מראה מראה שעל הקיר – סיקור המשחק Mirror's Edge Catalyst

אחרי 8 שנים של המתנה יוצא המשחק החדש \ Reboot של המשחק עם הטאצ' הייחודי – Mirror's Edge Catalyst מבית EA DICE. עבדכם הנאמן דחף את הדיסק אל ה-PlayStation 4, נעל נעלי ריצה ויצא לרוץ. אז איך היה? ספרינט מטורף או השתנקות לאוויר? תקראו בהמשך.

בתור מעריץ שרוף של סדרת משחקי Assassin’s creed אני חולה על נושא הפארקור במשחקים, זה בא לידי ביטוי גם בסדרת המשחקים של הנסיך הפרסי ועוד כמה פנינים, כשיצא Mirror's Edge הראשון התלהבתי בטירוף מהקונספט ובמיוחד כשכל העסק גם מגוף ראשון. אחרי שישבתי עליו לא מעט שעות הבנתי שאני צריך לחזור אל אציו וחבריו כי פוטנציאל יש אבל המימוש… לא ממש.
8 שנים אח"כ DICE (שהביאו אלינו גם את Battlefield ואת Need for speed בין השאר) יצאו בהבטחה שהם הבינו איפה הם טעו ושחררו מחדש את Mirror's Edge בהבטחת REBOOT, ז"א בלי קשר לקודם אלא הכח הומצא מחדש, סטייל סרטי ה-HULK, השאלה היא אם הם באמת עמדו בהטחה שלהם.

Mirror's Edge Catalyst Faith

נתחיל קצת ברקע, Mirror's Edge Catalyst הוא משחק פלטפורמת פעולה והרפתקאות שפותח על ידי EA DICE ופורסם על ידי אלקטרוניק ארטס. המשחק שוחרר עבור Microsoft Windows, פלייסטיישן 4 ו-Xbox ONE וכמו שאמרתי – זהו אתחול מחדש של הקודם משנת 2008.
גם במשחק הזה בדומה לקודם אנו שולטים בדמות של פיית' קונורס האצנית, הסופר מהירה וה"לא שמה ז*ן על אף אחד", שמתרוצצת אחרי שהשתחררה מהכלא ברחבי העיר העתידנית בשם GLASS. לצד הריצה על גבי גגות העיר, פיית' מתנהלת גם בעזרת תנועות פארקור בשביל לקפוץ ממקום למקום, לעבור משימות, להילחם באויבים וסתם בשביל לעשות פוזות על כולם, בנוסף ניתן להעזר בכל מיני דברים ש"סתם" מונחים בכל מקום בשביל להתעלות על האחרים כדוגמת מרזבים, Ziplines, רמפות, מזגנים ועוד, כל מה שצריך בשביל להיות הטוב ביותר. אז למה אנחנו מתרוצצים כמו משוגעים? בעתיד הלא רחוק הכל עובר להיות תחת שליטה של תאגידים אחרי היסטוריה של מלחמות עקובות דם, הפתרון שנמצא היה מעבר לידיים עסקניות וככה ימנעו את המלחמות, יש בעיה – בואו נעשה פגישה וככל שיש יותר כסף כך קונים יותר שליטה וצוברים כוח. העיר GLASS לא יוצאת דופן מכל מה שקורה והיא נשלטת ע"י איגוד תאגידים תעשייתים ובראשם "קרוגר אחזקות" (Kruger Holding). המצב בעיר היה יחסית נוח, החוקים נאכפו ע"י אנשי "קרוגר" ועל הגגות – האצנים שלנו ובהם פיית', כל עוד כל אחד היה במקום שלו הכל היה בסדר, כמובן עד שהחברים ב"קרוגר" החליטו שהגיע הזמן להפסיק עם זה וכאן אתם נכנסים לפעולה – המטרה שלכם היא לשחרר את העיר מעול העריצות.

Mirror's Edge Catalyst

אז כמו שאמרתי, בשביל שזה יקרה עליכם לחבור לכל מיני דמויות מפתח שיעניקו לכם מגוון ענק של משימות שדבר אחד משותף לכולן – לרוץ ממקום למקום ולעשות את זה הכי מהר. המשימות מתרחשות ברחבי עיר יפיפייה שאת רובה אנו בעצם נראה מהגגות שלה, אי אפשר לפספס את היופי הגרפי שלא רק התמקד בדמויות שעוצבו באופן כמעט מושלם אלא גם בנופים ובתכנון מסלולי הריצה. ככל שאנו מתקדמים במשימות אנו רואים עד כמה השקיעו בפרטים הקטנים כמו בגדולים כדוגמת שליפת יחידות זיכרון חבויות בקופסאות חשמל או שלטי חוצות שאנו משתלטים עליהם או אפילו בקרבות פנים מול פנים שבלא מעט משחקים מורגשים כ"מכניים", אבל אנו נגע בזה בהמשך. אז מבחינה גרפית – הם נתנו את המקסימום ב-DICE, הנופים משגעים, שטחי המשחק מגוונים, הדמויות מהממות והכל רץ חלק, כשאל זה תוסיפו גם פסקול מושלם שמתחבר באופן מדהים לכל מה שאנו עושים בין אם מוזיקה קצבית בריצות או מותחת ברגעים מסוימים או סתם שקטה ואמביוולנטית בזמן שאנו מנסים להבין מה לעזאזל צריך לעשות. אל המוסיקה מצטרף גם דיבוב שנעשה באופן מאוד מקצועי וכמו שלא מעט אנשים שמכירים אותי ויודעים שדיבוב מכני יכול להטריף אותי, כאן הוא נעשה באופן סופר מקצועי ובראשם פיי קינגסלי (Faye Kingslee) שכיכבה בלא מעט משחקים וסדרות ובהם Far cry 3, THE O.D ועוד.

Mirror's Edge Catalyst Fight

אז אמרתי שכל העסק הוא REBOOT וכיאה לאחד שכזה – צריך להמציא דברים מחדש. אחד הדברים שבהחלט עוזרים אבל עלולים להפוך את המשחק למונוטוני זה ה-"Runner Vision", סוג של מוביל דרך שעוזר לנו לדעת לאן לרוץ ואיך להגיע ממקום למקום, אפשר להשתמש בזה אבל הרבה יותר כיף לגלות דרכים חדשות ומעניינות בשביל לנצח. אל כל זה הוסיפו מערכת בניית דמות בה אנו לומדים תרגילים חדשים שיעזרו לנו להיות הרבה יותר אקרובטיים, הבעיה שעד שאנו למדים את הדברים הבאמת חשובים ולעיתים כאלה שמרגישים שהם סוג של בסיסיים כמו זינוק ואז גלגול – עובר המון זמן וצריך להגיע לרמה יחסית גבוהה, לא חכם במיוחד מצד החברים ב-DICE אבל לא נורא, נקרא לזה "מאתגר". בנוסף, מערכת הלחימה פנים מול פנים גם היא הומצאה מחדש והפעם לא צריך לריב עם כולם עד שהם מתים בשביל להמשיך, מספיק רק להתחמק מהם ולוודא שהם לא תופסים אתכם. אל תדאגו, הם יעשו הכל בשביל למצוא אתכם כולל מרדף מסוקים. מצד אחד כל העסק הזה הרבה יותר זורם אבל מצד שני מערכת הלחימה מרגישה שהיא "לא מבושלת" מספיק, הם יכלו לשפר את זה ולהעניק חוויית משחק הרבה יותר דינמית וזורמת ממה שיש עכשיו.

Mirror's Edge Catalyst Vision


מעבר לכל זה יש גם את המשימות, שבניגוד ליופי המושלם של הגרפיקה והסאונד, כאן המפתחים נפלו קצת. הסיפור אמנם סיפור טוב, למרות שגם כאן יכלו להשקיע קצת יותר בשביל "טוויסטים" בעלילה וכו', המשימות אמורות לתמוך בסיפור הן מאוד חוזרות על עצמן ולא משנה מה המשימה, בין אם היא ראשית וחלק מהעלילה או משימת צד של תחרות ריצה, מסירת דבר כלשהו, מרדף או בריחה, בסופו של דבר הן חוזרות על עצמן וזה מרגיש כל כך more of the same, חיפשתי את הוואו שמרגישים בהתחלה כשמתרוצצים אבל לצערי הוא נשאר שם.

לסיכום עניין, למשחק יש סיפור טוב (שאם רוצים לדעת קצת יותר אז רוכשים את הקומיקס שיצא כפריקוול) אבל בלי יותר מדי עומק, המשימות מאוד חוזרות על עצמן ולא מפתיעות במיוחד, הקרבות שטחיים לאללה וזה די מבאס, הגרפיקה עילוי והסאונד מושלם.

Mirror's Edge Catalyst

סיפור - 7
משחקיות - 7
משימות - 6
גרפיקה - 10
סאונד - 10

8

טוב

שורה תחתונה – משחק מהמם ביופיו שנשמע מצוין אבל עם תוכן רדוד. חבל.

User Rating: Be the first one !

אודות אבירם צדיקריו

אבירם צדיקריו קופירייטר, גיימר ותיק עם 30 שנות נסיון ויודע דבר או שניים, שאלות במייל, לא בשבת כי אני משלים שעות שינה. לייצירת קשר- [email protected]

השאר\י תגובה