בית / סיקורים / סיקורי משחקים / משחקי PC / להתרכז ביסודות – סיקור למשחק Red Faction : Gurrilla Re-Mars-ter

להתרכז ביסודות – סיקור למשחק Red Faction : Gurrilla Re-Mars-ter

הגיע הזמן לחזור לכוכב האדום ולהשמיד כמה בניינים עבור המחתרת ב-Red Faction : Gurilla Re-Mars-ter

בזמן ששחקני ה-Xbox One ממשיכים להמתין ליציאת המשחק Crackdown 3, חברת THQ Nordic מביאה לדור של היום, אחרי 9 שנים, את משחק ההריסה הטוב ביותר שראינו עד כה, Red Faction : Guerrilla, בגרסה מחודשת ומותאמת לקונסולות של היום.

הסיפור

הסיפור הוא בדיוק כמו שהיה לפני כמעט 10 שנים- אתם מגלמים את אלק מיסון, מהנדס מחצבות שמגיע למאדים של 2125 להתאחד עם אחיו דן ולהתחיל חיים חדשים. אבל כוחות ה-EDF (הצבא של כדור הארץ) מחסלים את דן אחרי שהם מאשימים אותו במעורבות במחתרת על מאדים, ה-Red Faction, ואלק ניצל תודות למחתרת רגע לפני שהוא חוסל בעצמו.

כעת, בחובה למחתרת ובזעם על מות אחיו, אלק מצטרף למחתרת ומוודא לנקות את הכוכב האדום מכוחות ה-EDF, באשר הם יהיו.

הסיפור די מבדר ובסיסי. אין יותר מדי תהפוכות בסיפור והדמויות לא ממש מעניינות אבל הוא מניע את המשחקיות הכייפית וישנן מספר משימות בלתי נשכחות. הייתי רק רוצה לראות יותר תפניות בעלילה, בעיקר בעובדה שמדובר פה במחתרת נגד הממשל.

המשחקיות

המשחקיות של החידוש ל-Red Faction : Gurrilla היא המשיכה העיקרית לחזור למשחק, זה פשוט כיף לפוצץ דברים ובניינים.

המנוע הגרפי של המשחק להריסה עדיין די מרשים בהשוואה למשחקים אחרים היום וההריסה עצמה כייפית כמו תמיד, בעיקר תודות לנשקים השונים שיש לכם כמו אקדח החור השחור ויורה המסורים העגולים.

מה שכן, השליטה של הדמות שלכם מרגישה טיפה מיושנת. זה נכון שיש לכם סוגים שונים של ציוד כמו משגר גב ובוסט מהירות שעוזרים לכם לנוע מהר יותר, אבל הנהיגה והתנועה של הדמות שלכם עדיין מרגישה טיפה נוקשת ומיושנת.

המטרה הסופית שלכם זה להשמיד כמה שיותר בסיסים של ה-EDF ולהשלים משימות שונות בתור מורד, כמו ריקו רודריגז ב-Just Cause 3. המשימות עצמן מגוונות ונחמדות לביצוע, אבל בעיקר בגלל שהן מאפשרות לנו להרוס עוד דברים וזה פשוט כיף לירות בהכל ולהכנס באויבים ובניינים עם כלי הרכב השונים על מאדים.

למרות שכוכב מאדים לא ממש מגוון ומורכב כמו עולמות פתוחים של משחקים של היום, אבל מכניקת ההרס של המשחק עדיין מדהימה ומפורטת להפליא. זה מראה כמה מתקדם היה Red Faction: Gurrilla לזמן בו הוא יצא.

מרובה שחקנים

חוץ מהסיפור המרכזי, ישנם מספר מצבי משחק מולטיפלייר שקצת מאולכסים בעקבות יציאת החידוש.

מצב משחק אחד שם אתכם בתחרות מול מספר מתמודדים אחרים בזמן שאתם מנסים להרוס כמה שיותר בניינים, כל פעם מקבלים סט נשקים אחר. אחד המצבים הכייפים שממש נותנים לכם להתנסות בכל כלי הנשק של המשחק.

מצב משחק אחר הוא קרבות מרובי משתתפים, כל פעם עם מטרה אחרת. זה יכול להיות תפוס את החבילה ותחזיק אותה כמה שיותר זמן או השתלטות על איזורים. המטרות לא ממש ייחודיות, אבל הן מאפשרות הרבה קרבות מבדרים מלאים בהרס וכאוס.

רק חבל שכמו בדור הקודם, מספר השחקנים הוא די נמוך כך שלרוב תמצאו את עצמכם בקרב אחד על אחד מאשר מול קבוצה של אנשים. אבל בואו נקווה יותר אנשים יצטרפו לטירוף ההרס של Red Faction : Gurrilla.

השיפור הגרפי

אז איך הגרפיקה של המשחק לעומת משחקים אחרים היום? די טובה אבל אל יותר.

בהתחשב שמדובר במשחק שהוא Remaster או Re-mars-ter (הם היו חייבים לעשות את זה?!) הגרפיקה לא תשתפר בצורה משמעותית, אבל ישנו שיפור בתאורה של המשחק והטקסטורה של הבניינים והשטח.

מודלים הדמויות עדיין נראים מהדור הקודם, אבל המודלים ואפקטי ההריסה והפיצוץ של המשחק עדיין נראים נהדרים היום וזה מה שחשוב.

סאונד

הסאונד של המשחק הוא די בסדר, בעיקר תודות למספר אפקטי קול נהדרים כשאתם הורסים את הסביבה וכלי הנשק שלכם.

פס הקול הוא טיפה גנרי בשביל משחק בחלל, אבל אפשר להגיד שזה חלק מהחוויה הכייפית שלו, שהוא מגוחך ומלא בבלאגן בזמן שברקע יש פס קול של איזה סרט חלל משנות ה-50.

הדיבוב הוא גם לא יוצא מן הכלל. רוב המדבבים עושים עבודה טובה, אבל ישנן מספר דמויות שנותנים הופעה לא הכי אמיתית וחלקה, כמו שנתקלתי בעבר במשחקים של החברה (ELEX).

סיכום

למרות שהסיפור שלו, הגרפיקה ומאדים לא מצליחים להרשים בהשוואה למשחקים אחרים היום, Red Faction : Gurrilla Re-mars-ter מתרכז במה שחשוב, יסודות המשחק שהפכו אותו לכל כך מיוחד בדור הקודם, ההריסה, ומשחקיות זו עדיין כייפית היום.

אז תרימו פטיש וכמה מטענים נפיצים, ובואו נלך להשמיד כמה בניינים על הכוכב הרביעי מהשמש.

Red Faction : Gurrilla Re-Mars-Ter

הסיפור - 7
המשחקיות - 10
מרובה משתתפים - 10
גרפיקה - 7.5
סאונד - 7

8.3

מעולה

למרות ש-Red Faction : Gurrilla מרגיש מיושן ברוב המרכיבים שלו, זה המשחקיות הנהדרת וההריסה שמצליחים להיות הגורם המרכזי המושך במשחק.

User Rating: Be the first one !

אודות קובי רוזנטל

שמי קובי רוזנטל, בן 28 מתל אביב, גיימר חובב קומיקס וסרטים כבר 20 שנה, עקבו אחריי בערוץ שלי KobiCool ביוטיוב, רק חפשו את משקפי השמש

השאר תגובה