חשיבותו של דיסק קשיח חיצוני ואיך לבחור אותו?

על מה ולמה הצורך בכונן קשיח חיצוני נהייה חשוב כל כך?

המחשב בבית הפך להיות מרכזו של הבית אשר בו שמורים חומרים היקרים לכל בני המשפחה, חומרים הכוללים זכרונות משפחתיים, מסמכים הקשורים לניהול הבית או העסק. לחומרים אלה חשיבות עצומה ולכן חשוב שיהיו מוגנים ובטוחים. ניתן לשמוע חדשות לבקרים על חומר שנמחק מהדיסק הקשיח הפנימי בשל פריצות למחשב, וירוסים שעושים צרות ועוד. לכן, גיבוי החומר על גבי דיסק קשיח חיצוני הוא מומלץ מאוד. יתרה מכך, ניתן גם לאחסן בו חומר שנגישותו נחוצה לנו פחות בכדי לחסוך מקום במחשב. איך לבחור אותו ולמה לשים לב?

ישנם מספר סוגים של דיסק קשיח חיצוני, השאלה איך בוחרים?
ישנם מספר סוגים של דיסק קשיח חיצוני, השאלה איך בוחרים?

גודלו, נפחו של הכונן ומאפיינים חיצוניים
באופן כללי דיסק קשיח חיצוני מורכב מהדיסק עצמו ומהמעטפת שלו. ישנם כוננים הפועלים מיד לאחר חיבורם למחשב. ניתן לרכוש את המעטפת לחוד ואת הדיסק לחוד עם כבל ולחברם באופן עצמאי. הדבר מוזיל את המחיר אך מיועד למבינים בתחום. הכוננים מגיעים בשלושה גדלים: 3.5, 2.5 ו- 1.8 אינטש. כונני ה- 3.5 אינטש הם בעלי יתרון במהירות עבודתם ובנפח האחסון הקיים בהם. מצד שני הם מתחברים ישירות לחשמל ולכן מסורבלים ופחות ניידים. בכונני 2.5 אינטש נפח האחסון מגיע למחצית מהנפח של כונני 3.5 אינטש אך מנגד הם קלים יותר, ניידים וקומפקטים. כונני 1.8 אינטש הם הקלים ביותר והיקרים ביותר מבין השלושה. שקלו כמה חומר הנכם רוצים לאחסן בכונן ומנגד מהו המחיר שהנכם מוכנים לשלם ועד כמה אתם זקוקים לניידות שלו.
ביצועיו של הכונן
דיסק קשיח חיצוני נמדד ביכולותיו ולא רק בגודלו או בנפח האחסון שיש בו. אחד הפרמטרים למדידת ביצועיו של הכונן היא סל"ד- מספר סיבובים לדקה. כל שמספר הסיבובים גדול יותר כך גדלים ביצועיו של הכונן. מספר סיבובים שכיח בכונן 3.5 אינטש הוא RPM7200 ובקטנים יותר- RPM5400. פרמטר נוסף הוא זיכרון מטמון- יחידת זיכרון קטנה ונפרדת המגבירה את קצב פעולת הכונן. היא משמשת לאחסון קצר טווח של מידע נחוץ. כדאי שנפחה יהיה לפחות MB8. פרמטר נוסף הוא זמן גישה וחיפוש מידע שלרוב נע בין 8 ל- 14 מילי-שניות וכן קצב העברת נתונים מהמחשב לכונן או להיפך שקשור גם לסל"ד.
התאמה למערכות הפעלה
מרבית הכוננים מתאימים ל- Windows וגם למקינטוש. כדאי לבדוק את הכונן שברצונכם לרכוש גם מבחינה זו.
מעבר לכל אלה, חשוב לרכוש את הדיסק בחברה מוכרת ואמינה אשר משקיעה בחומרים מהם עשויים מוצריה במיוחד במוצר כה רגיש ונתון לפגיעות אך המכיל חומרים היקרים לבעליו.

אודות WebClub - ווב-קלאב

השאר\י תגובה