סיקור המשחק: Icy Tower

Icy Tower

 

"Icy Tower" הינו משחק מחשב פופולרי שפותח והופץ על-ידי יוהאן פייץ מהחברה השבדית "Free Lunch Design". משחק זה פותח בהשראתו של המשחק "Xjump" ונכתב באמצעות "אלגרו", ספריה גראפית לפיתוח משחקי וידאו. במשחק אנו זוכים לגלם אדם בשם הרולד, כאשר המטרה של השחקן היא לקפוץ במעלה מגדל הקרח באמצעות שימוש במקש הרווח ומקשי החיצים, וכך לצבור נקודות ולשבור שיאים. ניתן לקבל נקודות בשתי דרכים: הדרך הרגילה היא קפיצה על קומות במגדל, על כל קומה מקבלים 10 נקודות. הדרך השנייה היא עלייה בכמה קומות רצופות ("קומבו"), ועליה מקבלים ניקוד מיוחד שנקבע על-פי מספר הקומות הרצופות שעליהן הרולד קפץ. לאחר ביצוע "קומבו", מופיעה במרכז המסך מחמאה צבעונית, וככל שה"קומבו" גדול יותר כך גם המחמאה טובה יותר. בפינת המסך מופיע שעון. במשך כל חצי דקה מהירות המשחק קבועה, אך בתומה הקצב גדל. קצב התזוזה של השעון זהה לקצב התזוזה של המסך – בזמן הקפיצה והעלייה בקומות המסך עולה במהירות קבועה, שגדלה לאחר שעוברת דקה. אם הקצה התחתון של המסך הגיע להרולד, המשחק נגמר.

 [sam id="1" codes="true"]  

שם המשחק: "Icy Tower" / "אייסי טאוור".
מפיצה ומפתחת: "Free Lunch Design". 
ז'אנר: משחק פלטפורמה.
פלטפורמות: "PC", "Mac", "iPhone", "iPod", "iPad" ורוב מכשירי הסלולרי.

 

 

 

 

במהלך המשחק השחקן מקפץ במעלה מגדל הקרח, בעזרת מקש הרווח ומכוון את הקפיצה בעזרת מקשי החיצים במקלדת, וכך צובר נקודות ושובר שיאים.ניתן לצבור נקודות בשני אופנים: הדרך הרגילה היא עליית קומה אחת המזכה את הרולד ב-10 נקודות. הדרך השנייה היא עליית קומות בקבוצות רצופות ("קומבו"), והיא מזכה את הרולד בניקוד מיוחד (המחושב לפי מספר הקומות הרצופות שעלה הרולד בריבוע). לאחר כל קומבו מוצגת מחמאה במרכז המסך בגופן צבעוני. ככל שהקומבו גדול יותר, המחמאה טובה יותר. המחמאות, לפי גודל הקומבו, הן "טוב"!, "מתוק"!, "גדול"!, "סופר"!, "וואו"!, "מדהים"!, "קיצוני"!, "פנטסטי"!, "נהדר"! ואם מדובר בקומבו מטורף שקשה לבצעו, המחמאה המוצגת היא "אין מצב"! אך נשמע "אתה בטח צוחק איתי"!. גם על מנת לבחור בתפריט המשחק משתמשים במקלדת בלבד.

בזמן המשחק, מופיע בפינת המסך שעון. מהירות המשחק קבועה בכל חצי דקה, אולם בחלוף כל חצי דקה הקצב מתגבר. קצב התזוזה של השעון מלמד על קצב התזוזה של המסך – בזמן העלייה בקומות המסך עולה במהירות קבועה, שגדלה בחלוף כל דקה. אם הקצה התחתון של המסך מגיע להרולד – המשחק נגמר. בגרסת הפייסבוק נפסלים בדרך אחרת- הקומות מתחילות ליפול- וכל פעם שעוברת חצי דקה, הם נופלים מהר יותר. אם נפלת עם הקומה- נפסלת.בכל 100 קומות סוגן משתנה, כלומר: 100 הקומות הראשונות עשויות מחומר מסוים, בעוד ש-100 הקומות הבאות עשויות מחומר אחר, וכך הלאה (הראשון מאבן, השני מקרח, השלישי מעץ, הרביעי ממתכת, החמישי ממסטיק, השישי מעצם, השביעי מדשא, השמיני מסימני שאלה(באייסי טאוור 1.4 ו-1.5 עשוי מצינורות), התשיעי מעננים והעשירי מקשת וכו').

בכל גרסה של המשחק ישנה דרך אחרת לפתוח מצב מיוחד הנקרא Fun Mode והמאפשר לבצע פעולות מיוחדות כמו היפוך המסך או תעופה (היכולות משתנות גם כן לפי הגרסה). את הדרך לפתוח מצב זה מגלים באמצעות רמזים הנשתלים בקהילה הרשמית של המשחק על ידי המתכנתים. בגרסאות החדשות יש סוג משחק שאפשר לקבוע מהירות מדרגות ועוצמת כוח משיכה.

 [sam id="1" codes="true"]  

האתר הרשמי של המשחק

אתר יצרנית המשחק

בזמן האחרון יצאו גרסאות לאייפון, מחשב ולכל סמארטפון אפשרי

להורדת המשחק:

[download id="38"]

 

ללא ספק אחד מהמשחקי נוסטלגיה הכי טובים ששיחקתי וכולם יסכימו עם זה 🙂

ציון- 10 !

 

 

עד כאן הסיקור שלי, תהנו 🙂

אודות natanz1