הכותבים בוחרים – 10 המשחקים המאכזבים של 2018

הגיע הזמן, לצערנו הרב, להסתכל על כל המשחקים של 2018 שהביאו לנו אבל.

2018 הייתה שנה מצוינת במשחקים, אנחנו לא יכולים להכחיש את זה, אפילו עשינו רשימה מלאה. אבל אנחנו לא יכולים פשוט להעלים עין לזוועות שנפלו עלינו השנה בצורתו של בידור אלקטרוני, בין אם היו גרועים או פשוט מאכזבים, כל המשחקים שהכותבים שלנו בחרו ראויים למקום ברשימה הזו.

Metal Gear Survive

Metal Gear Survive – ג'וני

Metal Gear Survive הוא אחד המשחקים הכי הגרועים והמאכזבים של השנה לא בגלל שאשכרה ציפינו למשהו מהמשחק, זה אחרי הכל Konami ו-Metal Gear בלי הידאו קוג'ימה, אבל בגלל שזה עדיין Metal Gear וזה פשוט כואב לראות את המשחק המאכזב הזה מנסה להמשיך את המורשת של סדרת משחקי ההתגנבות הטובה בכל הזמנים (כן, יותר מ-Splinter Cell).

אפשר לראות מהרגע שהתחלתם את המשחק שמדובר בקליפה ריקה של Metal Gear Solid V: The Phantom Pain ומשם זה רק המשיך להתדרדר.

Age of Empires: Definitive Edition – לידור

אחד המשחקים שאכזבו אותי אישית השנה היה Age of Empires: Definitive Edition, החידוש למשחק האסטרטגיה בזמן אמת האהוב והקלאסי.

המשחק נשאר כמעט בדיוק אותו הדבר מהמשחק המחודש שלו, כאשר הבונוס הגדול לאלו שרכשו את המשחק בשנית היא תאימות למחשבים מתקדמים יותר מאלו שעליהם המשחק היה אמור לעבוד לפני יותר משני עשורים (דבר שניתן להשיג בקלות גם ללא הגרסה המיוחדת), ומערכת האונליין שהצליחה לעמוד בעומס, אבל לא בחוסר העומס, עם קהילת שחקנים קטנה, בשל המחיר היחסית יקר לחבילה המוצעת, ובשל ההתעקשות של Microsoft להשתמש אך ורק ב-Windows Store.

Age of Empires: Definitive Edition

Just Cause 4 – קובי

כשזכיתי להצצה הראשונה שלי ל-Just Cause 4 חשבתי לעצמי "אוקיי, זה המשחק השלישי רק עם טורנדו, מה רע?"

מסתבר שרע, רע מאוד. לא רק שהמשחקיות הייתה אפילו יותר משעממת מהמשחק הקודם, אבל הגרפיקה הייתה פשוט מזוויעה, כל כך נוראית שעד סוף הסיקור שלי כאבו לי העיניים ושקלתי ללכת לאופטימטריס, לוודא שלא גדל לי המספר.

תוסיפו לכל הסבל הזה סאונד מעצבן וסיפור משעמם, ויש לכם את אחד המשחקים הגרועים והמאכזבים של 2018.

Far Cry 5 – דניאל

המשחק שהכי אכזב אותי השנה הוא Far Cry 5. הנוסחה העומדת בבסיסה של סדרת משחקי היריות עולם פתוח הזאת כבר מרגישה ממש מיושנת וזקוקה נואשות למתיחת פנים, המשחק מרגיש כמו גרסה מחודשת של Far Cry 4.

העולם הפתוח מרגיש סתמי וריק, המשימות חוזרות על עצמן וכך גם מערכת הקרב. הניסיון לספר סיפור טעון פוליטית המתרחש בארצות הברית בתקופה כזאת ראוי להערכה, אך הוא לא עקבי והוא חסר את ההשלכות והנימה המתאימה כדי להיות רלוונטי למציאות הפוליטית אותה הוא מנסה לבקר. 

Far Cry 5 Gameplay

Sea of Thieves – קובי

או כמו בשמו הפופולרי יותר No Man’s Sea.

אחרי זמן פיתוח ארוך מאוד ומספר חשיפות מרשימות של המשחקיות הנהדרת שמצפה לנו ב-Sea of Thieves, היינו מוכנים לקפוץ אל תוך האוקינוס הקסום של המשחק, רק חבל שמדובר בשלולית ולא באוקינוס.

Sea of Thieves הוא יפיפה לעין ובעל הרבה הומור, אבל הוא פשוט חסר תוכן- או שתנהלו קרבות בין חברים (שלרוב הם חסרי משמעות), או תחפשו אוצר או תהרגו כמה שלדים. זהו, זה מה שיש לעשות. זה מטורף שמשחק שהיה תחת פיתוח כל כך הרבה זמן יצא כל כך ריק ועוד מחברה אגדית כמו Rare.

Sea of Thieves הוא אחת הסיבות שאנחנו לא מעלים יותר תקווה למשחקים מהחברה שהביאה לנו את Conker’s Bad Fur Day ו-Banjo-Kazooie.

Sea of Thieves

State of Decay 2 – דניאל

State of Decay 2 יצא השנה? וואו, שכחנו. אולי בגלל שהמשחק היה כל כך גנרי, ריק ומפוצץ באגים שרוב השחקנים נטשו אותו תוך חודש-חודשיים. זה בהחלט מאכזב לראות משחק המשך מצופה לכותר אהוב נהפך להיות כל כך נשכח ולראות אותו מצטרף לערמת משחקי ה-Xbox המאכזבים של Microsoft.

My Hero: One's Justice

רפי –

המשחקיות (שהיא החלק הכי חשוב לדעתי במשחקים שמבוססים על אנימה) הייתה מאוד לא מהנה, למרות כל היכולות השונות שיש לדמויות, המשחקיות מאוד חזרה על עצמה, ולא הביאה לי סיבה להמשיך כי היא פשוט שיעממה אותי ולא חידשה הרבה. הסיפור לא היה טוב גם כן, והוא היה מאוד משעמם, רדוד, ומשאיר טעם מאוד מר בפה.

בר –

פוטנציאל היה כאן, השקעה לא. ולכן אנחנו אומרים לא למשחק My Hero: One's Justice, שמרגיש כמו זילזול בשחקנים.

my hero one's justice

Secret of Mana HD – קובי

בואו נעבד את אחד ממשחקי התפקידים האהובים בכל הזמנים ללא כל שיפור או התאמה של המשחקיות לתצוגה החדשה ועם עיצובים לא מתאימים שגורמים להרבה מהקסם המקורי להעלם.

Secret of Mana HD עדיין נתן חוויה סבירה והמשחק נתן לנו לשחק עם המוזיקה המקורית, אבל הוא ללא ספק איכזב בגלל שהוא עידכן את הגרפיקה ללא כל התאמה של שאר מרכיבי המשחק ורק גרם לנו לחשוב שהמשחק המקורי מיושן יותר מתמיד וזה לא מה שחידוש HD אמור לעשות. אה, והדיבוב היה נוראי בנוסף לכל הצרות.

Fortnite – אבירם 

כמו כל סם זה נחמד בהתחלה אבל הופך לסכנה, אנשים מאבדים תחושת זמן וערך לכל מה שמסביב בזמן שהם שוקעים ומשקיעים במשחק שמכיל בסופו של דבר רק קרבות המוניים אחד נגד השני בלי שום תוכן, קונטקסט, עלילה או נפח שיצדיקו את זה, כאשר החוויה הסופית מסתכמת בריקוד טיפשי. אמנם הוא "חינם" אבל כמו כל משחק פרימיום – כמות הכסף שהוא גורם לילדים להוציא על (תכל'ס) כלום פשוט לא נורמלי על גבול הטיפשי. כל זה ועוד המון סיבות הם רק חלקיק למה Fortnite הוא משחק הגרוע של השנה מבחינתי.

Fallout 76

אור –

אחת האכזבות הגדולות שהיו לי השנה דווקא הגיעה ממפתחת המשחקים בעלת הכי הרבה אהדה ממני אישית.

כאשר Bethesda הציגה את המשחק בפעם הראשונה זה היה נראה כאילו לקחו את כל מה שאהבנו מסדרת ה-Fallout המעולה ודחפו לתוכו מולטיפלייר, מה יכול היה ללכת רע? מסתבר שהכל. החברה איבדה את 2 נקודות הריכוז שלה במשחק ואיבדה את הקהל שבא לשחק במשחק הישרדות טוב וגם את הקהל שמגיע בעקבות כותר הסדרה המפורסם.

גדי –

כגודל הציפייה, כך גודל האכזבה. עזבו רגע בצד את הבאגים, תיקי הפלסטיק לגרסאות האספנים או את שאר הבאלגן. החלטות עיצוביות עם שילוב של Micro Transactions הולכות להישאר באוויר להרבה זמן ופוגעות באמינות של Bethesda עד לשחרור של המשחקים הבאים שלה.
מפה Fallout 76 וחברת Bethesda יכולים רק להתרומם, יהיה מעניין לעקוב אם זה באמת יקרה.

סיכום

2018 ללא ספק איכזבה אותנו, בעיקר בגלל שהיו הרבה משחקים שהגיעו עם הרבה הייפ, בין אם זה כזה שאנחנו יצרנו או המפתחים. מה שבטוח, אנחנו מסתכלים ל-2019 בתקווה למשחקים טובים יותר לאורך כל השנה החדשה.

אודות קובי רוזנטל

שמי קובי רוזנטל, בן 28 מתל אביב, גיימר חובב קומיקס וסרטים כבר 20 שנה, עקבו אחריי בערוץ שלי KobiCool ביוטיוב, רק חפשו את משקפי השמש

השאר\י תגובה