Project Scorpio Xbox

נחשף המפרט של ה-Xbox הבא שמסווג בתור Project Scorpio

היום (יום חמישי), חלק נרחב מהמפרט הטכני של Project Scorpio של Microsoft נחשף על ידי Digital Foundry ו-Eurogamer שאומרות כעת שהקונסולה החדשה היא הקונסולה החזקה ביותר שאי פעם נוצרה בפלנטה הזו.

ה-Project Scorpio כוללת בתוכה 12GB של זיכרון RAM שזה 4GB יותר מה-PS4 Pro. הזיכרון הנהדר הזה בא בצורת GDDR5 שזה סוג מהיר יותר של זיכרון RAM מאשר האחד שבא לידי שימוש ב-PS4 Pro.
רוחב פס הזיכרון שופר גם הוא: ה-RAM של הקונסולה החדשה מעביר כ-326GB בשנייה בזמן שה-RAM של ה-PS4 Pro מעביר 218.

Project Scorpio Xbox

היכולות הגרפיות של הקונסולה יעבדו בזכות השבב החדש שנקרא Scorpio Engine שעוצב ביחד עם AMD. השבב כולל 40 יחידות "מותאמות" שעוברות Cloaking על 1172 MHz בזמן שב-PS4 Pro יש 36 יחידות שרצות על 911 MHz.
תוכלו לראות ממש פה למטה טבלה שמציגה את המפרט של הקונסולה החדשה של Microsoft, וכמובן השוואה לקונסולות האחרות בשוק:

Xbox One PS4 Pro Project Scorpio
CPU Eight custom Jaguar cores clocked at 1.75GHz Eight Jaguar cores clocked at 2.1GHz Eight custom x86 cores clocked at 2.3GHz
GPU 12 GCN compute units at 853MHz 36 improved GCN compute units at 911MHz  40 customised compute units at 1172MHz
זיכרון 8GB DDR3/32MB ESRAM 8GB GDDR5 12GB GDDR5
רוחב פס זיכרון DDR3: 68GB/s 218GB/s 326GB/s
כונן קשיח 500GB/1TB/2TB 1TB 1TB
כונן אופטי Blu-ray (Xbox One S: 4K UHD) Blu-ray 4K UHD Blu-ray

אז מה כל זה אומר בכלל?

ובכן, ה-Scorpio אמורה (לכאורה) להריץ משחקיות של 4K טבעי בקצב רענון רציף של 60 פריימים לשנייה. Digital Foundry ראו גרסת ניסיון של Forza רצה על הקונסולה החדשה והם אמרו שזה "נראה טוב". משחקים קיימים עם קצב רענון מקסימלי של 30 פריימים ב-Xbox One יצטרכו עדכון שיתקן אותם כדי שיוכלו לעבוד תחת קצב רענון פריימים גבוה יותר בקונסולה החדשה.

ה-Scorpio תריץ את כל משחקי ה-Xbox One בצורה "טובה יותר", בין אם הם הותאמו לה כבר ובין אם לא. זה אומר קצב רענון פריימים יציב יותר, טקסטורות חלקות יותר במשחקים, זמני טעינה מהירים יותר ועוד הרבה…
כל זה כנראה יהיה נכון גם למשחקים שנמצים בתכנית התאימות לאחור של משחקי ה-Xbox 360.

Project Scorpio Xbox

הקונסולה החדשה תביא איתה שיפורים גם למאפייני ה-Xbox One. ה-Game DVR יפשר להקליט משחקיות 4K ב-60 פריימים לשנייה, משחקיות HDR ויאפשר גם לבחור צילומי מסך מקטעי וידאו מוקלטים של משחקים.
Digital Foundry מוסרים ששחקנים עם טלוויזיות 1080p ירגישו גם הם את השינוי של ה-Scorpio: "הרצה של UHD 4K יכולה בקלות לעבור התאמה למסכי 1080p על ידי הקונסולה בצורה יפה מאוד." זה נחמד לדעת שגם אם אין למישהו מסך 4K, הוא עדיין יהנה מהקונסולה ומהשיפורים שיש  לה להציע.

Mike Ybarra, סגן ראש Xbox העולמי ב-Microsoft אמר ל-Eurogamer:

"הצוות שלנו הסתכל על המפתחים ועל היחסים שלנו איתם, עם ה-Xbox 360 הייתה לנו הפלטפורמה הטובה ביותר לפיתוח משחקים, ולעומת זאת עם ה-Xbox One, קצת איבדנו אותם בשנתיים האחרונות. אז חשבנו לעצמנו, "כיצד להחזיר אלינו את המפתחים?"

ובכן, אנו רוצים את המשחקים הטובים ביותר אצלנו ויש לנו כלים וערכות פיתוח שבהחלט ימשכו את המפתחים חזרה. זה היה קו מנחה מאוד גדול בכל מה שנגע לפיתוח הקוסולה הזו.
עלינו לזכות בחזרה במוחות ובלבבות של המפתחים, יש לנו את הכלים הנחוצים שיאפשרו לכל המפתחים להביא את המשחקים שלהם לכל משפחת המוצרים שלנו בצורה שתביא לכל מכשיר את הגרסה הטובה ביותר.

ה-Project Scorpio תוכננה ספציפית לצרכן הפרימיום, שהוא הגיימר שמצפה לגרסה הטובה ביותר של המשחק שלו ללא שום תחרות."

Project Scorpio Xbox

בסופו של דבר, נראה ש-Microsoft הבינה מה היא רוצה מעצמה וה-Scorpio בהחלט נראית כמו חיה רעה. אני אישית מקווה שהמפתחים הגדולים ייתנו לה שוב את ההזדמנות הזו שבאמת מגיעה לה…

הקונסולה אמורה לצאת בעונת החגים 2017 אבל אנו עדיין לא יודעים מתי בדיוק Microsoft תחשוף אותה במלואה כבר. Phil Spencer טוען שהוא לא בטוח אם החברה תציג אותה ב-E3 השנה שיחול בחודש יוני הקרוב.

אודות תומר בראשי

בן 20, נולדתי וגדלתי בירושלים עיר האורות, משחק במחשב ובקונסולות מאז שאני זוכר את עצמי, נהנה לשמוע את כל סוגי המוזיקה, לראות סרטים איכותיים וכמובן לשחק כמה שרק אפשר.

השאר\י תגובה