Limitless  – ביקורת למשחק WWE 2K22 

בויאקה בויאקה, WWE 2K22 הגיע לגאול את סדרת משחקי האבקות בדור הקונסולות החדש

אם יצא לכם לקרוא את הסיקורים שלי לאורך השנים, ידעתם שכמעט כל שנה (למעט 2020, תודה לאל) סיקרתי את משחק ההאבקות השנתי של WWE וזאת כמובן בגלל שאני מעריץ גדול של האבקות מקצועית, עוד מאז שהייתי ילד בארץ ישראל הצבעונית של שנות ה-90. בשנים האחרונות, איבדתי את העניין ב-WWE למרות שהמשכתי להתעדכן במה שקורה, והעברתי את הפוקוס לחברה המתחרה שלה AEW, עם זאת, עדיין חיכיתי למשחק האבקות חדש ולכן לשם שינוי, ציפיתי בקוצר רוח ל-WWE 2K22.

המשחק החדש הבטיח לתקן את כל הבעיות הנוראיות של WWE 2K20 והבטיח להמציא מחדש את הגלגל. נשארתי סקפטי אבל לשמחתי, הופתעתי מאוד לטובה, כי אני לא חושב שנהנתי כל כך ממשחק האבקות מאז Smackdown vs Raw 2008 על ה-PlayStation 2.

כשתתחילו את המשחק, מקבל את פניכם דרו גולק בתור המאמן האישי שלכם למכניקות המשחק. הרוב נשאר מאוד דומה, כמו האופן שבו תשלפו כלים מתחת לזירה או תשחררו תואר שתלוי מעל הזירה. השינוי המשמעותי נעשה לקרב עצמו והאנימציות, הכל מהיר יותר- מהלכים, תנועת מתאבקים והספירה כשתחסו יריב, מה שעושה נצחונות מהירים יותר וקרבות מותחים יותר, כמו כן, ההכנעה וה-Pin מהירים יותר ודורשים בעיקר לחיצה מהירה כדי להחלץ.

אתם יכולים לתת מכה רגילה, חזקה ולהעיף את היריב, כשבשילוב עם כפתורי המכה אתם תעשו הטלה מיוחדת. לחיצה על קומבינציה של מכות מנטרל את היריב שלכם ועושה אותו פגיעה, כדי למנוע קומבינציה, אתם צריכים להקיש מה שאתם חושבים שהיריב יקיש ובכך לשבור את הקומבו שלו, ואם הוא עושה עליכם הטלה מיוחדת או קופץ עליכם מהחבל, לחיצה על המשולש (ב-Playstation) יעשה היפוך (Reversal) ויפיל את היריב שלכם במקום, רק שבשונה ממשחקים קודמים, אין לכם מגבלה על כמות ההיפוכים, אבל זה כן יותר קשה לביצוע, מה שמעודד יותר יכולת משחק מאשר אסטרטגיה של שמירת היפוך למתי שהכי חשוב.

לרוץ ולקפוץ על יריבים יכול להיות טיפה מגושם ולפעמים הזום אין על המתאבקים מפריע לראות את לחיצות הכפתור הנחוצות, בעיקר עם כמות אויבים מרובה בזירה, וזה היה נחמד אם היינו מקבלים עוד אופציות לעשות מהלכים בקרב מכל מקום בזירה, כי כרגע זה טיפה מוגבל, אבל עדיין זה כיף מטורף שמאוד מזכיר לי את סדרת משחקי Smackdown vs Raw של הכאוס הטוטאלי.

כמו במשחקים קודמים, אתם יכולים ליצור מתאבקים משלכם, זירות משלכם וחגורות אליפות משלכם עם שלל אופציות ענק ומרשים שמאפשר להעלות תמונות מהרשת ושאפשר לי לקבל את משחק ה-AEW שתמיד רציתי, כי כמו שאפשר לסמוך על ה-IWC (ה-Internet Wrestling Community), כל מה שבאמת רוצים הם יעלו את זה לשרתי השיתוף מיד, כולל מתאבקים בדמותם של ספיידרמן, שרק וגוקו כמובן. עכשיו אוכל להגשים את קרב החלומות שלי בין אדם פייג' לשון מייקלס ב-Full Gear של AEW על חגורת האליפות.

מעבר לטרקלין היצירה, המשחק כולל מצב לקרב מהיר שבו תוכלו לבחור קרב מהיר עד 8 משתתפים עם שלל נרחב של קרבות ושלל נרחב של מתאבקים ואגדות כמו ברט הארט, האנדרטייקר (ממספר תקופות אם קניתם את ההרחבה), ג'ייק הנחש וליטה. לצד הרוסטר הנוכחי יש גם לא מעט מתאבקים שכמובן פוטרו לאורך השנה, אז יש לכם לא מעט חוסרים שיושלמו בחבילות הרחבה ולא מעט מתאבקים עם עיצוב רשמי של המשחק שכעת מתאבקים במקומות אחרים, משהו שלא ראינו במשחקי עבר, לטובה ולרעה. 

בין שאר מצבי המשחק, מצב ה-GM עושה את שובו והוא מהנה מאוד, כשאתם בוחרים את אחת הדמויות הניהוליות של ה-WWE ומנהלים לוז שבועי של תוכניות ב-WWE, עם גיוס מתאבקים, ניהול קרבות, ניהול קרבות אליפות ושמירה על רייטינג גבוה. אפשר לראות ש-2K השאילו לא מעט פה ממשחקי הספורט האחרים שלהם ואם אתם רוצים להרגיש שאתם ממש בונים סיפורים ומנהלים את התוכנית, תצטרכו כמובן קצת לשחק במשחקי תפקידים, אבל זה מצב מבורך שחיכינו לראות חוזר הרבה זמן וזה מאוד מהנה לבנות כל שבוע את התוכניות שלכם כמו שהייתם רוצים לראות את ה-WWE עושים, אפילו שזה הזוי שאין את אליפות הזוגות והאליפות המשנה, כמו ה-Intercontinental Championship, וזה מבאס שאין בקושי התאמה אישית.

מצב MyFaction הוא המשך של האובססיה של 2K ו-EA למשחקי קלפים. די מצאתי את עצמי מתעלם מהמצב, אבל מה שהוא נותן זה איסוף של קלפים באמצעות כסף אמיתי או כסף תוך משחק אותו תרוויחו בהשלמת כל מיני אתגרים. אתם צריכים להרכיב את ה-Faction הטוב ביותר שלכם באמצעות כוכבים, מנהל ומותג, ולאחר מכן אתם מתאבקים מול שחקנים אחרים, מגדלי אתגר ועוד בשביל עוד קלפים וכסף תוך משחק. זה מצב שמעודד משחק רצוף ותחרות ויכול להיות מהנה, אבל מצאתי אותו די משעמם למעט הקרבות עצמם. אם זה היה במשחק של AEW, רוב הסיכויים שהייתי יותר מתחבר, כי כל החברה בנויה מ-Factions של מתאבקים שונים, אז שם זה מתאים. בכל מקרה מצב לא מזיק ומהנה לשחקנים שרוצים אתגרים יומיים או משהו נוסף לעלות ל-Twitch.

יש את MyRise שהוא מצב הקריירה בו אתם יוצרים מתאבק או מתאבקת, בוחרים את הרקע שלהם והמבנה שלהם, ומתחילים במרכז הביצועים של WWE בתור Rookie, בונים לעצמכם מוניטין עם HHH ואז מגיעים ל-RAW, Smackdown או NXT ומתחילים יריבויות מול מתאבקים שונים במרדף אחרי החגורה. חייב להודות שבעבר אף פעם לא התחברתי למצב יותר מדי בגלל שהרגיש תמיד מאוד מוגבל ולינארי עם סיפור מוגדר עבורי מההתחלה ועד הסוף בלי שינויים, אבל מצב MyRise של WWE 2K22 כולל הרבה בחירות, התאמה אישית ודרכים לבחור את הנתיב שלכם בתור טוב ורע, גם עם הדיבוב הדי חלש שלכם ושל דמויות כמו שון מייקלס ומתאבקים אחרים, זה עדיין מצב מאוד מהנה שגורם לי לרצות להתנסות עם סוגים שונים של מתאבקים ומתאבקות.

המצב האחרון ובגללו ריי מיסטיריו נמצא על עטיפת המשחק הוא ה-Showcase Mode, שבדומה לשנים קודמות נותן לנו לשחק לאורך הקריירה של אחד המתאבקים האייקונים בתעשייה, הפעם ריי מיסטריו, כשאתם צריכים לנצח סדרה של קרבות בתנאים מיוחדים, עם קריינות מיוחדת של ריי לפני ואחרי כל קרב. אישית, אף פעם לא הייתי המעריץ הגדול ביותר של ריי, אבל המצב נעשה בצורה מאוד טובה ובתור המתאבק המקסיקני המפורסם ביותר בעולם כיום, ריי הוא בחירה מעולה עם היסטוריה ארוכה ששחקנים צעירים יכולים להכיר לעומק, זה מצב מהנה עם קרבות טובים ומאתגרים שיזכו אתכם בתלבושות נוספות עבור ריי. עם זאת, היה מוזר לא לראות קרבות מפורסמים וחשובים יותר של ריי מאורך השנים כמו קרב הרויאל ראמבל מ-2006 שהוביל לזכיית האליפות ברסלמניה, אבל אולי זה בעיקר כי לא היה להם אפשרות לסמלץ את כל המתאבקים מאז שלא ברוסטר יותר, כמו קורט אנגל, אז אפשר להבין.

באשר לתצוגה עצמה של המשחק, הכל מוצג בצורה ממש מקצועית ויפה עם אפשרויות להתאמה אישית של תפריט המשחק למראה שיותר מתאים לכם, וכמו שהמפתחים הבטיחו, WWE 2K22 באמת עבר שדרוג גרפי משמעותי, כולל של חלק מהמודלים של המתאבקים, בעיקר בכניסות שבהם הם נראים מדהים ואפילו עם קהל שנראה לפחות מגוון יותר מאשר אותו מקבץ של אנשים עם אותן חולצות ואותם שלטים. חלק מהשער של הנשים עדיין יכול להראות ככה ככה, וישנם מתאבקים שלא נראים דומים בכלל למציאות כמו רנדי סווג' וטריש סטרטוס, אבל הגרפיקה בכללי, בעיקר על ה-PlayStation 5, נראת טובה וריאליסטית יותר מתמיד.

באופן מפתיע, גם הקריינות נשמעת טובה יותר ומרעננת, עם קורי גרייבס ומייקל קול מאחורי המיקרופון שנותנים קריינות עקבית ומדובבת טוב אבל גם לא מעורפלת יותר מדי שזה מרגיש ניתוק טוטאלי מהזירה, וכמובן שהמשחק כמו משחקי עבר כולל פסקול מעולה שיגרום לכם להקשיב כשאתם מחליטים באיזה מצב תחליטו להביא הרס לזירה.

סיכום

WWE 2K22 הוא שיפור משמעותי על המשחקים הקודמים של הסדרה וכולל את כל מה שהובטח לנו, בין אם זה גרפיקה משופרת, עוד מצבים מהנים או מכניקת משחק מהנה יותר.

יש פה ושם מקום לשיפור, אבל העומק שמסופק על ידי מצב הקריירה MyRise, ה-GM Mode וכל אפשרויות היצירה שהאינטרנט כבר מנצל אותן טוב טוב, הופכים את המשחק לחסר גבולות כמו קית' לי עצמו, וזה יספק לכם שעות על גבי שעות של כיף מעכשיו ועד רסלמניה הבא.

עותק של המשחק סופק על ידי עדלי יונייטד ל-PlayStation 5, והוא זמין גם לרכישה על ה-PlayStation 4, Xbox One, Xbox Series X והמחשב האישי.

WWE 2K22

ציון סופי - 9

9

מעולה

למרות צורך קל בעדכון של הרוסטר ומספר שידרוגים שצריך למערכת הקרב, מדובר במשחק ההאבקות הגדול ביותר והטוב ביותר עד כה מחברת 2K

User Rating: Be the first one !

אודות קובי רוזנטל

שמי קובי רוזנטל, בן 28 מתל אביב, גיימר חובב קומיקס וסרטים כבר 20 שנה, עקבו אחריי בערוץ שלי KobiCool ביוטיוב, רק חפשו את משקפי השמש

השאר\י תגובה