Xbox Series X logo
Xbox Series X logo

Microsoft חושפת את המפרט הטכני של ה-Xbox Series X

Microsoft נוחת עם מידע חדש וחם מהתנור על ה-Xbox Series X. ועכשיו כשדור חדש של משחקים כבר מעבר לפינה, אין מילה לתאר את רמת הציפיה אחרי הפרטים שנחשפו.. שנתחיל?

חברים, תנו להתחיל את המשפט הבא בגילוי נאות. אין מה לעשות, בכל פעם שחברה משחררת מידע על חומרה או משחק חדש יש תחושה של חגיגה באוויר! ועכשיו נחשפו לראשונה הפרטים החדשים של הדור הבא של קונסולת המשחקים ה-Xbox Series X. אז כשהוא מגיע אליו חם וטרי מהתנור.. למה שלא נחגוג ביחד עם מידע עסיסי על כל מה שחדש בו. פיל ספנסר, ראש מחלקת אקס בוקס במייקרוסופט חשף עבורנו מידע על המפרט הטכני שלה וגם פיצ'רים חדשים ומעניינים שבהחלט מסקרנים את דעתינו עם מקומה של קונסולת הXbox בדור החדש. חייב לציין שבסופו של דבר לא מדובר בקונסולה, אלא במפלצת משחקים איכותית עם כמה רעיונות שעשויות לשנות לגמריי את שם המשחק.

ה-Xbox Series X מהווה מעבד שמעוצב לדור הבא. הוא מבוסס על ארכיטקטורת AMD’s Zen 2 ו-RDNA 2. לפי דברין של פיל ספנסר, כח עיבוד זה חזק פי 4 ממעבד רגיל של Xbox One ובנוסף לזה הוא יעבוד עם 12 טרהפלופס של GPU – שזה פי 8 טרהפלופס יותר מהספירה המקורית של Xbox One. למעשה, המעבד היוקרתי הזה יכפיל את כוח העיבוד של הקונסולה הכי חזקה של מייקרוסופט – ה-Xbox One X.
מה כל זה בעצם אומר? – מקפצת מדרגה משמעותית בכל הנוגע לאיך המשחקים נראים לעין וגם, קצב רענון פריימים מהיר יותר שיעשה פלאים למשחקים ברשת. כדי לאמת את זה, ספנסר גם הביא הערה לגבי אופציית ה-VRS החדש (קצב הצללה משתנה או variable rate shading), והוא אומר:

" פטנט הVRS שלנו, מעניק למפתחים שימוש מקסימלי ויותר יעיל של כל עוצמת הXbox Series X. במקום לבזבז את מחזוריות הGPU על כל פיקסל בודד שעל המסך, ניתן לתעדף את השימוש לאפקטים על דמות ספציפית או על עצמים חשובים בסביבה. הטכניקה הזאת מאפשרת יציבות של קצב רענון הפריים (FPS) ורזולוציה גבוהה יותר ללא פגיעה בתוצאה הסופית של התמונה".

Xbox Series X logo with lunch game

כמובן שאין דור חדש של קונסולות בלי הטכנולוגיה החדשה והנוצצת שנקראת "Raytracing"- אלגוריתם חכם שמיועד לחישוב תאורה בצורה ריאליסטית כדי ליצור תוכן ריאליסטי. ה-Xbox Series X יתמוך בחומרה מואצת ל-DirectX Raytracing, שזה למעשה יאפשר רובד עמור של ריאליזם תוך כדי משחק. צללים ותאורה יראו הרבה הרבה יותר נאמנים למציאות עם פיצ'ר חדש כמו זה, עד כדי כך שחברות פיתוח למשחקי מחשב כבר מתחילות ליישם אותו במשחקים שלהם.

גם טעינה ארוכה של משחקים כבר הפכה לנחלת העבר עם ה-Xbox Series X. הקונסולה תעבור לשימוש ב-SSD של הדור החדש במקום HDD שבו השתמשו בדור הקודם. שימוש עם כונן של SSD מאפשר לטעינה מהירה מהרגיל של משחקים כמו כן עולמות דינאמים יותר.

להפתעתינו הרבה, ה-Xbox Series X תכלול גם פיצ'ר חדש שנקרא Quick Resume המאפשר לשחקנים לעצור משחקים ולהמשיך מאותה נקודה מבלי הצורך לסגור ולפתוח אותם מחדש. כלומר, אם אתם משחקים Rocket League אבל זורם לכם יותר להרביץ סשן ב-Apax legends, תוכלו לעשות זאת בשבריר שניה!

גם משחקי Multiplayer לא נשמטים החוצה, Dynamic latency input (קלט השהיה דינאמי) יאפשר יכולת שליטה מדוייקת וסוחפת יותר, וגם היכולות החדשניות של HDMI 2.1 שימעזר את הדילאי תוך כדי המשחק, ותאפשר באופן כללי לחוויה חלקה וזורמת. במקום חוויית ה-30-60 FPS ששחקנים רבים רגילים אליה, ה-Xbox Series X יתמוך בקצב רענון של עד 120 פריימים לשניה. למרות זאת, על מפתחי משחקי המחשב השונים לספק תמיכה עבור פיצ'ר זה במידה וירצו לממש אותו.

ועכשיו לדובדבן שבקצפת!
ה-Xbox One התגאה רבות בכך שהוא איפשר הפעלה למשחקים מדורות קודמים לעבוד על המכשירים מהדור החדש. ה-Xbox Series X החדש ימשיך לעשות זאת בגאווה! כמו כן, הוא יאפשר עוד כמה פיצ'רים. לפי דבריו של ספנסר:

"המשחקים האהובים שלכם כולל משחקי Xbox Game Pass יהנו מקצב רענון מהיר יותר, טעינת משחק מהירה יותר ,רזולוציה וצפיפות ויזואלית משופרים. כל אלו יהיו מיושמים ללא התערבות של המפתחים. העזרים של Xbox One משתדרגים יחד אתכם."

אחד מהפיצ'רים שהקונסולה החדשה תכלול נקרא "Smart Delivery" שפותחה על ידי "מייקרוסופט". הפיצ'ר יאפשר לשחקן קניה חד פעמית של משחק על כמה דורות של קונסולות. כלומר, אם אתם דואגים אם לקנות Fortnite לקונסולה החדשה אחרי שעבדתם כל הקיץ בשבילה ונגמר לכם הכסף, אז תרשו לי לשמח אתכם – זה כבר לא קיים! וספנסר מצהיר:

"אנחנו מחוייבים להתשמש בSmart Delivery בכל המשחקים שאנחנו מפתחים כולל Halo:Infinite, דבר המבטיח שתרכשו משחק רק פעם אחת ותוכלו לשחק בגרסה הכי טובה שלו על כל קונסולת Xbox שתבחרו להתשמש בה. טכנולוגיה זו זמינה לכל המפתחים והמוציאים לאור והם יוכלו להחליט באיזה סדר להוציא את המשחקים שלהם"

כל זה נשמע מאוד מעניין ולעמן האמת אפילו מבורך, אבל חשוב לזכור את דבריו של פיל ספנסר – שימוש בפיצ'ר זה תלוי לחלוטין בשיקול דעתם של המפתחים. קחו לדוגמה את חברת ROCKSTAR GAMES, שמשחקה GTA 5 היה אחד מהמשחקים הנמכרים ביותר לשנת 2020 למרות שיצא בכלל 7 שנים לפני כן! (שנת 2013). חברה זו עשתה את הונם על שחרור מחדש של המשחקים שלהם על פלטפורמות שונות. לכן, רוב הסיכויים שהם לא כזה יתלהבו לנצל את הפיצ'ר החדש.

מצד שני, ישנם כמה מפתחים אשר השמיעו את כולם לטובת הפיצ'ר החדש. המפתחים של Cyberpunk 2077 הצהירו בטוויטר: "גיימרים לעולם לא אמורים להיות מאולצים לקנות את אותו המשחק פעמיים או לשלם על שדרוגים." הם גם ציינו שהמשחק Cyberpunk 2077 יקבל שדרוגים בחינם ב-Xbox Series X.

אז לסיכום. Microsoft הנחיתה עלינו פצצה ולנו יש הרבה מה לעכל. בגדול, Microsoft שחררה את מירב המידע על הדור החדש מטעם Xbox Series X שאוטוטו מגיע לפתח דלתינו ואנחנו כבר מתחילים לרייר. אבל אז נשאלת השאלה, איפה סוני? נכון לעכשיו.. קונסולת משחקי היפנית שהדורו הקודמים היו "תור הזהב" שלה בסוג של הדממה עם רמיזות קטנות ופשוטות שמבצבצות בזמנים מאוד לא אופייניים. מה יהייה בהמשך? אפשר רק לחכות ולקוות… בכל אופן זה הולך להיות דור חדש ומפציע ללא ספק.

אודות ירדן וול

שמי ירדן וול, בן 26 מחיפה - אנימטור ביום, מצייר בלילה. אובססיבי על אנימציות 3D ו-2D ודיי חנון של היסטוריה. בוגר מכללת תילתן בחיפה במגמת פיתוח ועיצוב משחקים ואנימציות. בחור מצחיק, מקצועי ובעל נטיה רעה לגנוב מצתי קליפר בניגוד לרצוני.

השאר\י תגובה