בית / סיקורים / סיקורי משחקים / משחקי PC / Fallout 76 – סיקור המשחק

Fallout 76 – סיקור המשחק

כבר הרבה שנים, לא זכור לי כזה רעש ממשחק שאיכזב. היו הרבה נפילות בשנים האחרונות: האכזבה מ-No Man Sky, ההשקה של Battlefield 4, הבאגים המצחיקים של Assassin's Creed ועוד. עושה רושם שקהילת הגיימרים באשר הם לקחה לה למטרה להעניש את Bethesda על Fallout 76.

ההרגשה היא שאם תנסו אפילו להגיד משהו חיובי אחד על המשחק, התגובה שלכם תימחק במקרה הטוב, ותקבלו מטר של תגובות זועמות מנגד במקרה הרע. עושה רושם שאפילו החבר'ה בקונסולות והחבר'ה במחשב הניחו את המחלוקות שלהם בצד והתאחדו לכבוד המאורע המכובד הזה של צליבת המשחק.

האם הביקורת באמת מוצדקת? האם המצב כזה נוראי? לקחתי על עצמי בתור חובב של Fallout (כמו כולם אני מניח) לענות על השאלה הזאת, תוך כדי שאני מתעלם מסוגי בד כאלה ואחרים של תיקים שנשלחו במסגרת גרסאות אספנים לאנשים ששילמו במיטב כספם. ניסיתי לסקר את המשחק עצמו בלי הבאלגן מסביב ואנסה להבין מה בדיוק המצב של Fallout 76 כרגע, איפה טעינו ולאן פנינו מועדות.

Fallout 76

עיצוב

למרות כל הכאב הראש, חייבים להודות שבזמנים האלה שחברות רק מורידות תוכן, מחפשות איך להצמיד למוכר והישן, החבר'ה ב-Bethesda החליטו לקחת סיכון וצריך כן לשבח אותם על זה. לנסות ולבנות משחק מולטיפלייר אונליין בעולם עשיר כמו זה של Fallout תוך כדי ניסיון של שמירה על ערכי ה-RPG. הייתי אומר שהרעיון היה טוב אבל מסתבר שרק בבסיס. לבנות עולם כזה בלי NPC ולקוות ששחקנים יקבלו רק משימות מרובוטים וקלטות אודיו כנראה היה שאפתני מידי.

למרות שהעולם עושה רושם כמעניין, יש הרבה מקומות מגניבים לחקור ביחד עם חברים או לבד, העובדה שהסיפור מסופר כאשר כולם כבר מתים ואין שום נפש חיה מלבד שחקנים אחרים זה החלטה בעייתית. בשעות הראשונות זה נחמד להסתובב לבד בעולם, הכל נראה פורח ושקט. לא כל כך ברור לי איך זה יכול להיות 25 שנה אחרי שנפלו הפצצות כאשר ב-Fallout 4 שמתקיים 200 שנה אחרי נפילת הפצצות, הכל הרוס. בשעות הראשונות זה נחמד, יש תחושה טובה של Survival, תחושה של גילוי מקומות חדשים, איסוף משאבים (המשחק נותן דגש על Survival), אתה צריך למצוא מים ולהרתיח אותם או להסתכן בלקבל מחלה ואולי אפילו בסוף מוטציה, ואתה צריך לדאוג לאוכל ונשק כמובן.

ככל שמתקדמים במשחק, אתם מבינים שאין יותר מידי מה לעשות, קשה מאוד להתחבר לסיפורים ולדמויות. לא רק שהכל באודיו אלא גם אתם יודעים שהכל מתבצע בלי מטרה כי כל הדמויות כבר מתו אז מה הטעם בעצם? מלבד זה, רוב העיצוב של המשימות, המקומות וכו' מזכיר את Fallout 4 וזה כמובן דבר חיובי כי Fallout 4 היה מעולה לטעמי.

ה-Crafting הוא בגדול אותו הדבר, הבנייה של המחנה עברה שיפורים מינורים (מלבד האפשרות להזיז אותה ממקום למקום), עדיין אין הסברים מסודרים איך עושים כל דבר ובכלל עושה רושם שזה מרגיש יותר כמו הרחבה של המשחק הקודם מאשר משחק באמת חדש.

הבסיס היה יכול להיות טוב (אם לא היו בו באגים) אבל לעבור למצב אונליין ו-Survival בלי להוסיף את המכניקות הנדרשות כמו Push To Talk או ניהול נורמלי יותר של הדברים שלכם, הופך את המשחק ליותר כמו משימה יום יומית שאתם צריכים לעשות, כמו למלא את המדיח בבית או להוריד את הזבל מאשר משהו שיש בו תחושת סיפוק וכיף.

הי, אני יודע שאני צריך לשתות אבל אם אני צריך לעשות את זה כל הזמן ולהיאבק במחלות, אני יכול ללכת לקופת חולים וזה גם לא יעלה לי 60 דולר.

Fallout 76

משחקיות

למרות שהאינטרנט מלא במאות סרטונים מצחיקים יותר או מצחיקים פחות של באגים הזויים, קריסות, בעיות ביצועים ומה לא , אני חייב להודות שבכל השעות ששיחקתי, כמעט ולא נתקלתי בבאגים מיוחדים. היו כמה אויבים שלא זזו או לא ירו עלי, היו כמה שסירבו למות, היו כמה דלתות שלא נפתחו כמו שצריך אבל מעבר לזה, אני חייב להודות שלא נתקלתי במשהו ש"שבר לי את החוויה" ויחסית למשחקים קודמים של Bethesda אני חייב לציין שהמצב היה סביר.

אני יודע שיש הרבה אנשים שבקושי יכלו להפעיל את המשחק אבל אני חייב לדווח על מה שאני חוויתי, אני בטוח שיש אנשים שסבלו הרבה יותר ממני.

לגבי המשחקיות עצמה, אז הרוב פה דומה למשחק הקודם מלבד שינוי מהותי לדעתי במנגנון ה-VAT. המנגנון הזה אחד הדברים שמייחדים את הסדרה ומזוהים איתה, אני מבין את זה אבל להביא אותו בכח למשחק אונליין היה פשוט טעות. במקרה הטוב הוא פשוט חסר משמעות ולא כיפיי, במקרה הרע יותר הוא פשוט לא עובד או מפריע בירי החופשי. אחרי חצי שעה של משחק ויתרתי עליו לגמרי, לא ברור לי מה הייתה פה ההחלטה העיצובית.

מלבד זה, מבחינת משחקיות, אין פה משהו מיוחד, זה מאוד דומה למשחקי Fallout קודמים, אין שינויים, כל המכניקות של הבניה, ניהול המלאי, קרב, שיחות וכו' נשארו אותו הדבר. פוסטים באינטרנט אפילו דיברו על מפתחים שעושים "העתק הדבק" למשחק החדש אבל אין לזה ביסוס אמיתי. המשחק היה יכול מהנה אם הוא פשוט לא היה משעמם.

למרות שה-NPC לא קשורים למשחקיות של המשחק בדרך כלל, ראינו שפה זה ממש חשוב ובסדרה כמו Fallout שהכל מתנהל בשיחות והחלטות בשיחות, זה פשוט חשוב ולכן אני מחשיב את זה פה. המשחקיות של כל מנגנון בפני עצמו היא סבירה אבל שמחברים את זה לחבילה הכוללת, זה לא עובד טוב.

Fallout 76

גרפיקה וסאונד

מכירים Fallout 4? אז קבלו את Fallout 76. יש אומנם שיפורים גרפיים מינורים של טקסטורות של דמויות וחיות אבל עושה רושם שהם לקחו צעד אחורה בכל מה שקשור ל-Depth of Field, דברים מרחוק נראים מרוחים ולא טובים וגם שהדמות זזה זה לא נראה טוב מרחוק , אני מניח שזה משהו שקל לתקן ובטח יתוקן ע"י הקהילה או המפתחת.

הסאונד היה צריך להיות עשיר פה יותר, אנחנו מקבלים 2 תחנות רדיו סטנדרטיות: התחנה המקומית והתחנה הקלאסית, אני יכול להישבע שאת רוב השירים אני כבר מכיר מהמשחק הקודם, גם פה לא ממש טרחו לחדש.

מבחינה גרפית כאמור, זה פשוט המשחק הקודם, בסוף שנת 2018 לתמוך מקסימום ב-1080p זה ביזיון. הרבה מאוד אנשים היום (כולל אני) משחקים כבר על 1440p ועל Wide Screens, גם פה אני מניח שיהיו שיפורים בעתיד. בדרך כלל מי שדואג לשיפורים הגרפיים זאת הקהילה אבל מכיוון שהבנו כבר שכנראה הקהילה הרגילה לא הולכת לתמוך במשחק, לא הייתי מצפה לעדכונים משמעותיים פה כמו שיפורי HDR או תמיכה ב-4K.

שורה תחתונה ולאן הולכים מכאן

הרעיון הבסיסי של עולם מולטיפלייר של Fallout שאתה יכול לחקור ולהסתובב בו עם חברים שלך היה מעולה, הביצוע לא צלח. המשחק מאכזב בעיקר בהחלטות העיצוביות שלו, המפתחים לא ממש נתנו את הדעת לדברים שעולים בדרך כלל במשחקים מהסוג הזה, קצת מדאיג שנאמר שהרבה אנשים עבדו על המשחק, עושה רושם שמנגנון ה-Perks והטרנזקציות דווקא עובד לא רע… מבחינת גרפיקה וסאונד, המשחק לא מחדש כמעט כלום, מבחינת המשחקיות, המכניקות השונות לא הצליחו לעשות את המעבר לאונליין ומבחינה עיצובית וסיפור, הצדדים החזקים ביותר של Fallout לאורך השנים, עושה רושם שלא ממש הושקעה פה מחשבה.

לא הכל אבוד, המשחק לא מת. אפשר לתקן את הבאגים, אפשר להוסיף NPC או לחלופין אם רוצים שאנשים יעשו משחקי תפקידים, לתת להם את המנגנונים לעשות את זה, להוריד את הטרנזקציות, זה סתם יביא אש ובעיקר להוסיף תוכן מעניין, כזה שאוהדי הסדרה מצפים לו.

Bethesda צריכה לקבל החלטה מעניינת: לאחסן את המשחק הזה ככישלון ולהסתכל קדימה או לעשות מאמץ ולתקן את הרושם הרע שנוצר כי עדיין צריך לזכור שהמפתחים הביאו לנו משחקים מעולים כמו Skyrim.

קהילת הגיימרים מסתכלת קדימה גם לעבר המשחקים הבאים: Elder Scroll VI ו-Starfield, יש ל-Bethesda עד אז לתקן את העוולות שנוצרו. לגבי 76, שווה לנסות ולעקוב, יכול להיות שעם Roadmap טוב, יהיה אפשר לשוב ולטייל ביערות של West Virginia.

Fallout 76

עיצוב - 4
משחקיות - 7
גרפיקה וסאונד - 7

6

לא טוב

רעיון טוב שהוביל למשחק משעמם, מלא באגים ושם את המפתחת בצומת דרכים. למרות שהכל, העתיד יכול להיות דווקא חיובי.

User Rating: 2.4 ( 1 votes)

אודות גדי ברקוביץ׳

30+ שנות גיימינג וזה רק נהיה יותר חמור... גיימר מושבע , ספורטאי מפוספס, מנהל בכיר בעולם הייטק ואפילו אבא לשלושה.

השאר תגובה