Beyond Good & Evil 2

פרטים חדשים על Beyond Good & Evil 2

אחת ההפתעות הגדולות ביותר של תערוכת E3 האחרונה היה החשיפה של Beyond Good & Evil 2. המשחק שכבר שנים הפך לסוג של אגדה אורבנית, שיחק מחבואים עם המעריצים של הסדרה ובאופן כללי היה תעלומה אחת גדולה סוף סוף נחשף באופן רשמי. ובתור אחד שמחכה כבר כמעט 15 שנים לקבל משחק נוסף באחת הסדרות המעניינות והאהובות ביותר עלי, לא יכולתי שלא להתרגש. הרגע שבסוף הטריילר, בו רואים עולה הלוגו וברקע נשמעת הנעימה הקלאסית של המשחק… אחד השיאים שלי כגיימר.

מצד שני אני חייב להודות  שמעבר לטריילר סינמטי לא קיבלנו יותר מדי. אף אחד לא יודע לאיזו קונסולה הוא מיוחד או מה תאריך היציאה המשוער שלו. עם זאת, העניין העצום שהמשחק עורר ברשת ובעולם הגיימינג כנראה הביא את מישל אנסל (Michel Ancel), יוצר המשחק, לחשוף לאט לאט עוד כמה פרטים קטנים אבל משמעותיים.

כמו שכבר למדנו ב-E3, המשחק מתוכנן להיות חוויה לשחקן היחיד אבל עם אפשרויות נרחבות לשיתוף פעולה אונליין. בראיון ברשת Twitch, אמר אנסל שהרעיון הוא ליצור יקום פתוח בסדר גודל עצום, ולשם כך הוא והצוות שלו עובדים כבר שלוש שנים על המנוע המיוחד שיריץ את המשחק הסופר-שאפתני הזה. המטרה הרשמית היא ליצור משחק שיכלול ערי ענק מפורטות במיוחד שישבו על כוכבים ענקיים, שאת כולם יהיה אפשר לחקור באופן חופשי. אנסל מדבר על הפרוייקט בתור "GTA בחלל".

דבר נוסף שלמדנו הוא שהמשחק ישמש בעצם בתור Prequel ויתרחש לפני המשחק הראשון שבסדרה. אחת ההשפעות המשמעותיות ביותר שיהיו להחלטה הזו היא שג'ייד (Jade), הגיבורה הירוקה והנהדרת של המשחק הראשון לא תהיה חלק מהדמויות במשחק. במקום זאת, במשחק החדש נוכל ליצור לעצמנו דמות לפי בחירה אישית. באופן כללי, אנסל כבר אמר לא פעם ש-Beyond Good & Evil 2 יעסוק בחופש שיתבטא לא רק ביצירת דמות באופן חופשי שמותאמת לנו אלא גם בכך שהעולם עצמו סביב יעבור התאמות ושינויים לפי הבחירות השונות של השחקן, ובאופן כללי גם יהיה שונה בין כל משחק למשחק כיוון שהרבה מהתוכן יהיה Procedurally Generated, שזאת ההגדרה ה"מקצועית" לכך שהמשחק בונה את עצמו במקביל להתקדמות השחקן (תחשבו Minecraft). כל היקום הזה ינוע באופן ריאליסטי – פלנטות יסתובבו במסלול שמיימי מדויק מה שיוביל לחילופי עונות ומחזורי יום ולילה אמינים. לכל זה יהיה השפעה על הסיפור שאומנם יהיה עם התחלה וסוף ברורים, אבל הדרך שבה נחווה אותו תהיה ייחודית לכל שחקן.

כל זה נשמע נפלא ומופלא במיוחד, אבל גם מעורר חששות. האם לא מדובר בשאיפות גבוהות מדי? האם אנחנו נקבל משחק שמנסה לעשות כל כך הרבה אבל בסוף מביא לנו רק שברי הבטחות? בגדול, מה שאני שואל זה – האם אנחנו הולכים לקראת No man's Sky חדש או שמא מצפה לנו the Legend of Zelda: Breath of the Wild? אם זה הראשון, אבוי. אך אם מדובר בשני (ובהחלט יש מצב, כי סדרת Beyond Good & Evil שואבת הרבה מאוד מסדרת זלדה) הו… אם מדובר בשני… ובכן, צריך להחזיק אצבעות. ועד שנקבל תשובה, תלסחו לי בזמן שאני הולך לשמוע שוב את הפסקול של המשחק המקורי.

אודות רפאל שנקולבסקי

גיימר במשרה חלקית ויוצר הקומיקס גיבור כורסא (חפשו אותי בפייסבוק!)

השאר\י תגובה