בית / ביקורות / ביקורות משחקים / סיקור Mainlining עבור ה-Switch: סטייה לצדדים

סיקור Mainlining עבור ה-Switch: סטייה לצדדים

Mainlining הוא משחק עם עיצב ייחודי, אווירה מעניינת, רעיון מקורי וממשק משתמש שראוי לגנוב ממנו. חבל שהוא מתעקש למנוע ממני לשחק בו.

ממש עצוב לי לכתוב את הסיקור הזה. כשהתחלתי את Mainlining ממש התלהבתי מכל דבר שראיתי. פתיחת המשחק הכניסה אותי ישר לאווירה וכשהתחלתי לשחק ממש אהבתי את השימוש בבקרים של קונסולת ה-Switch על מנת לפצות על היעדרם של העכבר והמקלדת. אבל אז המשחק החליט לעצור אותי ולא לתת לי להמשיך. הבעיה האמיתית היא שלא הבנתי האם אני לא מצליח או שיש בעיה. למרות שבמשחקים כאלו לא מומלץ ‘להתייעץ’ עם האינטרנט בדקתי לראות איפה הטעות שלי, אבל לא ממש ברור לי איפה היא. עד כמה שיש למשחק הזה פוטנציאל אם הוא שבור מבחינה טכנית – אין שום דבר שאנחנו יכולים לעשות.

אז אחרי שכבר נתתי את גזר הדין השלילי שלי, מה זה Mainlining? מדובר במשחק הרפתקאות שנותן ספין ייחודי על משחקי הקווסטים הישנים. אנו נכנסים לנעליו הדיגיטליות של סוכן ב-MI7 סוכנות המודיעין הבריטית המתמקדת בפשעים דיגיטליים. אנו רואים את העולם דרך המחשב של הסוכן: מיילים, הודעות, גלישה באינטרנט, פריצה לאתרים ועוד פעולות שאפשר לעשות על מחשבים. איזה רעיון נפלא. וגם עשוי היטב מבחינה עיצובית. אפשר לזהות שמדובר בחיקוי של Windows XP אבל בגרפיקת 16-Bit. האפקטים המוסיקליים עשויים היטב, שלא נדבר על מסך המוות הכחול שמופיע בתחילת המשחק והתמה ששזורה בכל פעולה שאנחנו עושים עובדים מצוין. ושוב, חבל שאני לא יכול לומר את אותו הדבר על המשחק עצמו.

אז איפה הבעיה ולמה לא הצלחתי לשחק במשחק? כשבונים ממשק, אחד מהדברים החשובים לשים עליהם דגש הוא המשוב-פידבק שהמשתמש מקבל מהמערכת. לכן כשאנחנו מקלידים על המקלדת הווירטואלית בפלאפון שלנו יש רטט קטן על כל לחיצה כדי שנדע שהמכשיר קלט את הפעולה שלנו. על תחילת המשחק הייתי צריך להיכנס לאתר מסוים בתוך המשחק. וחלק מהפעמים שהזנתי את הכתובת הצלחתי להיכנס לאתר, אבל בחלק אחר לא הצלחתי. ואם לא הצלחתי בפעם הראשונה, הייתי חייב להתחיל את השלב מחדש וגם אז לא הייתי בטוח שזה יעבוד. וזה לא קרה רק במקום אחד. על המקרה הראשון זה קרה לי בשתי מקומות שונים. והכי גרוע הוא, שהמשחק לא חשב להראות לי איזושהי אינדיקציה שהוא בכלל מבין שלחצתי על האנטר הווירטואלי.

רמיזות ברורות לעולם שלנו עוזרות להכניס את השחקנים לאווירה

אז מה בדיוק קרה? לפי מיטב הבנתי, אם לא חיכיתי למספיק גורמים חיצוניים שיובילו אותי לנקודה X, והזנתי את כתובת האתר לפני מתי שהמשחק התכוון שאני אעשה זאת, המשחק התעלם מהפעולה שלי. וזה, במידה ולא מדובר בבאג שובר משחק שיתוקן בהמשך, פשוט עיצוב לא נכון. יש החלטות עיצוביות שאפשר להתווכח עליהן, אבל אין שום דרך שאני יכול לתרץ את הבחירה הזו. במדיה והמשחק לא רוצה שאני אכנס לאתר בנקודה הזו, למרות שהמשחק עצמו כבר נתן לי את הכתובת. אני מבין אם מפתחי המשחק היו אומרים שכל עוד לא אמורה להיות לי גישה לכתובת מתוך המשחק, למשל במקרה וגנבתי את הפתרון מהאינטרנט, הגיוני שאני לא אוכל להיכנס. אבל למה הייתי צריך לחכות שהדמות שלי תשלח הודעה (אוטומטית שעולה על המסך ללא פעולה שלי) ותגיד שהיא תבדוק את האתר אם כבר קיבלתי מייל שאומר לי להיכנס אליו?

וגם אם אני לא יכול להיכנס לאתר, למה אני לא רואה הודעה כלשהי שמראה שהזנתי כתובת מתאימה? לא צריך להיות גאון גדול כדי להבין שאפשר היה לשים הודעת Loading על הדפדפן של המשחק ולהעלות את האתר רק בנקודת הזמן המתאימה. אם אני משווה את Mainlining למשחקי הרפתקאות ישנים וקלאסיים, אני רואה שגם שם אני צריך לענות על תנאים מאוד ספציפיים כדי להמשיך לנקודה הבאה. המון פעמים יש מעט מאוד היגיון פנימי בפתרונות של משחקים כמו אי הקופים אבל לפחות המשחק אומר לי שאני לא יכול לעשות את הדבר שאני מבקש. בפעם השנייה שזה קרה הייתי צריך להזין סיסמה על מנת לאפס את הרשת שלי ומצאתי קובץ מוסתר במחשב עם הסיסמה והזנתי אותה. מה קרה לאחר מכן? כלום. לא הודעה שמדובר בסיסמה לא נכונה, לא איפוס של הרשת, פשוט כלום. לאחר ניסיונות מרובים התחלתי לפקפק בהיגיון הפשוט שהוביל אותי לבחירה בסיסמה המדוברת והלכתי לראות פתרון באינטרנט. כמובן שהסיסמה שהזנתי הייתה  נכונה ולא מצאתי סיבה למה אני לא מצליח לעבור הלאה. אני מצטער, אבל עם כל ההתלהבות שלי מהמשחק הזה, אי אפשר לשחק בו.

מעבר לתמה ולעיצוב אני רוצה לשבח את גם המכניקה של שימוש במקלדת. בניגוד לגרסת המשחק Mainlining על המחשבים האישיים שמשתמשת במקלדת ועכבר אמיתיים, כאן יש לנו שתי אפשרויות. הראשונה היא השימוש במסך המגע של הקונסולה, פתרון מאוד פשוט ומאוד אינטואיטיבי. כמובן, שככה אי אפשר לשחק אם הקונסולה נמצאת בדוק שלה. הפתרון השני לשלוט ב’עכבר’ באמצעות הסטיק הימני של הקונסולה. אבל כאשר מעלים את המקלדת הווירטואלית (שמשמת אותנו גם אם אנחנו משתמשים במסך המגע) המקלדת היא מפוצלת ויש לנו שני עכברים, אחד לכל סטיק של הקונסולה. על מנת ללחוץ על ‘העכבר’ יש ללחוץ על אחד הממתגים העליונים של הקונסולה. אם לוחצים על המתג הימני, העכבר הימני נלחץ ואם לוחצים על השמאלי העכבר השמאלי נלחץ. זו אופציה ממש חכמה ואני מקווה שמשחקים אחרים, ואולי גם סתם אפליקציות, על הקונסולה ישתמשו ברעיון הזה.

אני לא יודע אם Mainlining שבור רק על קונסולת ה-Switch או גם על המחשבים האישיים, בהם המשחק יצא כבר לפני שנתיים. אולי בכלל מדובר בבאג ייחודי אצל חלק מהמשתמשים ואולי אתם תשחקו במשחק ללא בעיה. כרגע אני לא יכול להמליץ לכם לקנות את המשחק לא במחיר מלא ולא כשהוא יהיה בהנחה משמעותית. וזה ממש חבל, כי אני ממש רציתי ליהנות ממנו. אני עדיין רוצה.

Mainlining

תמה - 9.5
משחקיות - 1
גרפיקה וסאונד - 8
ממשק - 5

5.9

אכזבה

משחק מעולה, חבל שהוא לא עובד

User Rating: Be the first one !

אודות יונדב צבקר

סטודנט לספרות, בוגר ישיבת מעלה גלבוע, גיק ודוס.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *