Keep Talking and Nobody Explodes- לנטרל פצצה בצורה הכי כיפית שיש

טיק, טק, טיק, טק *בום*- Keep Talking and Nobody Explodes מתפוצץ אצלנו בבית

איך מנטרלים פצצה בלי לדעת לנטרל פצצה? איך אפשר להסביר כל דבר ב-3 דקות תמימות? כדי לענות על השאלות הללו, אתם תהיו חייבים לשחק ב-Keep Talking and Nobody Explodes, ובסיקור הזה אסביר לכם גם למה.

 נתחיל עם מעט רקע

Keep Talking and Nobody Explodes הוא משחקם הראשון של הסטודיו Steel Crate Games, ושוחרר לראשונה ב-16 ביולי למערכת ה-Gear VR, ושנית ב-8 באוקטובר למחשב האישי. רעיון המשחק ואב הטיפוס הראשוני שלו, פותחו על ידי צוות של שלושה אנשים: בן קיין, אלן פסטאלוקי, ובריאן פטר כחלק מה-Game Jam (אירוע מיוחד בו מפתחי משחקים צריכים להעלות רעיון מקורי למשחק וליצור לו אב טיפוס) בשם Global Game Jam 2014.

גרסת האב-טיפוס של המשחק
גרסת האב-טיפוס של המשחק

אב הטיפוס המקורי פותח כדי להתאים לכמה שחקנים, כאשר אחד מהם מנטרל פצצה דרך מערכות Oculus VR ו-Razer Hydra, בעוד השני נותן לו הוראות כיצד לנטרל את הפצצה, דרך דפי הוראות.

איזה חוט לחתוך? יש עוד חצי דקה!- המשחקיות המיוחדת והמלחיצה

Keep Talking and Nobody Explodes מציג משחקיות מיוחדת במינה, שלדעתי לא נראה כמותה בזמן האחרון (וכדאי שנראה עוד כמוה). במשחק אתם מנטרלי הפצצה, ללא סיפור מקדים וללא שום הוראות חוץ מ"זוהי פצצה, נטרלו אותה" מולכם. אבל מה אם אין לכם שום מושג איך לנטרל את הפצצה, או שמעולם לא ראיתם פצצה בחייכם? ובכן, כאן בא לעזרכם החבר שלכם, היישר מהחדר השני. בעוד אתם מנטרלים את הפצצה בזמן קצוב, תצטרכו להעזר באדם שני (או שלישי, רביעי, או אפילו חבורה שלמה של חברים) המשתמשים בדפי הוראות ארוכים ומסובכים המסבירים כיצד לנטרל כל רכיב בפצצה. "אבל איפה הטוויסט? ואיפה נכנס הקטע המלחיץ?" אתם בטח שואלים את עצמכם, אז הנה התשובה: אלו שמולם נמצאים דפי ההוראות לא רואים את הפצצה בכלל, אלא אתם, דרך מסך מחשב אישי או דרך משקפת מציאות מדומה, צריכים להעביר לחבריכם את הרכיבים שאותם צריך לנטרל.

4_KeepTalking_TheRoom

את המשחק שיחקתי עם כמה מחבריי הטובים דרך שיחת Skype, וגם התמזל מזלי לנסות את המשחק מולם בחיים האמיתיים, ואני חייב להודות שמעולם לא נהנתי כל כך ממשחק מרובה שחקנים שאינו ברשת. המשחק מצליח להעביר, מבלי להוציא רמז של מילים או קול מדבר (או אפילו עלילה כל שהיא), לחץ, הומור, ובעיקר הכיף המשווע כשאתם שומעים את צליל ניטרול הפצצה המתנגן ממש בשניה האחרונה לפני הפיצוץ, שיגרום לכם לצרוח "ייפי קאיי ייאיי!" ועוד שורות קיטשיות נוספות מסרטי אקשן.

2015-10-27_00001

Keep Talking and Nobody Explodes ימשיך לזרוק על השחקן אתגרים קטנים בתור מודולי הפצצה, כמו כפתור פשוט או חוטים אותם נצטרך לחתוך, עם טוויסט קטן ומעניין שהופך את הכל לפקעת לחץ מתקתקת כאשר קיבלתם תשובה שגויה מחבריכם, או שגיתם בתיאור הכפתור וצידי הפצצה.

3_KeepTalking_GearVR_Players

אבל מה אם נמאס לנו מהאתגרים הקשים והמעצבנים של מצב המשחק הראשי, או אם סיימנו את כל האתגרים ומתחשק לנו לקבל משהו קשה, מלחיץ, ומטריף הרבה יותר? עבור מטרות אלו נולד לו המצב החופשי (או Free Play), בו נוכל לאתגר את עצמנו בפצצות שצורכות ניטרול תוך 30 שניות ועליה מפוזרים מודולים רבים, משונים וקשים שנצטרך לשים אליהם לב, או לקחת את הזמן שלנו עם פצצה שדורשת 20 דקות ארוכות, עם מודול קטן שרק צריך תשומת לב. את המשחקיות אני יכול להמשיך ולשבח עד אין סוף, אך בואו ונעבור לכמה מהמאפיינים האחרים של המשחק.

התכוננו לריבים- הדפים המיוחדים שמעבירים את המסר

הדפים, אחד ממאפייני המשחק החשובים והמעצבנים ביותר. הדפים שנצטרך כדי לשחק במשחק מאים את כוחם דרך האדם השני, וכמובן בכישורו לחטט בטקסט רב ובהוראות מרובות ושונות שיגרמו לאדם השני לצרוח עליכם "תחתוך את החוט כבר!!!" בלחץ המטורף של תיקתוקי הפצצה.

את דפי ההוראות הללו ניתן להדפיס מהאתר הרשמי של Keep Talking and Nobody Explodes, אך פרט אחד וקטן בהם גרם לי לעילה של שמחה לאחר שסיימתי את המשחק. לדף ההוראות יש קוד מיוחד אותו נצטרך להכניס למשחק כדי להתאים את הדף לשלבים במשחק, מה שיכול להעיד על פצצות חדשות, מודולים חדשים והוראות מסובכות ומשונות הרבה יותר ממה שכבר קיבלנו במשחק, ואינני יכול לחכות עד שנוכל לקבל את הפצצות החדשות.

2_KeepTalking_ManualSpread

למרות כל הטוב הזה, כמובן שחלקכם יסתכל על הגרפיקה של המשחק ויגיד שהיא אינה כה מושכת כמו משחקי ה-AAA האחרונים, אך כפי שאמרתי, Keep Talking and Nobody Explodes הוא משחקם הראשון של Steel Crate Games, חברת משחקים עצמאית ומיוחדת במינה, ולדעתי, הגרפיקה המינימלסטית תורמת יותר לריכוז שלנו בפצצה ובאיבריה ולא בסצנה שמסביב לה.

בנוסף לגרפיקה המינימלסטית גם הסאונד מינימלסטי, ואיך לא, תורם גם הוא רבות לאווירת המשחק. הסאונד המתקתק היחיד שאנו שומעים ברקע שמודיע לנו שהפצצה הולכת להתפוצץ בעוד כמה רגעים, תורם ללחץ שלנו ולהנאה לבסוף שאנו שומעים את מנגינת הסיום של הפצצה, ולאכזבה כששומעים את צליל הפיצוץ המעצבן ההוא שאומר שנכשלנו.

 הצלחנו! בית הספר ניצל!- סיכום

לסיכום הסיקור, אני שמח להגיד ש-Keep Talking and Nobody Explodes הוא אחד מהמשחקים המהנים ביותר ששיחקתי בשנת 2015, ואמשיך לשחק גם ב-2016 המתקרבת. משחק זה הוא משחק חובה לכל מי שאוהב משחקים לכמה אנשים ב-Couch Co-Op, או לכל מי שרוצה להרגיש את הלחץ המטורף שהדמויות האהובות עלינו בסרטי האקשן מרגישות, כשהן מגיעות לחתוך את החוט הכחול, או שמא זה האדום?

 

אני מקווה לראות עוד המון מהחברה הקטנה שצצה לה מאב-טיפוס של שלושה מפתחים צעירים, ומחכה לעוד תוכן חדש ומרענן למשחק המיוחד הזה.

אודות לידור כלפון

בן 20, עורך גיימינג ראשי באתר. משתדל לשחק בהכל מהכל ובעיקר בכל מה שקשור למחשב האישי ול-Nintendo. לא יכול בלי טיפת YouTube על הבוקר וחי בעולם הגיימינג והחומרה כמעט כל חיי.

השאר\י תגובה