()While true: learn

מלמדים מתכנת איך לתכנת – ביקורת המשחק ()While true: learn

המשחק הזה הרתיע אותי בהתחלה, בעיקר כי אני סיימתי חמש יחידות במדעי המחשב בהצטיינות יתרה ומשחק כזה יהיה בזבוז זמן טוטאלי, אבל בחיי, שלא הצלחתי לצאת מהדבר הזה במשך שעות. המשחק הזה, שלא כולל בתוכו שום תכנות, הצליח לאתגר אך ורק כי הוא שם בפניי אתגר לוגי טהור

מעולם לא שמעתי על Luden.io (לא שסביר שנשמע על מרבית מפתחי המשחקים העצמאיים). בבית משרדים קטן בקומה הראשונה היכן שהוא במוסקבה, הם מייצרים משחקי אסטרטגיה ומשחקים חינוכיים שמבוססים בצורה כזאת או אחרת על אינטיליגנציה מלאכותית. ()While true: learn הוא המשחק הראשון שהם משחררים ל-Steam, אחרי מגוון משחקים שהם עשו על נושאים שונים כמו איך לצייר כשהמורה לאומנות הוא AI ואיך נראה המוח ב-VR, "רובוטים ומכוניות אוטונומיות הציפו את העולם ואתה צריך להציל אותו" (VRobot: VR Giant Robot Destruction Simulator) ועוד.

המשחק ()While true: learn הוא על מתכנת, שניסה לטפל בבאג (שגיאה) בקוד שלו. אחרי שעות של חוסר הצלחה, הוא הולך למלא לעצמו כוס קפה לחידוש כוחות. כשהוא חוזר, הוא מוצא את החתול שלו שוכב ליד המקלדת, ושהבאג תוקן. מתוך סקרנות, הוא מחליט לפתח תוכנה שתעזור לו להבין את החתול שלו, שבהחלט ברמת השכלה גבוהה הרבה יותר ממרבית האנשים. המשחק בנוי על הנחת היסוד שמרביתנו רוצים לדעת איך אינטיליגנציה מלאכותית עובדת ולומדת, וכמו כן גם מה חיות המחמד שלנו מנסות לומר לנו. בעבור מחיר של 50 ש"ח זה נשמע כמו דבר לא רע בכלל אם הוא יספק את הסחורה. זה אמנם נשמע מסובך מאוד, אך המשימות לרוב די ישירות וישנם מספר פתרונות לכל שלב. המשחק מתחיל עם פעולות פשוטות למדי כמו לזהות צורה ומשם ממשיך לזיהוי רעשי פררר שונים ופיענוחם.

פילטור רק של צבע אדום

בהתחלה שראיתי את הכותרת של המשחק, חשבתי שיש פה פעולה כלשהי שמערבת תכנות. אך למרבה ההפתעה גיליתי שאני לא צריך להקיש ולו אות בודדת. זה מה שידוע בתור תכנות בלוקים: מלבנים שבצידם השמאלי יש כניסות, באמצע הגדרת המלבן, ומימינו יציאה עבור הפעולה שנעשתה על מה שנכנס. אם מערכת העיכול הייתה בלוק שכזה היא הייתה עובדת כך: אדם מקבל אוכל מכל מיני סוגים, הוא ממיין אותם לשומן ולשאריות, מוציא את השומן לאן ששומן הולך ואת השאריות למקומן. החיבור בין בלוקים נעשה באמצעות חוטים. הצלחה בשלב כזה או אחר במשחק תלויה אך ורק ביכולות הלוגיקה של מי שמאחורי המקלדת. המשחק עוסק בעיקרון בייצור "עצי החלטה" – הבלוקים עושים פעולות בסיסיות כמו זיהוי צבע, צורה, או חלוקה של עומס על בלוק מסויים, אבל הפאזלים נהיים קשים יותר אם רוצים לפתור את זה בדרך היעילה ביותר ולזכות במדליית זהב. עבור כל סוג בלוק חדש שמוצג, מופיעים כמה פסקאות על תפקידו וכמו כן איך הוא התגלה ובשימוש בחיים האמיתיים.

דוגמא לקוד סטארט-אפ

אני, בעיסוקי, מתכנת בכמה שפות תכנות, כך שכל נושא התכנות אינו זר לי. השלבים הראשונים היו עוד פשוטים עבורי, אך הגעתי לנקודה שבה נתקעתי באמצע שלב כי לא ידעתי איך לפתור אותו. לא מדובר פה בסתם תנאי IF, יש פה חשיבה מאוד גבוהה, כאשר העיקרון הוא לסיים את השלב עם קוד מאוד יעיל וזריז שפועל בכמה שפחות בלוקים. גם עבור מתכנתים מנוסים (במקרה שלי כבר קרוב לחמש שנים) זה משחק מגניב שמפתח את החשיבה. זה היה מאוד ייחודי עבורי לראות שבמשחק יש קישור לשרת דיסקורד שבו נמצאת קהילה שלמה של שחקנים וכמו כן גם המפתחים של המשחק עצמו. שם אפשר לדבר עם שחקנים אחרים, לדווח על באגים בתוכנה (אין חתול בצד השני שיתקן אותם) וגם להתעדכן על דברים חדשים שקשורים למשחק.

משהו שכן מפריע לי ב-()While true: learn זה הפשטות בהסברים. אנשים שמשלמים כסף במטרה ללמוד איך AI עובד, כאשר כל ניסיונות לימוד אחרות נכשלו, יתאכזבו לגלות שההסברים פשוטים מדי. הגישה היא כמעט מתנשאת בפשטותה. לדוגמא, יש במשחק בלוק בשם "Decision Tree: Color" שתפקידו להפריד בין שני צבעים. הבלוק הזה מאוד בסיסי ואני משתמש בו כמעט בכל שלב. מאוחר יותר במשחק נפתח לי בלוק דומה, רק שיודע להפריד בין שתי צורות במקום שני צבעים. המשחק התעקש שאני אעבור מחדש Tutorial שלם על איך להשתמש בבלוק הזה שכמעט זהה. הזמן הזה היה יכול להיות מנוצל יותר לטובה אם היו מסבירים לי איך עובד מסנן ARMA, לדוגמא.

כן אהבתי שבמשחק יש משימות צדדיות שמתוארות בתור "סטארט-אפים" שאתה מקודד בעצמך ומרוויח כל יום מתפעולן. אחרי זמן מה, יש ביקוש לייצר קוד יעיל יותר ומהיר יותר, ואפשר להרוויח במשחק יותר כסף.

לסיכום, אני ממליץ על המשחק הזה לכל מי שאוהב משחקי חידות עצמאיים למיניהם ומחפש גם ללמוד קצת על AI. למרות שהמשחק הוא רק עבור שחקן-בודד, זה לא מנע מאח שלי להתווכח איתי ולטעון שיש לו פיתרון טוב יותר. המשחק הזה מתאים לאלה שמעוניינים בתכנות וגם לאלה שלא, אלה שיש להם חתולים וגם אלה שלא.

()While true: learn

סיפור - 6
משחקיות - 8
סאונד ופסקול - 6
גרפיקה - 8

7

טוב

משחק סבבה לגמריי שאפשר לבלות איתו כמות שעות נכבדת מאוד.

User Rating: Be the first one !

אודות מאור גורדון

תאמינו או לא, אבל בזמן שחברים שלי הלכו לראות לסרטים, אני נשארתי בבית מול דוקטור הו, פירקתי והרכבתי מחשבים. אני מה שמוגדר כגיק - אני גיק גאה. בזמני הפנוי מתכנת ומרכיב אתגרי סייבר.

השאר\י תגובה