בית / סיקורים / סיקורי משחקים / משחקי PC / הדרך עוד ארוכה – ביקורת המשחק Naruto to Boruto Shinobi Striker

הדרך עוד ארוכה – ביקורת המשחק Naruto to Boruto Shinobi Striker

הנינג'ות האהובות והמוכרות שבות לזירת הקרב בפעם המי יודע כבר כמה. אבל נדמה שהפעם יש משהו חדש ושונה באוויר, וכי הנוסחא הישנה כבר לא עובדת כפי שעבדה פעם. במותניים משונסים, מגן המצח עם סמל הכפר שלי מתנוסס על ראשי, וג'ויסטיק ביד אני הולכת להראות לכולם את דרך הנינג'ה שלי, ב-Naruto to Boruto Shinobi Striker!

נארוטו היקר, זו לא הפעם הראשונה בה אנחנו נפגשים על גבי הקונסולה, ואני מאמינה שזו גם לא תהיה הפעם האחרונה. גם לי בתור נערה צעירה הייתה את תקופת האנימה שלי, ובין סדרות האנימה שהייתי עוקבת אחריהן בעדיקות רבה (עד שהבנתי שסתם מורחים אותי בפילרים חסרי טעם ועברתי למנגה). מובן שמאז חלף לו זמן רב והטעם שלי בסדרות השתנה מקצה לקצה, אבל לנארוטו עדיין נותר מקום חם בלב, וכשראיתי לראשונה את המשחק הראשון בסדרת Naruto Ultimate Ninja הייתי חייבת לנסות אותו. כותר משחק מכות עם הדמויות האהובות (והפחות אהובות) שהלך וגדל לו עם השנים, ולא השאיר הרבה מקום לחידוש. מה שהשאיר אותי מותירה את המשחק מאחור. אבל אז כששוחרר הטריילר הראשון ל-Naruto to Boruto Shinobi Striker ידעתי שאני אהיה חייבת לנסות אותו ולראות האם המשחק החדש באמת מקנה תחושה משחק וחוויה אחרת ממה שהכרתי עד היום.

חברת Bandai Namco Entertainment הבינה כי כעת שהסדרה עברה לדור חדש של נינג'ות, יהיה עליה לבוא ולשנות את המשחק עצמו על מנת להתאים אותו אל אותו דור חדש. אחרי שעשתה שיעורי בית חברת Bandai לקחה את רעיון ההתאמה האישית והמשימות מן העבר של המשחק Dragon Ball Xenoverse (שעבד בצורה מאוד טובה עבור הכותר) והחליטה לייצר משחק בעל אלמנטים דומים, שפשוט מתרחש ביקום של נארוטו והדור שאחריו.

משחקיות

הדבר הראשון בו מתמקד המשחק זו הדמות המקורית שלך, שאיתה אנחנו זוכים לשחק במהלך המשחק, לעלות בדרגות בליגת הנינג'ות, ולפתח את הדמות המגניבה שלנו להיות הנינג'ה הכי טובה בעולם. זה הרעיון הגדול מאחוריו עומד המשחק, וכמובן שלנו הדבר מביא הרבה גאווה ככל שהנינג'ה עולה בדירוג וזוכה לקבל ג'וטסואים שונים ורבי עוצמה.

בדומה למשחק של Dragon Ball Xenoverse, גם כאן אנחנו זוכים למנות דמויות אייקוניות להיות המורים שלנו, על מנת לזכות במתקפות מגניבות שמחזקות את הדמות שלנו וגורמות לה להיות לוחם מדרגה ראשונה. כל דמות שכזו מקנה לנו התקפות שונות, שאותן ניתן להחליף ולשנות בכל עת. ככל שאנחנו מקדישים יותר אימונים עם דמות מסויימת, אנחנו זוכים ליותר התקפות יחודיות של אותה דמות, וככה מגוונים את היכולות של הדמות שלנו. זה החלק הכיפי במשחק.

הג'וטסואים מחולקים בהתאם לתפקיד אותו אנחנו רוצים למלא. ישנם 4 סוגים שונים של תפקיד אותם אנחנו יכולים למלא, בכל עת שרק נבחר.

  • Attack – דמות בעלת התקפות מטווח קרוב.
  • Range – דמו התקפית בעלת התקפות לטווח רחוק.
  • Defense – דמות המדמה טנק, שתפקידה להישאר פחות או יותר במקום אחד ולספוג הרבה התקפות.
  • Heal – דמות בעלת יכולות ריפוי, על מנת להחזיק את חברי הקבוצה בחיים.

החלק היותר מייגע מגיע כשאנחנו צריכים לבוא ולהתאמן במשימות שניתנות לנו. אני נתקלתי במצב בו במשך דקות ארוכות לא זכיתי לקבל משימה חדשה, ועברתי על כל אלו שהיו לי ברשימה פעם נוספת ואפילו פעמיים, וזאת על מנת לקבל את הנקודות לעלייה ברמה. מיותר לציין שידעתי בדיוק מה הולך לקרות בכל משימה, מה שהפך אותה לצפיה מראש וקלה יותר בכל פעם. אחרי שהבנתי שאין הרבה פלפל במשימות הללו שיכולות להיעשות פעם אחר פעם ללא הגבלה.

מי שרוצה ומעוניין ישנה אפשרות לביצוע משימות יחד עם עוד 3 שחקנים נוספים ברשת. יש אפשרות להפעיל חיפוש משימה להצטרף אליה על פי רמת קושי, מה שיכול להוות אתגר, אלמלא חברי הקבוצה שלך הם אנשים שכבר יצא להם לחרוש את המשחק, והג'וטסואים שלהם הם מעבר לכל דימיון. קחו בחשבון שגם כאן אין יותר מידי גיוון במשימות, ושינוי רמת הקושי לא באמת משפיע עד כדי כך.

מערכת הקרבות מאפשרת לנו להיכנס לקרב המורכב משתי קבוצות של 4 אנשים. כל דמות בקרב היא שחקן אחר. ניתן להילחם בקרב און-ליין רגיל או קרב און-ליין תחרותי שבסופו של דבר קובע את דירוג הנינג'ה שלנו, בהתאם לניצחונות וההפסדים אותם חווינו. המטרה כאן היא לבוא ולעבוד כצוות מתואם היטב, על מנת להביס את הקבוצה מנגד. כפי שציינתי קודם כל אחד מהמשתתפים בוחר תפקיד אותו הוא ממלא. כמובן שקבוצה מאוזנת היטב יכולה להעלות את הסיכוי לניצחון, אבל יש מספר שיטות ודרכים לנצח, אז להיות עם ראש פתוח ולא לנג'ס לאנשים להחליף תפקיד.

מערכת המגילות (תחלופה למערכת ה-Lootboxs) מביאה לנו כל מיני פריטים שונים. מכסף, כלי נשק ועד פריטי הלבשה מגניבים ביותר בהתאם למגילה שקיבלנו. את המגילות ניתן להרוויח לאחר השלמת משימות, או קרבות און-ליין. את המגילות השוות באמת מרוויחים אחרי קרבות, אז ככה שהמוטיבציה לבוא ולהילחם יותר חזקה בקטע הזה.

ויזואליות

האנימציה ב-Naruto to Boruto Shinobi Striker היא ללא ספק טובה. נכון שאין כמעט שוני בסגנון שלה מזה של Naruto Ultimate Ninja, אבל יש פה ושם כמה שיפורים. בהיותנו דמות מקורית המטיילת לה ברחבי כפר קונוהא, ללא ספק כל האווירה והדמויות השונות מעבירות לנו תחושה בה אנחנו באמת חלק מהמתרחש בכפר, אבל זה החלק היחידי בו זה קורה.

בתפריט של המשחק יש לנו האפשרות לבחור בשפה בה ידברו הדמויות. שתי האופציות האפשריות הן אנגלית או יפנית. כמובן שיש גם כתוביות באנגלית, עבור אלה מאיתנו שלא מבינים יפנית. לטעמי בחירה בשפה היפנית מקנה אווירה יותר אותנטית, ותחושת שייכות לעולם הנינג'ות והסדרה עצמה.

חוויית משחק

מבחינה מסויימת נהניתי ממנו. המשחק הזה רחוק מלהיות מושלם ונעשה כאן ניסיון להביא משהו חדש ורענן לסדרת משחקי נארוטו למינהם. הרי מן הראוי שסדרה עם דור המשך וניחוח חדש תזכה לקבל משהו חדש גם כן. אבל איפשהו בביצוע זה הלך לאיבוד. לקח לי זמן להניח את ידי על עותק של Naruto to Boruto Shinobi Striker, אבל ברגע שהשגתי אותו ישר הכנסתי את הדיסק לקונסולה והפעלתי את המשחק. יצרתי לי נינג'ה מגניבה ויצאתי לדרך הנינג'ה שלי. אף אחד לא הזהיר אותי שההתחלה תהיה כל כך משעממת, במיוחד המשימות השונות (והקלות עד כדי פחד) שניתנות לי על ידי הדמויות במשחק. מהר מאוד מצאתי את עצמי הולכת אל קרבות האון-ליין משום שלא היה לי שום דבר מעניין במשימות. היעדר סיפור בו אני יכולה להשתייך אליו בהחלט לא תרמה לנושא הזה.

כשנכנסתי לקרבות בפעם הראשונה במשחק, לא ידעתי למה אני נכנסת. אני בתור נינג'ה מתחילה, בעלת רשימה קצרה של ג'וטסואים וזמן משחק לא ארוך במיוחד, נכנסת לקרב בו כל השחקנים האחרים הם ברמות גבוהות, בעלי מתקפות רבות עוצמה שאליהן לא התכוננתי. הבלאגן שהתחולל לי על המסך הוא דבר שאי אפשר לתאר במילים. כמות הג'וטסואים העוצמתיים הזו המתקיימים בו זמנית אני בשוק שהשרת לא הקפיץ את כולנו אל מחוץ לחדר. באותו הרגע הבנתי שאני לא תורמת הרבה לקרב, אבל לשמחתי חברי הקבוצה שלי היו נחמדים ולא עשו לי על זה את המוות (מי אמר שאין אנשים נחמדים ברשת?).

אחרי הקרב הבנתי שבשביל להשיג את הדברים השווים באמת עלי ללכת ולהתייסר רבות במשימות חסרות טעם, או להמשיך להיות חלק מקרבות שכאלה. כמובן שדרך הקרבות קסמה לי יותר, ולאט לאט הדבר נעשה קצת יותר הגיוני. כעת אני בדרכי להיות הנינג'ה הטובה ביותר.

לסיכום

Naruto to Boruto Shinobi Striker מנסה להיות גרסת הנארוטו של Dragon Ball Xenoverse, אבל בחיסרון מאוד גדול והוא המשימות המגוונות, ועלילה בה אנחנו יכולים לקחת חלק. זה די מאכזב בהתחשב בעובדה שניתן היה לעשות את זה בקלות. נכון שהדגש הולך אל הקרבות התחרותיים, אבל לא כולם נהנים מאותם דברים. עוד דבר שחסר זו האופציה לקרב מקומי נגד החבר שבא אליך, ואתה רק רוצה להראות לו את היכולות של הדמות שלך לעומת דמות אחרת מהסדרה.

מערכת הקרבות מסורבלת מאוד בעיני, והיא טוענת שיפור. בין אם זה הבלאגן שמתרחש בזמן קרבות האון-ליין כמשתמשים אחרים ממטירים ג'וטסואים מטורפים אחד על השני. או זוויות המצלמה שמתחלפות בכל רגע נתון בעת הקרב, ואתה לא מסוגל להבין איפה אתה על המפה, במיוחד שאתה נמצא על קיר או משהו בסגנון.

לעומת זאת מערכת ההתאמה האישית ויצירת דמות מקורית משלך היא דבר חדש ומבורך. הרי תמיד חלמנו לייצור דמות משלנו להכניס לעולם של נארוטו. החלפה של מתקפות, כלי נשק, תלבושות ומראה חיצוני שעשויה היטב זה בהחלט דבר שראוי לציון.

המשחק דורש המון שיפורים והוספת תוכן, משום שהוא נטול אחד שכזה. אם רק קרבות זה מה שעושה לכם את זה, כנראה שזו הדרך עבורכם.

Naruto to Boruto Shinobi Striker

משחקיות - 6
ויזואליות - 9
מכניקה - 5
גיוון במשחק - 5

6.3

טעון שיפור

Naruto to Boruto Shinobi Striker מביא לנו חוויה חדשה עבור הדור החדש של הנינג'ות. לא בטוח שזו דרך הנינג'ה הנכונה...

User Rating: Be the first one !

אודות בר מקלר

בזמני הפנוי אני חננת על, מעריצה אדוקה של Marvel, Star Wars ו-Voltron Legendary Defender. בין היתר רואה סרטים, סדרות, קוראת קומיקסים ומצילה את העולם מספר פעמים בשבוע כי אני Defender Of The Universe. אה כן וכמובן משחקת בהמון משחקי וידאו, אל תתבאסו אם אקרא לכם את הצורה במשחק מכות.

השאר תגובה