חיי כלב –סיקור הסרט "החיים הסודיים של חיות המחמד"

בהמשך לחיפושים שלי ושל אישתי אחרי מפלט מהחום המטורף, מצאנו את עצמנו צופים בסרט החדש של האולפנים שהביאו לנו את המיניונים – Illumination Entertainment שמבטיח להראות לנו מה קורה כשאנחנו משאירים את חיות המחמד שלנו לבד. אז בתור בעלים של כלב שובב ופסיכופט העונה לשם צ'ואי, זה מה שאנחנו חושבים על הסרט "החיים הסודיים של חיות המחמד".

MV5BNzQyNjgxNzQzNV5BMl5BanBnXkFtZTgwOTkwODY1ODE@._V1_SY1000_CR0,0,685,1000_AL_

לכל מי שאי פעם הייתה לו חיית מחמד מצא את עצמו חושב "מה הכלב\חתול\נחש\איגואנה\דרקון שלי עושה בבית כשאני לא שם?" שאלה בהחלט מצוינת, ואולפני Illumination החליטו לנסות לענות על השאלה בסרטם החדש  "החיים הסודיים של חיות המחמד" (בקיצור ח"ס) את הסרט ביימו כריס רנאוד וירו צ'ייני, ואת התסריט כתבוי בריאן לינץ', צ'ינקו פול וקן דאוריו. הסיפור המקסים שמתרחש במנהטן הצפופה סובב סביב מקס, כלב מסוג טרייר (המדובב ע"י לואי סי. קיי.) שכל עולמו זאת קייטי, בת האדם שאימצה אותו. יום אחד קייטי "מנפצת" את האוטופיה של מקס ומכניסה כלב חדש, גדול, מעורב ועצום הביתה העונה לשם דיוק (מדובב ע"י אריק סטונסטריט). עד כאן הכל פחות או יותר נורמלי. הסרט "מתחיל" ברגע שקייטי וכל הבעלים יוצאים לעבודה או לכל מה שהם לא עושים ובעלי החיים "מתועררים" לחיים. כאן מתחילה אחת הסצנות היותר טובות של הסרט, המעבר החד מחיית המחמד הצפוייה שממתינה ליד הדלת למשהו הזוי ומוקצן כמו שאנחנו רק יכולים לדמיין מה קורה אחרי שאנו נועלים את הדלת –מטיפוס על רהיטים, השתוללות בבית, מסיבה לכל חיות השכונה מוזיקה בפול ווליום (הקטע שקרע אותי בכל פעם מחדש) כמו המעבר של הפודל האריסטוקרטי למוזיקת מטאל קשוחה במיוחד.

MV5BMTEwOTYxNzgzNDdeQTJeQWpwZ15BbWU4MDIyNDc1OTcx._V1_SX1777_CR0,0,1777,960_AL_
אל תוך כל הברדק הזה אנו חוזרים למשחקי הכוח שבין מקס לדיוק בהם כל אחד יעשה הכל שהשני יעוף מהבית מסיבותיהם שלהם , מבחינת מקס חדרו לו לטרטוריה, ומבחינת דיוק הוא הבוס החדש בבית ואסור לו לחזור שוב לכלבייה אחרת זה הסוף שלו. כצפוי כאן כל הברדק הקומי מתחיל להתרחש בכל רחבי מנהטן ושניהם בסופו של דבר נאלצים לשתף פעולה כשהם מגלים שארנב מקסים בשם סנואו-בול (המדובב ע"י הגאון קווין הארט) בונה צבא של חיות מחמד נטושות במטרה לנקום בכל חיות המחמד שחיות באושר ושמחה עם בעליהן.
לצד מקס ודיוק נפגוש עוד מגוון ענק של בעלי חיים משעשעים שמצטרפים אל כל ההרפתקאות של הצמד השעיר,  כמו מל ההיפראקטיבי עם בעיית סנאים קשה (מדובב ע"י בובי מוניהן מ-SNL), גידג'יט הכלבה הלבנה, המתוקה והלא צפויה שמאוהבת במקס (ומדובב ע"י ג'ני סלייט), טיביריוס הנץ שמתמודד עם דחפים בתמורה לחברים (ומדובב ע"י אבא של נמו אצל המתחרים – אלברט ברוקס) ועוד ועוד ועוד.

MV5BMTczNDk1MDU0NF5BMl5BanBnXkFtZTgwMjMyNDEwNjE@._V1_SX1777_CR0,0,1777,960_AL_

הסרט שהבטיח להראות לנו מה קורה מאחורי הדלת הנעולה בממלכת חיות המחמד  בהחלט נותן לנו הצצה משעשעת על כל מה שקורה עד רמת ההגזמה, ובנוסף הוא מציג לנו ולילדים את החשיבות בערכים של החברות והמשפחה – מצד אחד החבר הכי טוב שלך יכול להגיע מהמקום הכי לא צפוי, ומצד שני צריך לעשות הכל בשביל לחזור את חיק המשפחה. בגדול סיפור חמוד עם  המון רגעים קומיים וגם כמה מרגשים עד כדי הוזלת דמעה סוררת, אך לצד זה הסיפור מעט שטוח ולעיתים צפוי, אני יודע שזה סרט לילדים אבל כולם שיודעים ש:
1. סרט לילדים הוא אף פעם לא "רק" לילדים
2. כשיש צוות שחקנים חד וקומי בטירוף, יש מקום להתפרעות!!!

ובהמשך לנקודה השנייה זה מוביל אותי היישר אל הדיבוב. את הדמויות המובילות בסרט מדובבים כמה קומיקאים שידועים בשנינות וביכולות הקומיות שלהם, הראשון זה קווין הארט שעושה עבודה מושלמת ומצחיקה בטירוף בתור הארנבון המתוק סנואו-בול והשני זה לואי סי.קיי – האיש כולם החליטו שהוא הדור הבא של הקומדיה, הסטנדאפיסט הגדול ביותר מאז סיינפלד, המצחיק והפרוע ביותר מאז ריצ'ארד פריור ו…הבזבוז הגדול ביותר כמדובב. מה זה??? הוא מדובב את הדמות הראשית של הסרט ומה אנחנו מקבלים? דמות יחסי שטוחה שנותנת גם לבדיחות וגאגים אחרים וזהו! תמיד כשקומיקאי\סטנדאפיסט מדובב דמות נותנים לו מקום להשתולל ולהציג את המיוחד שבהופעה שלו כמו רובין וויליאמס ב"אלאדין", מייק מאיירס ואדי מרפי ב"שרק", ג'רי סיינפלד בסרט עם הדבורים ועוד מאות אנשים מצחיקים, כל אחד נתן לדמות המדובבת את הייחוד הקומי שלו וזה מה שהוסיף לסרט, ב-ח"ס קווין הארט עשה את זה בענק ולואי סי.קיי. פשוט פספס בענק! הקריא מהדף וזהו. בהחלט מאכזב.

MV5BMTg5ODIyMzY0MV5BMl5BanBnXkFtZTgwNDMyNDEwNjE@._V1_SX1777_CR0,0,1777,829_AL_

מבחינת האנימציה של הסרט רואים שהאולפנים עשו צעד נוסף בעולם האנימציה הריאליסטית, בהבדל מ"דורי" שגם יצא עכשיו, הכל נראה מצד אחד חי יותר  ו"נקי" יותר מהסרטים הקודמים של האולפנים תוך שהם שומרים על הדברים המוזרים והקיצוניים שמיוחדים לעולם של הסרט המצויר, ומצד שני… עדיין יש להם לאן להתקדם.
המוזיקה והסאונד שמלווה את הסרט עושה עבודה נפלאה בתמיכה מוזיקלית לצד כל סצנה וסצנה, אך מצד שני לא משאירה חותם ייחודי שאנו מכירים מסרטי ילדים אחרים.

דבר נוסף שהסרט הזה גורם הוא הרצון העז לאמץ בעל חיים, כאן אני מבקש משהו באופן אישי – תעשו את זה, תצילו, אמצו ותנו בית חם לבע"ח, אל תקנו כי הם לא חפץ – אמצו, זה יעשה גם לכם וגם להם טוב. צ'ואי ייגבה אותי.

Aviram's Dog

לסיכום. בין כל סרטי הילדים ולא רק הילדים שמגיעים הקיץ, החיים הסודיים של חיות המחמד, יכול היות אחלה בחירה לבילוי משפחתי, הילדים ייהנו מסרט אנימציה משעשע עם הרפתקאות הזויות של הכלבים, היותר גדולים ייהנו ממגוון הבדיחות והגאגים (פחות מהשנינות של לואי) ובסופו של דבר…
השורה התחתונה היא סרט חמוד לילדים מלא בהומור שמתאים גם למבוגרים (ולפעמים במיוחד), סיפור מתוק שעושה חשק לאמץ ו"מאכיל" את הסרטים שאוכלים כל מי שמשאיר את הכלב שלו לבד בבית.

 

 

החיים הסודיים של חיות המחמד

ציון סופי - 8

8

מצוין

מצחיק, משעשע, לואי סי קיי מפוספס בענק

User Rating: 4.3 ( 1 votes)

אודות אבירם צדיקריו

אבירם צדיקריו קופירייטר, גיימר ותיק עם 30 שנות נסיון ויודע דבר או שניים, שאלות במייל, לא בשבת כי אני משלים שעות שינה. לייצירת קשר- [email protected]

השאר\י תגובה