בית / סיקורים / סיקורי משחקים / משחקי PC / ניווט באוקיינוס לבקראפטי – סיקור המשחק Sunless Sea

ניווט באוקיינוס לבקראפטי – סיקור המשחק Sunless Sea

המשחק Sunless Sea מכניס אותנו לים חשוך ואפל מלא בסכנות. האם האפלה מחזיקה בתוכה סודות או שעמום?

המשחק Sunless Sea של הסטודיו Failbetter Games, הינו משחק חקר הישרדות אשר מתרחש ביקום של משחק הדפדפן זוכה הפרסים שלהם Fallen London. המשחק מתרחש בלונדון, אבל לא הלונדון שאנחנו מכירים. צבאות הגיהנום פלשו, לונדון נגנבה, ועכשיו, אחרי המלחמה, היא ממוקמת על פרצו של ה-Underzee, אוקיינוס רחב וחשוך אשר דרכו ניתן להגיע גם לגיהנום עצמו. במשחק נשחק קפטן (בהתאם לבחירת השחקן) ונוכל לתת לדמות הנבחרת שלנו רקע, שם, התמחות, ויעד סופי אשר יקבע את סיום המשחק – בין אם זה לגלות מה קרה לאביכם אשר נעלם בים, או למצוא את הסוד לחיי נצח. אנחנו נשתלט על ספינת קיטור אשר משייטת על פני ה-Underzee, נגלה מקומות, סיפורים, אנשים, ויצורים שונים, נילחם בזוועות מהגיהנום ובפושעים, פיראטים, ויצורים מכניים, נהפוך לסוחרים או לוחמים או משחררים, ובעיקר, ננסה לשרוד.

אז איזה קפטן לבחור?

Sunless Sea הוא משחק דו מימדי ממבט על. אנו נראה את הכל מלמעלה, כולל הספינה שלנו, האזור שסביבו, ואת הטווח של פנס הספינה. המשחקיות הינה משחקיות איטית אשר דורשת לא מעט סבלנות, בכל זאת ספינת קיטור. מהירות התנועה שלנו, גם עם המנועים הכי מתקדמים, לא מהירה במיוחד, והמפה די גדולה. אם זאת, אפילו עם הספינה ההתחלית, תוך חמש דקות בערך של הפלגה ניתן להגיע מקצה אחד של המפה לקצה השני שלה. מנועי הספינה דורשים דלק והצוות שלנו דורש מזון. שני האלמנטים האלה, אשר הדרישות עבורם עולות ככל שיש לנו יותר אנשי צוות או מנועים חזקים יותר, הם קו החיים שלנו על פני הים, ואם ייגמר לנו אחד או השני סכנת מוות אמיתית מרחפת מעל ראשנו. המשחק מכיל 5 סוגי סטטוסים שונים, כאשר כל אחד מהם משפיע על האפשרויות שאנו מתקל בים ועל סיכויי ההצלחה שלנו בבחירות השונות שנעשה. כדי לשרוד ולשגשג בים האפל הזה נצטרך להשלים קווסטים, לגלות מקומות חדשים, ומצוא דרך להרוויח הדים. הדים (Echos) הם הזהב שלונדון סוחרת בו, ומקור ההכנסה לכל מה שנצטרך לקנות: דלק, מזון, ספינה חדשה, ציוד מתקדם יותר ועוד המון. המשחק אינו מלא אקשן במיוחד, ורובו הגדול זה הפלגה בין איים, מקומות חדשים, ולפעמים גם ציביליזציות אבודות. סיום קווסטים יכול לתת לנו אספקה שונה, זהב, דלק, או במקרה הנדיר יותר, סוד. סודות אנו נגלה תוך כדי ההפלגה שלנו ברחבי ה-Underzee והם משומשים בעיקר כדי לשפר את היכולות של אנשי הצוות שלנו, יכולות אשר משפיעות על הבונוסים שאנשי הצוות האלו יעניקו לסטטוסים שלנו.

אני מהסס מעט לקרוא למשחק הרפתקת טקסט, אם זאת, כל הידע, הסיפורים השונים, והאנשים שתפגוש, כל מה שקורה, כל מה שאנו רואים, חווים, או מתקשרים, הכל באמצעות טקסט בלבד. למשחק אין סרטוני מעבר או הרבה אנימציות נעות חוץ מהספינה שלנו והאויבים שנפגוש על הים.

לשמחתי הגדולה אז, העובדה ש-Sunless Sea ממוקם באותו יקום כמו Fallen London מראה את הניסיון של הכותבים ביקום הזה, כי הכתיבה נהדרת. התיאורים של המקומות השונים, של אנשי הצוות שלך, ושל כל ארוע בעצם שנפגוש בים הינם חדים, מרתקים, ומעניינים. הם מטרידים כאשר הם צריכים להיות ואפילו מצחיקים מידי פעם עם בדיחה פנימית או משפט מצחיק. הכתיבה נושמת את החיים אל תוך העולם הזה אפילו יותר טוב מהגרפיקה או מהפסקול.

המשחק לוקח גם אלמנטים מהז'אנר אשר נהיה פופולארי בשנים האחרונות: Rough Like, מה שאומר שמוות אכן יקרה וכן יהיה חובה להתחיל מחדש. אבל, במערכת שאני מצאתי מאוד מעניינת, ציוד, כסף, ואפילו המפה אשר גולתה בסיבוב הקודם (תלוי במה השחקן בוחר) ניתן לקחת הלאה למשחק החדש. בנוסף, משימות וקווסטים מיוחדים יכולים להביא בונוסים לקפטן הבא, כמו האפשרות לשמור יותר מחפץ אחד או להתחיל עם אחד מהסטטוסים כבר גבוה יחסית. האלמנט הזה מאוד מהנה, אם זאת, הקווסטים הראשונים של המשחק מאוד איטיים, ולעבור אותם שוב ושוב יכול להיות מתיש ומשעמם בהחלט.

 

התאורה מינימלית, ורק הפנס של הספינה יכול לעזור לנו לשבור את האפלה

גרפית המשחק די מינימליסטי, אבל מאוד אפקטיבי. הגרפיקה הסטטית אשר בה אנו נראה את מרבית האיים והמקומות השונים (עם כמה אנימציות קלות אשר מוסיפות המון) מספקת אווירה של עולם קודר, אפל, מסוכן, ובעיקר עתיק. מרגישים שאנו שטים על פני עולם שראה כבר המון, וחלק מצלקות העבר ברורות על פני השטח. אם זה בגופות של יצורי ים עתיקים או בהר געש קדום, הכל מסתורי, הכל עתיק, ובהכל אנו מרגישים כמו עוברי אורח בהיסטוריה.

מבחינת פסקול, המשחק אינו מכיל שום דיבוב משום סוג. לא שורה אחת של דיאלוג נאמרת ואני לא חושב שהיא צריכה להיאמר. עם כמויות הטקסט גם, האנשים, הדמויות, והתיאורים, זאת הייתה בחירה נכונה מצד Failbetter Games לוותר על דיבוב. אבל הם לא התקמצנו על הסאונד פה כלל. למרבית מהמקומות והאיים יש פסקול ייחודי להם שמתחיל להתנגן כאשר מתקרבים אליהם, מה שלא רק עוזר להודיע לשחקן שהוא קרוב אליהם, אלא גם משמש בתור רמז לאיזה סוג התקלות או סיפור הוא מיועד להגיע אליו. אינני שחקן של משחקי אימה, ולא הייתי מגדיר את המשחק בתור אחד, אם זאת, היו מקרים שכיביתי את הווליום כדי המוזיקה יצרה אווירה כל כך מלחיצה שנאלצתי להירגע מעט לפני שאני ממשיך.

האם אפשר לבטוח בשדות? גם אם הן מבקשות יפה?

 

לסיום, Sunless Sea הוא משחק מאוד מיוחד ומאוד ממכר. כל מוות הוא הזדמנות להתחלה חדשה ולשיפור של השחקן, והעולם הוא מרתק וייחודי. הוא אינו לכולם והוא דורש המון סבלנות ודמיון כדי למקסם את ההנאה ממנו, אבל למי שיהיה מוכן לתת צ'אנס או יודע שהוא נהנה ממשחקים כאלו, The Underzee Awaits.

למשחק יצא משחק המשך אשר מתקיים באותו עולם בשם Sunless Skies, למידע נוסף עליו היכנסו כאן.

Sunless Sea

סיפור - 8
אווירה - 9
גרפיקה - 8
משחקיות - 7

8

מעולה

Sunless Sea מדהים

User Rating: Be the first one !

אודות אלעד שרז

Avatar

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *