מקרה חדש סיפור ישן – סיקור למשחק L.A. Noire HD Edition

האם L.A. Noire, משחק הבלשות של חברת Rockstar, הוא טוב היום כמו שהיה בדור הקודם?

L.A. Noire, משחק הבלשות שמתרחש בשנות ה-40 של לוס אנג'לס מבית Rockstar, השאיר את החותם שלו ב-2011 ואנחנו רוצים לראות האם גם אחרי 6 שנים הוא עדיין מרגיש כמו משהו באמת מיוחד.

עלילה

אתם מגלמים את הבלש המתחיל קול פלפס (אותו משחק ארון סטטון) שפותר את תעלומות הפשע בלוס אנג'לס של שנות ה-40. במהלך המשחק את פותרים עוד ועוד פשעים וממשיכים לעלות בסולם ההצלחה של משטרת ה-LAPD עד שאתם מוצאים את השחיטות החבויה בלב האליטה של עיר המלאכים.

מה שנהדר ב-L.A. Noire זה שכל מקרה בו אתם מטפלים הוא כמו עלילה קצרה לפרק בסדרת טלוויזיה, אבל בדומה לסדרת טלוויזיה, ישנו סיפור גדול יותר שמתחולל מאחורי הקלעים. אנחנו מגלים עם כל פרק נוסף עוד על העבר של קול וזה הופך אותו לדמות מורכבת יותר מאשר רודף הצדק חסר הפחד שאנחנו מכירים במשחק. בנוסף, העובדה שכל דמות במשחק מגולמת על ידי שחקן באמצעות הטכנולוגית MotionScan, נותנת אישיות וחיים לכל מי שאתם נתקלים בו וכך גם לעיר עצמה.

משחקיות ותוכן

המשחקיות של L.A. Noire היא בדיוק כמו שהייתה כשהמשחק יצא- אתם נוסעים מתחנת המשטרה, לזירת הפשע, אוספים רמזים ומתחקרים אנשים עד שאתם מוצאים את האיש האשם ועוצרים אותו באמצעות ההוכחה החותכת שאספתם. בזמן שאתם נוסעים ממקום למקום אתם יכולים להנות מלוס אנג'לס הישנה והיפה, לראות את אתרי התיירות השונים ולעצור פשעים שמתחוללים ברחבי העיר באמצעות אקדח או האגרופים שלכם, עם כל פשע שונה מקודמו.

החלק של החקירה שונה מהמשחק המקורי ב-2011, עם Truth, Doubt  ו-Lie כעת מוחלפים ב-Good Cop, Bad Cop ו-Accuse, שלפי המפתחים שונה בגלל האופן שהם הקליטו את השחקנים במקור. אז אלו מכם שקיוו לראות את ה-Doubt Meme המפורסם, מאוד יתאכזבו. בקשר להחלפה עצמה וההשפעה שלה על המשחקיות, מצד אחד אני אוהב את זה שהבחירה עכשיו תואמת למה שקול אומר אבל מצד שני זה מרגיש פחות תואם למה שאתה חושב שהנחקר אומר. בכל אופן, זו מערכת נהדרת, מורכבת ומאוד כייפית במשחק.

אם אני מדבר על המשחקיות של L.A. Noire, אני חייב לדבר על השליטה שבמשחק- כשאתם מסתובבים בעיר רגלית ובזירת הפשע השליטה היא די טובה, אבל הנהיגה של המשחק נשארה נוראית כמו במשחק המקורי, עם כל תזוזה של הג'ויסטיק מעיפה אתכם ימינה ושמאלה. עם כמה שהמכוניות של פעם היו כבדות במשקל שלהן, המכונית בה אתם נוהגים מרגישה פשוט חסרת משקל בגלל השליטה הגרועה. אתם יכולים לאסוף מכוניות בכל העיר בסגנון GTA, אבל זה מרגיש די חסר טעם כשאתם נוהגים באותו לא משטרתי וזה מונע ממכם לשמוע רדיו לקריאות מצוקה.

אני מרגיש צורך לשבח את כמות התוכן שבא עם המשחק בגרסתו החדשה- אתם מקבלים גישה לכל המקרים הנוספים, בנוסף משימות נוספות על המפה וחליפות שונות שנותנות לכם צ'ופרים שונים למשחקיות וכל אחת מהן נראת נהדרת וייחודית.

אפילו עם הנהיגה הגרועה, להיות שוטר זה פשוט כייפי בגלל היכולת שלכם לרוץ, לטפס ולירות במצבים שונים, גם שמכניקות אלו הן די בסיסיות, הן מחמיאות לחלק הבלשי העיקרי של המשחק, הבלשות. L.A. Noire עדיין מצליח לספק חווית משחק נהדרת שאף משחק לא מצליח לתת (חוץ מאולי משחקי Phoenix Wright), זה פשוט כיף לפתור תעלומות ולחקור אנשים עד שאתם מוצאים את הדרך לאמת.

גרפיקה משופרת

החלק החשוב ביותר בחידוש של L.A. Noire זה השיפור הגרפי ולצערי הרב, הגרפיקה המשופרת של המשחק לוקה בחסר. זה לא שאין שיפור גרפי כלשהו- האפקטים של האור והצל הרבה יותר משופרים וחדים, השתקפויות על מתכות וזכוכיות נראות הרבה יותר טוב ומודלים של דמויות ומכוניות שופרו ונראים יותר אחידים ועם פחות פיקסלים בולטים לעין. אבל הבעיה היא שהשיפור הוא לא כזה משמעותי בהשוואה למשחק המקורי שיצא על הפלייסטיישן 3 והמחשב בדור הקודם.

יכול להיות וההחלטה לא לשפר את הגרפיקה יותר מדי נבעה מכך שהמפתחים פחדו שזה יפגע בסגנון והעיצוב של המשחק בכללי, ואם זה המקרה אני יכול להבין את זה. אבל שחקנים שמצפים למשחק המקורי עם גרפיקה חדה של היום או לפחות טובה יותר מחידושים אחרים, די יתאכזבו. בנוסף, המודלים של הדמויות אולי נראים מחודדים יותר וטובים יותר, אבל זה רק גורם לתנועתיות שלהם להרגיש יותר רובוטית ולא אנושית. זה לפעמים גורם לדמויות להראות כמו בובות עם פנים מאוד מפורטות.

למרות זאת, L.A. Noire עדיין מהפכני בגלל האפקטים הגרפים של תווי הפנים ואני הייתי רוצה לראות משחק המשך עם הגרפיקה העוצרת נשימה והתנועה הגופנית האנושית שיש לנו היום. אתם מסוגלים לדמיין משחק כמו L.A. Noire עם המנוע הגרפי של Horizon Zero Dawn או Hellblade: Sanua’s Sacrifice וצילום התווי פנים של MotionScan עם המצלמות של היום? זה יכול להיות מדהים.

סאונד ודיבוב

הסאונד של L.A. Noire הוא מצוין כמו שהמשחק יצא, כל דבר בסביבה שלכם עושה רעש מתאים כשאתם נתקלים בו או חוקרים אותו מקרוב, וזה עדיין מאוד מגניב לשמוע את המוזיקה והרעש של לוס אנג'לס של שנות ה-40 בצורה כל כך טובה.

הדיבוב גם נשמר בצורה מאוד טובה עם סאונד חלק וגבוה של הדיבור של המדובבים המקוריים, שמרגישים שהם נשלפו ישירות מסרטים כמו "צ'יינהטאון" ו"מי הפליל את רוג'ר רביט". הדיבוב של המשחק הוא יותר טוב מרוב המשחקים שתמצאו היום בשוק, יחד עם צילום הפנים של השחקנים ויש לכם הופעה קולנועית מרשימה.

אפילו שהגרפיקה לא עומדת באותה הרמה כמו הסאונד והדיבוב, המשחק עדיין מצליח להרגיש מציאותי ולמשוך אתכם לעולם המושחת והמסוכן של שנות ה-40.

סיכום

L.A. Noire הוא חידוש מאוד טוב למשחק קלאסי ומהפכני מהדור הקודם. למרות שהגרפיקה לוקה בחסר, האנימציות של הפנים עדיין יוצאות מן הכלל ולוס אנג'לס של שנות ה-40 היא עדיין בלתי נשכחת ויפה לעין.

עם פסקול ודיבוב נהדרים ומשחקיות שייחודית מכל משחקיות שתוכלו למצוא היום, והחידוש מצליח בקלות להזכיר לנו ש-L.A. Noire היה אחד המשחקים הכי טובים של הדור האחרון. אבל הכי חשוב, הוא מספק לאלו שביננו, שלא זכו לחוות את המשחק עדיין, להנות ממנו על הקונסולות החדשות של היום.

L.A. Noire - ציון סופי

עלילה - 9
משחקיות ותוכן - 8
גרפיקה משופרת - 7
סאונד ודיבוב - 10

8.5

מעולה

L.A. Noire מצליח לשמור את הקסם והיחודיות שלו גם אחרי ץץץץ שנים. למרות הגרפיקה החדשה המאכזבת, יש פה עדיין משחק נהדר ובלתי נשכח ששווה לכל גיימר לנסות.

User Rating: Be the first one !

אודות קובי רוזנטל

שמי קובי רוזנטל, בן 28 מתל אביב, גיימר חובב קומיקס וסרטים כבר 20 שנה, עקבו אחריי בערוץ שלי KobiCool ביוטיוב, רק חפשו את משקפי השמש

השאר\י תגובה