בית / סיקורים / סיקורי משחקים / משחקי PC / הריגה להשכיר – סיקור המשחק Hitman 2

הריגה להשכיר – סיקור המשחק Hitman 2

האם Hitman 2 הוא המשך ראוי לסדרת משחקי ההתגנבות האגדית או שמא מדובר במשחק חצי אפוי שלא מוסיף הרבה על קודמו?

רבים הופתעו כשחברת Square Enix החליטה להיפטר מחברת IO Interactive וזיכיון משחקי ההתגנבות Hitman בתחילת השנה שעברה, בכל זאת מדובר בסדרת משחקים שזכתה לשני עיבודים קולנועיים. למרבה המזל IO Interactive לא התפרקה וחתמה על חוזה עם חברת Warner Bros. Interactive להפצת Hitman 2, משחק ההמשך ל-Hitman, האתחול לסדרה שהושק בשנת 2016. בניגוד למשחק הקודם המשחק הנוכחי זמין כחבילה אחת מלאה ולא בחלקים. זאת הפעם הראשונה מזה הרבה מאוד זמן שחברת IO משיקה שני משחקים בסדרה בפרק זמן של פחות משנתיים (הפרק האחרון של Hitman הושק בתחילת שנת 2017) מה שבאופן טבעי מוביל לשאלה האם Hitman 2 מוסיף מספיק נדבכים על קודמו כדי להצדיק את קיומו?

Hitman 2 הוא המשך ישיר למשחק משנת 2016, הסיפור ממשיך כמעט בדיוק היכן שסיפורו של המשחק הקודם הפסיק. אם אתם לא זוכרים את הסיפור, אל דאגה אתם בחברה טובה גם אני לא זכרתי כלום, אבל קראתי את הדף בוויקיפדיה ואני מוכן לעדכם אתכם בפרטים החשובים. אתם משחקים בתור Agent 47, רוצח שכיר מהונדס גנטית שנוצר לשם מטרה אחת – להיות המתנקש היעיל ביותר עלי אדמות. הפעם Agent 47 צריך לעבוד בשביל Providence, ארגון צללים השולט בעולם, כדי לצוד העונה לשם "Shadow Client", שמטרה לשים סוף לשליטתו של הארגון בעולם. מבלי לחשוף יותר מדי פרטים שני הגורמים האלה קשורים ישירות לעברו של Agent 47, מה שמוסיף קצת יותר עניין לסיפור. זה לא עוזר יותר מדי כי הסיפור הוא עדיין החלק הכי גרוע במשחק. נראה שהכותבים הושפעו רבות מז'אנר סרטי הריגול, אבל לא טרחו ללמוד שתסריט מהודק הוא חלק חשוב מאוד מהצלחתם. למרות הסיפור הדל יחסית התסריט מצליח להתפזר ולהימרח בצורה שמקשה על הבנת השתלשלות האירועים. אין גם הגיון הצורה שבה מתפתחת העלילה, ארגוני צלילים רבים על מטרות לא מוגדרות, בריתות נכרתות ונהרסות באקראיות והדיאלוגים המלודרמטיים יגרמו גם לחובבי האנימה שביניכם לחוש חלחלה. מיותר לציין שדמותו של Agent 47 משעממת וחד-גונית כהרגלה. הסיפור מתחיל להיות מעניין אבל אז המשחק נגמר בפתאומיות וללא כל התרעה מוקדמת, מה שגורם לי לחשוב שהמפתחים לא ויתרו לחלוטין על השקת המשחק בפרקים.

בעיות נוספות עולות כשמסתכלים על הדרך שבה רוב הסיפור מועבר לשחקן, רובו נמסר דרך קטעי מעבר מקוריים עם תמונות בסגנון של קומיקס, מה שמוביל לנתק בין מה שאתם עושים במהלך למשימה לבין הסיפור הכולל של Hitman 2. חלק קטן מהסיפור מועבר לשחקן במהלך המשימות השונות, דמויות ידברו על מעלליו של Agent 47 במשחק הקודם או יספקו מידע רלוונטי לגבי הסיפור, מסמכים ותמונות ישפכו אור על האנשים שאתם צריכים לחסל. זו הדרך שבה הסיפור במשחק מהסוג הזה צריך להיות מועבר, באופן טבעי דרך סביבת המשחק ולא דרך קריין.

אני מאוד ביקורתי כלפי עלילת המשחק, אבל לשמחתכם וגם לשמחתי זה לא באמת משנה, עלילה מעולם לא הייתה הצד החזק של סדרת המשחקים הזו, אנחנו בגלל המשחקיות. אם סדרת Hitman זרה לכם אתם צריכים לדעת שמדובר בחווית התגנבות יחסית טהורה. לא תמצאו הרבה מהדברים שאופייניים למשחקי התנגבות מודרניים כמו מיני-מפה, סמנים שמראים לכם מה הסיכוי שאויבים יגלו אתכם ואת האפשרות לסמן אויבים. Hitman 2 מוסיף כמה אפשרויות חדשות כמו היכולת להיטמע בקהל ולהתחבא בצמחייה (דברים שהיו קיימים בסדרתAssassin’s Creed כבר מהמשחק הראשון), אבל לא הרבה יותר מכך. אם אתם מצפים לחווית משחק כמו זו שתמצאו במשחקי ההתנגבות של חברת Ubisoft או בסדרת Metal Gear Solid תשכחו מזה. בהרבה מובנים סדרת Hitman חולקת יותר מאפיינים עם משחקי הרפתקאות ה-Point ‘n’ Click של שנות ה-90 ועם משחקי חידות מאשר עם משחקי התגנבות אחרים. כדי להצליח ב-Hitman נדרשת חשיבה, אלתור, סבלנות, הבחנה וגם ניסוי וטעייה בתוספת קור טוב של מזל. יש פה מעט רגעים שבהם תזמון ותגובה מהירה הם הפיתרון. גם אוסף הגאדג'טים המוזרים של Agent 47 מזכירים מאוד את רשימת הציוד במשחקי ההרפתקאות של שנות ה-90. לוקח זמן להתרגל לסגנון המשחקיות הזה אבל בשורה התחתונה הוא מהנה יותר ומספק מגוון רחב של דרכים לביצוע המשימות השונות, כולל בכמה דרכים שהמפתחים לא התכוונו אליהן. למרות אפשרויות המשחק הרבות מעולם לא הרגשתי מוצף או עמוס כמו ב-Metal Gear Solid V: The Phantom Pain. כל זה גורם לי לחשוב שאנשים שבדרך כלל לא יהנו ממשחקי התגנבות יוכלו למצוא משהו ב-Hitman 2.

ללא ספק החלק הטוב ביותר בסדרת Hitman בכלל וב-Hitman 2 בפרט הוא עיצוב השלבים, גם ברמת המשחקיות אבל גם ברמה האמנותית. החידוש המשמעותי ביותר של המשחק הקודם לא היה העובדה שהוא הושק בחלקים אלא המעבר משלבים פתוחים ולינאריים לשלבים גדולים המהווים הלכה למעשה מעין עולמות פתוחים קטנים המכילים מספר מטרות ויעדים. Hitman 2 לוקח את הרעיון הזה שלב אחד קדימה, השלבים בו גדולים, מגוונים ומורכבים, הם מרגישים כמו מקומות אמיתיים שאנשים נמצאים בהם. שני השלבים שהכי בולטים באיכותם, בין היתר בגלל השוני הכל כך גדול ביניהם, הם ורמונט ומיאמי. בעוד השלב במיאמי מתרחש באיצטדיון מירוצים גדול ורועש, השלב בורמונט לוקח אתכם לפרבר שקט שמסתיר סודות אפלים במיוחד. הפסקול שמלווה כל אחד מהשלבים האלה בדרך כלל משתלב יפה באווירה ובעיצוב שלהם, אך יש מקרים שבהם הוא פשוט מלודרמטי בצורה שמזכירה סרטי ריגול קיטשיים.

למרבה הצער עיצוב השלבים והמשימות המצוין של המשחק נפגע בגלל שורה של בעיות. הראשונה שבהם היא חוסר ליטוש המשחק מלא בגליצ'ים ובאגים, הבולטים שבהם באינטליגנציה מלאכותית ובהתנהגות של האויבים במשחק, אך גם בנקודות יותר קריטיות כמו חפץ משמעותי שלא מופיע ותוקע את המשך המשימה. למרבה המזל השמירות במשחק תכופות כך שזה לא בעיה לטעון את המשחק מחדש. האטרקטיביות של השלבים השונים נפגעת קצת בגלל בעיות כמו מודלים, אנימציה והבעות הפנים הגרועות של הדמויות במשחק. גם הדיבוב במשחק נוראי (המבטא של הדמויות בשלב במומבאי מעלה ניחוח עדין של גזענות) והוא בהחלט פוגם באמינות שהמפתחים מנסים לייצר בכל אחד מהשלבים.

אחד הדברים החדשים ביותר ש-Hitman 2 מביא לסדרה הוא מצב משחק מרובה משתתפים אמיתי. בעוד הקודם הכיל תחרויות ואתגרים ששותפו בין שחקנים בעולם (שקיימים גם במשחק הזה), הנוכחי מכיל שני מצבי משחק בהם שחקנים יכולים להתחרות ישירות אחד בשני. מצב המשחק הראשון, “Sniper Assassin”, מבוסס על משחק לטלפונים החכמים Hitman: Sniper שבתורו מבוסס על משחקון שהושק כחלק מקמפיין השיווק של Hitman Absolution ב-2012. במצב משחק זה שני שחקנים משתפים ביניהם פעולה בחיסול של מטרות באמצעות רובי צלפים ומיועד לשחקנים שמחפשים מצב משחק קליל ומהנה. מצב המשחק השני, "Ghost", הוא מצב משחק תחרותי בו שני שחקנים מתחרים ביניהם בחיסול שלוש מטרות במפה המבוססת על אחד מהשלבים במצב המשחק העלילתי והוא מיועד לשחקנים Hitman ותיקים. שני מצבי המשחק האלה מעולים והם בהחלט מוסיפים מגוון הכרחי למשחק, אבל הם חלק משני בחבילה.

בשורה התחתונה Hitman 2 הוא עוד משחק מצוין בסדרת משחקי ההתגנבות הוותיקה. המשחק לא מלוטש כפי שמצופה ממפתחת משחקים מנוסה כמו IO Interactive, אך עיצוב שלבים מעולה, שיפורים קלים לליבת המשחקיות ומצב מרובה משתתפים מהנה מכפרים על כך.

Hitman 2

סיפור - 4
משחקיות - 9
גרפיקה ואנימציה - 8
דיבוב ופסקול - 7

7

טוב

Hitman 2 מספק חווית התגנבות טהורה ומהנה למרות שורה ארוכה של בעיות והיעדר ליטוש.

User Rating: Be the first one !

אודות דניאל לניאדו

דניאל לניאדו
במקור מרעננה, כיום מירושלים. סטודנט לביולוגיה, חובב סרטים ומשחקים מושבע.

השאר תגובה