רשמים מהבטא של המשחק Call of Duty: WWII

אז מה השתפר ומה נהיה גרוע יותר עם החזרה של Call of Duty למלחמת העולם השנייה ב-Call of Duty: WWII?

אנחנו קיבלנו גישה לבטא הסגורה של Call of Duty: WWII, המשחק הראשון בסדרה שמתרחש במלחמת העולם השנייה מאז 2008, והחלטנו לראות מה השתנה בסדרת משחקי היריות של Activision בעקבות החזרה לשורשי הסדרה.

בבטא קיבלנו רק גישה למולטיפלייר ולכן נדבר רק עליו, אבל לפי מה שראינו בטריילרים של המשחק עד כה, אנחנו יודעים שהסיפור של השחקן היחיד מלא בדרמה של המלחמה ואתם בלב הבלאגן עם כדורים עפים ליד האוזן שלכם ודם בכל מקום.

משחקיות

כשחברת Activision הכריזה על החזרה שלה למלחמת העולם השנייה, היו מספר אנשים שחשבו שסגנון המשחק ינסה להיות יותר דומה למשחק Battlefield 1 וזה ממש לא ככה. Call of Duty: WWII מרגיש כמו Call of Duty רק במלחמת העולם ה-2.

אתם יכולים לבחור בין 5 חיילות שונים: הרגליים, חיל האוויר, חיל השריון, צלפים ולוחמי אש. כל חיל עם נשקים שונים: נשק סער, מלקע קל, מקלע כבד, רובה צלפים ורובה ציד בהתאם. כל כלי הנשק הרגישו מאוזנים וזה כמובן היה מאוד כיף לגוון בין החילות. בנוסף, לכל סוג חייל יש אפשרויות נשק נוספות שאחרי מספיק זמן משחק תוכלו לפתוח כמובן לכל שאר החיילים.

שחקנים ותיקים של Call of Duty אולי יתאכזבו מהחוסר גיוון ב-Perks של הדמות שלהם, Activision די פישטה את היכולות של החייל שלכם ויש לכם כ-10 אפשרויות שונות זמינות, למשל האפשרות לירות בזמן שהוא רץ ומחליק, או האפשרות לסחוב שני נשקים מרכזיים במקום אחד, או האפשרות לסחוב משגר טילים כנשק משני.

אחד הדברים האהובים בכל Call of Duty הם ה-Scorestreaks, שגם די דוללו בכמות שלהם, אבל עדיין נותנים מספר רגעים בלתי נשכחים של הרס והרג, ומאוד הותאמו לתקופת המשחק, עם Scorestreaks כמו בקבוקי תבערה, מטוס מפציץ ויחידת צנחנים.

בבטא זכינו לראות רק מספר מצבי משחק: Team Deathmatch, Domination, Hardpoint ומצב חדש בשם War. מצבי המשחק הישנים כבר מוכרים ואותו הדבר כמו במשחקים הקודמים. אבל War זה מצב חדש בו אתם משלימים משימות, צד אחד מגן וצד אחר תוקף, וזה מאוד מזכיר לנו את המשחק Wolfenstein : Enemy Territory, ורק מוסיף עוד לחוויה שלכם כיחידת חיילים מובחרת.

המשחקיות בכללי עלולה להרגיש מועטת לאנשים מסוימים ואפילו איטית בגלל שזה המשחק הראשון בסדרה מאז Call of Duty: Ghosts בו אנחנו לא קופצים ורצים על הקירות, אבל הכל עדיין מרגיש מאוד Call of Duty, מאוד איטנסיבי ומהיר.

אווירה ואסטטיקה

האווירה בבטא הרגישה ממש כמו מלחמת העולם השנייה. אתם מתחילים בכך שיחידות שונות של בעלות הברית מנסות לגייס אתכם לכוחותיהם וברקע רואים פוסטרים דומים לאלו שהיו במשרדי הגיוס של ארצות הברית. כל הנשקים של הלוחם שתבחרו נראים מתאימים לתקופה, כך גם התלבושות שלהם וה-Perks שלכם מוגדרים בתור סיכות אימונים, שזה גורם ללוחם שלכם להרגיש הרבה יותר מציאותי.

עם המעבר חזרה לתקופה של מלחמת העולם השנייה, Activision עדיין התרכזה בחיילים מאשר הקרב הגדול- בזמן שהקרבות ב-Battlefield 1 מרגישות מסיביות וענקיות, הקרבות של Call of Duty נשארו איפה שהם תמיד היו, בקרבות קטנים בין חוליות. אין הרגשה של מלחמה ענקית שמתחוללת כמו בסרט “פרל הרבור”, המלחמה יותר מתחוללת ברקע בזמן שאתם והחוליה שלכם נלחמים בנאצים (או משחקים בתור הנאצים) במנהרות, בעיר יפיפיה והרוסה ובכפר נטוש. זה נותן את ההרגשה של הסרט “להציל את טוראי רייאן”, שזה מה שהרגשנו כששיחקנו במשחק הראשון של הסדרה משנת 2003.

בנוסף, המפתחים מאוד השקיעו בויזואליות של המלחמה, הכל מרגיש מחוספס יותר ואלים יותר- כשאתם דוקרים את האויב זה מרגיש יותר אישי ואלים, והאנימציה כשחייל מת מכדור או פיצוץ מאוד גרפית, בכך שרואים את החייל תופס את הרגל שלו שנקרעה מהפיצוץ או מחזיק את הנקודה בה חטף כדור ומת. לשמחתינו ההפך הגמור מהמשחק האחרון, בו פשוט ירינו ברובוטים כל הזמן.

רואים ש-Activision השקיעה הרבה מזמנה בשביל ליצור את החוויה האוטנטית של מלחמת השנייה וזה בהחלט משתלם, הרגשנו כמו חייל ביחידה בעלות הברית.

גרפיקה ומוזיקה

הגרפיקה של Call of Duty: WWII פשוט מדהימה- הכל נראה כל כך אמיתי וחלק, וכל מפה נראת כמו תמונה או ציור שרואים ביומני מלחמה בערוץ ההיסטוריה, שפשוט תרגישו שאתם חזרתם אחורה בזמן ואתם חלק מהמלחמה באירופה.

מה שכן, היינו רוצים לראות קצת יותר צבע בכל המפות, הכל נראה אפור ואפלולי, שזה פוגע קצת בחלק המציאותי של המשחק. אני לא אומר שהכל צריך להיות צבעוני, אבל קצת יותר צבע בכל מפה יכול לגרום לה להראות יותר ייחודית ולמרות שזה ברור שהכל במלחמת העולם השנייה היה מלא באפר והרס, אבל עדיין מתחת להריסות אלו צריך לראות קצת צבע שמזכיר לכם שזה פעם היה מקום חי וצבעוני יותר.

המוזיקה של Call of Duty: WWII היא כרגיל מאוד טובה, זו אותה המוזיקה המלחמתית שאנחנו רגילים אליה מחברת Activision.

סיכום

Call of Duty: WWII נראה בינתיים מאוד מבטיח. נראה שחברת Activision חוזרת לשורשים של הסדרה ואנחנו מקבלים פה משהו פחות מסיבי ושאפתני, ויותר משחק שמתרכז ברגש והאווירה של מלחמת העולם השנייה.

זה לא אומר שהמולטיפלייר לא כיף, כל Scorestreak עדיין מרגיש מספק וקצב המשחק עדיין מאוד מהיר ואינטנסיבי, למרות הירידה בניידות מאז משחקי העתיד של הסדרה. זה עדיין Call of Duty, רק בסביבה שונה ועם אפשרויות שמתאימות, שעלולות לדחות גיימרים שאהבו מאוד המשחקים האחרונים של הסדרה.

אודות קובי רוזנטל

שמי קובי רוזנטל, בן 28 מתל אביב, גיימר חובב קומיקס וסרטים כבר 20 שנה, עקבו אחריי בערוץ שלי KobiCool ביוטיוב, רק חפשו את משקפי השמש

השאר\י תגובה