חוויה טובה וקצרה – ביקורת המשחק Bright Memory: Infinite

Bright Memory: Infinite הוא משחק מרשים שדה קרב סוחף אך נופל במכניקות הלחימה וחוסר בעלילה ברורה

בשנת 2019 חברת המשחקים FYQD המכילה צוות פיתוח של אדם אחד, זכתה להצלחה כשהוציאה כותר יריות מגוף ראשון הנקרא Bright Memory. המשחק לא היה מושלם אך הראה פוטנציאל להיות אחד ממשחקי ה-FPS הטובים ביותר שיש כיום. כך יצא כעבור שנתיים המשחק המלא, Bright Memory: Infinite שמביא גרפיקה גבוה וכמעט מציאותית ביחד עם משחקיות מהנה אך קצרה, כאשר שחקן ממוצע יכול לסיים את המשחק אחרי 3 שעות בלבד.

לצערי למשחק יש סיפור רדוד, אפוי למחצה שלא משרת שום מטרה מעבר להעברת השחקן ממקום אחד למקום אחר, ומנסה למזג יחד מדע בדיוני, היסטוריה סינית ותופעות על טבעיות לכדי עיסה מוזרה שלא ממש נראתה הגיונית לי וגם לשחקנים אחרים. התחלתי את המשחק בתור סוכנת מיוחדת בסין העתידית של שנת 2036 הנקראת שילה, והיא בעלת אישיות וכריזמה של עכבר, כאשר תפקידכם במשחק הוא לחקור תופעה מוזרה בשמיים, מעין חור שחור שהכל נשאב אליו. כשתגיעו למקום לוחמים עתיקים מתקופת שושלת צ'ין יתקיפו אתכם בהמוניהם ביחד עם חילי עלית שעדיין לא ברור מה הם עשו במקום.

למרות כל הליקויים בעלילה שאר המשחק דווקא מהנה וסוחף כאשר השחקן יכול לשפר ולהשתמש בסגנוני לחימה שונים, או כפי שאומר הפתגם הסיני העתיק "אם לחימה בחרב היא לא הסגנון שלך, אתה תמיד יכול להשתמש בטלקינזיס או להשתמש ברובה שלך." טקטיקת הלחימה משתנה בין בוס אחד לאחר וגם האויבים הופכים למאתגרים יותר ויותר במהלך תקופת המשחק הקצרה.

החרב והשיפורים במשחק באמת גרמו לי להרגיש כמו סוכן בעולם עתידני, כאשר יכולתי לשדרג את החרב גם לנקודה שבה היא מעיפה "קליעים" משלה בכל הנפה, ובכך יכולתי לנצל את הלהב בלי להיות צמוד לאויבים, למרות שעדיין היה טווח מוגבל לפגיעה. בנוסף, יכולות מיוחדות כמו הגנה עם החרב אפשרו לי להסיט התקפות מאויבים ובתזמון הנכון גם לשלוח קליעים בחזרה לעברם. במהלך המשחק נתקלתי במגוון רחב של אויבים, החל מלחימה בחיילי-על עתידניים ועד יצורים מיסטיים המחזיקים בחרבות, חניתות ומגנים. רוב האויבים לא אילצו אותי לשנות את האסטרטגיה למעט אויבים משוריינים ובעיקר הבוסים שאילצו אותי לברוח ולחכות להתקפה שלהם עד שאוכל להגיב. במשחק יש פעילויות שונות מלבד לחימה ויריה באויבים, כמו נסיעה במטוס עתידני בתחילת המשחק, או במקרה אחר שבוא לשילה לא היו כלי נשק הייתי צריך להתחבא ולחכות לרגע המתאים כדי להרוג את האויבים.
הבעיות הכי קשות ב-Bright Memory:Infinite הן למרבה הצער מהסוג הטכני, תקלות אלה נעות בין כתוביות ותיאורים שונים שעדיין מופיעים בסינית או לבאג שעצר לגמרי את ההתקדמות שלי כך שנאלצתי להתחיל את המשחק מחדש, לאחר שהבסתי את הבוס השני בערך באמצע המשחק, הוחזרתי לתפריט הראשי ללא אזהרה ולאחר מכן לא יכולתי לשחק שוב מאותה נקודה. בנוסף, קטעי הוידיאו הם בלתי ניתנים לדילוג והפכו את המשחק למתיש כן גם אם תבחרו לשחק מחדש את כל המשחק ברמת קושי גבוהה יותר לאחר השלמתו עדיין תצטרכו לסבול את אותם קטעי וידיאו. עם זאת, זהו משחק יריות לכל אורכו, ומציע שילוב מהנה של משחק יריות מהיר ביחד עם אקשן ולחימה, וכאשר כל אלה באים מממפתח בודד בהחלט אפשר להתרשם לטובה.

לסיכום

הקרבות עם הבוסים הביאו תחושה של קרבות צמודים בצורה כזו שרציתי לנצח כאילו החיים שלי היו תלויים בזה, הבעיה העיקרית היא שאין הרבה אסטרטגיה מורכבת בהבסת רוב האויבים, מלבד התחמקות מהתקפות ירי או שימוש ביכולת מיוחדת או חרב וחוזר שוב ושוב, גם הסביבות האפורות וספוגות הגשם, למרות שהן מדהימות מבחינה ויזואלית, חוזרות על עצמן ובסופו של דבר, אחרי כמה משחקים דיי מדכאות. עד סוף הביקורת הזו רוב התקלות העיקריות תוקנו מלבד תיקון השפות האחרות שצצות על המסך (לפחות במסך שלי), או חוסר היכולת להנמיך רמות ווליום מסוימות בהגדרות המשחק. אציין שעבור משתמשי Xbox לא דווחו בעיות משמעותיות ובסופו של דבר אין מאפיין אחד שהורס את המשחק אלא הרבה דברים קטנים שהצטברו, אך למרות הכל, צריך לזכור שהוא פותח על ידי אדם אחד וכשמתחשבים בנתון זה המשחק Bright Memory: Infinite הוא ממשחקי האינדי הטובים ביותר שראיתי אך עדיין סיפור מעורפל ובעיות טכניות גדולות מעכבים אותו.
Bright Memory: Infinite הוא שילוב של משחק יריות חזק ואקשן סמוראי קלאסי שפשוט מסתיים מוקדם מהצפוי, כאשר נראה שהסיפור לא באמת חשוב ופשוט משמש כדבק שמחזיק יחד את כל הדמויות בו.
ובסופו של דבר אם תנסו, תוכלו לסיים את Bright Memory: Infinite גם תוך שעה ו-20 דקות, אך זהו אינו בזבוז של הכסף שלכם מכיוון שהמשחק החוזר מביא חוויה שונה, והחוויה הכללית שלי מהמשחק היא טובה למרות כל הליקויים שבו, ולכן אני בכל זאת אמליץ עליו לחובבי משחקי האקשן והיריות מגוף ראשון.
לסיקורי משחקים נוספים אתם מוזמנים ללחוץ כאן ,או לסיקורי חומרה ממש כאן.

Bright Memory: Infinite

ציון סופי - 7

7

טוב

Bright Memory: Infinite מספק חוויה מצויינת יחסית לפיתוח של אדם יחיד ולמרות כל הבאגים והחורים בעלילה, עדיין מומלץ לחובבי משחקי היריות והאקשן.

User Rating: Be the first one !

אודות סולומון איתי

איתי סולומון, גיימר, אוהב מחשבים סרטי קולנוע וסדרות. מעריץ של mortal kombat ותמיד שמח לדון בכל נושא מעניין!

השאר\י תגובה