בית / חדשות / WoW – Visions Of N’zoth – ראיון עם מפתח המשחק

WoW – Visions Of N’zoth – ראיון עם מפתח המשחק

כשההשקה של העדכון החדש 8.3 במשחק ה-MMORPG הפופולרי בעולם World Of Warcraft מגיעה אלינו כבר מחר (16.1) הצלחנו לדבר עם אחד המפתחים על מספר דברים

לפני מספר שבועות הוזמנו על ידי חברת Blizzard, מפתחת משחק ה-MMORPG הלא הוא World Of Warcraft לראיון סגנון שולחן עגול עם מנהל הפיתוח של המשחק פטריק דוסון (Patrick Dawson). במהלך הראיון הצלחנו לשאול אותו מספר שאלות ולקבל תשובות די מעניינות בנוגע לעדכון שצפוי לצאת מחר (חמישי 16.1 ב-20:00) ברחבי העולם ולהעמיד את השחקנים הנועזים מול האל הישן (Old God) האחרון, N’zoth.

לאלה שלא מכירים את דוסון או את מעשיו למעשה הוא כפי השם רומז אחרי על כל הפיתוח האקטיבי של צוותי המשחק עבור תוכן חדש (Production Director). תפקידו הוא להסתכל על כל האספקטים של המשחק, החל מגרפיקה, סיפור, משחקיות ואף רשת ולוודא שהכל מתקתק כמו שעון והצוותים מתואמים אחד עם השני. דוסון הצטרף לבליזארד ב-2005 כשהתחיל בכתיבת קוד שרתים ב-Diablo III והתקדם מאז לכל הרחבה שיצאה ל-World Of Warcraft. מבין ההשיגים המרשימים שלו היה בניית מערכת ההישגים, פיתוח טכנולוגיית אירועים והניהול המלא של ההרחבה המפורסמת Legion.

האם נוכל לראות מיזוג “מוניטין” מדמויות שונות בהרחבה החדשה? (Cross-character reputation merge)

ההתקדמות של כל דמות היא משהו שממש חשוב לנו. אני יודע שיש כמה דברים שאנחנו כן מאפשרים כמה דברים ספציפיים ברמה של המשתמש כמו Mounts, חיות ואפילו השיגים לרמה כזאת או אחרת אבל זה מאוד חשוב שה-Rogue שלכם ירגיש שונה מה-Mage שירגיש שונה מה-Warrior. וכמובן בהתאם כל דמות מציעה התקדמות אחרת בהתאם לזה אנחנו בחיים לא נשקול משהו כמו שיתוף ציוד לשם העניין.

לעומת זאת מוניטין זה קצת בתחום אפור, אני מרגיש שהם צריכים להיות משהו שהשחקנים מרוויחים כך שאין לנו ממש תוכניות לשתף אותם בצורה מלאה בנקודה זו. אומנם בעבר כן פרסנו מספר מכניקות של השלמת פערים ואולי זה משהו שנעשה בעתיד בעקבות איך שזה עבד והתועלת של זה מול מערכת מלאה של שיתוף מוניטין.

בתור שחקן Horde בעיקר אני כן רוצה לשחק עם גזעים מה-Alliance אבל לפתוח אותם זה קצת יותר מאתגר, האם אתם הולכים להוסיף מכניקות שיעזרו לשחקנים לפתוח אותם?

בתור שחקן Horde באופן אישי אני מבין מאיפה אתה מגיע והייתה לי בידיוק את אותה חוויה.  אנחנו הסתכלנו קצת אחורה ושחררנו את רוב ההגבלות על גזעים שיתופיים שהיו עד כה ואני חושב שזה משהו שרוב צוות הפיתוח באמת מרגיש טוב וחיובי לגביו.  רוב הסיכויים שגם נמשיך לעשות את אותו תהליך ככל שהזמן ייתקדם ואני חושב שאחד מעיקרי הרעיונות של הגזעים המאוחדים שממש התחבר לשחקנים היה הסיפור שלהם, איך אתם מגייסים אנשים מצדדים שונים לחלוטין של הספקרום לעבוד ביחד.

בנוגע להגבלות שיש לנו כרגע פעילות ושיהיו פעילות בהרחבה החדשה אין לנו כרגע תוכניות להוריד אותן אבל כמו שאמרתי, עשינו את זה בעבר וזה משהו שאני חושב שאנחנו יכולים לשקול לעשות שוב בעתיד.

כמו שרוב השחקנים כבר יודעים ומצפים, עם ההסרה של Warforging ו-Titanforging למה לא לפרוס מערכת כמו מגזרת ה-PVP שהשחקן מקבל מתיבה חפץ לשדרג כל חפץ שמקבלים מהקווסטים בעולם, הארנה או ה-Mythic + לרמות מסויימות כמו 455 או 460?

האמת שהתנסינו עם קונספט די דומה בבדיקות אצלנו. אני זוכר עוד ב-Mists of Pandaria שעוד יכולתם לבזבז את נקודות ה-Valor שלכם על מנת לשדרג פריטים בתיק שלכם בעוד מספר שלבים. אני לא אומר שהרעיון הזה מחוץ לחלון לחלוטין ואולי בעתיד אנחנו נשקול את זה.

ב-Visions of N’zoth באמת רצינו לנסות משהו חדש לחלוטין, ישבנו במשך שעות וחשבנו “מה ירגיש עוד קצת יותר טוב לשחקנים” והתוצאה היא משהו שאנחנו ממש מתרגשים לשחרר לקהילה בדמות ה”פריטים המושחטים” (Corrupted Items). האפשרות לקבל יותר כח אבל במחיר באמת הולכת להוביל לבחירות מעניינות אצל שחקנים ואנחנו ואני בפרט באמת מחכים לשמוע קצת פידבק מהשחקנים בשבוע הראשון. אם השחקנים יאהבו את זה אנחנו נמשיך ונפתח על זה במידה ולא נחזור לשולחן השירטוטים ונשקול את כל האופציות שיש לנו.

דיברנו הרבה על פן ה-PVE של המשחק אבל יש לי שאלה בנוגע לפן ה-PVP של המשחק בעדכון החדש. האם הולכים להיות שינויים במטא הנוכחים ב-PVP עבור קלאסים מסויימים שביצעו מתחת לרף בהרחבות האחרונות כמו Enhanced Shaman לדוגמא? אני נהנה לשחק PVP אבל יש באופן מובהק קלאסים מועדפים, האם נוכל לראות שינוי כזה או אחר בהרחבה החדשה?

עם כל הרחבה אנחנו לרוב מבצעים שינויים די רציניים לכל קלאס על מנת לשמור על העיניין וההתנסות עם הדמות טרי ומעניין ובהרחבה החדשה אנחנו באמת מנסים להעניק חוויה מעניינת הן ב-PVP והן ב-PVE. אחד הדברים במיוחד, אם אתה זוכר את Blizzcon האחרון שבמהלכו דיברנו על איך אנחנו רוצים להתחיל לארגן מחדש את הקלאסים כמו לדוגמא ה-Shaman כשאנחנו רוצים לגרום לו להרגיש יותר כמו Shaman רגיל מאשר Enhanced Shaman.

באשר לעדכונים בין ההרחבות אנחנו משתדלים לא לעשות שינויים מסיביים לאורך זמן פעילות התוכן אלא אם כן כמובן הם מבצעים מתחת לרף בצורה משמעותית. באשר ל-Visions of N’zoth באופן ספציפי אני ממש מתרגש בנוגע לתכונה חדשה שפרסנו במשחק המאפשרת לכם למעשה “להיפגם” על ידי N’zoth כך שאתם למעשה הופכים להיות אגרסיביים לאנשים שלכם ולמעשה תוכלו לרוץ לעולם הפתוח ולהרוג אנשים מה”סיעה” (Faction) עבור פרסים שונים.

האם יש תכנון כזה או אחר להחזיר פריטים מחוקים כמו נשקים, שריונות ועוד עם החשיפה של ארכיאולוגיה?

יש מספר דברים ש”הפרשנו” ב-World of Warcraft כמו שירונות, פריטים שונים ונשקים. באופן אישי, כ-Mage אחד הדברים הכי שוברי לב בשבילי היה ההעלמות של ה-Atiesh שלי וזה אירוני במיוחד כי אני העליתי אותו לגליוטינה בתור מפתח. אבל צריך להסתכל על זה גם מצורה אחרת, לשחקנים שיש את הפריטים הללו מלווה גם תחוה של יוקרתיות ואקסקלוסיביות, כשאתם מסתובבים ורואים שחקן עם פריט שהופרש והעולם מהמשחק אתם מבינים את הדרך שהדמות שלו עברה.

אני חושב באופן אישי שזו דבר “להשוויץ” קצת עם הדמות שלכם ולהציג את ההישגים שלכם בצורה כנה. אני לא מצפה לראות משהו מהפריטים הללו חוזרים בצורה כזו למשחק בזמן הקרוב.

מה הגבול הנוכחי של ניסיונות פר שבוע ל-Horrific Visions והאם יש לכם תכנון להגדיל את כמות הפעמים ככל שהזמן עובר על מנת שהעניין יהיה פחות מגבל ויוכל לעזור לשחקנים חדשים/מאוחרים להשלים את הפער בקלות יותר?

האמת שזו שאלה מצויינת וכנראה אחת מהפעמים היחידות בראיון עבורי שאני צריך להגיד שאני לא בטוח. לרוב אני יודע את כל התשובות בפרטים לשאלות כאלו. לקחתי חלק בבדיקת התוכן הזה כשניסינו את זה בסביבת הפיתוח אך אני חייב להגיד שביצענו כלכך הרבה שינויים בסביבת הפיתוח כך שמבחינת הגבלות אני באמת חייב להגיד שאני לא יודע איפה אנחנו.  אני גם לא יודע מה הולכת להיות הפילוסופיה בדרך קדימה הולכת להיות. אני אוכל לדבר עם אנדרו מאייר (Andrew Meyer) לאחר הראיון ולהשיג לך תשובה מסודרת אבל ברגע זה אני כרגע לא יודע.

את התשובה קיבלנו במייל מספר שעות לאחר הראיון:

כשהעדכון יצא באופן רשמי השחקנים הולכים לקבל מפתח “חזיונות” (Visions Key) אחד על ידי השלמת התקפה (Assault) ולאחר מכן עוד אחד על ידי ביצוע עוד קווסטים מהעדכון. אנחנו נציג עוד דרכים להשיג מפתחות חדשים לאורך השבוע אבל אני מצפה שהשחקנים יוכלו לרוץ Horrific Visions בין 2 ל-4 פעמים בשבוע.

מה אתם חושבים? האם את מצפים להרחבה החדשה בידיוק כמונו? שתפו אותנו בתגובות!

אודות אור כהן

משנה לעורך הראשי בקטגוריית חומרה מנתניה אם אני לא כותב אני כנראה רואה סרט מדע בדיוני או משחק במשהו שקיבל ביקורות שליליות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *