כריסטופר נולן מחזיר את "אודיסאה בחלל: 2001" המקורי למסך הגדול

אחד הבמאים הגדולים של הדור הנוכחי מחזיר למסך הגדול את הגרסה המקורית של יצירת המופת של סטנלי קובריק, "אודיסאה בחלל: 2001"

במהלך המסע שלי לכנס E3 בקליפורניה, ניצלתי את זמני לבקר בערים הגדולות של מדינת השמש של ארצות הברית ואחת החוויות הבלתי נשכחות שחוויתי בסן פרנסיסקו היה ללכת לקולנוע הישן Castro ולראות בפעם הראשונה את "אודיסאה בחלל: 2001" בגרסה המקורית ששוחררה ב-1968. כעת, אותה חווית הקולנוע הנהדרת שהייתה לי מגיע גם לארץ.

החידוש לקלאסיקה של סטנלי קובריק משנת 1968 הנו עותק של הסרט המקורי אשר שוחזר בשיטה האנלוגית על ידי הבמאי שהביא לנו חלק מיצירות הקולנוע המהפכניות של שני העשורים האחרונים, כמו "ההתחלה" ו"בין כוכבים", כריסטופר נולן. מדובר בהזדמנות ייחודית לצפות על המסך הגדול, באיכות מדהימה, בסרט שעבור רבים נחשב לסרט המדע בדיוני הטוב ביותר בכל הזמנים, בעיקר כמה שהוא היה מהפכני לשנת יציאתו כשהציג מסכים שטוחים, זיהוי קולי, שיחות וידאו, בינה מלאכותית ומחשבים חכמים מבני אדם.

זה לא מפתיע שנולן יזם את הפרויקט הזה, כיוון שהוא אחד המעריצים הגדולים של קובריק והוא אחד האוהדים המושבעים של השימוש בפילם בצילום סרטי קולנוע ולרוב משתמש באמצעים אנאלוגיים ולא דיגיטליים, וכך גם הוא עשה בשחזור העותק הזה, משהו שהוא עשה באופן אישי באמצעים אנאלוגיים.

"אודיסאה בחלל: 2001" יוקרן ביום שישי הקרוב (17.08) בסינמטק תל אביב וחיפה, ובשבת (18.08) בסינמטק תל אביב והרצליה. אני אישית מאוד ממליץ לכם לא לפספס לראות את אחד מסרטי המדע בדיוני המהפכניים ביותר בהיסטוריה על המסך הגדול.

אודות קובי רוזנטל

שמי קובי רוזנטל, בן 28 מתל אביב, גיימר חובב קומיקס וסרטים כבר 20 שנה, עקבו אחריי בערוץ שלי KobiCool ביוטיוב, רק חפשו את משקפי השמש

השאר\י תגובה