המוות עדיף – סיקור למשחק Left Alive

הגיע הזמן לנסות לשרוד את Left Alive של חברת Square Enix על ה-PlayStation 4

כש-Left Alive נחשף לנו בפעם הראשונה, רוב האינטרנט החליט לתקוף את המשחק בתלונות שהגרפיקה נראת מיושנת ושיש לסטודיו הפיתוח Ilinx עוד עבודה לפניו. אבל עבורי גרפיקה לעולם לא הייתה הסיבה למשחק טוב, מבחינתי משחקיות וסיפור תמיד חשובים יותר, אבל השאלה היא האם המשחקיות והסיפור מתעלים מעל הגרפיקה של המשחק? בואו נגלה.

הסיפור

אתם מגלמים 3 אנשים שונים במהלך מלחמה במזרח אירופה של 2127, הרפובליקה של Ruthenia תוקפת את הרפובליקה של Garmoniya עם התקפה על עיר הגבול נובו סלבה. הצבא של Ruthenia מפסיד קשות ועוזב את העיר עם אזרחים וחיילים נטושים בשדה הקרב המסיבי, ביניהם הדמויות שלכם- נהג רובוטים בשםMikhail Shuvalov, שוטרת בשם Olga Kalinina ואסיר נמלט בשם Leonid Osterman.

מיכאל הוא הצד הצבאי של הסיפור, שמנסה לשרוד ולברוח מחוץ לגבולות נובו סלבה אחרי המלחמה ועל הדרך מגלה מה הסיבות האמיתיות למלחמה הזו, אולגה היא שוטרת שיוצאת לברר סדרת העלמויות בשכונות עוני, היא נתקלת בנערה צעירה בשם ג'וליה עם מידע סודי על ניסויים ממשלתיים, ולאוניד בורח מהכלא במהלך כל הבלאגן ונחוש למצוא אדם בשם רוסלן (אותו פגשנו בסיפור של ג'וליה) שהפליל אותו בהתנקשותו והסיפור שלו מתחבר לסיפור של מיכאל וג'וליה.

אני אהבתי את הסיפור ואני חושב שזה המרכיב הטוב ביותר במשחק. אתם בעצם מגלמים שלוש דמויות מאוד שונות משכבות שונות של האירוע שמתרחש במשחק, קצת מזכיר לי את Resident Evil 2, והסיפורים שלהם משתלבים בצורה די טובה ומעניינת.

משחקיות

אז איך המשחקיות?

Left Alive הוא טכנית המשך לסדרת משחקי Front Mission ולוקח לא מעט השראה ממשחקי Metal Gear, הבעיה שהמשחקיות לא עומדת כלל באותו קנה מידה של סדרת המשחקים של Konami, אפילו לא Metal Gear Survive.

אתם מצוידים במספר כלי נשק שאתם מוצאים לאורך הדרך ואתם יכולים להרכיב פצצות ומלכודות מחפצים שתמצאו בסביבה, כל זה נשמע נחמד אבל הביצוע הוא מה שהורג את החוויה הכללית- התנועה של הדמות שלכם כל כך נוקשה ולא נוחה שרק להגיע מנקודה א' לנקודה ב' מרגיש כמו אתגר, מה שהופך את ההתגנבות לאתגר קשה מאוד רק בגלל שאתם לא מצליחים להגיד לדמות שלכם איפה להתחבא, ואם האויב כן יזהה את מיקומכם, אל תסמכו על כלי הנשק שלכם כל כך בגלל יכולת הכיוון הגרוע של המשחק. אבל גם אם תוכלו לכוון את הנשק שלכם או לפגוע באויבים שלכם עם הרימונים שיצרתם, החיילים לא ממש יושפעו מהם.

אם חשבתם שהשליטה תתסכל אתכם, האויבים שלכם במשחק יטריפו אתכם, בעיקר בגלל שהם פחות או יותר ספוגי ירי וייקח לכם כל כך הרבה כדורים ורימונים רק להרוג אחד מהם שתעדיפו להמנע מעימות כלשהו איתם או פשוט להשתמש בנשק לטווח קרוב כמו מוט מתכת. אז זה לא נשמע הכי נורא נכון? אפשר פשוט להתגנב, אבל גם התגנבות נהפכת להיות מתסכלת, לשני הכיוונים, או שהאויבים שלכם מצליחים לזהות אתכם מאחורי קירות ומכוניות ואז הם תוך שנייה מכוונים עליכם את הנשקים שלהם והורגים אתכם או שהם מתעלמים לגמרי ממה שקרה לחיילים אחרים שכן הצלחתם להרוג, במילים אחרות, האינטיליגנציה המלאכותית של Left Alive היא די שבורה. בנוסף, הייתי ממליץ לשים על רמת הקושי הקלה ביותר, אחרת לא תצליחו ממש להתקדם במשחק לאנשהו.

החלק הכייפי ביותר של המשחק הוא כשאתם זוכים לשלוט בחליפת לחימה, אבל גם אז השליטה יכולה להיות די מתסכלת והכל נראה די מטושטש בגלל הבעיות הגרפיות של המשחק. לפחות הפעם אנחנו זוכים להרוג משהו כמו שצריך וזה באמת חוויה כייפית לשלוט ברובוט, קצת מזכיר לי את Gundam Versus.

בסופו של דבר המשחקיות של Left Alive לא עומדת בתקן האיכות של משחקים אחרים בז'אנר ואפילו לא במשחקים ישנים יותר. קיוויתי שהמשחקיות תהיה מה שיכבוש אותי בסוף במשחק אבל לצערי הרב, היא רק הפכה את חווית המשחק לבלתי אפשרית.

גרפיקה

כמו שציינתי בפתיח, הגרפיקה שראינו של Left Alive בטריילרים של המשחק היא לא מרשימה בלשון המעטה וכך גם במשחק עצמו, רוב המודלים מעוצבים ברזולוציה די גרוע והטקסטורות די מפוקסלות למעט כמה מתכות שנוצצות מהאור (למרות ששום דבר לא מאיר עליהן). המודלים של המשחק גם כן לא מרשימים ויש להם אנימציה די נוקשה בין אם זה במהלך האקשן או בזמן ההתגנבות. בנוסף, המשחק מספר פעמים האט לי בצורה קיצונית למרות שלא קרה הרבה על המסך.

לפחות העיצוב הכללי של המשחק הוא יפה ולכל הדמויות יש עיצוב מאוד מוגדר ומגניב, תודות ל-Yoji Shinkawa שעבד על סדרת Metal Gear Solid.

סאונד

הסאונד גם לא מצליח להרגיש ברמה של משחקים אחרים בז'אנר בעיקר בגלל הדיבוב הבינוני ואפקטי הסאונד הגנרים שבמשחק. חוץ מזה שהצלילים של המשחק גנרים, הם גם יכולים להיות מעצבנים בטירוף, בעיקר שהקול הממוחשב של הפיקוד איתו אתם מתקשרים כל הזמן צועק שהאויב מתקרב, אפילו שהאויב לא מתקרב בכלל לכיוון שלכם, זה כמעט מעצבן כמו "Godzilla is approaching the generator" מהמשחק Godzilla משנת 2014.

לא הייתי אומר שהדיבוב רע, פשוט הוא לא ממש טוב וזה בעיקר בגלל הדיאלוג הנורא שחלק מהשחקנים מקבלים, בעיקר כשאתם מתים (מה שקורה הרבה) והדמות שלכם מחליטה לצעוק "I Don’t Wanna Die Yet", זה די קומי. לפעמים הדיבוב יכול להיות טוב אבל לרוב הוא ממוצע מינוס. הדבר ההזוי ביותר הוא שהמשחק פותח ביפן אבל אין דיבוב יפני בכלל, זה הכל אנגלית וזו פשוט אנגלית לא טובה, כמו משחקים שיצאו פעם ל-PlayStation 2 עם דיבוב לא משהו.

מה שכן, המוזיקה היא טובה ואפית ומצליחה להזכיר לי טיפה את המוזיקה של משחקי Metal Gear Solid.

סיכום

היו לי תקוות ל-Left Alive. כשהתחלתי לשחק במשחק ההתגנבות החדש של Square Enix חשבתי לעצמי "אוקיי, גרפיקה זה לא הכל, בטח שאר המשחק יהיה כיף" אבל גם המשחקיות וגם הסאונד של המשחק גם איכזבו אותי, עד כדי כך ששאלתי את עצמי למה השאירו את הדמויות שלכם בחיים במלחמה בנובו סלבה.

יאמר לזכותו של Left Alive, העיצוב הכללי של המשחק יפה והסיפור הוא לא רע, אבל כל שאר מרכיבי המשחק הופכים את החוויה לבלתי נסבלת, בין אם זה הקושי המוגזם, השליטה הגרועה או הדיאלוג המגוחך, Left Alive פשוט היה חוויה לא טובה.

Left Alive

הסיפור - 8
משחקיות - 2
גרפיקה - 2
סאונד ומוזיקה - 3

3.8

גרוע

למעט הסיפור, Left Alive מצליח לאכזב בכל קטגוריה, מה שעושה אותו למשחק קשה ולא מהנה בכלל.

User Rating: Be the first one !

אודות קובי רוזנטל

שמי קובי רוזנטל, בן 28 מתל אביב, גיימר חובב קומיקס וסרטים כבר 20 שנה, עקבו אחריי בערוץ שלי KobiCool ביוטיוב, רק חפשו את משקפי השמש

השאר\י תגובה