צבאות ענק, כוחות קסם, ועטלף מדבר? – ביקורת המשחק Necronator: Dead Wrong

האם Necronator: Dead Wrong מצליח לשלב בין ז'אנרים שונים בהצלחה, או שהוא נופל בין הכיסאות?

Necronator: Dead Wrong מגיע אלינו מאת סטודיו Toge Productions והופץ על ידי Modern Wolf. המשחק היה נשמע לי מעניין מהרגע שראיתי את הטריילר שלו, אשר הבטיח צבאות ענק, כשפים, שדרוגים, לשחק את הרשע הפעם, ואלמנט מעניין של קלפים בתוך כל הבלאגן הזה. ולפני שאגש לבשר של הביקורת עצמה, רק אגיד זאת: לקח לי ארבע ימים בלבד להביס את מה שהמשחק מספק בשלב זה, וזה כאשר מתתי מספר דו ספרתי של פעמים בדרך. אז הוא ממכר ללא ספק, והוא יודע לתפוס נכון את תשומת הלב של השחקן במנטליות המוכרת של משחקי רוג'-לייק, שהיא כמובן "רק עוד ניסיון אחד!". אבל מהו בעצם Necronator: Dead Wrong, ומה יש לו להציע מעבר להרגשת ההתמכרות הזאת? הצטרפו אלי ואנסה להסביר.

בואו נתחיל היכן שהרבה מאוד משחקים מתחילים, עם הסיפור. אז אתם בעצם לורד אפל ומרושע, אשר יצא טרי טרי מהאקדמיה לרשע (ומסתבר שיש דבר כזה). המדריך שלכם מהאקדמיה מלווה אתכם במהלך המסע שלך בצעדים הראשונים של הרשע. מדריך זה הוא עטלף מדבר בעל שפם, אשר מסתבר שהוא אל קדום שחזר לחיים בצורה זאת ומקווה להנחיל עליכם את הידע שהוא צבר. חייב להודות שנהניתי ממנו לידי במהלך המשחק, כאשר הוא לא הפסיק לדבר איתי ובעצם להעביר את הסיפור עצמו. אז אנחנו יוצאים למסע להשמיד את כל העולם, ולהרוג את כל הגיבורים שעומדים בפנינו בדרך. בסיום השלב הראשון ואחרי הבסת הבוס הראשון אנחנו מגלים שאנחנו בעלי היכולת להפוך ל-Necronator החדש, השליט המרושע הכל יכול והבלתי מעורר של העולם. הדרך אבל עוד ארוכה, וגיבורים נוספים יעמדו בדרכנו. למזלנו יש לנו צבא שלם לשירותנו, ואת היתרון של קסמים רבי עוצמה, כדורי אש מהשמיים, ורעלים אכזריים. הסיפור מצחיק לפרקים ודמויות הבוסים אשר הם גיבורים שמנסים לעצור אותנו תמיד הצליחו לעלות לי חיוך עם הדיאלוג השנון שלהם, אבל לצערי הסיפור אינו שלם נכון לעכשיו, וזה מבאס.

ואם כבר מדברים על צבאות, איך אנחנו בדיוק שולטים בשלנו? ובכן, Necronator: Dead Wrong מציג לנו משחקיות מעניינת שהיא שילוב בין משחק אסטרטגיה, הגנת מגדלים, ומשחק קלפים. אנחנו משחקים עם חפיסה של קלפים אשר מייצגת את כל מה שיש בצבא שלנו, בין אם זה יחידות, באפים, קסמים, או חיזוקים. לכל יחידה או קסם יש מחיר מאנה אשר יעלה לנו להשתמש בו, וסטאטיסטיקות שונות ליחידות כמו מהירות תנועה, מהירות התקפה, נזק, חיים, ויכולות מיוחדות. כל קרב במהלך המשחק מציב אותנו עם בסיס התחלתי אשר מייצר עבורנו מאנה, ואנו נוכל לכבוש מקומות נוספים על מנת להאיץ את ייצור המאנה שלנו עבור אותו הקרב. כל קרב מתחיל עם קלפים רנדומליים ביד שלנו, עלינו להשתמש בהם בצורה היעילה ביותר. קלפים נוספים ישלפו מהחפיסה שלנו לאורך הקרב, כך הוא נשמר תמיד רענן ואקטיבי. ברגע שהמאנה שלנו מגיעה לרמה מסויימת, קלפים אשר ניתן להשתמש בהם יסומנו ביד שלנו, וכל יחידה שנזמן תצא מהבסיס שלנו ותתחיל לזוז לכיוון הבסיס של היריב. המסלולים הם קבועים, אבל לנו יש יכולת לשנות שלטים מסויימים על הדרך אשר יקבעו לאיזה כיוון היחידות שלנו ינועו, ושימוש בהם הוא חיוני על מנת להתאים את עצמנו לשדה הקרב שיכול להשתנות תדיר ולהפוך אותנו מתוקפים למגנים ולהפך. הקרבות הם מהירים (לרב לא יותר מחמש דקות) ולכן מחשבה מהירה ואינסטינקטים טובים יהיו פה לעזרתם, אבל יחד עם זאת הם מרגישים לא ממוששים עד הסוף. מחסור במגוון קלפים ובסוגי מפות יכול ליצור הרגשה של טקטיקות מאוד זהות כל ריצה, והמגוון גם מאוד מגביל את כמות הטקטיקות הרציניות שניתן לבנות את החפיסה לקראתם. לצערי גם, רמת הקושי במשחק לא מאוזנת ממש, וברגע שקולטים את הרעיון של המשחק ומתנסים מעט בסינרגיות שונות וסוגי חפיסה, ניתן בקלות למדי ליצור חפיסה אשר פשוט תשמיד את היריב בקלות מפה אחרי מפה, מה שיכול להוציא את הכיף מהתמודדות עם יריבים מעניינים. עיצוב המפות גם והרעיון של מסלולים מוגבלים משפיעים על ההרגשה הזאת, ומצאתי את עצמי עדיין נהנה מהמשחק גם כאשר רמסתי את היריב אבל מרגיש לאורך כל הדרך שהיה יכול להיות פה הרבה יותר. המשחק מרגיש כאילו הוא עדיין בגישה מוקדמת למרות שהוא נמכר במחיר מלא, וזה חבל.

מישהו הזמין צבא מרושע?

מוזר לי קצת לדבר על הגרפיקה והאפקטים, כי הם נראים מיושנים מעט, כאילו הם יצאו ממשחק פלאש או משחק לפלאפון. ואז גיליתי ש-Toge Productions אכן יצרו את שני המשחקים הראשונים בסדרת Necronator (וכן מסתבר שזאת סדרה) בפלאש לפני הרבה שנים. מה שיש לנו פה הוא משחק המשך מחברה אשר התמחתה במשחקי פלאש לדפדפן, וזה עזר לי להסביר את העיצוב הגרפי. האנימציות בסיסיות ואפקטיביות, וקרבות של הרבה יחידות על המפה כן מרגישים כמו הרבה מאוד יחידות שנלחמות אחת בשנייה. דבר ייחודי לסגנון שהם בחרו, הוא שכל המודלים של היחידות הם דו מימדיים ומופיעים במפה תלת מימדית. תשחקו אבל ולא תשימו לב בכלל עד שהקרב נגמר והמצלמה מתחילה להסתובב, מה שמבליט את המודלים על פני המפה. אישית אני כן נהניתי מהויזואליות העשירה על מסך, ובשימוש יעיל גם אם לא מקורי במשאבים המוגבלים שהיה לחברה. זה עזר לתת ייחודיות לסגנון של המשחק, והוא עוזר להבדיל אותו ממבול משחקי אינדי אחרים רק עם המראה שלו.

יש נקודה אחת שארצה לגעת בה מעט יותר לעומק בנוגע למשחקיות, כיוון שמצאתי אותה די ייחודית. לפני זה אבל, אגיד זאת. עיצוב המפות, בניית חפיסה, הבסת בוסים, קניית קלפים חדשים במהלך ההרפתקאה, קבלת חפצים עוצמתיים במיוחד לאחר הבוסים, כולם הזכירו לי ממש את Slay The Spire. למי שלא מכיר, STS הוא משחק קלפים אשר גם מכיל קרבות קצרים, שימוש בקלפים, בניית אסטרטגיות, ועוד. הדימיון ביניהם הוא מעבר למקרי, וברור ש-Necronator: Dead Wrong לקחו השראה רבה מאוד מ-STS. האם מספיק השראה על מנת לקרוא לזה העתקה בוטה? לפי דעתי לא. יש פה מספיק מקוריות ומספיק תוספות ושינויים, אבל אני כן אקווה שהם יתמידו בתמיכה של המשחק לאורך שנים, עם קלפים חדשים, דמויות חדשות, ועוד סינרגיות ובוסים. ועכשיו חזרה לנקודה שלי. לאורך ההרפתקאה יהיו לנו הזדמנויות שונות לשדרג את הקלפים שלנו. מנגנון שדרוג הוא לא חדש בעיקרון והרבה מאוד משחקי קלפים מכילים אותו, אבל לא ככה. כי Necronator: Dead Wrong מאפשר לבחור איזה סוג של שדרוג אנו נרצה. לכל קלף יש 5 אפשרויות שדרוג בטוטאל, וכל פעם שנרצה לשדרג קלף 2 מהם יהיו לנו זמינים באופן רנדומלי לבחור ביניהם. הייתי שמח לקבל את האפשרות לבחור מבין כל החמישה, אבל הרעיון של בחירה בשדרוגים תפס אותי ממש בהפתעה בפעם הראושנה שנתקלתי בו. הוא עוזר למגוון הקטן של הקלפים להרגיש גדול יותר כי שדרוגים מסויימים יכולים לשנות לגמרי את הדרך בה אנו נשתמש ביחידה או בקסם המסויים הזה, וזה תמיד ריגש אותי לגלות סוגים חדשים של שדרוגים או איך קלפים חדשים שהשגתי יכולים להשתדרג.

הדמויות שניתן לבחור הם ללא ספק ייחודיות

Necronator: Dead Wrong הוא משחק טוב בסופו של יום, אשר עושה מספר דברים באופן ייחודי, ובעל סגנון ויזאולי משלו, אבל לצערי הוא מרגיש לא מספיק מפותח בתחומים אחרים. חסר לו מגוון בחפיסות, בקלפים, במפות, ובבוסים שלו, דרגת הקושי שלו לא מאוזנת ונוטה יותר מידי לטובת השחקן והסיפור שלו לא שלם ונקטע באמצע. הדברים אשר הוא כן עושה בצורה טובה, כמו מערכת השדרוגים, מצליחים לזרוח מבעד לחוסרים שלו במידה מסויימת, והוא כן מספק שעות רבות של הנאה. הלוואי שהוא היה משחק שלם יותר, אבל הוא גם מהנה בדרכו כפי שהוא היום. אם אתם מחפשים משחק קלפים/אסטרטגיה ייחודי, Necronator: Dead Wrong הוא לא בחירה רעה בכלל.

Necronator: Dead Wrong

ציון סופי - 7.5

7.5

טוב

חוסר בגיוון ובמספר אלמנטים שונים מונע ממנו להתעלות מעבר למשחק ממוצע, אבל עם שיפורים בעתיד הוא עוד יכול לזרוח.

User Rating: Be the first one !

אודות אלעד שרז

אלעד שרז, בן 29 מגן יבנה. חובב משחקי ווידאו, אנימה, מנגה, ותרבות חנונית בכללותה. גיימר מאז גיל 10, וגאה להגיד שסיימתי את NFSU בגיל 14 חח

השאר\י תגובה