The Bot Squad: ראיון עם Ubisoft שנג חאי

מרואיינים:

סטניסלס מתרה, מנהל בUbisoft שאנג חאי          
וואנג קסו, מפיק בUbisoft  שאנג חאי
קיו קסו פנג, מנהל אומנותי בUbisoft  שאנג חאי

 

כדי לפתוח את הראיון, מה זה the Bot Squad? ספרו לנו על המשחק והצוות.

וואנג קסו: הרעיון למשחק הגיע מסטניסלס, המנהל שלנו. כולנו מעריצים גדולים של משחקי Tower Defense, אז חשבנו שהיה מגניב לשחק גם הגנה וגם התקפה. הצוות הפנימי שלנו כולל בערך עשרה אנשים, רובם בתעשיית משחקי הווידאו מעל ל10 שנים.

סטניסלס מתרה: אחרי שנים של פיתוחי קונסולות ולראות את הקבוצה שלנו גדלה, חלקנו הרגשנו שאנחנו צריכים לחזור לפיתוחים בקני מידה קטן יותר ולאפשר לנו להיות הרבה יותר קרובים למשחק שאנחנו עושים. Ubisoft החלה לפתח גם חזון למשחקי מובייל והמנהלים מעלינו אהבו את הרעיון שלנו למשחק Puzzle\tower defense  אז הינה אנחנו.

 

מה סוג המשחק? לאיזה קהל תיכננתם את המשחק?

וואנג קסו: רובנו עבדו על משחקי קונסולות לפני זה, אז כמובן שאנחנו תכננו את המשחק לשחקי קונסולות. למרות זאת, שחקנים ניהים יותר ויותר עסוקים ואין להם ממש זמן לשבת לשחק משחקים. המטרה שלנו היא לאפשר נגישות מבלי לאבד את הכיף שבמשחק, אז אנחנו מפתחים את המשחק גם למובייל.

קיו קסו פנג: (TBS (The Bot Squad הוא משחק לכולם, בלי קהל יעד. אנחנו מקווים שכולם יהנו ממנו, אז ניסינו לעצב דברים כמו UI, דמויות, וצבעי נושא בצורה פשוטה ומוכרת.

סטניסלס מתרה: זה משחק שפותח כ-Old School, פשוט, מלא חיים ומלא אספקטים משוגעים וכיפים של מדע בידיוני, אבל עמוק מספיק כדי לעניין.

 

אתם אומרים שהמשחק הוא מסדרה חדשה וייחודית למובייל וטאבלטים. למה אתם מתקוונים?

וואנג קסו: השליטה, זווית ראיה והמשחקיות הם חדשים לגמרה ומותאמים רק למובייל וטאבלטים. רצינו ליצור משהו חדש לשחקנים.

קיו קסו פנג: יש לנו המון משחקים עם עולמות ומנועים קיימים, אבל TBS הוא שונה. אין לנו שום דבר קיים וצריך היה להתחיל מאפס.

סטניסלס מתרה: המשחק משתמש מהרבה דברים כיפיים במובייל, שלבים קצרים, קלילות, בלי סרטוני ביניים ארוכים, השקעה במשחקיות, נגישות גדולה… המשחק עוצב תחת הרעיון שמסך המגע הוא בקר משחק.

 

מה היה החלק המאתגר ביותר בפיתוח המשחק?

קיו קסו פנג: יש הרבה אלמטים במשחק , גדלים, צורות וצבעים. רוב מכשירי המובייל הם בעלי מסך קטן, אז היה לנו הרבה עבודה לוודא שאפשר בקלות לזהות כל רובוט רק מלהיסתכל עליו.

סטניסלס מתרה: דבר אחד מרכזי וקשה היה לוודא שהשליטה במשחק תהיה פשוטה ומהנה. אחרי שהרובוטים והבניינים נשלטו די בקלילות, עדיין רצינו להגדיל את הרמת הנוחות והדיוק. שמנו מערכת שמקפיאה את הזמן במשחק כל עוד האצבע מונחת על המסך כדי להניח בניינים או חפצים. זה עזר לנו מאוד להביא לשחקנים דיוק ושם דגש על אלמנט הPuzzle. זה אפשר לנו, לעשות כמה אתגרים מעניינים בשלבים מתקדמים.

 

מה הרובוט המועדף אליך ולמה?

וואנג קסו: Tank! קשה להגיד למה, אבל אולי בגלל כמה שהוא חמוד? אני גם חושב שהוא דומה למנהל האומנותי שלנו, קיו קסו פנג. אני אוהב לראות אותו הולך לתוך קבוצת אויבים ו… BOOM! XD

קיו קסו פנג: השתתפשי בעיצוב כל רובוט, אז זה לא קל לבחור. אבל כנראה את הCrusher. לקח לנו שבוע לעצב אותו, אז זה מאין מצב של אהבה-שנאה.

סטניסלס מתרה: בהתקפה, את הBlitzer אני הכי אוהב. הוא יכול לגמרה להציל את המצב בשלבים שמוגבלים בזמן. בהגנה, הPiercing Blaster הוא בעל הנשק הנבחר שמסוגל לטגן שורה של אויבים בשבריר שנייה.

 

ספרו לנו קצת על העולם והדמויות. מאיפה באה השראה?

קיו קסו פנג: בעיקר התרכזנו בעיצוב ייחודי לכל דמות, אני בטוח שתוכל לזהות בקלות כל דמות ודמות. לדוגמה, הTANK הוא דמות הגנתית, אז הוא נראה שמן ואיטי. מצד שני לCrusher יש ידיים ענקיות, כמו שאפשר להבין "Crush the enemy".

סטניסלס מתרה: רובטים מתאימים היטב לעיצוב של המשחק. היינו צריכים סביבה מבוססת רשת, וזה כמובן, לא דבר טבעי ואורגני, אז הלכנו על עיצוב עתידני ורובוטי. רובוטים אפשר לבנות כמעט בכל דרך וזה משאיר מקום גדול ליצירתיות וגם מאפשר לתת להם איזה מכנה משותף מבחינת עיצוב, ששחקנים יוכלו בקלות לזהות מה היתרון של כל רובוט מלהיסתכל עליו.

 

יש איזה שהוא אלמנט פוליטי בסיפור?

סטניסלס מתרה: לא כל כך פוליטי, יותר מתכוון לבעיית האנרגיה שיש לאנושות, שזה בעיה גדולה בהווה ובעתיד. אבל מתייחסים לכל זה בצורה מגוחכת!

 

לסיום, יש לכם איזה שהם עצות לשחקנים עתדיים?

וואנג קסו: עם מתחברים דרך פייסבוק ומזמינים חברים, אפשר לשלוח יהלומים ובטריות אחד לשני!

קיו קסו פנג: אל תבזבזו את הTANK!

סטניסלס מתרה: הDisruptors הם נשקים חזקים מאוד, אבל זה סוג של צ'יט! אפשר לנצח כל שלב בלי להשתמש בהם עם הרובוטים שלכם משודרגים בצורה נכונה.

אודות Gilad Aridor

גיק, אוהב גאדג'טים ומחשבים. לפניות Email: [email protected]

השאר\י תגובה