בית / סיקורים / סיקורי משחקים / משחקי PC / Mortal Kombat 11 – אלימות קלאסית – סיקור המשחק

Mortal Kombat 11 – אלימות קלאסית – סיקור המשחק

תראו מי חזר לסיבוב נוסף – משחק המכות האלמותי Mortal Kombat מבית NetherRealm יוצא ב"פרק" חדש עם דמויות חדשות, ישנות, ישנות מאוד ופחות או יותר עם כל מה שאנחנו אוהבים. השאלה היחידה היא האם גם הפעם קיבלנו קומבו ופיניש לפנים או שזה הסתיים ב-babality.

מוכנים? FIGHT!
אם יש משחק שמאפיין את ז'אנר ה"מכות" יותר מכל זה Mortal Kombat – המכות, האלימות, הדם, הפינישים, האיברים הקטועים וכל מה שגורם לנו מצד אחד לסיפוק הזוי ומצד שני לטראומה קלה ששוב – אנחנו נהנים ממנה בכל פעם מחדש. במשך השנים החברים ב-NetherRealm ניסו להמציא את המשחק מחדש, להוסיף דמויות, להיפטר מכמה, להוסיף דרכים שגורמות לנו להתכווץ (כמו אגרוף X-RAY לביצים) ועוד כל מיני דברים קטנים שימשיכו את החוויה המשחקית שלא משנה כמה מנסים לעקוב ולמצוא הגיון בדברים – השחקנים מעדיפים בסופו של דבר להזמין חבר, לפתוח שקית ענקית של "במבה" ולקרוע אחד לשני את הצורה. בסיבוב הנוכחי החליטו ב-NetherRealm שהגיע הזמן להחזיר עטרה ליושנה, להחזיר דמויות קלאסיות ואהובות (כולל התלבושות) לצד דמויות חדשות וסוף-סוף לעשות סדר בכל העסק. איך? בעזרת הסיפור.
מבלי לעשות ספוילרים (לא שזה כזה נוראי במקרה הנוכחי) סיפור העלילה היחסית קצר לוקח אותנו לנקודה בה עצרנו בסיבוב הקודם ב-X ושולח אותנו לדרך בה "הגיע הזמן לעשות RESET להכל כי חלאס עם הבלאגן" איך? ע"י הבאת דמויות מהעבר של המשחקים (כולל כאלה מהמשחק הראשון) שישנו כמה נקודות לאורך ההיסטוריה, ילמדו מטעויות ויאללה בלאגן.
מצד אחד אני חייב לומר שהסיפור טיפשי, שטוח ובלי יותר מדי עומק, עם ניסיון נואש שמנסה להיות משהו הוליוודי עם אקשן ואמוציות אבל בסופו של דבר מתאים יותר לערוצי הסרטים לכל המשפחה, מצד שני הם כן מספקים לנו פתרון שבהמון סרטים ומשחקים פשוט לא מצליחים לעשות כמו שצריך – גם לעשות אתחול לסדרה בשביל שאפשר יהיה לעשות מה שרוצים וגם סיבה "הגיונית" למה לדמויות במשחק יש כמה סוגי תלבושות. תחשבו על זה, בכל משחק ששיחקתם אי פעם הייתם יכולים להחליף את התלבושות ל… לא משנה מה וזה היה נורמלי לחלוטין מבחינת השחקנים ואפילו הדמויות מסביב, אבל אתם חייבים להודות שלא פעם ולא פעמיים חלפה לכם בראש המחשבה לגבי ה(סוג של)ריאליזם מבחינת המשחק ואז הגיע Mortal Kombat 11 שאשכרה מספק הסבר הגיוני.

אבל תעזבו הגיון והסברים ובואו נגיע לסיבה האמיתי שהתכנסנו לשמה – אלימות ומכות.
כמו כל אחד מהמשחקים בסדרה העתיקה הזאת – הסיפוק שמגיע מהקרבות המהירים והאלימים מגיע יחסית במהירות אבל גם כאן יש לי לא מעט "בעיות". המכות והקומבואים – סבבה לגמרי אבל משהו במכניקה, בתנועה, בזרימה מרגיש תקוע, במשחקים הקודמים הייתה זרימה וחיבור מושלם בין התנועה לבין המכה, הפעם זה מרגיש כאילו משהו תקוע, או שנוצרה הפרדה סטייל סול קאליבר בין התנועה למכה וזה מבאס. אם זה לא מספיק, זוכרים את מכות ה-X-RAY הכל כך אדירות או את הסופר-מכה שהייתה מלווה בסרטון אנימציה קצרצר והורידה כמעט חצי מהכוח? אז סוג של תשכחו מהן, אם בעבר הייתה לנו אופציה לשל לטעון את מד הכוח  ואז לשלב כמה לחיצות בשביל פנינת האלימות הזאת אז עכשיו זה או שקורה בצורה יחסית רנדומלית או רק כשהמתמודד שמולכם מגיע יחסית לסוף הכוח שלו. זה מרגיש כאילו מישהו שם אומר "טוב התבגרנו אז בואו נצמצם את הסופר אלימות ונשאיר את זה לסוף".
אל תבינו אותי לא נכון, הקרבות מהנים וכיף לשחזר קרבות קלאסיים בין דמויות מפעם רק בגרפיקה מהממת אבל זה מרגיש איטי יותר ומסורבל יותר מבעבר – דבר שהכי לא מאופיין למותג הזה.
מעבר לקרבות שאפשר לערוך מול "המחשב" או חבר שיושב ליד או אונליין עם ילד יפני בן 11 שיקרע אתכם לגזרים יש לא מעט סוגי מגדלים שאמורים לבחון את היכולת שלכם, ובתמורה להעניק לכם כסף לשרוף בקריפט (Krypt) בשביל להשיג פינישים נוספים, תלבושות חדשות וכו' וכו'. בגדול זה נחמד אבל ממצה את עצמו מהר מאוד ואם אתם מחפשים את האתגרים האהובים של Test your luck\might אתם הולכים להתאכזב. למה? כי ככה החליטו. כנראה שהעדיפו שהשחקן יתמקד רק בנושא הלחימה אחד מול אחד בשביל לצבור מטבעות ולא בכל מיני Mini-Games.

אבל אם דיברנו על גרפיקה אז בואו נמשיך לשני הכוכבים האמיתיים של המשחק ולא, אני לא מדבר על סקורפיון או סאב זירו.
אם יש דברים במשחק הזה שבאמת אי אפשר לפספס כמה השקיעו בהם זה הגרפיקה והסאונד, האנימציה של הדמויות בין אם בקטעי הווידאו הקצרים לפני הקרבות (או בסיפור)  או בקרבות עצמם לא פחות ממרהיבה, החל מהבעות פנים וכל הדקויות של הכאב כתוצאה מחרב שמפלחת את בית החזה (לדוגמה) דרך השוטים היחסית מצומצמים של ה-X-RAY שאולי מרגישים יותר מצונזרים מבעבר אבל עדיין מרהיבים ועד המימיקות הקטנות שמייחדות כל דמות שמרגישות טבעיות ולא מכניות. מעבר לזה הרקעים\זירות המשחק יפיפיות ומושקעות שזה משהו שרק משתפר ממשחק למשחק, אמנם הפעם אנחנו פחות יכולים "להשתמש" בדברים שהם כביכול חלק מהסט אבל עדיין – וואו!
הכוכב השני זה הסאונד. פס הקול של המשחק מעניק לנו חוויה מושלמת שמשלבת משהו שנלקח מסרטי אקשן הוליוודיים יחד עם סרטי קונג-פו היישר לעולם הגיימינג, וכל זאת מבלי לגנוב את הפוקוס של קריאות הכאב של אחת הדמויות בזמן שעמוד השדרה נשבר לרסיסים – וגם שם הביצוע אדיר! כשזה מגיע לדיבוב יש 2 אופציות או שזה יהיה מעולה או מאולץ, ב-Mortal Kombat 11 אנו נהנים מביצועים מטורפים של המדבבים שלא פעם שאלתי את עצמי אם יש מצב שהכו אותם באמת בשביל הסאונד המדויק. בנוסף, אנו פוגשים פה כמה קולות מאוד מוכרים מעולם הגיימינג\טלוויזיה\סרטים שרק מוסיפים מאוד ובהם טרוי בייקר שמדובב את Erron Black ו-Shinnok, פיל לאמאר שמדובב את Kotal Kahn וגולת הכותרת – רונדה ראוסי המתאבקת\לוחמת MMA האגדית שמדובבת את סוניה בלייד וקארי טאגווה שלא רק מדובב את שאנג צונג האלמותי אלא גם נתן את פניו לעיצוב הדמות ולמי שלא ממש מבין מאיפה ההתלהבות – הוא גילם את שאנג צונג בסרט שיצא בשנות ה-90. אז לא משנה איך תקשיבו לזה – אתם הולכים ליהנות מחוויה אמיתית לאוזניים!

ד"א, אם כבר בנושא חוויות, לכבוד השקת המשחק להקת הרקדנים Light Balance השיקה קליפ היסטרי בנושא –

רוצים לדעת עם מי אפשר לשחק? זאת הרשימה:

Baraka \ Cassie Cage \ Cetrion \ D'Vorah \ Erron Black \ Frost \ Geras \ Jacqui Briggs \ Jade \ Jax \ Johnny Cage \ Kabal \ Kano \ Kitana \ Kollector \ Kotal Kahn \ Kung Lao \ Liu Kang \ Noob Saibot \ Raiden \ Scorpion \ Shao Kahn (DLC) \ Skarlet \ Sonya Blade \ Sub-Zero \ Shang Tsung (DLC) ואל כל אלה ככל הנראה יצטרפו עוד כמה בעתיד.

שורה תחתונה

המשחק Mortal Kombat 11 הגיע אלינו עם המון הבטחות של לקחת את נושא הקרבות צעד אחד קדימה, מבחינה גרפית וסאונד – בהחלט, מבחינת הקרבות עצמן, המשחקיות וכל מה שמסביב – פחות, המשחק מרגיש מסורבל מבעבר, לא זורם וגורם לתיסכול. כמות הדמויות מרשימה ועל אף שכמה חסרות (כמו גורו הקלאסי) עדיין כיף לשחק עם כל אחת ואחד, לצפות בפינישים האלימים (והלא יותר מדי מסובכים), לפרק את המתחרים ולהמשיך הלאה. הסיפור המרכזי מצד אחד אוסף של קלישאות צפויות וטיפשיות ומצד שני מספק הסבר יחסית הגיוני לנושא של הדמויות הקלאסיות והתלבושות שזה Good Thing, מעבר לזה המשחק חביב אבל מבחינתי לא תופס חזק ולא גורם לי לרצות לחזור לעוד סשן של קרבות. אולי אם יקפוץ חבר עם שקית "במבה" ולא יהיה מה לראות בטלוויזיה.

Mortal Kombat 11

משחקיות - 7
גרפיקה - 9
סאונד - 9
עלילה - 4
חוויית משחק כללית - 6

7

חביב

נחמד אבל לא כמו קודמיו

User Rating: 4.1 ( 1 votes)

אודות אבירם צדיקריו

Avatar
אבירם צדיקריו קופירייטר, גיימר ותיק עם 20 שנות נסיון ויודע דבר או שניים, שאלות במייל, לא בשבת כי אני משלים שעות שינה. לייצירת קשר- [email protected] http://aviram.2ya.com/

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *