Might and Magic Showdown – סיקור הגישה המוקדמת

סדרת המשחקים Might & Magic היא אחת הסדרות הכי ותיקות בתעשיה, היא התחילה אי שם בשנת 1986 וממשיכה עד היום, ואני כאן בשביל לסקר לכם את גרסת ה-Early Access ב-Steam של המשחק Might & Magic Showdown, ספינאוף חדשני ונהדר שלא פחד לשנות סדרי עולם.

אז מה באמת השתנה בין שאר משחקי סדרת Might and Magic לבין המשחק Might and Magic Showdown? אז המשחק Might and Magic Showdown הוא בעצם משחק אסטרטגיה אשר דומה מאוד למשחק Warhammer שקם לחיים. הכוונה היא שבמשחק אתם תקחו שליטה על פיגורינות שונות שיעמדו על לוח משחק חיי, כל איד יהיה שונה מהקודם, תלוי באויב שלכם ו/או בשלב שאתם משחקים. המשחק מחולק לשני חלקים, "קמפיין" ו-דו קרב. הקמפיין הוא בעצם Tutorial שיסביר לכם איך משחקים במשחק ויכין אתכם לקרבות באינטרנט, מה שקצת מאכזב האמת, לא היה פה סיפור או עלילה או כל דבר מהסוג הזה, רק tutorial. הקמפיין בעצם מחולק לשלושה חלקים שילמדו אתכם את המשחק המסובך-משהו הזה. החלק הראשון הוא הבסיסי ביותר שמציג רק מכניקות פשוטות, החלק השני מציג קרבות יותר מסובכים וכן הלאה. הבעיה שלי עם הגרסה של הגישה המוקדמת היא שאני פשוט לא הצלחתי למצוא שחקנים לשחק מולם ברשת. עובדה זו השאירה אותי רק עם מצב הקמפיין. שכמו שציינתי קודם, הוא רק משמש בתור toturial ותו לא.

אז בואו נעזוב רגע את חוסר התוכן ונעבור למשחקיות, הדבר שלרוב הכי חשוב במשחקים. המשחקיות עצמה ממש טובה, כשאתם מתחילים את המשחק, אתם מקבלים גיבור בסיסי אשר יש לו מתקפות בסיסיות וקלות ללמידה אבל למרות שממש קל ללמוד את המתקפות שלו ומה כל אחת עושה, גם פה עדיין אתם צריכים לחשוב קדימה ולתכנן מתי תעשו כל מתקפה. לדוגמה, ישנה מתקפה שעושה Debuff לאויב שלכם וגורמת לו לאבד 30 אחוז מנקודות ההגנה שלו ואם תצרפו את זה למתקפה שקיבלתם שלה קודם, שעושה נזק עצום, אתם תעשו נזק שמשמעותית יותר חזק מהנזק שהייתם עושים אם לא הייתם משלבים את שתי המתקפות.

בהמשך המשחק, ייכנסו לאט לאט האלמנטים של ה-MOBA למשחק. אתם תקבלו כל מיני לוחמים כגון "Support" אשר ירפא אתכם "MInion" שיעזור לכם לתת נזק לאויב/ים ועוד כל מיני דברים כגון "Tank" ו-"Bait". בחיילים אלה אין לכם שליטה ישירה והם פועלים על דעת עצמם. מה שאתם כן יכולים לעשות זה לתכנן את סדר המכות של החיילים שלכם בשביל להוציא את המקסימום מכל חייל (או "יצור" כמו שהם נקראים במשחק). לדוגמה,  כאשר אתם תקבלו את ה-"Free City Mage", אם תכניסו את ההתקפה החזקה שלו אחרי השורה של המתקפות ה"רגילות" שלו, הוא יקבל בונוס של 40 אחוז למתקפה. אז למרות שאני אישית מתקשה לרוב בסוג משחקים כזה, Might and Magic Showdown מציג מערכת מצוינת אשר תעקוב אתכם אחר כל פרט ופרט, ולא רואים את זה בכל משחק.

אז אחרי שציינתי משהו שהמשחק עשה טוב, נחזור שנייה לעניין של כמות התוכן, למרות שזו גישה מוקדמת ואני בטוח שייכנסו עוד מצבי משחק ועוד שלבים ועוד דמויות, עדיין הרגיש לי שאין ממש מה לעשות במשחק. הקמפיין כולל רק 30 שלבים, שבשיא הכנות, משעממים ממש אחרי ה-10-12 שלבים הראשונים, וגם השלבים האלה הם רק מעין מדריך כזה ולא מספרים סיפור כלשהו. אז אפשר להגיד שהמשחק הזה נפל קצת מבחינת האיכות של השלבים, ולמרות שנראה ש-30 שלבים זה הרבה, אני לא חושב שמישהו נורמטיבי יסיים את כולם, אלא אם כן הוא ממש נכנס למשחק. הם פשוט משעממים וחוזרים על עצמם.

מי שמכיר אותי או קרא סיקורים קודמים שלי יודע שהפסקול הוא חלק חשוב מאוד אצלי אישית. זה מה שיוצר את האווירה של המשחק, מה שגורם לו לייחודיות ומפריד אותו משאר המשחקים. אז כשראיתי (או יותר נכון, שמעתי), שלמשחק Might and Magic Showdown יש פסקול מעולה, אפשר להגיד שקפצתי משמחה. הפסקול הוא מעין מוזיקה קלאסית כזאת עם שילוב של ג'אז. במסך הפתיחה המוזיקה מאוד שמחה ורועשת אבל כשאתם באמצע קרב המוזיקה ממש חלשה בשביל לתת לכם לחשוב, ככה שחברת Ubisoft ממש ידעו להכניס את המוזיקה מתי שצריך, ולהוריד אותה מתי שאתה צריך לחשוב. בלי קשר המוזיקה גם נורא קלילה כזאת וכיף להאזין לה. הפסקול רק מצטרף לאווירה הכיפית והממש קלילה שהמשחק הזה מציע. גם כשאתם מפסידים, אתם ישר רוצים לנסות שוב בשביל שתוכלו לנצח, ואתם לא עצובים ויוצאים בעצבים מהמשחק.

נעבור להיבט האחרון בסיקור הזה והוא עיצוב העולם. גם פה העולם מעוצב מעולה. אם ציינתי מקודם שזה נראה שאתם משחקים במשחק Warhammer או DND ודברים מהז'אנר הזה, המשחק מעוצב בצורה שזה לא רק נראה ככה, זה גם אשכרה מרגיש ככה. כבר כשאתם פותחים את המשחק אתם רואים במסך הפתיחה כל מיני ספרים ברקע אשר נושאים כותרות כמו Battle Strategies או כל מיני מברשות צביעה שאני, בתור מישהו שנגע קצת בעולם של הפיגורינות, יודע שהן משמשות לצביעת דמויות. אחרי זה, כשאתם נכנסים לשחק בפעם הראשונה, ישר רואים שהגיבור שאתם מקבלים עומד על מין פלטפורמה כזאת או "בסיס" בשפה המקצועית, כאן ממש אפשר לראות שהכניסו הרבה מחשבה אפילו לפרטים הקטנים ביותר, דבר שכולנו צריכים להעריך.

שורה תחתונה

בשורה התחתונה, Might and Magic Showdown הוא משחק מצוין אבל הוא סובל מפרט אחד מאוד חשוב שהפיל עשרות משחקים. שתי מילים תמימות שכל מפתחת משחקים מפחדת מהן. "חוסר תוכן". ברור לי לגמרי שזאת גישה מוקדמת ועוד ועוד עדכונים יכנסו למשחק עד שהוא ייצא סופית, אני רק מקווה שהתוכן יהיה מספיק בשביל להשאיר את המשחק בחיים. כי בשילוב עם בסיס שחקנים נמוך ומשימות קמפיין שחוזרות על עצמן, אני מיציתי את המשחק בשעה ו-37 דק' לפי הטיימר של Steam, וזה מאוד חבל.

Might and Magic Showdown

משחקיות - 8
תוכן - 3
פסקול - 8.7
עיצוב עולם - 8.8

7.1

בסדר

המשחק Might and Magic Showdown מציג משחקיות נהדרת, פסקול מצוין ועיצוב עולם מעולה, אבל הוא סובל מחוסר תוכן שמאוד פוגע בסיכויים שלו להצליח

User Rating: Be the first one !

אודות תומר חסד

קוראים לי תומר, בן 17 מקיבוץ נידח בגליל העליון, גיימר מאז שאני זוכר את עצמי, אני התחלתי עם המשחק טקן 3 על הפלייסטיישן המקורי וכרגע חורש על Rainbow Six Siege, בעיקרון אני פריק גדול של עלילה ואני אעדיף משחק עם עלילה טובה מאשר משחק עם גרפיקה טובה

השאר\י תגובה