בית / סיקורים / סיקורי משחקים / משחקי PC / The Division 2 – רשמים מהבטא

The Division 2 – רשמים מהבטא

בים של משחקי יריות הצצים בכל עת, Ubisoft לא מרפה ומשחררת את הבטא הסגורה של The Division 2. קרבות היחידות ממשיכים גם לכותר הבא בסדרה, ואנחנו כאן על מנת להביא לכם את הרושם הראשוני שלנו מהמשחק.

גם הפעם אנחנו נזרקים אל עולם אפוקליפטי יחד בסגנון ה"תירה ותבזוז" של The Division 2. בדומה לכותר הראשון בסדרה, אנחנו מוצאים את עצמינו כחלק מחטיבה המגנה על המולדת, שתפקידה הוא להגן ולשמור על הסדר במדינת ארצות הברית. או לפחות מה שנותר ממנה לאחר התקפת הטרור הביולוגית העצומה שנחתה עליה.

הסיפור מביא אותנו אל וושינגטון (בירת ארצות הברית), אלא שאנחנו לא נמצאים פה על מנת לבקר באנדרטאות והנקודות ההיסטוריות שבעיר. עלינו להשליט סדר ושלווה לאזרחים הפוקדים את העיר, ולהגן עליהם מפני כנופיות של רוצחים ובוזזים העושים כל העולה על רוחם, כעת שהסיוויליצזיה כבר לא מה שהייתה פעם.

המשחק עצמו הוא פחות או יותר בעל אותו ממשק של דמות בגוף שלישי, אותה אנחנו מגלמים. הטוויסט שבכל הנושא זו מכניקת ה-RPG שהולבשה למשחק ה"תירה ותבזוז" הניצב לפנינו. מה שמקנה לכל שחקן גישה למספר יכולות, שבסופו של יום נועדו לחקות משחק RPG סטנדרטי. חלק מאותם יכולות מאפשרות לנו לפרוש על פני השטח רחפני ריפוי. מגוון די רחב של רימונים ועוד אביזרים אחרים המיועדים לזריקה ופיזור, בעלי השפעה שונים על היריב. גם שימוש בטנק זה דבר הקיים במשחק.

עוד דבר שגורם ל-The Division 2 להיות יוצא מהכלל זה מצב משחק ה-PvPvE (או בשמו היותר יפה, ה-Dark Zone), שידרוג אחזקות האזרחים ואפילו ההכללה של שחקני NPC חברותיים. כן, זה לא משהו מובן מאיליו בימינו אנו.

אם נשווה את מערכת הקרב במשחק הנ"ל לזו של המשחק הראשון, מתקבלת מערכת קרב מעט פחות מייגעת. מה שמסייע לחיזוק התחושה הזו היא מערכת השיריון/חיים. בשונה מהרגיל, במקום שיהיה לנו פס חיים רחב במיוחד, עומד לרשותינו מד שיריון שאינו מתחדש. ברגע שאותו מד נעלם, מד החיים הוא זה שעומד על הכף כעת, והוא מאוד שברירי ועדין. אומנם המערכת מאפשרת לנו להשיב חלק מאותו מד של השיריון באמצעות יכולות, אבל בלשון המעטה, זה לא ממש יעיל. מה שכן ניתן לעשות זה להשתמש בלוחיות שיריון, על מנת לתקן את השיריון שלנו למלוא השימוש שלו. החסרונות בכך שהאופציה הזו מנטרלת את הדמות שלנו מלירות למשך כמה שניות, ושיש מגבלה עבור כמה לוחיות כאלו אנחנו יכולים לסחוב איתנו. כל זה רק מסמל לנו את הדבר החשוב ביותר במהלך המשחק וזה לירות.

עוד דבר שהפתיע לטובה במהלך המשחק זו העובדה שגם האויבים שלנו (אפילו אלו ברמות הגבוהות) מסתובבים להם עם מד שיריון וחיים כמעט זהה לשלנו. ברגע שהשיריון שלהם נשבר, ניתן להוריד אותם בקלות רבה יותר. אבל בכדי לפצות על כך, עבור אויבים רבים במשחק יש יכולות חדשות. אותם יכולות הן למעשה התקפיות. ה-Black Tusks יכולים לשתול ברחבי השטח רחפנים בכל גודל וצורה. מרחפני ריפוי ועד לרחפנים שהם למעשה מכונות הרג ניידות. לאחרים יש את סוג שונה של רחפנים, כאלה בדמוי מכוניות גדולות במיוחד המכילות בתוכן חומרי נפץ שונים. השורה התחתונה היא שקרב היריות בינינו לבין האויב ייגמר הפעם מהר יותר, היות ולכולנו יש את אותו מד חיים, ויכולות התקפיות שונות.

אבל אל הכל עובד חלק, וזה די צפוי מגרסת בטא. דברים הדורשים שיפור וליטוש זה הדבר שמחפשים ובודקים במהלך גרסאות שונות של בטא. ל-The Division 2 גם יש את הדברים הללו והנה הדברים שהפריעו לנו:

  • כלי הנשק שכביכול אמורים להרגיש שונה, כלל לא כאלה. סוגי כלי הנשק השונים אמורים להיות שונים בהשפעות שלהם, אבל על פני השטח זה לא נראה כך בכלל. ניקח לדוגמה את האקדחים הקלילים. מושלמים לירי וידכוי של שחקני NPC. באותה המידה אנחנו יכולים להשתמש גם ברובה סער בעל הרחבות שונות, ונצליח להשיג את אותה התוצאה. דוגמה נוספת לכך הם התתי מקלע עם יכולת מוגבלת של גדול המחסניות, וטווח שפשוט לא אמור לתפקד כמו שצריך במהלך קרב PVE. זה פשוט מרגיש לא טוב ולא נכון עבור המשחק, או בפרט עבור משחק יריות.
  • אופן ההתנהגות המוזר של שחקני ה-NPC היריבים. על פניו נראה כי את מרבית הזמן הם מצליחים להעביר בלהיות די הגיוניים. יורים על האויב, רצים כשצריך, אפילו מתכופפים בעודם רצים למחסה אחר בזמן שיורים עליהם. ובחלק מהזמן נראה שהם פשוט חולפים על פנינו, מתיישבים לצידנו. ככל הנראה אחרי שסיימו את הפסקת הקפה שלהם הם נזכרים שהם בכלל צריכים להיות בצד השני של קו הירי. אה ויש את אלה שפשוט זורקים לכיוון שלנו חומרי נפץ כאילו זמני ההמתנה לא חלים עליהם.

זו לפחות מההתנסות שלי בבטא של המשחק. אני בטוחה שלחלקינו היו עוד דברים שהפריעו, ודי סבורה כי כבר נעשתה עבודה רבה על לתקן את אותם דברים. אחרי הכל, זה התפקיד של גרסת בטא. על פני התמונה הגדולה נראה שהכותר החדש בסדרת The Division מביא איתו רוח רענהה עבור סגנון ה"תירה ותבזוז", ובכללי עבור הסדרה עצמה, אבל לא באמת מחדש. קשה לי להגיד שממש נמשכתי לעולם של המשחק ובא לי עוד מזה, אבל זו רק דעתי. אולי לכם זה כן הצליח להזיז משהו בלב, ועל נפשכם רובץ הרצון העז לרכוש את המשחק.

המשחק The Division 2 ישוחרר ב-15 למרץ, עבור ה-Playstation 4, Xbox One ו-PC.

אודות בר מקלר

Avatar
בזמני הפנוי אני חננת על, מעריצה אדוקה של Marvel, Star Wars ו-Voltron Legendary Defender. בין היתר רואה סרטים, סדרות, קוראת קומיקסים ומצילה את העולם מספר פעמים בשבוע כי אני Defender Of The Universe. אה כן וכמובן משחקת בהמון משחקי וידאו, אל תתבאסו אם אקרא לכם את הצורה במשחק מכות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *