הכותבים בוחרים – 10 המשחקים הטובים של 2018

כתבי הגיימינג של אתר PCGalaxy בוחרים את המשחקים שעשו להם את שנת 2018.

אנחנו בגלקסיית המחשבים חווינו לא מעט אירועים ומשחקים בשנה האחרונה, בין אם זה משחקי ה-PlayStation האקסקלוסיבים המדהימים, ההכרזה השנויה במחלוקת של Diablo Immortal, סגירתה של Telltale או האכזבה הגדולה של Fallout 76 (עליה נדבר ברשימת המשחקים המאכזבים של השנה), 2018 נתנה לנו הרבה חוויות אבל מה שהיא הכי הרבה נתנה לנו אלו משחקים ממש ממש טובים והגיע הזמן לתת להם קצת אור זרקורים.

הנה עשרת המשחקים הטובים ביותר של 2018 שבחרו צוות הכותבים שלנו:

Dusk – רפי

Dusk הוא פשוט מכתב אהבה למשחקים שהתחילו את האגדה. כיף בלתי פוסק שלא חוזר על עצמו, עם מכניקות חלקות כמו חמאה, ואווירה שבועטת אתכם בחוזקה אל רכבת ההתמכרויות. המשחקיות מהירה מאוד באופייה, דבר שמותיר אפשרויות רבות לסוגי משחק, מעבר לברוטליות הלא מוגזמת שמוצגת במשחק ומכניסה אתכם עוד יותר לאווירה האפלה.

Monster Hunter World – קובי

אחרי עשר שנים שבהן חיכיתי לשחק בכותר הפופולרי של חברת Capcom על קונסולה שאיננה של Nintendo, קיבלתי את Monster Hunter World המסיבי. המשחק נתן חיים חדשים לעולם הקסום של הכותר, תודות למשחקיות משופרת, סביבה דינמית ומפלצות חדשות שאשכרה תוקפות אחת את השנייה.

כמובן שהציד לא מרגש וכייפי לבד כמו שהוא עם חברים ולכן מצאתי את Monster Hunter World אחד המשחקים הכי טובים לשיתוף פעולה, אין כמו לחסל Lunastra יחדיו להשיג את המשאבים שאתם צריכים בשביל השריון המושלם שרציתם.

עבורי Monster Hunter World הוא משחק השנה ואחד המשחקים שהגדירו את הדור.

Detroit – בר

Detroit הביא לנו סדרת סיפורים נהדרת שמתרחשת בעתיד וסובבת סביב אנדרואידים שרובם מעורבים בחיי האדם. ההפקה האיכותית של המשחק האקסקלוסיבי הזה רק בולטת יותר תודות למשחק נהדר של המדובבים, בעיקר של בריאן דקארט שגילם את קונור. משחק עם גרפיקה, אווירה, משחקיות וסיפור כל כך מעולים שלא תרצו להפסיק לשחק על מנת להחשף לכל האפשרויות.

Red Dead Redemption 2 – גדי

הירידה לפרטים ב-Red Dead Redemption 2 היא מה שעושה את המשחק ונותן לו את משחק השנה. מעט מאוד משחקים שאבו אותך לתוכם השנה כמו Red Dead Redemption 2.

חוץ מהעובדה שאין גרסת מחשב למשחק, יהיה לנו קשה למצוא משהו בעייתי במשחק. כמו תמיד שילוב מנצח של גרפיקה מעולה, סיפור מעניין, מיקומים ששווה לבקר בהם ושילוב של הרבה מכניקות משחק שעובדות מעולה ביחד. כדי שמשחק יגיע לסטטוס האגדי שלו, נצטרך לראות השנה איך ה-ONLINE עובד והאם הוא יהפוך את המערב הפרוע לפרוע יותר או שיהיה כיף לשחק שם עם סוג של חוק וסדר.

Celeste – דניאל

משחק השנה שלי הוא ללא ספק Celeste, משחק פלטפורמה דו ממדי פנומנלי, שלפי דעתי ראוי גם לתואר משחק הפלטפורמה הטוב בכל הזמנים. כל פרט ופרט בעיצוב השלבים והמשחקיות שלו נבנה ונבחן לעומק כדי ליצור את חוויה הפלטפורמה הדו-מימדית המושלמת, כזאת שמספקת אתגר טהור מבלי להיות מורכבת מדי. אך מה שבאמת מעמיד את המשחק הזה מעל לכל משחק פלטפורמה אחר הוא הסיפור הנוגע ללב שהוא מספר. סיפור על התמודדות עם הפרעה נפשית ועם קשיים אחרים שמשתלב בצורה מושלמת עם רמת הקושי הברוטאלית שלו.

Assassin's Creed Odyssey – אבירם

המרחבים, הגרפיקה, הפרטים הקטנים והגדולים, ההשקעה במשימות צד והחשיבה קדימה על כל כך הרבה אלמנטים תוך למידה מטעויות עבר, פס קול מרהיב ומושקע ויצירת עולם וסיפור שגורמים לשחקן להרגיש מעט עצוב וריק מבפנים כשצריך להניח את השלט או כשהוא נגמר וצריך לחכות לעדכון הבא. כל אלה הם רק קמצוץ סיבות למה Assassin's Creed Odyssey הוא משחק השנה מבחינתי.

God of War – צוק

אני חיכיתי ל-God of War מרגע ההכרזה עליו ועד שהוא נחת אצלי בידיים- ואני לא נוטה "לחכות למשחקים"- בטח לא להזמין משלוח אקספרס על ידי שליח רק כדי שיהיה לי את המשחק כמה שיותר מהר.
ואז המשחק הגיע.. ובזמן ההתקנה שלו התחלתי לחשוש- מה אם הוא לא עונה על הציפיות שלי? מה אם הוא שונה מדי מהמשחקים שאני זוכר ששיחקתי בתור ילד מלא הורמונים בהם תלשתי ראשים מאויבים ושיפדתי מינוטאורים בחניתות?
אבל ברגע שהתחלתי לשחק הבנתי- לא רק אני התבגרתי מאז- גם קרייטוס התבגר, אז הסיפור התבגר יחד איתנו בעצם.
לא מצאתי את עצמי מתלונן על דבר אחד במשחק- מהגרפיקה עוצרת הנשימה בה הכל מתוכנן לרמת השערה והקשקש, מערכת הקרב המאתגרת אך מתגמלת בה תכננתי כל הטלת גרזן וכל מכה, לסיפור הבוגר המפוצץ באחת המיתולוגיות האהובות עליי.
לא הרגשתי לרגע כאילו הפסדתי בגלל שהאויבים "רימו", תמיד אמרתי לעצמי שאם לא הייתי עושה את התנועה הזו, הייתי מתחמק מהמכה שהרגה אותי, או שהייתי צריך לעשות מתקפה אחרת כדי לפנות את הסביבה הקרובה ולתקוע את הגרזן שלי בראש של אויב זה או אחר.

אבל הדבר שבאמת מייחד את המשחק הזה מרוב המשחקים היום, הוא העובדה שהמשחק כולו מצולם בטייק אחד- אין מסכי טעינה, אין קטיעה למסך שחור- המשחק מנוהל כמו סרט שמצולם כולו מאחורי הכתף של קרייטוס- בלי קאטים ובלי עריכות- וזה הישג משמעותי מכל בחינה ומופת לכל סטודיו מהיום.

יש סיבה שהמשחק זכה לתואר משחק השנה גם ב- The Game Awards 2018, אז הוא זכה גם בעיניי.

Dead Cells – אור

עם מבני שלבים מהיצירתיים שראיתי עד כה, אוייבים שנהים קשים ומתוחכמים יותר משלב לשלב, Dead Cells מצליח לגרום לנו לשקול כל צעד שאנחנו עומדים לעשות אבל כל זאת במטרה להגיע אל הפרס הנכסף שברגע ההגעה אליו אין תחושה טובה מזה.

זה ללא ספק לדעתי אחד ממשחקי האינדי הטובים ביותר שיצאו השנה ובמשפט אחד אסכם את דבריי: הסבל משתלם ואתם תחזרו אליו פעם אחר פעם.

Dragon Ball FighterZ – לידור

בין משחקי המכות שהורעפו עלינו השנה, כמו SoulCalibur 6 ו-Super Smash Bros. Ultimate, היה משחק אחד שהצליח להעסיק אותי במהלך כל השנה האחרונה, והוא Dragon Ball FighterZ, המבוסס על סדרת האנימה והמנגה המצליחה בטירוף.

אחת הסיבות העיקריות ש-FighterZ הוא משחק השנה שלי, היא מערכת הקרבות המיוחדת שלו, המציעה שלל מכות פשוטות לביצוע, אך פשוטות באותה המידה לחסימה. בעזרת המערכת הזאת המשחק מצליח לפתוח את עצמו גם לאלו הפחות מנוסים במשחקי לחימה, ובאותו זמן לגרום למומחי הלחימה להאבק במשך דקות ארוכות בטורנירים של המשחק במציאת הפתח הקטן שיאפשר להם לתת קומבו ארוך, מספק, וכמובן, מנצח.

Marvel's Spiderman – תומר בראשי

לדעתי SpIder-Man הוא משחק השנה מכיוון שבעיניי מדובר במשחק שבלט מעל כל שאר המשחקים שיצאו השנה בכמה מובנים.

מתחילת המשחק ועד סוף ההרחבה האחרונה שלו, הוא לא מפסיק לחדש את סגנון המשחק ורק מפציץ את השחקן בסיפור מתפתל ומקורי שמשתלב בצורה לא פחות ממושלמת עם משחקיות חלקה שלא מפסיקה להפתיע.

אין ספק ש-2018 הייתה שנה מלאה במשחקים מעולים, אך Spider-Man הציב רף חדש של עלילה, משחקיות, סאונד ועיצוב עולם חי ונושם שלא נראה כמותו בעבר.

Marvel's Spider-Man

סיכום

2018 הייתה שנה מאוד מוצלחת למשחקים. בין אם משחקי AAA או אינדי, זכינו ללא מעט בידור איכותי על המסכים שלנו. בואו נקווה שכך גם נזכה בשנה החדשה ולא נקבל הרבה אכזבות ב-2019.

אודות מערכת האתר

השאר\י תגובה