be the first one !

אודות טל סלע

נשוי +2 שהוא גיימר, פתחתי את האתר בשנת 2011 כדי לתת מענה בעברית לתכנים שאני אוהב. משחק על קונסולת הסוני 4, אוהב משחקי ספורט, FPS ומירוצים. אישתי אומרת שאני מכור - מחמאה מבחינתי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *