חברים בכל מיני צבעים- סיקור המשחק Mekazoo

Mekazoo, כפרה על חטא וחזרה למוטב

אז אחרי האכזבה הגדולה שחוויתי עם המשחק Ginger: Beyond the Crystal שהשאיר לי טעם מר בפה, הגיע המשחק Mekazoo והזכיר לי למה אני כל כך אוהב משחקי פלפורמה, והחזיר אותי לתקופה הטובה של משחקים כמו Crash ו-Litlle Big Planet המקורי (אי שם ב-2008). אז בלי עוד מילים מיותרות, בואו ניגש לדבר שהכי חשוב במשחק פלטפורמה, המשחקיות.

Mekazoo הוא משחק דו מימדי, שמתרחש בעולם תלת מימדי. מה זה אומר בעצם? זה אומר שאולי אתם תראו את המשחק ממבט צדדי ותוכלו רק לזוז קדימה ואחורה, למטה ולמעלה, אבל תהיה לכם אינטרקציה עם שאר העולם. לדוגמה, יש חלקים בשלבים בהם אתם זזים עם הדמות שלכם ופתאום העולם מתעקל, או שאתם פתאום נכנסים למעין "תותח" שיורה לכיוון שלכם ואז מתגלה עוד חלק של השלב שלא ראיתם עד עכשיו. מצד אחד, המכניקה הזאת ממש מעניינת ומוסיפה עומק חדש נוסף למשחק, אבל מצד שני, זה יוצר בעיה עם עיצוב המשחק, עליו אפרט יותר מאוחר בסיקור.

עוד מכניקה ממש טובה ומעניינת במשחק זה השילוב וההחלפה בין הדמויות. כל כמה שלבים אתם תיתקלו בשלב בוס שיעניק לכם דמות חדשה לאחר שתנצחו אותו, יותר נכון, אם תנצחו אותו, מפני שהבוסים ממש מתוחכמים. לדוגמה, כשאתם תתחילו את המשחק אתם תיקחו פיקוד על ארמדיל שהיכולות שלו היא גלגול שהורג אויבים וגורם לו לנוע מהר יותר, אבל מאוחר יותר במשחק אתם תקבלו גם דמויות כמו צפרדע (האהובה עליי), שהיכולת המיוחדת שלה היא להיתלות על עצמים ולהתנדנד מהם או אפילו לתפוס אויבים מעופפים ולהשתמש בהם בתור פלטפורמת קפיצה כאשר אתם עוברים בין דבורה לדבורה. כמובן ששתי החיות הן רק דוגמאות למגוון הרחב של הדמויות שתוכלו לראות במהלך המשחק שלכם. מה שממש מגניב במכניקה הזאת היא העובדה שאתם חייבים לשלב בין הכוחות המיוחדים בשביל לעבור את השלבים, כך שאתם לא יכולים לשחק רק עם דמות אחד כל הזמן. אז כן, המשחקיות היא מצוינת, יצירתית, כיפית והכי חשוב, מכריחה אותה לחשוב.

אני חושב שמה שהפך את המשחק הזה מכיף, לחוויה מצוינת היה השילוב של המשחקיות עם הפסקול המצוין שיש למשחק, אני לא יודע ממש איך להגדיר את הסגנון המוזיקלי של הפסקול אבל הוא שילב אלמנטים של ג'אז עם מוזיקה אלקטרונית וקצת פאנק (Funk, לא Punk), או כמו שאיך המנהלת שלי ברדיו אומרת, אם לא יודעים, אומרים פיוז'ן. אני לא יודע כמה מכם מעריכים ומודעים לחשיבות של פסקול, אז רק כדי שתכנסו לפרספקטיבה, הייתי ממליץ לכם לקחת משחק שאתם אוהבים ולכבות את הסאונד, פסקול זה אולי ההיבט הכי פחות מוערך במשחקי וידאו, אבל פה ממש היה אפשר לראות שהושקעה הרבה עבודה בפסקול. כל שלב מתואם באופן מושלם עם הרצועה שלו, מה שיוצר אווירה שלא קיבלתי בשום משחק אחר.

המחיר, משהו שאני בדרך כלל לא מתייחס אליו אבל היה חשוב לי לציין את העובדה שהמשחק עולה רק 20 דולר! כן, במחיר של בערך 100 שקלים אתם מקבלים משחק מושקע, כיפי, מלא בתוכן ושיחזיק לכם מלא זמן. אחרי ששיחקתי בערך 4 שעות אני לא חושב שהגעתי אפילו לעשר אחוז מהכמות תוכן שיש למשחק להציע, אז גם אם אתם לא אנשים שמחפשים לעשות 100 אחוז בכל משחק או מנסים להשלים כל שלב עם המטרות שהוא מציג (בסוף כל שלב תראו אילו "מטרות" הצלחתם להשיג/לא להשיג), עדיין יש לכם פה תוכן שמספיק ל-20 שעות להערכתי. אז בקטגוריית המחיר, המשחק צלח ובגדול, אני לא חושב שיש משחק מהז'אנר הזה שייתן לכם יותר תמורה למחיר שאתם משלמים.

כן, יש גם קנגרו חמוד

אז אחרי כל השבחים שנתתי למשחק (ובצדק), מגיע החלק היחיד שאני לא אהבתי במשחק והוא עיצוב העולם. לא, אני לא מתכוון לעיצוב של השלבים ספציפית, אלא לאיך שהעולם בנוי. בגדול, המשחק עובד ככה שבין כל שלב ושלב יש מעין לובי כזה שיעביר אתכם לשלב הבא, ונותן לכם קצת זמן לנשום. אך הבעיה מגיעה בצורה שבה הלובי הזה מעוצב. נראה שיש כל כך הרבה שלבים שאפשר ללכת אליהם אבל אתם לא באמת יודעים איך להגיע לשם, מכיוון שגם כשאתם בלובי, אתם צריכים להשתמש בדמויות. זה לא מסדרון אחד ארוך שרשום בו "שלב 1" "שלב 2" וכדו', זו מאין הסתעפות גדולה של כמה מפלסים אשר כל אחד מוביל לרצועת שלבים אחרים, וזה פשוט לא מעוצב טוב. ה-HUB אמור להיות מקום בשבילכם לסדר את הנשימה ולחשוב איך אתם מתקדמים (או מכינים אוכל אם אתם רעבים), אתם לא אמורים להרגיש חוסר אונים שכזה וממש "לטבוע" בתוכן במקום היחיד שבו אתם אמורים להרגיש מוגנים. זה השאיר לי טעם מר בפה כי באמת שמכל בחינה אחרת, המשחק הוא פחות או יותר מושלם.

אז מה היה לנו במשחק Mekazoo? משחקיות נהדרת, יצירתית, מקורית, כיפית ומחייבת מחשבה, פסקול מעולה שלא היה מבאס אף אחד (גם בתור מטאליסט אני אומר את זה), מחיר מעולה שנותן הרבה תוכן לעומתו, ובניית עולם מאכזבת משהו. עם כל ההיבטים שציינתי למעלה, בנוסף לזה שהמשחק עולה רק 20 דולר (!!!) אני לא רואה שום סיבה שלכם לוותר על המשחק הזה. נכון שהפסקה האחרונה הראתה כמה דברים גרועים/לא טובים בעיצוב המשחק, אבל זה ממש מינורי ביחסית לכל שאר הדברים הטובים במשחק, ובכל זאת, זאת רק דעתי.

עוד לא קניתם? מה אתם עושים פה? רוצו לקנות!

Mekazoo

משחקיות - 9
עיצוב שלבים - 9.6
עיצוב עולם - 4.3
שווי מחיר - 10
פסקול - 10

8.6

מעולה

המשחק Mekazoo מציג לנו משחקיות נהדרת, פסקול כיפי ובכללי, חוויה לא נורמלית של כיף, צבעים חזקים ותגובות מהירות

User Rating: Be the first one !

אודות תומר חסד

קוראים לי תומר, בן 17 מקיבוץ נידח בגליל העליון, גיימר מאז שאני זוכר את עצמי, אני התחלתי עם המשחק טקן 3 על הפלייסטיישן המקורי וכרגע חורש על Rainbow Six Siege, בעיקרון אני פריק גדול של עלילה ואני אעדיף משחק עם עלילה טובה מאשר משחק עם גרפיקה טובה

השאר\י תגובה