יש לכם אינסטינקטים? – סיקור המשחק Earth's Dawn

המשחק Earth's Dawn  הוא מערבולת של הרס, כיף ומשחקיות מהירה, אבל האם זה מספיק?

Earth's Dawn הוא משחק מכות דו-ממדי שמחזיר אותנו הרבה שנים אחורה, לתקופת אולמות הארקייד. אבל, האם יש למשחק בסגנון זה מקום בעולם שבו המשחקים הם יותר מתקדמים מאי פעם?

העלילה של Earth's Dawn היא אולי החלק הכי חלש במשחק. העלילה מתארת מציאות פוסט-אפוקליפטית בה המין האנושי כמעט נחרב על ידי גזע חייזרים בשם "E.B.E" שפלש לכדור הארץ. אחרי תקופה מאוד קשה לאנושות, הצליחו מדענים לשלב בין תאים חיים של ה-"E.B.E" לבין חתיכות שריון ידי אדם ולחבר אותם לחיילי קומנדו, וככה המין האנושי מצא את הדרך להשיב מלחמה ל-"E.B.E".

לא רק שהעלילה גרועה, אלא גם שהיא מוצגת בצורה סבירה במקרה הטוב. נכון שיש קטעי מעבר ואתם לא צריכים לנחש את כל העלילה אבל גם קטעי המעבר הם ביפנית (כן כל המשחק מתנהל ביפנית), וזה אומר שאתם צריכים לקרוא כתוביות במשך כל המשחק. כמו כן, כשיש קטעי מעבר, הם משעממים ביותר ובדרך כלל עוסקים בדברים כמו "מצאנו חייזר גדול חדש, צריך ללכת למקום כלשהו ולהרוג אותו", מה שמוביל לשעמום נוראי, ולמרות שאני מאוד אוהב עלילה ולרוב שם אותה לפני המשחקיות, במשחק הזה העברתי את קטעי המעבר ורציתי פשוט לחזור לשחק.

המשחקיות ב-Earth's Dawn מצילה את המשחק. בניגוד לעלילה, היא אולי החלק הכי חזק במשחק, היא מהירה, כיפית ויצירתית. סגנון המשחק של Earth's Dawn הוא סגנון מכות דו-ממדי. אם אתם שחקנים ותיקים אתם תדעו מה הסגנון הזה אומר – אתם מתקדמים במפה במעין "חדרים", וכאשר מגיעים לסוף החדר יש מסך טעינה קצר ואתם מגיעים להמשך השלב. לרוב, בכל חדר יהיו מספר אויבים אבל על הרבה מהם אפשר לוותר אם אתם באמצע משימה צדדית. אם כבר התחלתי לדבר על המשימות אני אתן הסבר קצר על איך הן בנויות. כאשר אתם תתחילו את המשחק, אתם תכנסו בלא יודעין ל"משימה הראשית". כשתסיימו את המשימה הראשונה ובעצם תעברו לחלק ה"חופשי", תוצג בפניכם מערכת משימות ממש יצירתית וכיפית.  בעצם, במקום שתהיה לכם משימה אחת ארוכה, כל חלק בנוי מכמה משימות קטנות שנקראות "משימות חופשיות", ומשימות יותר גדולות שנקראות "משימות ראשיות". המשימות החופשיות יתנו לכם הוראות כמו להרוג מספר אויבים כלשהו בזמן מוגבל, למצוא חפץ כלשהו, או אפילו להביס אויב שנחשב "אגדי" (משימות אלה הן מאתגרות במיוחד). אחרי כמה משימות, אתם תראו במסך הראשי של המשחק את שעון העצר שמודד לכם כמה זמן אתם משחקים הופך לאדום, ותתחיל ספירה אחורה ולא קדימה. כאשר זה קורה זה אומר שהגעתם לחלק שבו האנושות מספיק חזקה והיא יוצאת למתקפת נגד. מתקפות הנגד גם הן נחשבות בתור משימות ראשיות והן יחסית ארוכות ויימשכו 10 דקות בערך.

בהתחלה, כשהייתי עושה משימות חופשיות לא ממש הבנתי לאן אני אמור ללכת, בשביל זה יש את המפה אשר מסמנת לכם את המשבצת שאליהן אתם תצטרכו ללכת. הסמל שיופיע על משבצת שאליה תצטרכו להגיע יהיה שונה בהתחשב בסוג המשימה שיש לכם, אבל המשחק נהיה נחמד כשתפתחו את המפה, ומציג לכם מקרא אשר יעזור לכם להתמצא.

earths-dawn

למעשה, מערכת הקרבות והשיפורים כל כך מסובכת, מורכבת וראויה לציון שאני אתן לה מקום משלה בסיקור. נתחיל עם מערכת הקרבות. הבסיס של מערכת הקרבות הוא יחסית פשוט – יש לכם ביד אחת רובה וביד השנייה חרב. בנוסף לנשקים שלכם, גם הקפיצות לוקחות חלק מאוד חשוב במערכת הקרבות. בעזרת לחיצה על כפתור ה-X והזזת הסטיק השמאלי לכיוון הרצוי אתם בעצם תבצעו זינוק שיעזור לכם להתחמק בקלות ממתקפות האויב. תמרון זה חשוב מפני המשחק יעניש אתכם על כל פגיעה ומד החיים שלכם ירד בהתאם, בעיקר בגלל שאין מערכת החייאה והדרך היחידה להחזיר לעצמכם נקודות חיים היא על ידי הריגת אויב באמצעות מהלך סיום מיוחד.

גם מערכת שיפור הדמות מסובכת למדי והיא קשורה ישירות למערכת הקרבות, איך בדיוק אתם שואלים? יש בעצם שני קשרים מרכזיים. כאשר אתם תעברו משימות ותהרגו אויבים, לאט לאט תעלו ברמות ותפתחו עוד נשקים ושריונות אותם תוכל לקנות. בשביל לקנות את ציוד זה אתם צריכים להשיג אנרגיה, שהיא למעשה הכסף של המשחק. חלק מהמשימות יתנו לכם יכולות כאשר תסיימו אותן. היכולות יהיו דברים כמו מתקפות, שילובי מתקפות ועוד.

למען האמת, קצת קשה להסביר את מערכת זאת במילים, אבל למרות שהיא נראית מסובכת בהתחלה (והיא כן), מערכת הקרבות והמשימות מאוד קלה להבנה ואין לי ספק שאתם תבינו מהר מאוד, ותהנו מהמשחק הזה כמו שאני נהנה ממנו. נכון שהדבר המרכזי במשחק מסוג זה היא המשחקיות אבל הוא קצת לוקה בחסר בדברים כמו עלילה וגרפיקה.

הגרפיקה במשחק Earth's Dawn היא ממוצעת, גם ביחס למשחקים דו-ממדים, שאף פעם לא אמורים להראות מציאותיים, היא הייתה יכולה להיות הרבה יותר טובה. הגרפיקה של הדמויות עצמן לא כזאת גרועה, הגרפיקה של הרקעים והשלבים היא זאת שמפריעה לי. במיוחד כשמדובר במשחק דו-ממדי, הגרפיקה ברקע אמורה להיראות מושכת כדי שתחשבו שיש משהו מעבר למימד שאתם משחקים בו אבל לצערי, זה לא קרה.

עוד משהו שלא ממש הבנתי מה הוא היה אמר להביע היה העניין הבא: כאשר אתם מסתובבים ברחבי עולם המשחק, יצטרפו אליכם ארבעה חיילים ידידותיים, אבל למרבה הפלא הם נעלמים ברגע שאתם נתקלים באויבים. עכשיו, לא ברור לי אם יש איזשהו מאפיין של מצב משחק שיתופי או אפילו מצב משחק מרובה-משתתפים שפספסתי, או שמדובר בסתם תפאורה מיותרת שניסתה להפוך את המשחק לחי יותר. בשורה התחתונה, הגרפיקה במשחק היא בינונית ולא יותר מזה.

earths-dawn-2

בשורה התחתונה, Earth's Dawn מצטיין במה שהוא אמור להצטיין, והוא כיף, יצירתי וממכר. נכון שהוא קצת נופל בכל מה שקשור לעלילה וגרפיקה, אבל המשחקיות שלו כל כך טובה שבעצם הכל נזרק הצידה ומאבד חשיבות. מערכת המשימות כל כך זורמת, כך שכל סוג משימה מרגיש ייחודי ואין לכם באמת רצון לשחק במשימות הראשיות. המשחק Earth's Dawn בהחלט שווה את הכסף שלכם, ולא תמצאו משחק יותר מהנה בז'אנר המכות כרגע.

Earths Dawn

עלילה - 5.5
משחקיות - 9.5
גרפיקה - 7

7.3

סביר

משחקיות נהדרת וכיפית, מערכת משימות טובה, אבל משהו בכל זאת חסר במשחק הזה.

User Rating: Be the first one !

אודות תומר חסד

קוראים לי תומר, בן 17 מקיבוץ נידח בגליל העליון, גיימר מאז שאני זוכר את עצמי, אני התחלתי עם המשחק טקן 3 על הפלייסטיישן המקורי וכרגע חורש על Rainbow Six Siege, בעיקרון אני פריק גדול של עלילה ואני אעדיף משחק עם עלילה טובה מאשר משחק עם גרפיקה טובה

השאר\י תגובה