בית / סיקורים / סיקורי משחקים / משחקי PC / טעם מוכר וטוב – סיקור למשחק God Eater 3

טעם מוכר וטוב – סיקור למשחק God Eater 3

הגיע הזמן לצאת להציל את העולם ולצוד את המפלצות של God Eater 3, הפעם על מסך גדול יותר ב-PlayStation 4

כותר God Eater תמיד נתקל בבעיות להצליח בעולם המשחקים המסיבי, בעיקר בגלל ההנחה של רבים בקהילת הגיימרים שמדובר בחיקוי לכותר הפופולרי Monster Hunter של Capcom, אבל שחקנים שבאמת חוו את God Eater (כמוני) יודעים שמדובר בסדרת משחקים שעומדת בפני עצמה ושהיא די שונה מ-Monster Hunter, לטוב ולרע, משהו שעדיין מורגש ב-God Eater 3.

הסיפור והדמויות

בדומה למשחקים הקודמים, העולם בסכנה בגלל האיום ההולך וגדל של שדי ה-Aragami שטורפים את העולם וכל דבר חי בו. צוות של גיבורים בשם God Eaters נקראים להציל את האנושות בעזרת נשקים בשם God Arc.

המשחק מספר על ניצולים שברחו מהמפלצות מתחת לפני השטח אחרי התפשטות של האפר הרעיל ברחבי העולם בידי Ash Aragami. הניצולים בנו בסיסים תת קרקעיים בהם בצעו ניסויים ליצור דור חדש של God Eater-ים בשם AGE שיוכלו להתמודד עם ההתפשטות המסוכנות ולצאת למצוא דרכים לעצור אותה לפני שהיא תחסה את כל העולם, ה-AGE לא נחשבים אנושיים ויותר כמו כלים של האנושות הנותרת נגד המפלצות שבחוץ.

אתם חלק מחבורה של לוחמים מנודים שמתאחדים כמו משפחה לאורך המשחק ולאורך הדרך נלחמים במפלצות ענק, אחד בשני והנידוי שלכם מהחברה. החבורה של המשחק היא די חביבה ולשמחתי זכרתי אותם לטובה, בעיקר בגלל הנועזות וסצנות האקשן הנהדרות שלהם בקטעי האנימציה של המשחק. אבל הדמות שלכם היא די שכיחה בעיקר בחוסר היכולת שלה לדבר (כמו משחקים אחרים בז'אנר) ואתם נותנים לפעולות שלכם לדבר עבורכם, שהן לרוב די מגניבות אבל נבלעות עם הפעולות של כל שאר הדמויות.

למרות שמצאתי את דמויות המשנה מגניבות ואת הבסיס של הסיפור החדש מעניין עם סוג חדש של God Eater (שבעיקר נועד לשינוי הקל במשחקיות), המשחק לא ממש עושה עם זה משהו- רגעי הדיאלוג של הדמויות הן נחמדים אבל די גנרים והעלילה לא ממש מתקדמת לאנשהו חוץ מהמשימה הבאה ולהציל את העולם, משהו שכבר ראינו במשחקים הקודמים. המשחק המתחרה של Capcom גם חוזר הרבה פעמים על אותה הנוסחה אבל הוא לרוב מפצה על החזרתיות עם משחקיות ועולם שונה וזה לא מה שקורה ב-God Eater 3 אז לפחות ציפיתי שהמשחק ינצל את הדמויות והעולם המגניב שלו להביא לי סיפור חדש ומעניין, אבל זה לא קרה.

המשחקיות ועולם המשחק

המשחקיות של God Eater 3 לא ממש השתנתה מאז שני המשחקים הקודמים. אתם מגלים דמות שיצרתם שמקבלת נשק שנקרא God Arc, אתם משתמשים ב-God Arc להרוג מפלצות מסיביות בשם Aragami ואז משנים את הנשק שלכם לפה ענק שיטרוף חלק מהמפלצות על מנת שתוכלו לעבד אותן לשיפורים וכדורים עבור הנשק שלכם בהמשך.

זה גם משהו שמאוד מייחד את God Eater מהתחרות של Capcom, כל נשק מצויד בתותח עם כדורים מיוחדים אותם תוכלו ליצור ולהתאים לקראת כל משימה חדשה בה תלחמו במפלצות, כך שבמקום לבחור רובה, חץ וקשת או חרב ענקית, God Eater 3 נותן לכם לשלב את הכל ביחד לנשק אולטימטיבי אדיר.

חוץ מלטרוף את השדים אותם את צדים בשביל שידרוג הנשק ואמצעי הציד שלכם, אתם גם צוברים אנרגיה להתקפות מיוחדות שפשוט מרהיבות לעין וכייפיות לביצוע, משהו שמוסיף עוד למורכבות המשחק והבחירה שלכם בכלי הנשק שלכם.

אבל כמה שהמשחקיות היא כייפית ומורכבת כמו תמיד, אני לא יכול להגיד את אותו הדבר בנוגע לעולם. למרות שאני לא מתכוון להשוות את העולם של God Eater 3 לעולם החי והתוסס של Monster Hunter World, אני כן אשתמש בהתקדמות בכותר Monster Hunter לדבר על לאיפה כותר God Eater היה צריך ללכת- אחרי שכיכב די הרבה זמן על הקונסולות הניידות של Nintendo, כותר Monster Hunter חזר לקונסולות והמחשב האישי עם Monster Hunter World, מה שאומר שקיבלנו משחק גדול יותר ומורכב יותר, בעיקר בעולם שלו, לצערי הרב, כך לא הדבר עבור God Eater 3- כל משימה שלכם אתם מגיעים לאזור שמחולק לאזורים קטנים מחוברים ואין דבר רע בכך, אבל הייתי רוצה לראות שהעולם ירגיש טיפה גדול יותר וחי יותר. זה לא אומר שהמשחק היה צריך להיות משחק עולם פתוח, אבל הייתי רוצה לראות יותר יצורים זזים בטבעיות ברקע או אפקטי מזג אוויר יחודיים שיגרמו לעולם הזה להרגיש קצת יותר מציאותי ואמיתי סביב הדמויות האלו ופשוט לא קיבלתי את זה פה.

העולם עדיין יפיפה לעין ומעוצבת די טוב (כמו העיר בסוף המשחק Final Fantasy XV) אבל מבחינת מורכבות וחיים, הסביבה היא די משעממת. מזל שהיא מאוכלסת עם מפלצות מגניבות.

המפלצות

אחד הדברים שמייחדים באמת את God Eater 3 אלו המפלצות היצירתיות שלו שכוללות עיצוב מאוד ייחודי ואופן התקפה מיוחד שבאמת מרגיש כמו מחזה מדהים לעיניים. בנוסף, היות וכעת אנחנו לא מחזיקים את המשחק בידיים שלנו ובמקום זאת משחקים אותו על המסך הגדול שלנו (מחשב או טלוויזיה), כך גם המפלצות גדלו וחלקן פשוט מסיביות, כמו השד אודין, משהו שאני תמיד נהנה ממנו במשחקים כמו Final Fantasy XV.

המפלצות הקטנות יותר פחות התחברתי אליהן אבל גם באותה מידה פחות התחברתי למפלצות הקטנות של Monster Hunter World, הן כל כך קלות להרוג שזה הופך אותן לנשכחות, אבל הן כן משתלבות די טוב במשחק וזה נחמד לראות מפלצות ממשחקים קודמים כעת בגרפיקה משופרת.

בסופו של יום, המפלצות הגדולות הן אלו שגונבות את ההצגה וכך זה גם ב-God Eater שנותן לנו מפלצות אדירות שמעוצבות נהדר כמו אנוביס ובלמונג, שיספקו לנו קרבות אפים מול ה-God Arc שלנו.

הגרפיקה

הגרפיקה של God Eater 3 היא כמובן שיפור משמעותי משני המשחקים הראשונים, God Eater ו-God Eater 2: Rage Burst בגלל שהם במקור משחקי PlayStation Vita שעובדו ל-PlayStation 4 והמחשב האישי, הם נראו טוב אבל הם עדיין היו משחקי Vita על המסך הגדול כך שהגרפיקה ובעיקר הטקסטורות היו לרוב מינימליות. זה לא כך עם God Eater 3.

God Eater 3 כולל גרפיקה מאוד טוב וחלקה, בין אם אלו המפלצות עצמן, האפקטים של האקשן או אנימצית הדמויות. אני חושב שהשיפור הגרפי המשמעותי ביותר הגיע מהמפלצות שכל אחת מעוצבת נהדר ועם אנימציה ממש חלקה ויפה. בנוסף, אפקטי האור והברק של כלי הנשק שלכם נראים מצוין.

מה שכן, הגרפיקה של הסביבה לא ראתה יותר מדי שיפור. כמו שציינתי המשימות שלכם עדיין נערכות באזורים די סגורים שנראים סבירים אבל בהתחשב שהסביבה של המשחק פחות או יותר לא השתנתה למעט הטקסטורות מהמשחקים הקודמים, ציפיתי לראות איזשהו שיפור גרפי אחר במשחק לגרום לכל איזור להרגיש יותר חי או ייחודי, כמו יצורים מתעופפים ברקע או מזג אוויר משתנה וזה נראה שיותר מדי יחס הוכנס לטקסטורות של הסביבה.

אבל בשביל שחקנים שרצו פשוט להמשיך לצוד מפלצות רק בגרפיקה יותר ראויה ל-PlayStation 4 קיבלו זאת פה.

הסאונד

הסאונד של God Eater 1 ו-2 היה בפני עצמו די טוב וכעת במשחק השלישי בסדרה עם סאונד ומוזיקה טובים מתמיד.

המוזיקה יכולה להתפס כגנרית אבל היא מהירה ומלאת אקשן שמשתלבת נהדר לחיסול המפלצות שלכם לצד חברים שלכם. אם מדברים על חיסול המפלצות, חשוב לציין שגם אפקטי הקול של המפלצות עצמן ושל כלי הנשק שלכם נשמעים ממש טוב במהלך הקרב.

בנוסף לזה, הדיבוב של המשחק ממש מצוין עם דיבוב מתאים ואיכותי באנגלית ודיבוב מלא רגש ואישיות מדמויות המשחק בגרסה היפנית, גם בכל רגעי האקשן המגניבים של המשחק החדש בסדרה.

סיכום

God Eater 3 ממשיך בצורה עקבית וטובה את סדרת משחקי הצייד של Bandai Namco. המעבר של הסדרה מקונסולת ה-Vita למחשב האישי וה-PlayStation 4 מניבות גרפיקה משופרת קלות, סאונד מצוין כמצופה ומשחקיות טיפה משופרת. רק חבל שהשיפור לא משמעותי יותר והסיפור די ממוחזר משני המשחקים הקודמים של הכותר.

למרות כל זאת, מעריצים של סדרת המשחקים יצליחו בקלות למצוא סיבה לחזור לצוד את ה-Aragami ולאכול אותם לצהריים.

God Eater 3

הסיפור והדמויות - 7
המשחקיות והעולם - 8
המפלצות - 9
הגרפיקה - 8
הסאונד - 8

8

טוב

God Eater 3 מביא את הציד המלהיב של הכותר לקונסולות והמחשבים בגרפיקה, סאונד ומשחקיות טובים, אבל המשחק לא מספיק מחדש את הכותר עם המעבר מהיד למסך.

User Rating: Be the first one !

אודות קובי רוזנטל

שמי קובי רוזנטל, בן 28 מתל אביב, גיימר חובב קומיקס וסרטים כבר 20 שנה, עקבו אחריי בערוץ שלי KobiCool ביוטיוב, רק חפשו את משקפי השמש

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *