RUST

Rust – הסיקור של אחד ממשחקי ההישרדות המצליחים ביותר בסטים

Rust הוא משחק שיצא בסוף שנת 2013 למחשב בלבד. המשחק מופץ כרגע על פלטפורמת הסטים בלבד במתכונת של Early Access כך שכמו שאתם מבינים המשחק רחוק מלהיות מושלם בכל הנוגע לאופטימיזציה. הרבה שחקנים, הרבה פוטנציאל, אבל יש גם הרבה מה לשפר. רוצים לדעת עוד? המשיכו לקרוא.

Rust

על פיתוח המשחק Rust ותכולתו:

קצת יותר על המשחק – Rust הוא משחק הישרדות שנמצא בפיתוח של Facepunch Studios אשר החל להיות מופץ בשלב האלפא שלו ב-11 בדצמבר 2013 ב- Steam. הכל התחיל בינואר 2012. איך? מוד בשם DayZ שפותח על ידי דין הול עבור המשחק ARMA 2 צובר תאוצה ומושך המוני שחקנים להוריד אותו. ובכן, חלק מן השחקנים שהורידו אותו היו אותם אנשים שעובדים בימים אלו על Rust שפיתוחו החל כפיתוח שיבוט לאותו מוד בשם DayZ. בנוסף לכך אלמנטים מהמשחק Minecraft מופיעים ב- Rust ככה שהוא למעשה איחוד של Minecraft ו-DayZ, או אם תרצו – אפילו הומאז'. בסופו של דבר הבינו המפתחים שאינם יכולים להגביל את עצמם והחלו להתפתח ולהוסיף למשחק מכניקות מסוגים שונים – בעלי חיים, צייד, הגנה וכלי נשק. המשחק אגב, הכיל עד לפברואר 2014 זומבים, בדיוק כמו בDayZ, אלא שבסופו של דבר הם הוחלפו בדובים וזאבים, ככל הנראה על מנת למשוך את המשחק לכיוון ריאליסטי יותר.

כאמור, המשחק נמצא בשלבי פיתוח מוקדמים(אלפא), ומופץ באמצעות Steam כמשחק Early Access. לקראת סוף 2014, שוחרר מוד בשם experimental mode לRust והמשחק הועבר למנוע המשחק Unity 5. ה- experimental mode בהשתתפות מערכת האנטי צ'יט החדשה הביא עימו השעייה של 4,500 חשבונות כבר בסוף השבוע הראשון של שחרור המערכת החדשה. באוקטובר 2014, ה- experimental mode נהייה אפשרות הפעלה הבסיסית שהיא גם ברירת המחדל. במשחק המקורי, הוצגו נתונים סטטיסטיים כגון בריאות, רעב ורמת קרינה; בגרסה החדשה, רמת הקרינה הוחלפה בצמא, וסטטיסטיקות נסתרות כגון היפותרמיה גם נוספו.

ביולי 2015 מודלים נשיים נוספו למשחק אבל הם זמינים רק למנהל של שרת כדי לבדוק אותם. בדומה לתכונת צבע העור, הזיהוי של Steam משמש להקצאת מין ספציפי לשחקן באופן אוטומטי.

Rust

אז לאחר שדיברנו על פיתוח המשחק נעבור לדבר על מה באמת יש במשחק, מה טוב ומה פחות. נתחיל במשחקיות.

המשחקיות, שכפי שכבר הבנתם מורכבת מכמה רעיונות, בנוייה מאוד טוב בסך הכל. בסך הכל אין שיבושים כל שהם באנימציות או בתנועות של השחקן כך שעם זה אין בעיה. מערכת הציד של המשחק נחמדה מאוד וזה משמעותי במיוחד משום שבשר של בעלי חיים הוא מקור אנרגיה מצויין להפחתת הרעב ולחידוש כמות נקודות החיים במשחק. על מנת לצוד חיה אתה יכול להשתמש בכל כלי ציד או נשק שתרצה, אבל לאחר שגופתה רובצת על האדמה יש להשתמש בכלי מסויים על מנת לקבל בשר, עור ושומן מן החיה, אחרת לא תרוויח כלום.
החיות עצמן מאוד חכמות וזה מאוד כיף לשחק ככה. הרבה מאוד מבעלי החיים שלא הצלחתי להפתיע מאחורי הגב ופשוט רדפתי אחריהם גררו אותי לסבך של עלים שאחרי שיצאתי ממנו פשוט איבדתי קשר עין איתן. הדבר הזה הופך את חווית הציד למאתגרת וכיפית יותר מתמיד.

Rust

חוץ מהציד יש כמובן את עניין הבנייה. הבנייה דורשת ממך להשיג חומרים שונים כמו אבן, מתכת, עץ וכו' ועל השגת החומרים אין מה להרחיב יותר מידי – הכו בעצים ובסלעים במשחק ואתם כבר תרוויחו מספיק חומרים למבצר מספק. הבנייה עצמה מאתגרת מאוד, בעיקר משום שמדובר במשחק רשת ומה לעשות, אתם אף פעם לא תהיו הכי טובים והשרתים מלאים בפורצים(אף על פי שרוב השחקנים משוטטים בעולם בחיפוש אחר חומרים, שחקנים אחרים או בעלי חיים ולא בחיפוש אחר מחנות לפרוץ אליהם). בסופו של דבר שילוב של בנייה טובה ומיקום טוב יספקו לכם את המבצר המושלם – רצוי רחוק מהעין של שחקנים אחרים כמה שיותר. אולי לא קל למצוא מיקום טוב, אבל בנייה טובה היא החלק המאתגר יותר והיא דורשת הרבה מיומנות והבנה במשחק. ברגע שתבינו איך להגן על המבצר שלכם בצורה הטובה ביותר יש לכם נקודת פתיחה מעולה לבניית המבצר שלכם.

מערכת הקרב במשחק היא לא מורכבת מידי אבל יש מספר סוגים של כלי נשק ולכן אני כן רוצה להרחיב את הדיבור על העניין הזה. בסך הכל הקרבות ראש בראש ללא כלי נשק לטווח ארוך בין שני שחקנים הם די טיפשיים ואין בהם יותר מידי טעם. בשילוב עם לאגים קטנים בשרתים מסויימים – זה הרבה עניין של מזל. הבעיה היא שהעניין בקרבות זה פחות הקרבות עצמם, ויותר ללכת עם כמה שיותר אנשים מול פחות אנשים ממכם עם כלי נשק סבירים ואתם כבר תצליחו. הדבר הזה הוא לא דבר רע כי בסך מדובר באסטרטגיה אבל לי באופן אישי חבל שאין יותר מידי עניין בתוך הקרבות עצמם והם רחוקים מלהיות מלהיבים. הפתרון שאני רואה לכך זה שילוב של חרבות במשחק שניתן יהיה להילחם איתן כמו במשחקים דוגמת War of the Roses ולא סתם להקליק על העכבר כמו תוכי בתקווה לפגוע בגופו של היריב.

לסיכום – לאחר שפירקנו את המשחקיות למספר גורמים הרבה יותר ברור איזה חלקים טובים יותר ואילו טובים פחות, אבל בשורה התחתונה אם אתם משחקים בתוך קבוצה של אנשים שאתם מכירים אתם תיהנו מאוד.

Rust

חוץ מהמשחקיות קיים גם עניין הגרפיקה, שהיא די טובה בסך הכל – הכל עניין של מחשב חזק. משאבי הטבע במשחק נראים די טוב כולל סלעים, עצים, הרים וכו'. הדמויות עצמן ניראות די מוזר אבל זה לא משנה יותר מידי כל עוד הגוף בנוי בצורה טובה. כל הפריטים במשחק נראים די טוב – גם כלי הנשק, גם אביזרי ההישרדות וגם הכלים – הכל נראה די טוב. גם הצמחים והעשבים במשחק בנויים כמו שצריך ונותנים תחושה של טבע. אביזרי הבנייה עצמם גם נראים די טוב, אבל אין מה לעשות, אתם תראו אותם במלוא תפארתם כשתבקרו במבצר גדול, או אפילו כשתבנו אחד כזה עבורכם.
אין ספק שיש השקעה בכל פרט במשחק, החל מהפטריות הכי קטנות שפזורות במפה ועד לסלעים הענקיים והעצים הגבוהים – הושקעו מאמצים בבנייה של כל דבר וזה משהו חשוב מאוד שגורם לך ליהנות מהמשחק אפילו יותר.
בנוסף לגרפיקה גם הסאונד די טוב במשחק – כולל האפקטים הקוליים לכל פעולה ותנועה במשחק וגם מוזיקת הרקע שמתנגנת בתפריטי המשחק השונים.

את החלק האחרון של הסיקור אני רוצה להקדיש לבעיה הגדולה של המשחק שהיא משותפת להרבה מאוד משחקי Early Access וכבר דיברתי עלייה בהקשר של Medieval Engineers – קצב פריימים חלש.
המחשב שלי מספיק חזק בשביל לשחק את זה על גרפיקה לא רעה אבל מה לעשות של- Rust תוכניות משלו. בפועל מה שקורה זה שעל גרפיקה סטנדרטית המשחק עובד על 20 FPS במקרה הטוב וזה דבר שהוא מאכזב ושוב, אני מקווה שזה רק חלק מעצם היותו של המשחק משחק בשלבי פיתוח מוקדמים ולא בעיה ממשית שתיתרחש גם עם יציאת המשחק באופן רשמי כמשחק מלא ולא משחק Early Access.

Rust הוא משחק הישרדות מצויין שמבחינת תוכן, עם עדכון כלי הרכב שהולך ומתקרב כבר נראה כמו משחק שהוא ממש שלם, אבל אל תטעו – בעיות הFPS מפריעות מאוד ותיקונן הוא הכרחי יותר מתמיד.

 

 

 

Rust

משחקיות - 8.5
גרפיקה - 8
סאונד - 8
באגים ובעיות שונות - 6.5

7.8

מצויין

User Rating: 4.65 ( 1 votes)

אודות Lidor

השאר\י תגובה